بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]


منبع: فیگار

180

1401/8/25

23:15


بهترین فیلم های 2023 در سال جدید یا سوال امسال فیلم چی ببینیم از عناوین پر طرفدار هستند. با ما بمانید تا بهترین فیلم ها در سال 2023 را معرفی…

بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

بهترین فیلم های 2023 در سال جدید یا سوال امسال فیلم چی ببینیم از عناوین پر طرفدار هستند. با ما بمانید تا بهترین فیلم ها در سال 2023 را معرفی کنیم.

جدیدترین فیلم های 2023

هر سال وقتی به ماه آبان و آذر می‌رسیم بسیاری از دوست‌داران سینما و بهترین فیلم های سال 2023 به دنبال بهترین فیلم امسال هستند تا فیلم های مورد انتظار 2023 که باید ببینند و لذت دو علم را با تماشای آن‌ها ببرند.

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها در سال 2022 که قبل از مرگ باید ببینید

بهترین فیلم های 2023

فهرست عناوینی از بهترین فیلم های سینمایی 2023 که باید قبل از هر فیلم دیگری به عنوان بهترین فیلم جدید ببینید را در یک نگاه در لیست زیر ببینید و با کلیک روی هر کدام به معرفی آن‌ها منتقل می‌شوید تا اطلاعات لازم را درباره‌ی آن‌ها کسب کنید:

بهترین فیلم جدید

بهترین فیلم های 2023

حالا که به پایان سال 2022 نزدیک می‌شویم، بسیاری از دوستداران سینما می‌خواهند بدانند که در سال جدید چه فیلم‌هایی را می‌توانند تماشا کنند. اگر شما هم کنجکاوید که با بهترین فیلم 2023 آشنا شوید، با ما همراه بمانید تا نگاهی به فهرست فیلم های ۲۰۲۳ داشته باشیم.

صنعت سینما پس از دنیاگیری بیماری مرموز و مرگبار کرونا طی چند سال گذشته وضعیت پایدار و همیشگی‌اش را از دست داد. هالیوود با ترفندهایی تلاش کرد خودش را با وضعیت جدید تطبیق دهد. استودیوها سراغ پلتفرم‌های استریم رفتند؛ بعضی همچون برادران وارنر بسیار سرسختانه‌تر و برخی دیگر با رویکردی محافظه‌کارانه‌تر نوعی توازن میان اکران سینمایی و پخش از پلتفرم‌های استریمینگ را برگزیدند.

جان گرفتن صنعت سینما در سال جاری، دل فیلمسازان سینما را به ساخت فیلم‌های بیشتر قرص کرده است. در مقاله امروز هم قرار است از فیلم هایی که در سال ۲۰۲۳ می‌آیند بگوییم؛ فیلم‌های ابرقهرمانی، اکشن، جنایی، فانتزی، انیمیشن، علمی تخیلی. فیلم های مورد انتظار 2023 شما در سال بعد کدام عناوین خواهند بود؟

سال ۲۰۲۳ را از نظر سینمایی می‌توان سال اکران تعداد زیادی از بلاک‌باسترهای بزرگ دانست که مخاطبان انتظارشان را می‌کشند. تنوع آثار بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ هم جالب توجه است؛ از آثار تاریخی زندگینامه‌ای و اکشن‌های نفس‌گیر گرفته تا ابرقهرمانی‌های پرمخاطب و انیمیشن‌های محبوب. سینمای سال ۲۰۲۳ هواداران آثار مستقل و روشنفکرانه‌تر را هم دست خالی نخواهد گذاشت، همانطور که عاشقان ژانر وحشت سال جذابی را پیش رو دارند.

Megan

بهترین فیلم جدید

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 13 ژانویه 2023 (23 دی 1401)
  • ژانر: ترسناک، تریلر، علمی تخیلی
  • کارگردان: جرارد جانستون (Gerard Johnstone)

مگان (به سبک M3GAN یا MΞGAN) یک فیلم ترسناک علمی-تخیلی آینده به کارگردانی جرارد جانستون بر اساس فیلمنامه ای از آکلا کوپر و داستانی از جیمز وان است. آلیسون ویلیامز و رونی چنگ در کنار ویولت مک‌گرو، برایان جردن آلوارز، آرلو گرین، جن وان اپس، استفان گارنو-مونتن، مایکل ساکسنته و کیمبرلی کراسمن در نقش‌های فرعی بازی می‌کنند.

یک رباتیک‌کار حرفه‌ای و زبردست از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا M3Gan را بسازد؛ یک عروسک زنده برنامه‌نویسی‌شده که رابطه احساسی با کودک برقرار می‌کند، اما اتفاق وحشتناکی خواهد افتاد.

تریلر فیلم مگان را ببینید:

Knock at the Cabin

بهترین فیلم های جدید

بهترین فیلم های جدید
  • کارگردان: M. Night Shyamalan
  • بازیگران: Dave Bautista, Jonathan Groff, Ben Aldridge
  • تاریخ اکران: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

«در کابین را بزن» یک فیلم ترسناک روانشناختی است که بر اساس رمان «کابینی در انتهای جهان» ساخته شده و سال ۲۰۲۳ میلادی به نمایش درخواهد آمد.

فیلم ماجرایی ترسناک را درباره یک خانواده سه نفره بازگو می‌کند که تعطیلات‌شان را در یک کلبه دورافتاده سپری می‌کنند. این خانواده توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند تا برای پیشگیری از وقایعی که منجر به آخرالزمان می‌شود، دست به فداکاری بزنند.

ام. نایت شامالان کارگردان فیلم سینمایی «در کابین را بزن» سال ۲۰۲۱ با فیلم «اولد» فعالیت‌های خود را پیگیری کرد. محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم این کارگردان اثر ترسناک «حس ششم» (The Sixth Sense) ساخته سال ۱۹۹۹ است. جالب است بدانید که برخی از طرفداران سینما می‌گویند این فیلم یکی از بهترین فیلمهای 2023 است که قبل از مرگ باید ببینید.

تریلر فیلم ضربه زدن به کابین را ببینید:

Scream 6

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
  • بازیگران: Courteney Cox, Melissa Barrera, Jenna Ortega
  • تاریخ اکران: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

دنبالهٔ بدون عنوان جیغ یک فیلم اسلشر آمریکایی در حال توسعه به کارگردانی تایلر گیلت و مت بتینلی-اولپین، به نویسندگیِ جیمز وندربیلت و گای بوسیک و با همراهی خالق اصلی کوین ویلیامسون است که به عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی بازمی‌گردد. این ششمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ و دنبالهٔ مستقیم جیغ (۲۰۲۲) خواهد بود و قرار است در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ منتشر شود.

در قسمت ششم از مجموعه اسلشر ترسناک «جیغ»، چهار بازمانده از جنایت‌های قاتل شبه‌مانند‌ داستان اولیه قصد دارند وودزبرو را برای کلیدزدن یک زندگی جدید ترک کنند.

در مجموع اطلاعات چندانی درباره قسمت ششم این مجموعه ترسناک در اختیار نداریم اما می‌دانیم کارگردان‌های قسمت ششم همان کارگردان‌های قسمت پنجم مجموعه خواهند بود. فعلا تا روزی که عنوان دقیق فیلم مشخص شود آن را به نام «جیغ ۶» در نظر میگیریم.

Renfield

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 14 آوریل 2023 (25 فروردین 1402)
  • ژانر: ترسناک، درام
  • کارگردان: کریس مک‌کی (Chris McKay)
  • بازیگران: نیکولاس کیج، آواکوافینا، نیکولاس هولت و…

رنفیلد یک فیلم کمدی ترسناک خیال‌پردازی تاریک آمریکایی به کارگردانی کریس مک‌کی و نویسندگی رایان ریدلی است که بر اساس طرح اصلی رابرت کرکمن ساخته شده‌است. در این فیلم، نیکلاس هولت در نقش رنفیلد، سرسپردهٔ کنت دراکولا که پس از عاشق‌شدن تصمیم می‌گیرد خط کار خود را ترک کند، بازی می‌کند. نیکلاس کیج، آکوافینا، بن شوارتز، آدریان مارتینز، شهره آغداشلو، بس روس و جیمز موزس بلک در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رینفید در یک تیمارستان زندگی می‌کند و آن‌قدر دیوانه شده که فکر می‌کند توهمی شده است. البته این توهم او آن‌قدرها هم بیخود نیست و واقعا نوکر و خادم دراکولاست. حضور نیکولاس کیج در این فیلم کافی‌ست تا بتوانیم آن را در فهرست فیلمهای برتر ۲۰۲۳ قرار بدهیم.

تیزر فیلم رنفیلد را ببینید:

The Last Train to New York

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 21 آوریل 2023 (1 اردیبهشت 1402)
  • ژانر: ترسناک، زامبی، بازسازی
  • کارگردان: تیمو تجاهجانتو (Timo Tjahjanto)

عنوان این فیلم شاید به فیلم کره‌ای قطاری به بوسان شباهت داشته باشد، اما اینبار قرار است کشمکش گروهی از مسافران قطار در زمان شیوع ویروس زامبی را به سمت نیویورک ببینیم. متاسفانه هنوز اطلاعاتی از بازیگران این فیلم در دسترس نیست.

Insidious: Fear the Dark

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Patrick Wilson
  • بازیگران: Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins
  • تاریخ اکران: ۱۶ تیر ۱۴۰۲

توطئه‌آمیز: ترس از تاریکی یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی به کارگردانی پاتریک ویلسون در نخستین کارگردانی خود با فیلمنامه‌ای از اسکات تیمز از داستانی اثر لی ونل، خالق این مجموعه است. این فیلم دنباله مستقیم توطئه‌آمیز (۲۰۱۰) و توطئه‌آمیز: قسمت ۲ (۲۰۱۳) است و به عنوان پنجمین قسمت از مجموعه‌فیلم توطئه‌آمیز و همچنین پنجمین قسمت از نظر زمانی عمل می‌کند. ویلسون، تای سیمپکینز و رز بیرن نقش‌های خود را از این مجموعه‌فیلم تکرار می‌کنند و پیتر داگر، سینکلر دانیل و هیام عباس در نقش‌های مکمل به بازیگران می‌پیوندند.

«موذی: ترس از تاریکی» یک فیلم ترسناک فراطبیعی است که ادامه مستقیم قسمت‌های اول و دوم مجموعه سینمایی «توطئه‌آمیز» و قسمت پنجم در کل این مجموعه است. تای سیمپکینز در نقش  دالتون لمبرت و رز بیرن در نقش رنای لمبرت نقش‌های قبلی خود در این مجموعه را در قسمت جدید هم دوباره ایفا می‌کنند. قسمت پنجم از نظر خط داستانی ۱۰ سال پس از ماجراهای دو فیلم اول اتفاق می‌افتد.

جاش لمبرت (پاتریک ویلسون) به سمت شرق می‌رود تا پسرش را به دانشگاهی ایده‌آل برای تحصیل برساند. با این حال رویای تحصیل در این دانشگاه زمانی به کابوس بدل می‌شود که شیاطین سرکوب‌شده مرتبط با گذشته برمی‌گردند و آرامش هر دو نفر را از بین می‌برند.

Haunted Mansion

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Justin Simien
  • بازیگران: Rosario Dawson, LaKeith Stanfield, Owen Wilson
  • تاریخ اکران: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

عمارت متروکه یک فیلم ترسناک فراطبیعی آمریکایی به کارگردانی جاستین سیمین بر اساس فیلمنامه کیتی دیپولد است. در این فیلم رزاریو داوسون در نقش گابی، تیفانی هدیش در نقش هریت، کیت استنفیلد در نقش بن ماتیاس در کنار اوون ویلسون و دنی دویتو بازی می‌کنند. این فیلم که توسط والت دیزنی پیکچرز تولید شده‌است، دومین اقتباس سینمایی تئاتر از جاذبه پارک موضوعی والت دیزنی به همین نام پس از فیلم سال ۲۰۰۳ است.

«عمارت متروکه» یک فیلم ترسناک فراطبیعی و از محصولات سال ۲۰۲۳ دیزنی است. این اثر سینمایی دومین اقتباس سینمایی از تم پارک دیزنی به همین نام پس از فیلم سال ۲۰۰۳ این استودیو است.

داستان فیلم درباره یک مادر تنها و پسر ۹ ساله‌اش است که قصد شروع یک زندگی جدید را دارند. آن‌ها به یک عمارت ارزان‌قیمت عجیب در نیواورلئان نقل مکان می‌کنند اما درمی‌یابند که این مکان با تصورات اولیه‌شان تفاوت‌های زیادی دارد. این دو ناامید و ترس‌زده برای جن‌گیری عمارت با یک کشیش و سپس با چندین متخصص ماورا الطبیعه دیگر تماس می‌گیرند.

The Last Voyage of the Demeter

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 11 آگوست 2023 (20 مرداد 1402)
  • ژانر: ترسناک، تریلر
  • کارگردان: آندر اوردال (Andre Overdal)

آخرین سفر دِمِتِر یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی به کارگردانی آندره اوردال بر پایهٔ فیلمنامه‌ای از براگی شوت، استفان روزوویتسکی و زاک اولکویچ است. این فیلم اقتباسی از «گزارش سفرنامهٔ کاپیتان»، فصلی از رمان دراکولا اثر برام استوکر از سال ۱۸۹۷ است. در این فیلم کوری هاکینز، اشلینگ فرنچوسی، لیام کانینگهام و دیوید دستمالچیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم یکی از مهمترین فیلم های سال 2023 در ژانر خون‌آشامی است که ما را به سال‌ها قبل و زمانی برمی‌گرداند که یک کشتی باری بداقبال باید دراکولا را به لندن ببرد.

بیشتر بخوانید:

12 قانون از فیلم‌های خون آشامی از نگاه سایت فیگار

بهترین سریال های خون آشامی 2022 + 2021 و برترین های نتفلیکس

بررسی و معرفی بهترین سریال های کره ای خون آشامی + [2022 و تمام دوران]

The Nun 2

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Michael Chaves
  • بازیگران: Storm Reid, Taissa Farmiga, Bonnie Aarons
  • تاریخ اکران: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲

راهبه ۲ یک فیلم فراطبیعی ترسناک به کارگردانی مایکل چاوز و نویسندگی آکلا کوپر است. این فیلم به عنوان دنبالهٔ راهبه (۲۰۱۸) و به عنوان قسمت نهم در فرانچایز دنیای سینمایی احضار عمل می‌کند. جیمز وان و پیتر سفرن برای تهیه‌کنندگی پروژه بازخواهند گشت.

فیلم راهبه سال ۲۰۱۸ از جمله آثار ترسناکی بود که با بودجه نسبتا اندک (۲۲ میلیون دلار) موفق شد فروشی قابل توجه (۳۶۵ میلیون دلار) را تجربه کند. موفقیت مشهود این فیلم ترسناک باعث شد به سرعت ساخت قسمت دوم قطعی شود. گرچه هم کارگردان و هم فیلم‌نامه‌نویس قسمت دوم با قسمت اول متفاوت‌اند اما هر دو فیلم براساس داستان اولیه که جیمز وان یکی از نویسندگان آن است ساخته شدند.

داستان فیلم سینمایی «راهبه ۲» خط روایی فیلم قبل را ادامه می‌دهد. ماجرای فیلم جدید در فرانسه سال ۱۹۵۶ می‌گذرد؛ یک کشیش به قتل رسیده و شر در حال گسترش است. خواهر آیرین بار دیگر با نیروی شیطانی راهبه مواجه می‌شود.

The Exorcist

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: David Gordon Green
  • بازیگران: Leslie Odom Jr., Ellen Burstyn, Ann Dowd
  • تاریخ اکران: ۲۱ مهر ۱۴۰۲

جن‌گیر پاپ فیلمی محصول سال ۲۰۲۳ در خصوص جن‌گیر معروف اف آر. گابریل آمورث می‌باشد. راسل کرو در آن حضور دارد. این فیلم از طریق جولیوس آوری نویسنده فیلم اهل استرالیا کارگردانی شده‌است. اف آر. آمورث در طول زندگی خود ۱۰۰/۰۰۰ جن‌گیری انجام داد. بعضی از آنان در دو کتاب به تشریح گردیده‌است: یک جن گیر داستان خود را می‌گوید و یک جن گیر: داستان‌های بیشتر را شرح می‌نماید.

فیلم جدید و فعلا بدون عنوان مشخص مجموعه «جن‌گیر» قرار است دنباله مستقیم فیلم جن‌گیر سال ۱۹۷۳ باشد. فیلم جدید هم قرار است از همان منبع اقتباس اثر اولیه (رمان ترسناک سال ۱۹۷۱ به قلم ویلیام پیتر بلتی) بهره ببرد.

جن‌گیر جدید قرار است اولین فیلم از یک سه‌گانه باشد و به صورت کلی هم ششمین فیلم مجموعه سینمایی جن‌گیر در نظر گرفته می‌شود.

Saw 10

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Kevin Greutert
  • تاریخ اکران: ۵ آبان ۱۴۰۲

اطلاعات درباره قسمت دهم مجموعه اسلشر مشهور «اره» بسیار محدود است. فعلا می‌دانیم که کوین گرویترت کارگردان «اره ۶» و «اره ۷» این قسمت را جلوی دوربین می‌برد. گرویترت تدوین‌گر تعداد زیادی از قسمت‌های این مجموعه هم بوده و می‌توان ادعا کرد در مجموع یکی از مهره‌های شاخص و آشنا با این مجموعه است.

مجموعه ترسناک «اره» توسط جیمز وان و لی ونل خلق شد. اولین قسمت این مجموعه به کارگردانی وان سال ۲۰۰۴ اکران شد و تا امروز ۹ فیلم مختلف در این سری عرضه شده است.

It’s All Coming Back to Me

بهترین فیلم های جدید

بهترین فیلم های جدید
  • تاریخ اکران: 10 فوریه 2023 (21 بهمن 1401)
  • ژانر: کمدی، رمانتیک
  • کارگردان: جیمز سی. استروس (James C. Strouse)
  • بازیگران: سام هیتهان، پریانکا چوپرا، سوفیا بارکلی، سلینا دایون و…

این فیلم یکی از فیلم های سال ۲۰۲۳ است که ژانر رمانتیکی دارد. یک زن جوان با فرستادن یک نامه عاشقانه به نامزد مرده‌اش می‌خواهد خاطره از دست دادن او را فراموش کند. اما نمی‌داند که نامه‌هایش به دست چه کسی می‌رسد.

John Wick: Chapter 4

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 24 مارس 2023 (4 فروردین 1402)
  • ژانر: اکشن، تریلر، جنایی
  • کارگردان: چاد استهلسکی (Chad Stahelski)
  • بازیگران: کیانو ریوز، داننی ین، هیلی بری، ایان مک‌شین و…

جان ویک: بخش ۴ یک فیلم اکشن و نئو-نوآر آمریکایی رو به اکران در ادامه فیلم جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (۲۰۱۹) است. این فیلم چهارمین قسمت در سری فیلم‌های جان ویک به کارگردانی چاد استاهلسکی، با فیلم‌نامه‌ای مشترک به نویسندگی شی هتن و مایکل فینچ است که براساس کاراکترهای دریک کولستاد ساخته شده‌است. کیانو ریوز در این فیلم یکبار دیگر نقش جان ویک را ایفا می‌کند.

جان ویک بعد از سه قسمت هنوز نمی‌خواهد دست از اسلحه بردارد و او را باز هم در چهارمین قسمت با صحنه‌های اکشن خواهیم دید.

تریلر فیلم جان ویک 4 را ببینید:

Killers of the Flower Moon

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: مه 2023 (اردیبهشت/خرداد 1402)
  • ژانر: وسترن، جنایی

قاتلان ماه گل درام جنایی وسترن به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که به‌زودی اکران‌ می‌شود. فیلم‌نامهٔ آن را اریک راث بر اساس کتابی به همین نام اثر دیوید گرن نوشته است که به داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای ایالت اکلاهما در دههٔ ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیلهٔ سرخ‌پوستِ اوسیج‌‌ها می‌پردازد.

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمونس و لیلی گلداستون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. قاتلان ماه گل ششمین همکاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو و دهمین همکاری اسکورسیزی و دنیرو است.

فیلم قاتلان ماه گل یکی از جدیدترین آثار مارتین اسکورسیزی است که در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار می‌گیرد. این فیلم با الهام از کتابی با همین نام و به قلم دیوید گرن (David Grann) ساخته شده. داستان این فیلم در دهه 1920 میلادی روایت می‌شود و درباره قبیله‌ای در شمال شرقی اوکلاهمای آمریکا است که به طرز مرموزی به قتل می‌رسند.

این مسئله باعث جلب توجه FBI می‌شود و یک مأمور جوان به دنبال حل معمای این قتل‌ها می‌گردد. فیلم قاتلان ماه گل یکی از فیلم هایی که در سال 2023 اکران می‌شوند و بسیاری از دوستداران سینما بی‌صبرانه منتظر آن هستند. گمان زده می‌شود که این فیلم ابتدا در ماه مه در جشنواره فیلم کن به نمایش دربیاید و سپس برای اکران عمومی آماده شود. شاید این بهترین فیلم جدید امسال که دیدنش از نان شب هم واجب‌تر است همین فیلم باشد.

Fast X

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 19 مه 2023 (29 اردیبهشت 1402)

فست اکس (همچنین با نام سریع و خشمگین ۱۰ شناخته می‌شود) یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی لویی لتریر و نویسندگی جاستین لین و دن مازیو است که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. این فیلم دنباله‌ای بر اف۹ (۲۰۲۱) است و دهمین قسمت اصلی و یازدهمین فیلم بلند از مجموعهٔ سریع و خشمگین به‌شمار می‌رود. در این فیلم وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، کریس «لوداکریس» بریجز، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سونگ کانگ، مایکل روکر، شارلیز ترون، جیسون موموآ، دانیلا ملچیور و بری لارسون ایفای نقش می‌کنند.

با اینکه جزئیاتی از داستان این فیلم هنوز منتشر نشده، اما می‌دانیم که باز هم قرار است با رانندگی‌های خطرناک و عجیب هیجان‌زده شویم.

Indiana Jones 5

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 30 ژوئن 2023 (9 تیر 1402)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: جیمز مانگولد (James Mangold)

پنجمین فیلم بدون عنوان ایندیانا جونز یک فیلم اکشن-ماجراجویی آمریکایی و رو به انتشار به کارگردانی جیمز منگولد از فیلم‌نامه‌ای است که توسط منگولد، جز باترورث و جان-هنری باترورث نوشته شده‌است. هریسون فورد بار دیگر نقش ایندیانا جونز را در این فیلم ایفا خواهد کرد.

در این فیلم گروه بازیگران جدید از جمله فیبی والر-بریج، مس میکلسن، توماس کرچمان، بوید هالبروک، شانت رنه ویلسون، توبی جونز و آنتونیو باندراس حضور دارند. این فیلم دنبالهٔ ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸) است و پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز محسوب می‌شود.

این نخستین فیلم در این مجموعه است که توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع می‌شود و به‌طور کلی نخستین فیلم لایو-اکشن این استودیو خارج از فرنچایز جنگ ستارگان پس از خرید لوکاس‌فیلم توسط دیزنی در سال ۲۰۱۲ است.

قسمت پنجم سری فیلم Indiana Jones یکی از فیلم های مورد انتظار 2023 است که در آن ماجراجویی‌های باستان‌شنان و کاشف زبردستی که به دل خطر می‌زند را خواهیم دید.

Mission: Impossible 7 – Dead Reckoning: Part 1

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 14 جولای 2023 (23 تیر 1402)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوئری (Christopher McQuarrie)

مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول، یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر اکشن و جاسوسی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری است که در سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

روزشمار مرگ دنباله‌ای بر فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (۲۰۱۸) است و در مجموع هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن به‌شمار می‌رود. بعد از فیلم ملت سرکش و فال‌اوت، این سومین فیلم از مجموعه است که کریستوفر مک‌کوری آن را کارگردانی کرده که او را تبدیل به نخستین کسی می‌کند که بیش‌تر از یک فیلم این مجموعه را کارگردانی کرده‌است. تام کروز در نقش ایتن هانت نقش خودش را دوباره تکرار می‌کند و ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکلاس هولت و هنری چرنی نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن با بازی تام کروز از آن دسته فیلم‌های هیجان‌انگیزی است که سال‌ها آدرنالین خونمان را بالا و پایین می‌برند. قسمت هفتم این مجموعه قرار است سال بعد اکران شود. این فیلم که با بودجه 290 میلیون دلاری ساخته شده، در فهرست فیلمهای برتر ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

Meg 2: The Trench

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Ben Wheatley
  • تاریخ اکران: 4 آگوست 2023 (13 مرداد 1402)
  • ژانر: اکشن، تریلر

مگ ۲: گودال یک فیلم اکشن و علمی تخیلی آمریکایی در حال ساخت به کارگردانی بن ویتلی با فیلمنامه‌ای از دین جورجاریس، جان هوبر و اریش هوبر با بازی جیسون استاتهام که بر اساس کتاب سال ۱۹۹۹ بنام گودال نوشته استیو آلتن ساخته شده‌است. این فیلم ادامه‌ای بر فیلم Meg است که در آن کوسه‌ای غول‌پیکر رد خون را از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر بو می‌کشد.

The Equalizer 3

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 1 اسپتامیر 2023 (10 شهریور 1402)
  • ژانر: اکشن
  • کارگردان: آنتوین فوکوئا (Antoine Fuqua)
  • بازیگران: دنزل واشینگتون

قسمت سوم فیلم The Equalizer در سال 2023 میلادی منتشر می‌شود. در این اثر از فیلم های ۲۰۲۳ نیز با ماجراجویی‌های رابرت مک‌کال همراه می‌شویم.

The Expendables 4

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Scott Waugh
  • تاریخ اکران: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

بی‌مصرف‌ها ۴ یک فیلم اکشن آمریکایی آماده اکران برای سال ۲۰۲۳ به کارگردانی اسکات وا با فیلمنامه اسپنسر کوهن، مکس آدامز و جان جوزف کانولی است. این چهارمین قسمت از سری فیلم‌های بی‌مصرف‌ها و دنباله‌ای بر بی‌مصرف‌ها ۳ (۲۰۱۴) محسوب می‌شود، فیلمنامه این پروژه بر اساس شخصیت‌های دیوید کالاهام ساخته شده‌است.

بازیگران اصلی این فیلم جیسون استاتهام، فیفتی سنت، مگان فاکس دولف لاندگرن، تونی جا، ایکو اویس، رندی کوچار، جیکوب اسکیپیو، ادی هال، لوی ترن، اندی گارسیا و سیلوستر استالونه هستند. بی‌مصرف‌ها این بار رودرروی یک دلال اسلحه که قدرت یک ارتش خصوصی عظیم را در اختیار دارد قرار می‌گیرند.

Dune: Part Two

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: دنیس ویلنیو (Denis Villeneuve)

تلماسه: بخش دو یک فیلم علمی تخیلی حماسی آمریکایی در حال تولید به کارگردانی دنی ویلنوو بر پایهٔ فیلمنامه‌ای از ویلنوو، جان اسپیتز و اریک راث است. این فیلم به‌عنوان دنبالهٔ مستقیم تلماسه (۲۰۲۱)، دومین اقتباس برنامه‌ریزی‌شده بر پایهٔ نیمهٔ دومِ کتابِ نخست از رمانی به همین نام از سال ۱۹۶۵ اثر فرانک هربرت است.

بازیگران بازگشته از فیلم اول عبارتند از تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، استیون مک‌کینلی هندرسون، زندایا، شارلوت رمپلینگ و خاویر باردم؛ از بازیگران جدید می‌توان به فلورنس پیو، آستین باتلر، کریستوفر واکن و لئا سیدو اشاره کرد.

یکی از فیلم هایی که در سال 2023 منتشر می شوند، ادامه فیلم Dune با عنوان Dune: Part Two است که پاول دوش به دوش فرمن برای آزادی سیاره بیابانی اراکیس مبارزه می‌کند.

The Ballad of Songbirds and Snakes

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: فرانسیس لارنس (Francis Lawrence)

بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها یک فیلم اکشن علمی تخیلی آمریکایی به کارگردانی فرانسیس لارنس است که از فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی مایکل آرندت بر اساس رمانی به همین نام چاپ ۲۰۲۰ اثر سوزان کالینز ساخته خواهد شد. این فیلم پیش‌درآمد مجموعهٔ بازی‌های گرسنگی است و تهیه‌کنندگی آن بر عهدهٔ نینا جاکوبسن و برد سیمپسن خواهد بود.

این فیلم اسپین‌آفی از سری فیلم‌های The Hunger Games است. در این فیلم داستان کوریولانوس اسنوی 18 ساله را دنبال می‌کنیم که مربی و راهنمای لوسی گری برد است.

Extraction 2

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Sam Hargrave
  • بازیگران: Chris Hemsworth, Golshifteh Farahani

یکی از محصولات نتفلیکس که سال ۲۰۲۰ توجه مخاطبان را به خود جلب کرد فیلم سینمایی «استخراج» ساخته سم هارگریو با بازی کریس همسورث، دیوید هارپر و گلشیفته فراهانی بود.

گرچه «استخراج» از نظر منتقدان فیلم مهمی نبود اما مخاطبان نتفلیکس را هیجان‌زده کرد و این استقبال باعث شد طی دوره پخش، این فیلم با توجه به تعداد بینندگانش به یک اثر رکوردشکن تبدیل شود. همین موضوع نتفلیکس را متقاعد کرد سراغ ساخت یک دنباله برود. گرچه از تاریخ پخش «استخراج ۲» دقیقا مطلع نیستیم اما می‌دانیم این فیلم سال ۲۰۲۳ از شبکه نتفلیکس پخش خواهد شد. این فیلم را مجددا سم هارگریو براساس فیلم‌نامه جو روسو کارگردانی می‌کند و حضور کریس همسورث و گلشیفته فراهانی در آن قطعی است.

در «استخراج ۲» شاهد بازگشت تایلر ریک که گمان می‌رفت مرده است، خواهیم بود. ریک از اعضای گروه ویژه خدمات هوایی که حالا مزدور شده است، این‌بار سراغ یک ماموریت حساس دیگر می‌رود.

The Little Mermaid

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 26 مه 2023 (5 خرداد 1402)
  • ژانر: خانوادگی، ماجراجویی، رمانتیک، لایو اکشن
  • کارگردان: راب مارشال (Rob Marshall)
  • بازیگران: هالی بیلی، ملیسا مک‌کارتی، جیکوب ترمبلی و…

پری دریایی کوچولو یک فیلم موزیکال فانتزی آمریکایی به کارگردانی راب مارشال بر اساس فیلمنامه ای از جین گولدمن و دیوید مگی است. این محصول والت دیزنی پیکچرز است و اقتباسی لایو اکشن از انیمیشنی به همین نام محصول ۱۹۸۹ است که خود بر اساس داستانی به همین نام اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده‌است.

راب مارشال، جان دلوکا، مارک پلت و لین-منوئل میرندا تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند، دومی که به عنوان ترانه‌سرا آهنگ‌های جدیدی را برای بازسازی نوشت، آلن منکن قرار است به عنوان آهنگساز موسیقی و آهنگ‌ها بازگردد. در این فیلم هلی بیلی، جونا هاوئر کینگ، خاویر باردم و ملیسا مک‌کارتی به ایفای نقش خواهند پرداخت و دیوید دیگز، جیکوب ترمبلی و آکوافینا در صداپیشگی نقش آفرینی خواهند کرد.

در این فیلم داستان پری دریایی جوانی را می‌بینیم که جانش را می‌دهد تا عشق شاهزاده‌ای را به دست بیاورد.

تریلر لایو اکشن پری دریایی کوچولو را ببینید:

Shrek 5

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۲

فیلم جدید شرک هم از جمله عناوین این فهرست است که اطلاعات چندانی درباره‌شان نداریم. این انیمیشن کمدی و ماجراجویانه با راه‌اندازی مجموعه محبوب شرک خواهد بود. شاید این فیلم بتواند یکی از بهترین فیلم های جدید در سال 2023 باشد که دیدنش خالی از لطف نیست.

Spider-Man: Across the Spider-Verse

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Joaquim Dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson
  • بازیگران: Oscar Isaac, Shameik Moore, Hailee Steinfeld
  • تاریخ اکران: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (بخش اول) یک فیلم آمریکایی و پویانمایی در ژانر ابرقهرمانی با حضور شخصیت مایلز مورالز / مرد عنکبوتی از مارول کامیکس است که در آینده منتشر خواهد شد. این فیلم توسط کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز انیمیشن با مشارکت مارول انترتینمنت تهیه شده‌است و از طریق گروه سینمایی سونی پیکچرز منتشر خواهد شد.

این اولین قسمت از دنباله دو قسمتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸) است و در مولتی‌ورس مشترک از جهان‌های متناوب به نام «دنیای عنکبوتی» روایت می‌شود. کارگردانی این فیلم بر عهده جواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون بر پایهٔ فیلم‌نامه نوشتهٔ فیل لرد، کریستوفر میلر و دیوید کالاهام است. شامیک مور صداپیشگی مورالس را بر عهده دارد و در کنارش اسکار آیزاک و هیلی استاینفلد از صداپیشگان اصلی فیلم هستند.

مایلز مورالز در قسمت جدید این مجموعه انیمیشنی تحسین‌شده، یک ماجراجویی حماسی تازه را آغاز می‌کند. در داستان «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی»، مرد عنکبوتی به مالتی‌‌ورس منتقل می‌شود تا به نیروهای گوئن استیسی و تیم جدیدی از عنکبوتی‌ها بپیوندد و با شروری بجنگند که از همه دشمنان قبلی این ابرقهرمان قدرتمندتر است.

این انیمیشن سونی که با همکاری مارول ساخته می‌شود دنباله انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» است و در چندجهانی جهان‌های موازی تحت عنوان «دنیای عنکبوتی» جریان دارد.

تریلر فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی را ببینید:

Elemental

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Peter Sohn
  • بازیگران: Mamoudou Athie, Leah Lewis
  • تاریخ اکران: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

مخاطبان دنیای انیمیشن هر سال انتظار محصولات جدید شرکت برجسته تولید انیمیشن‌ پیکسار را می‌کشند. انیمیشن جدید سال ۲۰۲۳ این استودیو «المنتال» نام دارد. این انیمیشن داستان امبر و وید را در شهری دنبال می‌کند که ساکنانش از عناصر اصلی آب، آتش، خاک و هوا تشکیل شده‌اند.

Barbie

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Greta Gerwig
  • بازیگران: Margot Robbie, Alexandra Shipp, Ryan Gosling
  • تاریخ اکران: ۳۰ تیر ۱۴۰۲

باربی یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر کمدی رمانتیک است که بر اساس خط اسباب‌بازی باربی از شرکت ماتل ساخته شده‌است. گرتا گرویگ این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای که آن را با نوآ بامباک نوشته، کارگردانی کرده‌است.

این اولین فیلم لایو اکشن ساخته‌شده بر اساس این عروسک پس از مجموعه‌ای از فیلم‌های انیمیشن ویدئویی و مجموعه‌های تلویزیونی است. مارگو رابی نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند و رایان گاسلینگ، آمریکا فررا، سیمو لیو، کیت مک‌کینون، آریانا گرینبلات، الکساندرا شیپ، اما مکی، ویل فرل، ایسا رای، مایکل سرا و هری نف در نقش‌های مکمل ایفای نقش می‌کند.

ایده ساخت این فیلم از سال ۲۰۰۹ در استودیوی یونیورسال پیکچرز مطرح شد و عاقبت تحولاتی هر چند اندک از سال ۲۰۱۴ برای ساخت فیلم آغاز شد. مدتی بعد امتیاز این اثر به سونی و سپس به برادران وارنر رسید. سال ۲۰۱۹ مارگو رابی به عنوان بازیگر نقش باربی انتخاب شد و سال ۲۰۲۱ هم گرتا گرویگ به عنوان کارگردان و نویسنده در کنار نوآ بامباک به عنوان دیگر نویسنده فیلم برگزیده شد.

باربی با بودجه نسبتا قابل توجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و رایان گاسلینگ را هم در کنار رابی به عنوان دیگر بازیگر اصلی در اختیار دارد. گرویگ پیش از این دو فیلم «لیدی برد» و «زنان کوچک» را هم کارگردانی کرده است.

تیزر فیلم باربی را ببینید:

Teenage Mutant Ninja Turtles

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 4 آگوست 2023 (13 مرداد 1402)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، انیمیشن، لایو اکشن
  • کارگردان: جف رو (Jeff Rowe)

«لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» یک انیمیشن ابرقهرمانی است که براساس کمیک‌های لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان ساخته شده است. این انیمیشن راه‌اندازی مجدد مجموعه لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان و دومین انیمیشن سینمایی این مجموعه است.

پس از ساخت فیلم لایو اکشن «لاک‌پشت‌های نینجا: خارج از سایه‌ها» که سال ۲۰۱۶ اکران شد خبرهایی درباره ساخت قسمت جدید به گوش می‌رسید. نهایتا سال ۲۰۲۰ از ساخت یک انیمیشن در این مجموعه باخبر شدیم که تمرکز بیشتری بر جنبه نوجوان‌بودن لاک‌پشت‌های نینجا دارد.

درواقع ماجراجویی‌های چند لاکپشت جهش یافته را یکبار دیگر قرار است در یکی از فیلم های 2023 ببینیم.

PAW Patrol: The Mighty Movie

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 13 اکتبر 2023 (21 مهر 1402)
  • ژانر: ماجراجویی، انیمیشن

قسمت سوم فیلم PAW Patrol: The Mighty Movie در سال 2023 میلادی اکران می‌شود.

Chicken Run: Dawn of the Nugget

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Sam Fell
  • تاریخ اکران: ۱۹ آبان ۱۴۰۲

جینجر پس از فرار از مزرعه، یک پناهگاه آرام برای کل گروه یافته است. اما هنگام بازگشت متوجه می‌شود تمام مرغ‌ها با تهدیدی بزرگ روبرو شده‌اند و در این شرایط مجبور است با تیمش در این مساله مداخله کند.

قسمت دوم انیمیشن استاپ موشن محبوب «فرار مرغی» اواخر سال ۲۰۲۳ روی پرده خواهد رفت. زکری لی‌وای صداپیشه نقش راکی و تندی نیوتون صداپیشه نقش جینجر در قسمت جدید خواهند بود؛ این دو نقش در قسمت اول به ترتیب برعهده مل گیبسون و جولیا صوالحه قرار داشت. فرار مرغی از محصولات شبکه نتفلیکس است.

Wish

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Chris Buck, Fawn Veerasunthorn
  • بازیگران: Alan Tudyk, Ariana DeBose
  • تاریخ اکران: ۱ آذر ۱۴۰۲

«آرزو» یکی از انیمیشن‌های سال ۲۰۲۳ دیزنی است که مایه‌های کمدی و ماجراجویی دارد. داستان فیلم در قلمرو آرزوها می‌گذرد و در این قلمرو قدرت امیال واکاوی می‌شود.

این انیمیشن موزیکال قرار است شصت و دومین محصول انیمیشن دیزنی باشد. کریس باک و فاون ویراسانتورن کارگردانی «آرزو» را برعهده دارند. باک را بیشتر برای کارگردانی انیمیشن‌های «یخ‌زده» می‌شناسیم و ویراسانتورن هم از عوامل ساخت چندین انیمیشن سال‌های اخیر دیزنی بوده است.

Trolls 3

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402)
  • ژانر: ماجراجویی، خانوادگی، انیمیشن

قسمت دوم انیمیشن Trolls قرار است در سال 2023 میلادی منتشر شود.

Peter Pan & Wendy

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: David Lowery
  • تاریخ اکران: –

پیتر پن و وندی یک فیلم سینمایی آمریکایی درحال ساخت در ژانر فیلم فانتزی و ماجراجویی به کارگردانی دیوید لاوری است. «پیتر پن و وندی» اقتباسی لایو اکشن از انیمیشن «پیتر پن» ساخته سال ۱۹۵۳ است؛ داستان کلاسیک پسری که بزرگ نمی‌شود و سه خواهر و برادر جوان را در لندن می‌یابد تا برای یک ماجراجویی جادویی در یک جزیره طلسم‌شده به او بپیوندند.

این فیلم فانتزی ماجراجویانه از سال ۲۰۱۶ در حال ساخت است و قرار است بالاخره سال ۲۰۲۳ از شبکه دیزنی پلاس پخش شود.

The Super Mario Bros. Movie

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Aaron Horvath, Michael Jelenic
  • بازیگران: Chris Pratt, Anya Taylor-Joy, Charlie Day
  • تاریخ اکران: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲

فیلم برادران سوپر ماریو یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای در حال تولید توسط ایلومینیشن با همکاری نینتندو است که قرار است توسط یونیورسال پیکچرز توزیع و منتشر شود.

این سومین فیلم سینمایی اقتباس شده از سری بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو است. اولین فیلم با عنوان برادران سوپر ماریو: مأموریت بزرگ برای نجات پرنسس پیچ! در قالب انیمه در سال ۱۹۸۶ در ژاپن و فیلم دوم در قالب لایو اکشن با عنوان برادران سوپر ماریو در ۱۹۹۳ منتشر شد. این فیلم توسط آرون هوروث و مایکل ژلنیک کارگردانی خواهد شد و فیلمنامهٔ آن توسط متی فوگل نوشته شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن، فرد ارمیسن، کوین مایکل ریچاردسون، سباستین مانیسکالکو و چارلز مارتینت اشاره کرد.

داستان کلی فیلم همان خط روایی آشنای مجموعه است. یک لوله‌کش به نام ماریو به همراه برادرش لوئیجی در یک هزارتوی زیرزمینی سفر می‌کنند و در تلاش‌اند تا شاهزاده خانم اسیر را نجات دهند.

تیزر انیمیشن برادران سوپر ماریو را ببینید:

Strays

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Josh Greenbaum
  • تاریخ اکران: 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402)
  • ژانر: کمدی، لایو اکشن

ولگردها یا سگ‌های ولگرد یک فیلم کمدی لایو اکشن-پویانمایی آمریکایی به کارگردانی و تهیه کنندگی جاش گرینباوم است. ویل فرل، جیمی فاکس، ویل فورته، رندل پارک و آیلا فیشر در این فیلم بازی می‌کنند که قرار است در ۹ ژوئن ۲۰۲۳ توسط یونیورسال پیکچرز اکران شود. سگی که رها شده، گروهی از سگ‌های سرگردان خیابانی را جمع می‌کند تا از صاحب قبلی‌اش انتقام بگیرید.

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

بهترین فیلم های جدید

بهترین فیلم های جدید
  • تاریخ اکران: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • بازیگران: پاول راد، اونجلین لیلی، کاترین نیوتن، جاناتان کاجورز، بیل مورری و…

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس مارول کامیکس ساخته شده‌است و شخصیت‌های اسکات لانگ / مرد مورچه‌ای و هوپ پیم / واسپ در آن حضور دارند. این فیلم که توسط مارول استودیوز تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع می‌شود، قرار است دنباله‌ای بر فیلم‌های مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) و مرد مورچه‌ای و زنبورک (۲۰۱۸) و سی و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم را پیتون رید از فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی جف لاونس کارگردانی کرده و پل راد در نقش اسکات لنگ و اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون داین در کنار مایکل داگلاس، میشل فایفر، کاترین نیوتون و جاناتان میجرز از بازیگران آن هستند.

یکی دیگر از فیلم های سال ۲۰۲۳ سومین قسمت فیلم مرد مورچه‌ای است. این فیلم در واقع سی و یکمین فیلم دنیای مارول است و در آن شخصیت‌های اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای) و هوپ پیم (زنبورک) را خواهیم دید. به نظرتان این فیلم مارول می‌تواند لقب بهترین فیلم اکشن سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دهد؟

تریلر فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی را ببینید:

Shazam! Fury of the Gods

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: David F. Sandberg
  • تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

شزم! خشم خدایان یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت دی‌سی کامیکس، شزم ساخته شده‌است. تولید این فیلم بر عهدهٔ نیو لاین سینما، دی‌سی فیلمز و سفرن کمپانی است، و از طریق برادران وارنر پیکچرز توزیع خواهد شد.

این فیلم دنبالهٔ شزم! (۲۰۱۹) و دوازدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. کارگردانی این فیلم را دیوید اف. سندبرگ بر اساس فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی هنری گیدن و کریس مورگان بر عهده داشته‌است و زکری لی‌وای، اشر آنجل، جک دیلن گریزر، ریچل زگلر، آدام برودی، راس باتلر، مگان گود، لوسی لیو، جایمن هانسو و هلن میرن در آن ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم، خانواده ای از قهرمانان نوجوان به رهبری بیلی بتسون / شزم با دختران اطلس مبارزه می‌کنند.

مارول سال ۲۰۲۳ را با دستانی پر آغاز خواهد کرد اما دی‌سی هم بی‌کار ننشسته و طی این سال میلادی با فیلم «شزم! خشم خدایان» مسیر جهان ابرقهرمانی توسعه‌یافته خود را ادامه می‌دهد.

«شزم! خشم خدایان» دنباله‌ای است برای فیلم «شزم!» ساخته سال ۲۰۱۹ و دوازدهمین اثر دنیای توسعه‌یافته دی‌سی در نظر گرفته می‌شود. در این فیلم گروهی از قهرمانان نوجوان تحت رهبری بیلی بتسون‌ با دختران اطلس مبارزه می‌کنند. دیوید اف. سندبرگ کارگردان قسمت اول مجموعه و هنری گایدن نویسنده آن، هر دو همین نقش‌ها را در قسمت دوم هم برعهده داشته‌اند.

تریلر فیلم شزم! خشم خدایان را ببینید:

Guardians of the Galaxy Vol. 3

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: James Gunn
  • تاریخ اکران: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

نگهبانان کهکشان بخش ۳ یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس تیم ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان محصول مارول کامیکس ساخته شده و توسط مارول استودیوز تولید و به وسیلهٔ استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع خواهد شد.

این فیلم در نظر گرفته شده که دنباله‌ای بر نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴) و نگهبانان کهکشان بخش ۲ (۲۰۱۷) و سی و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان ساخته شده و در آن گروهی از بازیگران متشکل از کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، الیزابت دبیکی، شان گان، سیلوستر استالونه، ویل پولتر، چوکودی ایووجی و ماریا باکالوا حضور دارند. در این فیلم، نگهبانان برای دفاع از جهان و محافظت یکی از خودشان دست به انجام مأموریتی می‌زنند.

پیتر کویل که هنوز درگیر از دست‌دادن گامورا است باید تیمش را جمع کند تا در مأموریتی بسیار پیچیده از کیهان دفاع کنند؛ ماموریتی که عدم موفقیت در آن می‌تواند به معنای نابودی نگهبانان کهکشان باشد.

فیلم سینمایی ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان ۳» دنباله دو قسمت قبلی این مجموعه و در کل سی و دومین فیلم جهان سینمایی مارول است. این فیلم دومین اثر در فاز پنجم مارول خواهد بود و توسط جیمز گان که دو قسمت قبلی را جلوی دوربین برد کارگردانی می‌شود.

The Marvels

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Nia DaCosta
  • بازیگران: Brie Larson, Iman Vellani, Teyonah Parris
  • تاریخ اکران: ۶ مرداد ۱۴۰۲

«مارول‌ها» سومین و آخرین فیلم سال ۲۰۲۳ جهان سینمایی مارول با حضور شخصیت‌هایی چون کاپیتان مارول، خانم مارول و مونیکا رمبو به عنوان دنباله فیلم «کاپیتان مارول» محصول سال ۲۰۱۹ و سریال «خانم مارول» محصول سال ۲۰۲۲ روی پرده می‌رود.

سی و سومین فیلم جهان سینمایی مارول را نیا داکوستا کارگردانی می‌کند. این زن هنرمند ۳۲ ساله از سال ۲۰۱۹ به این سو ساخت آثار بلند داستانی را آغاز کرده و پیش از این ساخت تریلر جنایی «جنگل کوچک» و اسلشر فراطبیعی «کندی‌من» را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول (Marvel) 2021 تا 2023

بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک مارول 2022 (تا 2024)

بهترین فیلم ها و سریال های مارول 2022 تا 2024 ؛ آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

The Flash

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Andy Muschietti
  • بازیگران: Ezra Miller, Ron Livingston, Michael Keaton
  • تاریخ اکران: ۲ تیر ۱۴۰۲

فلش فیلمی رو به اکران در ژانر ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی به همین نام از شرکت دی‌سی کامیکس است. این فیلم توسط برادران وارنر پیکچرز، دی‌سی فیلمز، دوبل دریم و دیسکو فکتوری تولید و قرار است توسط برادران وارنر پیکچرز توزیع شود.

فیلم «فلش» چهاردهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به‌شمار می‌رود. این فیلم توسط اندی موسکیتی، بر اساس فیلمنامه ای از کریستینا هادسون، کارگردانی شده‌است و در آن ازرا میلر، در نقش بری آلن / فلش، در کنار ران لیوینگستون، مایکل کیتون، کرسی کلمونس، مایکل شنون، آنتیه تراوه، ساشا کال و بن افلک ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم، فلش به گذشته سفر می‌کند تا جلوی مرگ مادر خود را بگیرد و این کار عواقب ناخواسته ای را به دنبال میاورد.

به عبارت دیگر در این فیلم ابرقهرمانی و از فیلمهای برتر ۲۰۲۳، فلش را دنبال می‌کنیم که به گذشته سفر می‌کند تا از قتل مادرش جلوگیری کند اما این دستکاری در تاریخ سبب شکل‌گیری جهان‌های چندگانه و دنیاهای موازی می‌شود.

تیزر فیلم فلش را ببینید:

Blue Beetle

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Angel Manuel Soto
  • تاریخ اکران: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

بلو بیتل یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت جیمی ریس / بلو بیتل از دی‌سی کامیکس شده‌است. ساخت این فیلم بر عهدهٔ دی‌سی فیلمز است و برای توزیع از طریق برادران وارنر پیکچرز تصاویر برنامه‌ریزی شده‌است.

در نظر گرفته شده که فیلم بخشی از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی باشد. این فیلم را آنجل مانوئل سوتو بر اساس فیلم‌نامه‌ای از گرت دانت-آلکوسر کارگردانی می‌کند. شولو ماریدوئنا در نقش ریس، در کنار برونا مارکزینه، بلیسا اسکوبدو، جرج لوپز، آدریانا بارازا، الپیدیا کاریو، دامیان آلکازار، رائول تروهی‌یو و سوزان ساراندون بازیگران آن هستند.

«بلو بیتل» یکی دیگر از آثار ابرقهرمانی سال ۲۰۲۳ است که براساس کمیک‌های دی‌سی ساخته شده است. چهاردهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی درباره یک نوجوان مکزیکی است که یک موجود بیگانه سوسک‌مانند را پیدا می‌کند؛ این موجود به او زرهی با قدرت‌های فوق‌العاده می‌دهد.

Kraven the Hunter

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 6 اکتبر 2023 (14 مهر 1402)
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، ابرقهرمانی
  • کارگردان: جی. سی. شاندور (J. C. Chandor)
  • بازیگران: آریانا بی‌بوس، آرون تایلور-جوهانسون، راسل کرو، لوی میلر و…

کریون شکارچی یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که بر اساس شخصیت به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده‌است. این فیلم توسط کلمبیا پیکچرز با مشارکت مارول ساخته شده‌است.

این فیلم که توسط گروه سینمایی سونی پیکچرز توزیع می‌شود، قرار است چهارمین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی سونی (SSU) باشد. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جی. سی. چاندور است که بر اساس فیلم‌نامه‌ای از آرت مارکوم و مت هالووی و ریچارد ونک تکمیل می‌شود و آرون تیلور-جانسون در نقش اصلی آن بازی می‌کند.

Aquaman and the Lost Kingdom

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: James Wan
  • تاریخ اکران: ۴ دی ۱۴۰۲

آکوامن و پادشاهی گم‌شده یک فیلم رو به انتشار آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی، بر پایهٔ شخصیت آکوامن از دی‌سی کامیکس است. ساخت این فیلم بر عهدهٔ دی‌سی فیلمز، د سفرن کمپانی و اتومیک مانسترز پروداکشنز است و برای توزیع توسط برادران وارنر پیکچرز برنامه‌ریزی شده‌است.

در نظر گرفته شده که این فیلم دنباله آکوامن (۲۰۱۸) و سیزدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) باشد. این فیلم به کارگردانی جیمز وان از فیلم‌نامه‌ای به قلم دیوید لسلی جانسون-مک‌گلدریک ساخته خواهد شد و جیسون موموآ در نقش آرتور کاری / آکوامن، درکنار بازیگرانی نظیر امبر هرد، پاتریک ویلسون، دولف لاندگرن، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون و نیکول کیدمن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

خط داستانی فیلم سینمایی ابرقهرمانی‌ «آکوامن و پادشاهی گم‌شده» هنوز روشن نیست اما می‌دانیم این فیلم قرار است دنباله‌ فیلم «آکوامن» باشد که سال ۲۰۱۸ اکران شد. «آکوامن و پادشاهی گم‌شده» پانزدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. جیسون موموآ برای ایفای نقش اصلی این فیلم هم حضور خواهد داشت و کارگردانی اثر برعهده جیمز وان خواهد بود.

65

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1402)
  • ژانر: تریلر، علمی تخیلی
  • کارگردانان: اسکات بک (Scott Beck) و بریان وودز (Bryan Woods)
  • بازیگران: آدام درایور، آریانا گرینبلت و…

فیلم ۶۵ که از فیلمهای برتر ۲۰۲۳ است، داستان فضانوردی را به تصویر می‌کشد که سفینه‌اش روی یک سیاره ناشناخته سقوط می‌کند و می‌فهمد که او تنها کسی نیست که در این سیاره وجود دارد.

A Quiet World

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2023 (31 شهریور 1402)
  • ژانر: تریلر، علمی تخیلی
  • کارگردان: میشل سارونسکی (Michael Saronski)

یکی از فیلم های مورد انتظار 2023، فیلم A Quiet World محسوب می‌شود که اسپین‌آفی از فیلم Quiet Place است.

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Jonathan Goldstein, John Francis Daley
  • تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان یک فیلم رو به انتشار فانتزی-ماجراجویی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی جاناتان گلداستاین و جان فرانسیس دالی، بر پایهٔ بازی نقش‌آفرینی به همین نام و راه‌اندازی مجدد مجموعه فیلم‌هایی به همین نام است. بازیگران اصلی فیلم کریس پاین و میشل رودریگز هستند و در ۳ مارس ۲۰۲۳ توسط پارامونت پیکچرز به صورت سینمایی منتشر خواهد شد.

فیلم سینمایی «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان» یک اثر فانتزی ماجراجویانه است که براساس یک بازی ویدیویی به نام سیاه‌چال‌ها و اژدهایان ساخته شده است. فیلم روایتگر داستان یک دزد و گروهی از ماجراجویان همراه او است که ماجراجویی جذابی را آغاز می‌کنند اما روبه‌روشدن‌شان با برخی افراد به طرز خطرناکی شرایط را برایشان پیچیده می‌کند.

پیش از این شاهد اکران یک سه‌گانه سینمایی با عنوان «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ بودیم اما این اثر سینمایی جدید رابطه با آن سه‌گانه ندارد و در واقع راه‌اندازی مجدد مجموعه به حساب می‌آید.

تریلر فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان را ببینید:

Transformers: Rise of the Beasts

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402)
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • کارگردان: استیون کاپل جی آر. (Steven Caple Jr.)

تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران یک فیلم اکشن و علمی تخیلی آمریکایی آماده اکران برای سال ۲۰۲۳ که بر اساس خط بازی‌های تبدیل‌شوندگان (ترانسفورمرز) و عمدتاً تحت تأثیر خط داستانی «جنگ جانوران» ساخته شده‌است.

این هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های لایو اکشن تبدیل‌شوندگان و دنباله‌ای بر فیلم بامبلبی (۲۰۱۸) محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی استیون کیپل جونیور با بازی آنتونی راموس، دومینیک فیش بک و لورین ولز است. فیلم حول محور آپتیموس پرایم در سال ۱۹۹۴ در بروکلین، شهر نیویورک و بخش‌هایی از پرو خواهد بود.

وقایع فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور هیولاها در دهه 1990 میلادی رخ می‌دهد. در این فیلم ماکسیمال‌ها، پریداکان‌ها و ترورکان‌ها به جنگ بین اتوبات‌ها و دسپتیکان‌ها در زمین می‌پیوندند.

Challengers

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Luca Guadagnino
  • بازیگران: Zendaya, Mike Faist, Josh O’Connor
  • تاریخ اکران: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

«چلنجرز» فیلم جدید لوکا گوادانینو است که با آثاری چون «مرا به نام خود بخوان» و بازسازی فیلم ترسناک «سوسپیریا» شناخته می‌شود. «چلنجرز» یک کمدی ورزشی رمانتیک است و روایتگر داستان یک تنیس‌باز مشهور است که در یک رویداد ورزشی با یک مساله شخصی مرتبط با روابط عاطفی و عاشقانه مواجه می‌شود.

Creed III

بهترین فیلم های جدید در سال 2023

بهترین فیلم های جدید در سال 2023
  • کارگردان: Michael B. Jordan
  • بازیگران: Michael B. Jordan, Tessa Thompson, Phylicia Rashad
  • تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

کرید ۳ (به انگلیسی: Creed III) یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی آماده اکران به کارگردانی و بازی مایکل بی. جردن (در اولین کارگردانی خود)، بر اساس فیلمنامه‌ای از کینان کوگلر و زک بایلین، و بر اساس طرح کلی داستانی از رایان کوگلر است.

این دنباله‌ای بر فیلم کرید ۲ (۲۰۱۸) محسوب می‌شود. و اولین فیلم این مجموعه بدون بازی سیلوستر استالونه در نقش راکی ​​خواهد بود. در حال حاضر این فیلم قرار است در ۳ مارس ۲۰۲۳ توسط کمپانی یونایتد آرتیستس در ایالات متحده و کمپانی برادران وارنر پیکچرز در سراسر جهان اکران شود.

آدونیس کرید که هنوز در دنیای بوکس جایگاه برجسته‌ای دارد، در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش هم پیشرفت می‌کند. اما وقتی دامیان، دوست دوران کودکی‌ او و اعجوبه بوکس سابق، پس از گذراندن دوران زندان به رینگ برمی‌گردد، ماجرایی جدید از راه می‌رسد. رویارویی این دو دوست سابق، چیزی بیش از یک مبارزه در رینگ بکس است.

فیلم سینمایی «کرید ۳» یک درام ورزشی و دنباله فیلم «کرید ۲» است که سال ۲۰۱۸ اکران شد. «کرید ۳» نهمین فیلم در مجموعه سینمایی راکی است و در عین حال اولین فیلم مجموعه بدون حضور سیلوستر استالونه به حساب می‌آید. گرچه استالونه در این فیلم به عنوان تهیه‌کننده حضور دارد.

رایان کوگلر کارگردان فیلم سینمایی «کرید ۱»، از جمله نویسندگان قسمت سوم کرید است و مایکل بی. جردن بازیگر نقش اصلی فیلم خود کارگردانی این اثر را هم برعهده دارد.

تریلر فیلم کرید 3 را ببینید:

Heart of a Lion

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 31 مارس 2023 (11 فروردین 1402)
  • ژانر: زندگی‌نامه، درام، ورزش
  • کارگردان: جورج تیلمن جی آر. (George Tillman Jr.)
  • بازیگران: فارست ویتاکر، جان ماگارو، سونجا سوهن و…

یکی از بهترین فیلمهای 2023 که زندگی‌نامه یک ورزشکار را به تصویر می‌کشد، فیلم Heart of a Lion است. در این فیلم قرار است قصه زندگی و حرفه ورزشی جورج فورمن را ببینیم که در بوکس حرفه‌ای بوده است.

Babylon

بهترین فیلم جدید

بهترین فیلم جدید
  • کارگردان: Damien Chazelle
  • بازیگران: Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva
  • تاریخ اکران: ۱۶ دی ۱۴۰۱

بابیلون یک فیلم آمریکایی رو به اکران در ژانر درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل با بازی برد پیت و مارگو رابی در نقش جان گیلبرت و کلارا بو است. توبی مگوایر به عنوان تهیه‌کننده اجرایی فعالیت می‌کند و در نقش مکمل به عنوان چارلی چاپلین ظاهر می‌شود. این فیلم قرار است توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ اکران شود.

فیلم سینمایی «بابیلون» یک کمدی-درام تاریخی است که طی دهه ۱۹۲۰ جریان دارد؛ دوره عبور از سینمای صامت و رسیدن به سینمای ناطق. داستان فیلم به ظهور و سقوط چند چهره‌ جاه‌طلب و رویاپرداز در چنین دوره‌ای از تاریخ هالیوود می‌پردازد.

دیمین شزل کارگردان این فیلم سینمایی را برای ساخت آثار شاخص و مشهوری چون «ویپلش» (Whiplash) و «لا لا لند» (La La Land) می‌شناسیم؛ دو فیلمی که برای این هنرمند تحسین گسترده و جوایز مهم سینمایی را در پی داشتند.

تریلر فیلم بابیلون را ببینید:

The Palace

بهترین فیلم جدید

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Roman Polanski
  • تاریخ اکران: ۲۲ دی ۱۴۰۱

کاخ یک فیلم کمدی سیاه آماده اکران به کارگردانی رومن پولانسکی است که فیلمنامه را با یژی اسکولیموفسکی نوشته است. میکی رورک، ژواکیم دی آلمیدا، جان کلیز، اولیور مازوچی، فنی اردان، فورتوناتو چرلینو و الکساندر پتروف از بازیگران اصلی این فیلم هستند

«کاخ» یک کمدی سیاه است و داستان آن طی شب سال نوی ۱۹۹۹ در یک هتل مجلل سوییسی اتفاق می‌افتد؛ هتلی که در آن یک مهمانی شام وقایع غافلگیرکننده‌ای را ایجاد می‌کند و زندگی کارگران هتل با مهمان‌های گوناگون پیوند می‌خورد.

آخرین فیلم پولانسکی ۸۹ ساله تقریبا ۴ سال پس از فیلم سال ۲۰۱۹ او تحت عنوان «افسر و جاسوس» (An Officer and a Spy) روی پرده خواهد رفت. پولانسکی فیلم‌نامه «کاخ»‌ را با همکاری یژی اسکولیموفسکی، یک هنرمند مطرح لهستانی دیگر نوشته است. اسکولیموفسکی خود از چهره‌های شناخته‌شده سینمای لهستان است که اخیرا پس از چندین سال با فیلم EO به جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۲۲ آمد. شاید این فیلم بهترین فیلم 2023 باشد که از یک کارگردان کاربلد اکران می‌شود.

Cocaine Bear

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 24 فوریه 2023 (5 اسفند 1401)
  • ژانر: کمدی، مهیج
  • کارگردان: الیزابت بنکز (Elizabeth Banks)
  • بازیگران: اوشا جکسون جی آر.، آلدن اهرنریچ، کری راسل، ری لیوتا، بروکلین پرینس و…

خرس کوکائینی یک فیلم دلهره‌آور آمریکایی به کارگردانی و تهیه کنندگی الیزابت بنکس بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم جیمی واردن است. این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۳ توسط یونیورسال پیکچرز اکران شود.

یکی دیگر ازفیلم های ۲۰۲۳، فیلم خرس کوکائینی است که در آن یک خرس بزرگ سیاه یک کیسه پر از کوکائین را می‌خورد. این فیلم مهیج از یک داستان واقعی مشابه که در سال 1985 در آمریکا رخ داد الهام گرفته است. فیلم خرس کوکائینی همچنین اولین فیلم ری لیوتا (Ray Liotta) است که بعد از مرگ او منتشر می‌شود.

Next Goal Wins

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Taika Waititi
  • بازیگران: Michael Fassbender, Oscar Kightley, David Fane
  • تاریخ اکران: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

هدف بعدی پیروزی است یک فیلم ورزشی کمدی-درام به کارگردانی تایکا وایتیتی است که هنوز اکران نشده‌است. فیلم‌برداری این فیلم از نوامبر ۲۰۱۹ در هونولولو آغاز و در ژانویهٔ ۲۰۲۰ به پایان رسید.

این کمدی-درام ورزشی براساس مستندی به همین نام ساخته شده که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. «هدف بعدی پیروزی است» داستان تلاش‌های یک مربی هلندی آمریکایی را برای هدایت تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا در راه رسیدن جام جهانی دنبال می‌کند.

این تیم فوتبال به عنوان ضعیف‌ترین تیم جهان در نظر گرفته می‌شود و طبیعتا هدایت آن یکی از چالش‌برانگیزترین ماموریت‌های ورزشی است. تایکا وایتیتی کارگردان این فیلم سال ۲۰۱۹ فیلم کمدی «جوجو خرگوشه» و سال ۲۰۲۲ فیلم ابرقهرمانی «ثور: عشق و تندر» را روی پرده برد.

Oppenheimer

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 21 جولای 2023 (30 تیر 1402)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: رامی مالک، سیلیان مورفی، مت دیمن و…

فیلم Oppenheimer قصه جی.رابرت اوپنهیمر، فیزیکدان نظری و ظهور بمب اتم طی پروژه منهتن در دوران جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. این فیلم با حضور بازیگران مطرح و کارگردانی کریستوفر نولان، یکی از مورد انتظارترین فیلمهای ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

On a Wing and a Prayer

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 7 آوریل 2023 (18 فروردین 1402)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: شان مک‌نامارا (Sean McNamara)
  • بازیگران: هیثر گراهام، دنیس کواید، سلنا اندوئز و…

خلبان یک شهر کوچک در حین پرواز هواپیما از دنیا می‌رود، اما یک مسافر از راه می‌رسد و کنترل هواپیما را به دست می‌گیرد تا خانواده‌اش را نجات دهد.

On Dry Grass

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Nuri Bilge Ceylan
  • بازیگران: Deniz Celiloğlu, Merve Dizdar, Musab Ekici
  • تاریخ اکران: اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۲

فیلم سینمایی «روی چمن خشک» داستان یک معلم جوان را روایت می‌کند که برای گذراندن ماموریتی اجباری به روستایی دورافتاده در شرق آناتولی رفته است. او که منتظر است به زودی به استانبول بازگردانده شود به تدریج امیدش را از دست می‌دهد. همکار او اما تلاش می‌کند ذهنیت این معلم جوان را تغییر دهد.

فیلم جدید نوری بیلگه جیلان هنرمند مشهور ترک که جوایز متعدد جهانی را در کارنامه دارد نه تنها تلاش می‌کند نگاهی به تأثیرات درونی احساس بیگانگی، حذف از مرکز و زیست در حاشیه داشته باشد، بلکه سعی دارد زندگی دشوار ساکنان مناطق دورافتاده و روابط جغرافیایی، قومی و اجتماعی چنین فضاهایی را بررسی و تفسیر کند. «روی چمن خشک» اولین فیلم نوری بیلگه جیلان پس از «درخت گلابی وحشی» است که سال ۲۰۱۸ اکران شد.

Wonka

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Paul King
  • تاریخ اکران: ۲۴ آذر ۱۴۰۲

وانکا یک فیلم رو به انتشار در ژانر فانتزی موزیکال به کارگردانی پل کینگ است که بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی سایمن فارنابی و پل کینگ در حال ساخت است. این فیلم پیش‌درآمدی از رمان چارلی و کارخانه شکلات‌سازی نوشتهٔ رولد دال است و در آن تیموتی شالامی در نقش ویلی وانکا ایفای نقش می‌کند. این فیلم برای انتشار در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ از طریق برادران وارنر پیکچرز برنامه‌ریزی شده‌است.

«وانکا» یک فیلم فانتزی موزیکال است که از نظر خط داستانی نقش پیش‌درآمد رمان چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را برعهده دارد. نقش ویلی وانکا در این فیلم برعهده تیموتی شالامی است و فیلم قرار است داستا ویلی وانکا، اولین روزهای او در نقش یک شکلات‌ساز و ماجراهایش پیش از افتتاح مشهورترین کارخانه شکلات‌سازی جهان را بازگو کند.

The Color Purple

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2023 (29 آذر 1402)
  • ژانر: موزیکال، درام
  • کارگردان: بلیتز امباسادور (Blitz the Ambassador)
  • بازیگران: هیلی بیلی، دانیلی بروکز، تاراجی پی. هنسون و…

رنگ ارغوانی یک فیلم درام موزیکال آمریکایی به کارگردانی بلیتز بازاوول و محصول ۲۰۲۳ است. این فیلم توسط مارکوس گاردلی از موزیکال صحنه‌ای به همین نام در سال ۲۰۰۵ برای نمایش اقتباس شده‌است که به نوبه خود بر اساس رمان رنگ ارغوانی از آلیس واکر برنده جایزه پولیتزر برای داستان و جایزه کتاب ملی است.

همچنین این دومین اقتباس سینمایی از این رمان، پس از اقتباس سینمایی استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۵ است. اسپیلبرگ و کوئینسی جونز به همراه تهیه‌کنندگان موزیکال صحنه ای اسکات سندرز و اپرا وینفری که در سال ۱۹۸۵ در نقش سوفیا نیز بازی کرد، برای تولید این نسخه بازگشتند.

یک زن سیاه‌پوست در جنوب آمریکا در فقر و با آزار و اذیت پدرخوانده و همسر و اطرافیانش بزرگ می‌شود، تا اینکه طعم ایمان به خدا و انسانیت را می‌چشد.

Ferrari

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: Michael Mann

فِراری یک فیلم زندگی‌نامه‌ای آمریکایی در حال تولید به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان است. «فراری» از جمله فیلم‌های سال ۲۰۲۳ است که بسیاری انتظار دیدنش را می‌کشند اما اطلاعات درباره‌ش چندان زیاد نیست و دقیقا نمی‌دانیم چه تاریخی اکران خواهد شد.

روشن است که داستان فیلم بر اساس زندگی انزو فراری موسس شرکت فراری خواهد بود؛ ترکیبی از مسائل عاطفی و خانوادگی زندگی شخصی و مسابقه‌ای که باید برای شرکت در آن آماده شود. حضور مایکل مان به عنوان کارگردان و بازیگران چون آدام درایور و پنه‌لوپه کروز هم باعث می‌شود اشتیاق مخاطبان برای دیدن این فیلم بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

جدیدترین فیلم های 2023

سینما فیلم‌های ترسناک Megan Knock At The Cabin Scream 6 Renfield The Last Train to New York Insidious Fear the Dark Haunted Mansion The Last Voyage Of The Demeter The Nun 2 The Exorcist Saw 10 فیلم های عاشقانه It’s All Coming Back to Me جنایی معمایی و هیجان‌انگیز John Wick Chapter 4 Killers of the Flower Moon اکشن رزمی و جنگی Fast X Indiana Jones 5 Mission Impossible 7 – Dead Reckoning Part 1 Meg 2 The Trench The Equalizer 3 The Expendables 4 Dune Part Two The Ballad of Songbirds and Snakes Extraction 2 انیمیشن The Little Mermaid Shrek 5 Spider-Man Across the Spider-Verse elemental barbie Teenage Mutant Ninja Turtles PAW Patrol The Mighty Movie Chicken Run Dawn of the Nugget Wish Trolls 3 Peter Pan Wendy The Super Mario Bros. Movie Strays ابرقهرمانی علمی تخیلی Ant-Man and the Wasp Quantumania Shazam Fury of the Gods Guardians of the Galaxy Vol. 3 The Marvels The Flash Blue Beetle Kraven the Hunter Aquaman and the Lost Kingdom A Quiet World Dungeons Dragons Honor Among Thieves Transformers Rise of the Beasts ورزشی کمدی Challengers Creed III Heart of a Lion Babylon The Palace Cocaine Bear Next Goal Wins Oppenheimer درام On a Wing and a Prayer On Dry Grass Wonka The Color Purple ferrari فیلم فیلم‌های بیشتر اکشن جنایی فانتزی سال بعد وحشت ترسناک علمی-تخیلی ترسناک روانشناختی ‏ خانواده ام نایت شامالان اسلشر ترسناک کمدی ترسناک تاریک فیلم کره‌ای قطاری به بوسان فراطبیعی مجموعه‌فیلم توطئه‌آمیز فیلم ترسناک فراطبیعی خون آشامی 12 قانون از فیلم‌های خون آشامی از نگاه سایت فیگار رمانتیکی نئو-نوآر وسترن مارتین اسکورسیزی جاسوسی حماسی محصولات نتفلیکس نتفلیکس موزیکال مرد عنکبوتی سونی دنیای عنکبوتی کمدی رمانتیک انیمیشن‌های فیلم سینمایی آمریکایی ماجراجویی‌ پویانمایی رایانه‌ای نینتندو لایو اکشن فیلم ابرقهرمانی مارول کامیکس دیزنی فیلم در دنیای سینمایی مارول دی‌سی قهرمانان نوجوان نگهبانان کهکشان مارول بهترین فیلم های مارول Marvel 2021 تا 2023 دی سی کامیکس کمیک‌های دی‌سی دی‌سی فضانوردی ماجراجویانه براساس یک بازی ویدیویی فیلم ورزشی زندگی نامه تاریخی پارامونت پیکچرز سینمای صامت رومن پولانسکی کمدی سیاه جاسوس فیلم دلهره‌آور آمریکایی جنگ جهانی کریستوفر نولان تیموتی شالامی استیون اسپیلبرگ 100 تا از بهترین سریال های نتفلیکس ترسناک ترین فیلم های پاییز 2022 بهترین فیلم های درام درباره ی زامبی ها بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما فیلم ها و سریال های عاشقانه فیلم‌های اکشن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو