پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 رسما معرفی شد

منبع: تکراتو

19

1401/8/25

23:17


سرانجام کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد. این تراشه نسبت به نسل پیشین سریع‌تر و کارآمدتر است. احتمالا اواخر امسال گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی با این تراشه رونمایی شوند.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 رسما معرفی شد

سرانجام کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد. این تراشه نسبت به نسل پیشین سریع‌تر و کارآمدتر است. احتمالا اواخر امسال گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی با این تراشه رونمایی شوند.

تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 با پشتیبانی از وای‌فای ۷ و فناوری ردیابی پرتو (Ray-Tracing) در بازی‌ها، معرفی شد. طبق گفته این شرکت، تراشه پرچم‌دار جدید ۴۰ درصد سریع‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی خود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیکسل 8 با تراشه تنسور G3 ساخت سامسونگ عرضه می‌شود

معرفی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام از سال گذشته نام‌گذاری «اسنپدراگون ۸» را برای تراشه‌های پرچم‌دار خود انتخاب کرده تا افراد بتوانند راحت‌تر آنها را از تراشه‌های پایین رده و میان رده تشخیص دهند. این سری از پردازنده‌ها مشخصات عالی دارند.

تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 با بهبودهایی نسبت به نسل پیشین رونمایی شد. این چیپست از شتاب‌دهنده‌ی بزرگ‌تری بهره برده و عملکرد هوش مصنوعی آن را تا ۴٫۳۵ برابر افزایش یافته است. این سیستم-روی-چیپ (SoC)، اولین تراشه‌ای است که از INT4 که فرمت هوش مصنوعی دقیق انویدیا است، پشتیبانی می‌کند و در بخش بازی نیز از پردازنده‌ی ارتقایافته‌ی آدرینو بهره می‌برد که ظاهراً سرعت آن در اجرای بازی‌ها ۲۵ درصد بهبود یافته و ۴۰ درصد انرژی کم‌تری مصرف می‌کند.

تراشه پرچم‌دار کوالکام قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای داشته که نوید پردازش سریع‌تر برای چندین زبان و پشیبانی سفارشی Wake Word را می‌دهد. به گفته برخی منابع، این تراشه از صداهای فراگیر و ردیابی لحظه‌ای سر پشتیبانی می‌کند که در سال آینده ازجمله قابلیت‌های ضروری بسیاری از محصولات هوشمند خواهند بود.

همچنین، با توجه به اینکه شرکت‌های سازنده‌ی روتر محصولات مجهز به وای‌فای ۷ را عرضه می‌کنند، این چیپست درحال‌حاضر از این استاندارد بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2

شرکت کوالکام ادها می‌کند Snapdragon 8 Gen 2 تجربه‌ی عکاسی بهبودیافته‌ای ارائه می‌دهد. پلتفرم اسنپدراگون Sight کوالکام اولین پردازش‌گر سیگنال تصویر (ISP) شناختی این شرکت است. پلتفرم مذکور به دوربین کمک می‌کند تفاوت را بین ویژگی‌های صورت، موها، لباس‌ها و حتی آسمان تشخیص دهد تا کاربران بتوانند عکس‌های جذاب‌تری بگیرند. پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید این شرکت همچنین با حسگرهای تصویری جدید مثل سامسونگ ISOCELL HP3 که یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی است و همچنین حسگرهایی که از فرمت HDR جدید سونی پشتیبانی می‌کنند نیز سازگاری دارد.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 یک هسته‌ی اصلی مبتنی‌بر Cortex X3 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز دارد. این سیستم-روی-چیپ همچنین به چهار هسته‌ با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی کارآمد با فرکانس ۲ گیگاهرتز مجهز شده که همگی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاهرتز نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 ارتقا یافته‌اند.

شایان‌ذکر است این پردازنده مثل مدل قبلی آن با فرایند ۴ نانومتری تولید شده است. ازطرف دیگر مودم X70 اسنپدراگون روی این تراشه به شما امکان استفاده از دو سیم‌کارت 5G فعال می‌دهد؛ این بدین معناست که می‌توانید از خدمات دو شبکه‌ی 5G به‌طور هم‌زمان استفاده کنید.

احتمالا شیائومی و اوپو اولین تولیدکنندگانی باشند که تا پایان سال جاری، محصولات پرچم‌دار خود را با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 راهی بازار کنند. به علاوه، می‌توان انتظار داشت که Snapdragon 8 Gen 2 در دستگاه‌های بعدی موتورولا و وان‌پلاس مورداستفاده قرار گیرد.

همچنین شایان ذکر است که کوالکام رسما تائید کرده سری S23 سامسونگ نیز تنها در نسخه اسنپدراگون عرضه می‌شوند اما مشخص نیست که در ساخت آنها، دقیقا از همین تراشه استفاده شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره‌ی این تراشه جدید شرکت کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو