عزم جدی مجلس برای ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه ؛ «بدسابقه و بدعهدند!»

منبع: تکراتو

13

1401/8/25

23:13


یک نماینده مجلس ضمن اشاره به مسائل سیاسی اخیر از سوی دولت فرانسه و بدعهدی خودروسازان این کشور خبر از ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه به بازار ایران داده است.

عزم جدی مجلس برای ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه ؛ «بدسابقه و بدعهدند!»

یک نماینده مجلس ضمن اشاره به مسائل سیاسی اخیر از سوی دولت فرانسه و بدعهدی خودروسازان این کشور خبر از ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه به بازار ایران داده است.

به نظر می‌رسد که چالش‌های واردات خودرو به ایران کماکان به قوت ادامه دارد و حالا که سرانجام وزارت صمت در هفته گذشته حاضر شد تا لیست خودروهای در نظر گرفته شده برای واردات را منتشر کند، از مجلس خبر می‌رسد که در راستای رفتار خودروسازان فرانسوی و مسائل سیاسی به وجود آمده در روزهای اخیر در خصوص کشور فرانسه، نسبت به ورود خودروهای ساخت این کشور به ایرانا عتراضاتی شده است و نمایندگان از وزیر صمت خواستار ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه شده‌اند.

لازم به ذکر است، با توجه به حجم بالای عرضه محصولات پژو و رنو در شرایط کنونی، متعاقباً بازار کشور ایران به قطعات خودروهای فرانسوی وابستگی زیادی دارد و بروز چنین اتفاقاتی که منجر به اخلال در روند تامین این قطعات یدکی می‌شود، تشدید مشکلات مالکان برای تعمیر و نگهداری از خودروهای خود را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خبر مهم وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای خارجی

عزم جدی مجلس برای ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه

در این راستا اخیراً، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی ضمن گفتگویی با وب‌سایت روزپلاس اظهاراتی در مورد ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه مطرح کرده است.

این بیانات از آن نظر حائز اهمیت بوده که نام یکی از مدل‌های ارزان قیمت خودروساز فرانسوی، سیتروئن، در فهرست خودروهای مجاز برای واردات که توسط سخنگوی وزارت صمت، منتشر شده، نیز دیده می‌شود. با این حال باتوجه به سابقه خودروسازان فرانسوی و خروج شرکت‌های این کشور از بازار خودروی ایران در طی تحریم‌های اخیر، اعتراضات و مقاوت‌های سیاسی و اقتصادی زیادی در خصوص با بازگشت این خودروسازان به بازار بی‌رمق ایران به وجود آماده است.

ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه

مهدی عسگری، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی

مهدی عسگری، نماینده کرج، در مورد واردات خودروی فرانسوی به ایران بیان کرد:

«در پی مذاکره با وزیر صمت و پیگیری انجام شده از این وزارتخانه، باتوجه به بدعهدی‌ها و سوابق منفی مکرر، واردات خودرو از فرانسه انجام نخواهد شد».

با توجه به این صحبت‌ها و اقدامات صورت گرفته، به نظر با وجود شدت تحریم‌های صنعت خودرو و تحریم‌های بانکی و همچنین اعتراضاتی که در رابطه با خرید محصولات و خودروهای آمریکایی و فرانسوی و احتمالاً آلمانی و انگلیسی، در کنار آن وجود دارد، عملاً ابتکار عمل برای انتخاب خودرو از برندهای مشهور غربی در دست واردکنندگان نخواهد بود و احتمالاً عمده سهم از واردات خودرو به کشور به محصولات خودروسازان چینی و روسی محدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو