بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

48

1401/8/25

18:09


بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ استیون اسپیلبرگ از دهه‌ی 70 با رزومه‌ای بسیار چشمگیر از فیلم‌های کلاسیک، چهره‌ی پرفروشی را دوباره اختراع کرد.

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ استیون اسپیلبرگ از دهه‌ی 70 با رزومه‌ای بسیار چشمگیر از فیلم‌های کلاسیک، چهره‌ی پرفروشی را دوباره اختراع کرد.

استیون اسپیلبرگ مسلماً یکی از مشهورترین کارگردانان تمام دوران است که در دهه 70 و 80 میلادی، به دلیل احیای فیلم پرفروش تابستانی‌اش به محبوبیت رسید. فیلم‌های او همگی بسیار متفاوت هستند و در ژانرهای گوناگونی قرار می‌گیرند که همگی با کارگردانی زیرکانه و داستان‌های جذاب به هم مرتبط هستند.

اسپیلبرگ همچنین یکی از باسابقه‌ترین کارگردانان هالیوود است. با حرفه‌ای که حتی امروز نیز بسیار موفق شناخته می‌شود. او اولین فیلم خود را در سال 1963 اکران کرد و هنوز هم با قدرت ادامه می‌دهد، با آخرین فیلم موزیکال  West Side Story که نامزدی بهترین فیلم را در جوایز اسکار امسال دریافت کرد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در دوره‌ی هالیوود نو آغاز کرد و از چهره‌های برجسته‌ی این دوره است. او از لحاظ فروش فیلم‌هایش، موفق‌ترین کارگردان جهان نیز لقب دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی تاریخ سینما [+امتیاز IMDb]

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

  • از موفق‌ترین‌های سینمای هالیوود

در ادامه نوشتار بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ به معرفی آثار موجود در فهرست زیر، پرداخته شده است:

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

نام هفت فیلم آقای اسپیلبرگ از سوی کتابخانه‌ی کنگره، به دلیل اینکه از نظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی مهم هستند، در فهرست ملی ثبت فیلم ثبت شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ بپردازیم.

Catch Me If You Can

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : لیوناردو دیکاپریو، کریستوفر واکین، تام هنکس
  • سال انتشار : 2002
  • امتیاز : 8.1

اگر می‌تونی مرا بگیر که توسط بسیاری از منتقدین به عنوان یکی از برترین فیلم های Steven Spielberg در قرن بیست و یکم معرفی شده، یک فیلم جنایی و بسیار سرگرم‌کننده است که دارای دو بازی فوق‌العاده از لئوناردو دی کاپریو و تام هنکس می‌باشد. این فیلم همچنین عناصر کمدی را در داستان خود ادغام می‌کند تا لایه‌ای اضافی از درگیری و شخصیت را برای فیلم به ارمغان بیاورد.

این فیلم بر اساس داستانی به ظاهر واقعی از شخصیت فرانک آبگنال ساخته شده است که پیش از 19 سالگی، میلیون‌ها دلار ضرر کرد. دی کاپریو در این فیلم نقش او را بازی می‌کند و او با بازی عجیب و غریب خنده‌دار خود، به این شخصیت جان می‌بخشد.

Close Encounters Of The Third Kind

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم استیون اسپیبرگ
  • بازیگران : ریچارد دریفوس، فرانکوس ترافویت، ملیندا دیلون
  • سال انتشار : 1977
  • امتیاز : 7.6

فیلم Close Encounters Of The Third Kind یکی از اولین آثار اسپیلبرگ در ژانر علمی تخیلی بود، و هنوز هم توسط بسیاری، از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های داستان‌های بیگاناگان است که تا به حال به نمایش درآمده و تحسین می‌شود. این فیلم، در دنیایی اتفاق میافتد که دولت علیرغم مشاهده مکرر و تلاش برای برقراری ارتباط با آن‌ها، همچنان وجود بیگانگان را انکار می‌کند.

این فیلم، نه تنها داستانی فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذاب را ارائه می‌کند، بلکه سؤالات جالب و زیادی درباره‌ی واکنش تئوری انسان‌ها با تماس فرازمینی‌ها را به وجود می‌آورد. این فیلم حتی با گذشت 45 سال پس از اکرانش یکی از مبتکرانه‌ترین فیلم‌ها در این ژانر باقی مانده است.

Indiana Jones And The Temple Of Doom

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : هریسون فورد، کیت کپشو، کی های-کوان
  • سال انتشار : 1984
  • امتیاز : 7.5

هنگامی که بدترین اثر در سه گانه‌ی ایندیانا جونز نگاهی می‌اندازیم، همچنان محبوبیت آن را مشاهده می‌کنیم و می‌دانید که یک فرنچایز برنده برای خود دارید. اگرچه معبد عذاب هرگز به اوج دو فیلم دیگر در سه گانه‌ی اصلی نمی‌رسد، اما همچنان یک فیلم اکشن و ماجراجویی فوق‌العاده سرگرم‌کننده برای همه مخاطبان می‌باشد.

ایندیانا جونز، طی سالها، به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های فیلم در تمام دوران تبدیل شده است و بازی هریسون فورد به عنوان باستان‌شناس، مسلماً در بهترین حالت خود در معبد عذاب است. این فیلم، داستان را پس از اینکه ایندیانا جونز به هند می‌رسد را روایت می‌کند و هنگامی که ساکنین یک دهکده از او می‌خواهند یک سنگ افسانه‌ای را پیدا کند، ماجراجویی‌های این قسمت را می‌بینیم.

E.T. The Extra-Terrestrial

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : هنری توماس، درو بریمور، رابرت مک‌ناگتون
  • سال انتشار : 1982
  • امتیاز : 7.9

ET، یکی از فیلم های برتر استیون اسپیبرگ و محبوب‌ترین فیلم‌های خانوادگی تمام دوران است، و همچنین نقطه عطفی آشکار در کارنامه‌ی کاری اسپیلبرگ. جایی که او با این نوع داستان‌های جذاب، جاودانه‌تر شد و کاری کرد که مردم با این سبک از فیلم‌ها او را یاد کنند. این داستان، رابطه‌ی بین یک پسر جوان به نام الیوت و یک بیگانه‌ی گمشده را دنبال می‌کند که او به نام ای-تی نامگذاری شده و به زودی توسط دولت تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

حتی چهار دهه پس از اکران فیلم، ای-تی به دلیل داستان شیرین و شخصیت‌های جذابش، یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین فیلم‌های اسپیلبرگ باقی مانده است. این اثر طلایی، پیام مهم و جاودانه‌ای در دل خود دارد و به نوعی به افسانه‌ی سینمایی تبدیل شده است که چندین نسل با آن بزرگ شده‌اند.

Indiana Jones And The Last Crusade

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

برترین فیلم های Steven Spielberg
  • بازیگران : هریسون فورد، شان کانری، جورج لوکاس
  • سال انتشار : 1989
  • امتیاز : 8.2

اگرچه هیچ یک از دنباله‌های ایندیانا جونز نتوانسته جادوی نسخه اصلی را به تصویر بکشد، اما قطعاً The Last Crusade نزدیک‌ترین چیزی است که با فیلم اصلی می‌تواند مقایسه بشود. یکی از هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌های شخصیت ایندیانا تا به امروز، معرفی پدر جونز و بررسی پویایی سرگرم‌کننده آنهاست. آخرین جنگ صلیبی، مملو از بهترین سکانس‌های اکشن می‌باشد.

آخرین جنگ صلیبی، یک پایان عالی برای سه گانه‌ی اصلی این فرنچایز بود و اگرچه قسمت چهارم مورد انتظار برای بسیاری به عنوان یک ناامیدی بسیار شدید تلقی می‌شود، اما طرفداران همچنان مشتاقانه منتظر بازگشت این شخصیت در سالیان آینده در ایندیانا جونز هستند که هنوز عنوان نشده است.

Schindler’s List

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : لیام نیسون، رالف فینس، بن کینگزلی
  • سال انتشار : 1993
  • امتیاز : 9.0

فهرست شیندلر، که اغلب به عنوان بهترین فیلم استیون اسپیبرگ و شاهکار عینی اسپیلبرگ توصیف می‌شود که پروژه‌ای بسیار متفاوت برای این کارگردان بود. این نشان‌دهنده‌ی انحراف از فیلم‌های جذاب خانوادگی او و پیشرفت به سمت فیلم‌های بالغ‌تر و هنری‌تر بود که کار او را مرتبط و تازه نگه می‌داشت.

اسپیلبرگ در طول سالیان متوالی، 8 بار نامزد اسکار بهترین کارگردانی شده است، اما فهرست شیندلر اولین باری بود که او این جایزه‌ی بهترین فیلم سال را برایش دریافت کرد. این فیلم، یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هایی است که این کارگردان تا به حال اکران کرده و تا مدت‌ها تاج افتخار او باقی خواهد ماند.

Jurassic Park

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

فیلم های برتر استیون اسپیبرگ
  • بازیگران : لائورا درن، جف گلدبوم، سم نیل
  • سال انتشار : 1993
  • امتیاز : 8.2

پارک ژوراسیک، ممکن است معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین فیلم اسپیلبرگ در بین همه‌ی آنها می‌باشد و این دلیل بسیار خوبی هم برای محبوبیتش ارائه می‌دهد. این اثر، یک ماجراجویی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و جذاب است که حماسه‌نویسی را با کاراکترهای پیچیده و مؤثر و فیلم‌سازی جوی ترکیب می‌کند.

پارک ژوراسیک 1993، چنان دستاورد مهمی بود که آغاز یک دنیای گسترده از یک فرانچایز طولانی شده که هر ساله فیلم جدیدی را از آن در سینماها می‌بینیم. این فیلم داستان تعدادی از دانشمندان است که در یک جزیره پارکی تفریحی ساخته‌اند که در آن دایناسورها را شبیه سازی کرده‌اند.

Jaws

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : روی شیدر، ریچارد دریفوس، رابرت شاو
  • سال انتشار : 1975
  • امتیاز : 8.1

بسیاری از مخاطبان سینما، Jaws را به عنوان اولین فیلم پرفروش تابستانی یاد می‌کنند و این عنوان را به آقای اسپیبرگ نامگذاری کردند. این اثر، فیلمی است که کاملاً انقلابی در آنچه که یک فیلم می‌تواند باشد را متحول کرد و ژانرهای مختلف زیادی را با داستانی بی‌زمان ترکیب کرد که امروز، به همان اندازه که تقریباً پنجاه سال پیش بود هیجان‌انگیز است.

فیلم، علیرغم تکیه کامل بر جلوه‌های کاربردی و ترفندهای فیلمبرداری، توانست از بودجه نسبتاً کم خود، نهایت استفاده را ببرد و بر خلاف هیچ فیلم دیگر مانند خودش، مخاطبان را مجذوب خود کند. این اثر، اولین فیلمی است که واقعاً اسپیلبرگ را به عنوان یکی از برترین کارگردانان هالیوود بر روی سینما قرار داد.

Saving Private Ryan

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

موفق ترین فیلم Steven Spielberg
  • بازیگران : تام هنکس، مت دیمون، وین دیزل
  • سال انتشار : 1998
  • امتیاز : 8.6

حماسه‌ی ضدجنگِ گسترده‌ی اسپیلبرگ، نجات سرباز رایان، دستاورد بزرگی در فیلمسازی بود که مخاطب را در جنگ جهانی دوم غرق کرد و داستانی تازه و جذاب را روایت کرد که فیلم‌های جنگی زیادی قبل از آن زمان کشف نکرده بودند.

این فیلم، همچنین یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تام هنکس تا به امروز را به نمایش می‌گذارد. او نقش کاپیتان یک اسکادران را بازی می‌کند که وظیفه دارد سرباز تیم دیگری را پیدا کند و او را به خانه بفرستد. او به خوبی خستگیِ عاطفی را که بسیاری از سربازان در طول نبرد با آن مواجه شدند، به تصویر می‌کشد و این در حالی است که همچنان یک شخصیت بسیار جذاب برای تماشا باقی می‌ماند.

Raiders Of The Lost Ark

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : هریسون فورد، کارن آلن، جورج لوکاس
  • سال انتشار : 1981
  • امتیاز : 8.4

Raiders of the Lost Ark، یکی از اولین فیلم‌هایی بود که فیلم‌سازی ماجراجویانه و اکشن سنگین را با داستان‌های وسترن کلاسیک آمریکایی ترکیب کرد و نتیجه‌ی آن یکی از موفق ترین فیلم Steven Spielberg در تمام دوران‌ها بود. در این فیلم، هریسون فورد در نقش اصلی و قهرمان داستان بازی می‌کند او در تلاش است تا با نازی‌ها در تعقیب کشتی گریزان عهد مبارزه کند.

صحنه‌های نمادین بسیاری از Raiders of the Lost Ark وجود دارد که تماشای آنها را همچنان هیجان‌انگیز می‌کند و داستان هیجان‌انگیز آن، صحنه‌ای است که هر نسل از زمان انتشارش توانسته از آن لذت ببرد. این فیلم، یکی از آن آثاری است که برای همیشه در آزمون زمان مقاومت می‌کند و یک کلاسیک سینمایی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو