هزینه تور لحظه آخری استانبول شامل چه مواردی است؟

منبع: همگردی

43

1401/8/25

15:08


هزینه تور لحظه آخری استانبول شامل چه مواردی است؟

استانبول شهر بسیار زیبایی است که تور لحظه آخری استانبول (http://bia2safa.net/goto/web/url/2994219)، این سفر را لذت بخش تر می کند. اما چرا تور لحظه آخری مزیت بیشتری نسبت به یک تور معمولی دارد و هزینه تور لحظه آخری استانبول شامل چه مواردی است؟ اگر می خواهید با پاسخ این سوال بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم ادامه مقاله را دست ندهید تا سفر ارزان تر و به یاد ماندنی تری را تجربه کنید.

مزیت سفر با تور استانبول چیست؟

شما می توانید به دو روش پرواز تهران به استانبول را با تور یا بدون تجربه کنید. اما بهتر است بدانید که تجربه سفر با تور و بدون تور بسیار متفاوت خواهد بود. در صورتی که برای اولین بار به کشوری خارج از ایران می روید، توصیه می کنیم این سفر را با تور تجربه کنید؛ چرا که تمام کارهای پیش و پس از سفر را تور بر عهده می گیرد.

اگرچه سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارد، اما تور استانبول بسیاری از کارهای پیش از سفر را انجام می دهد. برای مثال تور استانبول هتل، بلیط هواپیما و... را رزرو می کند. در این صورت شما نگران برنامه های پیش از سفر نخواهید بود، چرا که تمام کارها طبق برنامه تور پیش می رود. اما در صورتی که بخواهید سفر استانبول را بدون تور تجربه کنید، باید تجربه کافی در تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل مناسب و با کیفیت داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است برنامه های سفرتان با مشکل مواجه شود.

تور لحظه آخری چیست؟

احتمالا بارها نام تور لحظه آخری، به خصوص تور لحظه آخری استانبول را شنیده اید. اما معنا و ویژگی آن با یک تور معمولی در طول سال چیست؟ یک شرکت هواپیمایی یا یک ایرلاین، موظف است تمام بلیط های رفت و برگشت یک مسیر از هواپیما را به طور کامل بفروشد.

بلیط چارتری نیز در این گروه قرار می گیرد. چارتر کننده با یک شرکت هواپیمایی یا یک ایرلاین قرارداد می بندد و تمام بلیط های آن را در مدت مشخصی تهیه می کند. در صورتی که چارتر کننده نتواند همه بلیط های یک مسیر پرواز را بفروشد، مجبور به کاهش هزینه ها می شود.

تورهای گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چرا که تورهای گردشگری هم باید به حد نصابی برای سفرشان برسند. از این جهت، بسیاری از تورهای گردشگری، مثل تور استانبول، باید کمی پیش از حرکت، قیمت تور را کاهش دهند. در این صورت مسافرانی که می خواهند با قیمت پایین تری نسبت به تورهای دیگر سفر کنند، می توانند از تور لحظه آخری استانبول یا شهرهای دیگر بهره مند شوند. به یاد داشته باشید که کیفیت تور معمولی با تور لحظه آخری، تفاوتی ندارد و شما می توانید با هزینه کمتری از همان خدمات تور برای سایر مسافران بهره مند شوید.

هزینه تور لحظه آخری استانبول شامل چه مواردی است؟

همان طور که می دانید، تورهای استانبول چه به صورت لحظه آخری و به صورت معمولی، بیشتر کارهای پیش از سفر را بر عهده می گیرند. در نتیجه به طور معمول، یک قیمت کلی از موارد و هزینه های سفر اعلام می کنند که این هزینه در تورهای لحظه آخری کمتر خواهد بود تا تور برای آغاز سفر به حد نصاب برسد. بنابراین در ادامه مقاله به این موارد هزینه ها می پردازیم که شاید از چشم ما پنهان بماند، اما تور آن را انجام دهد.

هزینه تور لحظه آخری استانبول

بیمه مسافرتی

یکی از خدماتی که بسیاری از تورهای داخلی و خارجی بر عهده می گیرند، بیمه مسافرتی است. این بیمه شامل مواردی از جمله انتقال مسافر آسیب دیده به مراکز درمانی، بستری بیمار در بیمارستان، معالجه بیمار، فوریت های پزشکی، تهیه داروهای ضروری، گم شدن مدارک، سرقت پول و مدارک، گم شدن بار و... است. بنابراین بیمه مسافرتی برای امنیت و سلامت مسافران اهمیت زیادی دارد که تور تهیه آن را بر عهده می گیرد.

تهیه بلیط هواپیما

یکی از مهمترین کارهایی که تور بر عهده می گیرد، تهیه بلیط هواپیما یا بلیط وسایل حمل و نقل است. در صورتی که می خواهید بلیط پرواز تهران به استانبول را با قیمت کمتری تجربه کنید، سفر با تور لحظه آخر انتخاب مناسب تری خواهد بود. چرا که تور سعی می کند بلیط های لحظه آخری هواپیما را با قیمت بسیار مناسب تر تهیه کند.

از این جهت، میزان هزینه های شما برخلاف تصور بسیاری از مردم، کمتر از سفر به استانبول بدون تور خواهد بود. بهتر است بدانید که انتخاب برخی از تورهای لحظه آخری، باعث کاهش قیمت بلیط هواپیما یا سایر وسایل حمل و نقل به صورت قابل توجهی می شود و همین مسئله هزینه سفر را نیز کمتر می کند.

رزرو هتل در استانبول

شاید تصور کنید که رزرو یک هتل خارجی از ایران کار دشواری خواهد بود. اما شما می توانید با مراجعه به یکی از سایت های گردشگری داخلی معتبر مثل علی بابا، یکی از بهترین هتل های شهر استانبول را انتخاب و رزرو کنید. در این صورت ابتدا باید وب سایت گردشگری علی بابا بروید و یک حساب کاربری به نام خود ثبت کنید.

پس از آن شما می توانید از طریق این سایت به تمام هتل های شهر استانبول و شهرهای خارج از ایران دسترسی داشته باشید و با همه اطلاعات هتل آشنا شوید. این اطلاعات شامل روزهای خالی هتل، ستاره های هتل، خدمات و کیفیت هتل، محل هتل، قیمت اقامت یک شب در هتل و... خواهد بود.

همچنین شما می توانید با عابر بانک ایرانی و واحد پول ایران، از طریق سایت گردشگری علی بابا، هتل خارجی را رزرو کنید تا سفری آسوده و لذت بخشی را تجربه کنید. اما همه این کارها را تور استانبول یا تور شهرهای دیگر می تواند به طور کامل بر عهده بگیرد. بنابراین با توجه به هزینه ای که برای سفر در نظر گرفته اید، می توانید در یک هتل 5 ستاره مجلل استانبول، یک هتل معمولی یا یک اقامتگاه به مدت مشخصی که تور تعیین می کند، اقامت داشته باشید.

اما تفاوت اصلی که تور می تواند در رزرو هتل استانبول ایجاد کند، دریافت تخفیف های بسیار چشمگیری مثل تخفیف 50 تا 70 درصد است که این مسئله باز هم باعث کاهش هزینه های سفر شما خواهد شد. از این جهت، اگر می خواهید هزینه اقامت استانبول را کاهش دهید، میتوانید با تور لحظه آخری به استانبول بروید .

رزرو هتل در استانبول

سفر و گردش در شهر استانبول

برخی از تورها، علاوه بر تهیه بلیط پرواز تهران به استانبول و رزرو هتل، اقدامات دیگری مثل سفر و گردش در شهر استانبول را برعهده می گیرند. بنابراین اگر برای اولین بار به خارج از کشور یا به شهر استانبول می روید، می توانید از این فرصت برای گردش در شهر و تماشای جاهای دیدنی استانبول بهره مند شوید.

برای مثال ممکن است پکیج یک تور شامل یک روز گردش در شهر استانبول همراه با صرف ناهار در یکی از رستوران های این شهر باشد. بنابراین شما می توانید پیش از رزرو تور، همه خدمات آن را بررسی کنید تا سفر خوشایندتری را در خاطراتتان ثبت کنید. با این حال بهتر است بدانید که برنامه گشت و گذار در شهر، قابل تغییر است و شما می توانید به انتخاب خودتان برنامه گشت و گذار و گردش در شهر استانبول را حذف کنید و فقط تور استانبول را به منزله کاهش هزینه پرواز و رزرو هتل انتخاب کنید. این مسئله به انتخاب شما و برنامه سفرتان بستگی خواهد داشت.

رزرو تور لحظه آخری استانبول چگونه است؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که باید برای رزرو تور لحظه آخری استانبول گوش به زنگ باشید. تورهای لحظه آخری استانبول متقاضی بسیار زیادی دارد و به سرعت پُر خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید با هزینه کمی به شهر رویایی استانبول بروید، باید برای رزرو تور لحظه آخری استانبول زودتر اقدام کنید.

حتی شاید مجبور شوید برای رفتن به این سفر در روزهای پر سفر و تعطیلات ایران، چمدانتان را از قبل آماده کنید تا در صورت یافتن یک تور لحظه آخری ارزان قیمت استانبول، بارتان را ببندید آماده سفر شوید. در گذشته شما مجبور بودید برای رزرو تور استانبول، به آژانس های مسافرتی زیادی مراجعه کنید تا یک تور با قیمت نسبتاً ارزان تهیه کنید. که در این صورت یافتن تور لحظه آخری و ارزان قیمت تقریباً با واقعیت فاصله زیادی داشت.

اما این روزها شما می توانید با مراجعه به یک سایت گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا، انواع تور استانبول را با خدمات متفاوت و گسترده پیدا کنید. همچنین یافتن تور لحظه آخری یا تور ارزان قیمت استانبول در این سایت گردشگری دشوار نخواهد بود؛ چرا که این سایت لیست انواع تور را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید با توجه به هزینه و برنامه سفرتان، بهترین تور استانبول را انتخاب و رزرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو