معرفی بهترین کیس های گیمینگ ارزان بازار در سال 1401

معرفی بهترین کیس های گیمینگ ارزان بازار در سال 1401


منبع: پلازا

57

1401/8/26

23:24


معرفی بهترین کیس های گیمینگ ارزان بازار در سال 1401

اسمبل کردن یک کامپیوتر مخصوص بازی رده‌بالا می‌تواند خرج بسیار زیادی روی دست شما بگذارد. در عوض می‌توانید بهترین کیس گیمینگ ارزان را درنظر داشته باشید و با آن بازی‌های روز را با تنظیمات قابل قبول و فریم‌ریت ثابت تجربه کنید. در ادامه با معرفی برترین سیستم های گیمینگ ارزان بازار، همراه پلازا باشید.

البته وقتی حرف از کامپیوتر گیمینگ ارزان می‌زنیم منظور کامپیوترهای زیر 10 میلیون تومان نیست. در حال حاضر اگر بخواهید یک کارت گرافیک اقتصادی خریداری کنید باید حداقل 10 میلیون تومان هزینه کنید. یک کیس گیمینگ ارزان معمولا بالای 15 میلیون تومان خواهد بود. البته که قیمت نهایی بیشتر به اینکه می‌خواهید کدام عناوین را بازی کنید، بستگی دارد. برای بازی‌هایی مثل پابجی، فورتنایت یا GTA V می‌توان با 15 میلیون تومان هم یک سیستم گیمینگ ارزان و قوی بست ولی این سیستم به‌درد بازی‌های مدرن و سنگین نمی‌خورد. ما در این مطلب از پلازا، نگاهی داریم به نکات مهم قبل از خرید برترین سیستم های گیمینگ ارزان بازار و همچنین کیس‌های اقتصادی که می‌توانید تهیه کنید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید برترین سیستم گیمینگ ارزان بازار

معرفی و خرید یک کامپیوتر گیمینگ ارزان کار خیلی ساده‌ای نیست. همانطور که در ابتدا هم گفتیم، مهمترین مورد این است که سطح انتظارات خودتان را مشخص کنید. مثلا آیا فقط می‌خواهید بازی‌های سبک را تجربه کنید یا اینکه قصد اجرای بازی‌های تریپل A و سنگین را دارید. علاوه بر این باید فاکتورهایی مثل قابل ارتقا بودن قطعات در آینده را هم مدنظر قرار دهید.

1. کارت گرافیک

اولین موردی که روی قیمت خرید سیستم گیمینگ ارزان تاثیر می‌گذارد، کارت گرافیک است. این قطعه وظیفه رندر گرافیک‌های 3 بعدی را دارد و مهمترین نقش را هم در تعداد فریم‌ریت‌های بازی‌های مختلف ایفا می‌کند. به‌طور کلی تنها 2 شرکت کار طراحی کارت‌های گرافیک مختلف را برعهده دارند. انویدیا و AMD. در اینجا می‌توانید با نکات مهمی که باید هنگام خرید کارت گرافیک بدانید بیشتر آشنا شوید. اما برای خرید کارت‌های ارزان، یکی از مهمترین مواردی که باید درنظر بگیرید، این است که تا جای ممکن از کارت‌هایی که یک فن دارند یا طراحی بیش از حد نازکی دارند، پرهیز کنید. این کارت‌ها ممکن است خیلی سریع داغ و عملکرد کامپیوتر را با مشکل مواجه کنند.

2. پردازنده

قطعه مهم بعدی، پردازنده است. پردازنده هم توسط 2 شرکت تولید می‌شود. اینتل و AMD. هردو آن‌ها محصولات متنوعی دارند که در ارزان ترین سیستم گیمینگ 1401 و همچنین سیستم‌های رده‌بالا پیدا می‌شوند. اینتل محصولات اصلی خود را در دسته Core قرار می‌دهد. مثل Core i3 و Core i5 یا Core i7 و Core i9. از سوی دیگر AMD نیز پردازنده‌های خود را با برند رایزن به‌فروش می‌رساند. مثل رایزن 3، رایزن 5، رایزن 7 و رایزن 9. هرچقدر عدد بعد از نام برند Core یا رایزن بالاتر باشد، پردازنده قدرت و سرعت بیشتری دارد.

کیس های ارزان مناسب بازی / کامپیوتر ارزان مخصوص بازی


برای گیمینگ بهتر است تا جای ممکن از اینتل Core i5 یا رایزن 5 پایین‌تر نروید. بیشتر بازی‌های مدرن با پردازنده‌هایی که هسته‌های بیشتری داشته باشند، سازگاری بهتری دارند ولی بطور کلی یک پردازنده با 4 هسته برای اکثر عناوین کافی است. اما اگر درکنار گیمینگ، قصد استریم یا ویرایش ویدیو را هم دارید باید به سراغ پردازنده‌هایی بروید که حداقل 6 هسته داشته باشند.

همچنین سرعت پردازنده هم مهم است. سرعت را با یکای گیگاهرتز نشان می‌دهند. این مقدار نشان دهنده تعداد چرخه‌های پردازش یک CPU در هر ثانیه است. برای بازی به یک پردازنده با حداقل 4 یا 5 گیگاهرتز سرعت نیاز دارید. در حقیقت بسیاری از بازی‌ها بیشتر به سرعت بالاتر نیاز دارند تا تعداد هسته‌های بیشتر، چرا که سرعت پردازنده هرچقدر بیشتر باشد، فریم‌ریت نیز معمولا بالاتر خواهد بود.

3. رم

رم فاکتور بعدی در انتخاب بهترین کیس گیمینگ ارزان است. هنگام استفاده از کامپیوتر، چه مشغول بازی کردن باشید، چه چندین تب در مرورگر خود باز کنید، رم شما خیلی سریع اشغال می‌شود. در سال 2022 حداقل رمی که باید در کامپیوتر داشته باشید، 8 گیگابایت است. اما حالت ایده‌آل، 16 گیگابایت رم است. رم خوشبختانه یکی از قطعات ارزان است که بعدا هم می‌توانید آن را ارتقا دهید.

4. حافظه

بازی‌ها هرسال حجم بیشتری پیدا می‌کنند، بنابر این باید از قبل، میزان فضایی که برای بازی‌های مدنظرتان نیاز دارید را مشخص کنید. سپس می‌توانید هارد را با همان حجم خریداری کنید. هاردها در حال حاضر در 3 نوع مختلف به‌فروش می‌رسند. هاردهای مکانیکی HDD، هاردهای درایو جامد SSD و هاردهای NVMe.

سیستم گیمینگ ارزان / سیستم گیمینگ 4k

هاردهای مکانیکی کمترین سرعت را دارند ولی در عوض از همه ارزان‌تر هستند و به ازای هر ترابایت قیمت کمتری دارند. هاردهای NVMe سریع‌ترین هاردهای موجود در بازار هستند ولی قیمت بسیار زیادی دارند. مثلا یک هارد 8 ترابایتی HDD را می‌توانید با پرداخت حدود 5 میلیون تومان به خانه ببرید ولی یک هارد 2 ترابایتی NVMe بالای 7 میلیون تومان است؛ به همین خاطر هم هاردهای SSD بهترین انتخاب هستند، چرا که تعادل خوبی میان قیمت، حجم و سرعت دارند.

یک هارد SSD می‌تواند سرعت بوت سیستم و بارگذاری بازی‌ها را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد و سرعت کلی خود سیستم را هم بالاتر ببرد. متاسفانه اکثر کیس های ارزان مناسب بازی یا فاقد این نوع هاردها هستند یا نسخه‌های با ظرفیت کم آن را ارائه می‌کنند. بنابر این در آن واحد نمی‌توانید چندین بازی روی سیستم نصب کنید.

اما مهمتر از همه این است که معلوم کنید چه مقدار فضا نیاز دارید. یک بازی مثل Call of Duty: Black Ops Cold War حدود 200 گیگابایت حجم دارد و سایر بازی‌ها هم وضعیت مشابهی دارند. بنابر این یک هارد 256 گیگابایتی برای انجام این بازی‌ها در برترین سیستم گیمینگ ارزان بازار کافی نیست.

معرفی بهترین کیس های کامپیوتر گیمینگ ارزان

سیستم‌های زیر چند نمونه از سیستم‌های گیمینگ هستند. ما در ادامه، کامپیوتر های گیمینگ ارزان که خودتان می‌توانید با بودجه‌های مختلف اسمبل کنید را معرفی خواهیم کرد. البته که با توجه به قیمت ارز، قیمت کامپیوتر گیمینگ ارزان در این روزها خیلی هم ارزان نیست ولی با توجه به مشخصات، تمام این سیستم‌ها جزو گزینه‌های میان‌رده و اقتصادی به‌حساب می‌آیند.

1. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 30 میلیون تومان؛ معرفی کامپیوتر گیمینگ ارزان

سیستم گیمینگ ارزان / کامپیوتر گیمینگ ارزان

  • پردازنده: اینتل Core i5-12400F
  • مادربورد: MSI H610M
  • پردازنده گرافیکی: ASUS DUAL RTX 3060 Ti
  • رم: 16 گیگابایت Corsair VENGEANCE
  • حافظه: 500 گیگابایت PNY CS900
  • پاور: 650 وات ترمالتیک
  • قیمت تقریبی بدون کیس: 30 میلیون تومان

با یک پردازنده Core i5-12400F و گرافیک RTX 3060 Ti، این کیس، بهترین پی سی گیمینگ ارزان قیمت بازار است. این سیستم را حتی می‌توان بهترین سیستم گیمینگ 4K ارازن نیز به‌حساب آورد، البته برای بازی‌های سبک و نه عناوین سنگین. با این پیکربندی حتی می‌توانید از هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift نیز استفاده کنید.

همچنین با 16 گیگابایت رم و 500 گیگابایت حافظه SSD، می‌توانید تمام بازی‌ها را به بهترین شکل در رزولوشن 1080p و حتی با رفرش‌ریت 144 هرتز اجرا کنید. این کیس برای رزولوشن 1440p نیز مناسب است و به همین خاطر یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید. با این حال بسته به قیمت ارز ممکن است قیمت آن کمی از 30 میلیون تومان نیز بالاتر برود. در این صورت می‌توانید RTX 3060 Ti را با RTX 3060 نیز جایگزین کنید.

2. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 25 میلیون تومان؛ برترین سیستم گیمینگ ارزان بازار

کامپیوتر ارزان مخصوص بازی / سیستم گیمینگ تا 10 میلیون تومان

  • پردازنده: اینتل Core i5-12400F
  • مادربورد: MSI H610M
  • پردازنده گرافیکی: XFX SWFT Radeon RX 6600
  • رم: 16 گیگابایت TEAMGROUP
  • حافظه: 500 گیگابایت PNY CS900
  • پاور: 650 وات ترمالتیک
  • قیمت تقریبی بدون کیس: 24 میلیون تومان

با حدود 25 میلیون تومان، در لیست ارزان ترین کامپیوترهای گیمینگ می‌توانید سیستم بالا را اسمبل کنید. این سیستم قادر است هر بازی را با بهترین کیفیت و در رزولوشن 1080p اجرا کند و حتی با آن می‌توانید بسیاری از بازی‌ها را در یک مانیتور 1440p با رفرش‌ریت 60 هرتز هم تجربه کنید. البته با رفرش‌ریت 144 هرتز به‌احتمال خیلی زیاد در بازی‌های سنگین‌تر به مشکل برمی‌خورید.

بازی‌هایی مثل الدن رینگ و کالاف دیوتی همگی با این سیستم به‌راحتی اجرا می‌شوند. حتی با این سیستم هم می‌توانید نیم‌نگاهی به واقعیت مجازی داشته باشید.

3. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 20 میلیون تومان؛ بهترین کیس گیمینگ ارزان

کامپیوتر گیمینگ ارزان / قیمت کیس مخصوص بازی

  • پردازنده: اینتل Core i3-12100F
  • مادربورد: Asus PRIME H610M-E D4
  • پردازنده گرافیکی: XFX SWFT Radeon RX 6600
  • رم: 8 گیگابایت Patriot Signature
  • حافظه: 500 گیگابایت PNY CS900
  • پاور: 500 وات انتک
  • قیمت تقریبی بدون کیس: 20 میلیون تومان

گزینه بعدی که می‌توان از آن به‌عنوان PC گیمینگ ارزان برتر بازار 2022 یاد کرد، سیستم بالا است که با حدود 20 میلیون تومان قابل خریداری است. این کیس می‌تواند از نظر عملکرد با بسیاری از کیس‌های گران‌تر رقابت کند. به‌لطف پردازنده نسل دوازدهم Core i3-12100F در کنار گرافیک RX 6600 و همچنین 8 گیگابایت رم، شما می‌توانید تقریبا هر بازی را با رزولوشن 1080p اجرا کنید. همچنین بازی‌هایی که از لحاظ گرافیکی خیلی سنگین نباشند، حتی با رزولوشن 1440p نیز قابل بازی کردن هستند.

البته که شاید 8 گیگابایت رم برای شما کافی نباشد، به همین خاطر با پرداخت مبلغ بیشتر، می‌توانید رم را به 16 گیگابایت نیز ارتقا دهید. افزون بر این، این سیستم با توجه به پاور 500 وات، در آینده نیز قابلیت ارتقا خواهد داشت.

4. سیستم گیمینگ پیشنهادی تا 15 میلیون تومان؛ معرفی کامپیوتر گیمینگ ارزان

کیس های ارزان مناسب بازی / سیستم گیمینگ ارزان و قوی

  • پردازنده: اینتل Core i3-12100F
  • مادربورد: Asus PRIME H610M-E D4
  • پردازنده گرافیکی: ASUS DUAL Radeon RX 6500 XT OC Edition
  • رم: 8 گیگابایت Patriot Signature
  • حافظه: 500 گیگابایت PNY CS900
  • پاور: 500 وات انتک
  • قیمت تقریبی بدون کیس: 15 میلیون تومان

ارزانترین کیس گیمینگ در ایران تا حدود 15 میلیون تومان، امکان اجرای بازی‌هایی مثل راکت لیگ، لیگ آف لجندز و دوتا 2 را در تنظیمات گرافیکی بالا می‌دهند. این کیس که تقریبا 15 میلیون تومان قیمت دارد، از یک پردازنده Core i3-12100F با گرافیک RX 6500 XT بهره می‌برد و می‌تواند عناوین روز را در رزولوشن 1080p و با تنظیمات متوسط به خوبی اجرا کند. البته این گرافیک تنها 4 گیگابایت وی‌رم دارد و تنها از دو خروجی ویدیویی پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که کمی بتوانید بودجه خود را افزایش دهید، می‌توانید این گرافیک را با ASUS TUF GTX 1660 Ti با 6 گیگابایت وی‌رم و یا حتی RX 6600 و RTX 3050 نیز جایگزین کنید چرا که همه آن‌ها گزینه‌های به‌مراتب بهتری هستند. ولی تا 15 میلیون تومان، گرافیک بهتری نمی‌توانید روی سیستم نصب کنید مگر این که از پردازنده و مادربورد نسل جدید استفاده نکنید.

سخن پایانی

بهترین کیس گیمینگ ارزان می‌تواند بدون هزینه زیاد، به‌شما امکان لذت بردن از اکثر بازی‌های روز را بدهد. البته که با توجه به قیمت ارز، هر روز خرید یک سیستم مناسب گیمینگ سخت‌تر می‌‌شود. نظر شما در مورد سیستم‌های کامپیوتر گیمینگ ارزان معرفی شده چیست؟ اگر پیکربندی‌های دیگری را برای خرید ارزان ترین کیس گیمینگ 2022 پیشنهاد می‌دهید، در بخش نظرات آن‌ها را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو