بیوگرافی توماج صالحی خواننده و رپر + ماجرای درستگیری

بیوگرافی توماج صالحی خواننده و رپر + ماجرای درستگیری


منبع: بیوگرافی

11

1401/8/26

23:25


بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ فارسی + ماجرای بازداشت بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی که جدیدا به دلیل فعالیت سیاسی علیه نظام و انتشار ترانه های اعتراضی، بازداشت شده است را می خوانید. با بیوگرافی ها همراه باشید. نام کامل : توماج صالحی تاریخ تولد : 12 آذر 1369 محل تولد : گردبیشه – […]

بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ فارسی + ماجرای بازداشت

بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی که جدیدا به دلیل فعالیت سیاسی علیه نظام و انتشار ترانه های اعتراضی، بازداشت شده است را می خوانید. با بیوگرافی ها همراه باشید.

بیوگرافی توماج صالحی رپر + علت دستیگیری

اصالت و زادگاه

توماج صالحی متولد 12 آذر ماه 1369 در چارمحال و بختیاری خواننده رپ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی است.

تحصیلات

وی تحصیل کرده مقطع لیسانس رشته «مکانیک جامدات» و «طراحی صنعتی» می باشد و ساکن شاهین شهر اصفهان است.

همچنین دو مدرک بین المللی فنی دارد یکی مدرک «تراش درجه دو» و دیگری مدرک «cnc  تراش درجه دو».

بیوگرافی توماج صالحی از اصالت تا ورود به عرصه موسیقی و دستگیری

ورود به عرصه موسیقی

توماج صالحی در سال 1386 هنگامی که 34 سال داشت فعالیت هایش در عرصه رپ فارسی را آغاز کرد، وی که بیشتر آثارش دارای مضامین اعتراضی و اجتماعی می باشد از سال 1394 فعالیت در زمینه رپ زیرزمینی را به طور حرفه ای دنبال کرد و در سال های اخیر در محافل مختلف خصوصی حضور داشته است.

ترانه های اعتراضی

ترانه های اعتراضی او تاکنون چندین بار منجر به دستگیری او شده اند، «ترکمنچای»، «سوراخ موش»، «نرمال» و «بازمانده» از جمله این آثار است که به ترانه های انتقادی او مشهور هستند.

بیوگرافی و حواشی بازداشت توماج صالحی رپر سیاسی

خانواده و شغل دوم

به گفته خودش پدربزرگش خان بوده و پدرش نیز به دلیل فعالیت های سیاسی مدتی زندانی بوده است، و در زمان نبود پدرش وضعیت مالی اش روز به روز بدتر شده تا اینکه پدرش از زندان آزاد شده و حالا به همراه پدرش در کارگاه فلزکاری و در زمینه طراحی و تولید قطعات صنعتی و پزشکی فعالیت می کنند و وضعیت مالیشان را بهبود بخشیدند.

شرایط مالی

“وضعیت مالی ام هیچگاه تا حدی بد نبود که الان مردم بیچاره دارن با آن دست و پنجه نرم میکنند اما واقعا درک میکنم چرا که همیشه با بچهای پایین رفاقت و رفت و آمد داشتم و پایین زندگی کردم.”

بیوگرافی توماج صالحی خواننده و رپر سیاسی- اعتراضی + وضعیت فعلی

بیوگرافی توماج صالحی

اولین دستگیری

توماج صالحی 21 شهریور 1400 توسط نیرو های امنیتی در منزلش در اصفهان بازداشت شد و به زندان دستگرد منتقل شد. به طور غیر رسمی به پدرش گفته شده که جرم او «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

30 شهریور ماه و پس از نه روز با تودیع قرار کفالت آزاد شد. اما گفته می شود که دادگاه شاهین شهر او را به 6 ماه زندان و جزای نقدی محکوم کرده که اجرای این حکم یک سال به حالت تعلیق درآمده بود.

توماج صالحی پس از آزادی با شرکت در تظاهرات علیه نظام و انتشار ترانه های اعتراضی همچنان به فعالیت هایش ادامه داد.

علت دستیگری توماج صالحی + وضعیت فعلی او

دومین دستگیری در پی اعتراضات

توماج صالحی در جریان اعتراضات مهر و آبان 1401 در ایران تعدادی ترانه سیاسی و اعتراضی منتشر کرد و مدتی به صورت مخفیانه به فعالیتش ادامه داد که باری دیگر منجر به دستگیری و بازداشت او شد.

هشتم آبان ماه 1400 خبر دستگیری او در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می شد، خبرگذاری میزان وابسته به قضائیه نیز خبر بازداشت توماج صالحی را تایید کرده و اتهام وی را «تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «ایجاد اغتشاش و دعوت و تشویق مردم به آشوب و اغتشاش» در شاهین شهر اصفهان عنوان کرد.

موسوی گفت: کیفرخواست پرونده متهم توماج صالحی پس از بررسی کامل پرونده برای محاکمه به دادگاه ارجاع خواهد شد.

گفته شده که وی در حین خروج از کشور دستگیر شده اما به گفته دایی اش، توماج هرگز قصد خروج از کشور نداشته و در زادگاهش(چارمحال و بختیاری) بازداشت شده است.

11 آبان 1401 خبرگذاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ویدیویی از اعتراف و اظهار پشیمانی توماج صالحی منتشر کرده که واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر به همراه داشته است و بسیاری از کاربران اظهار داشتند که شخص داخل ویدیو توماج نیست.

آخرین وضعیت توماج صالحی + بیوگرافی توماج صالحی

بیوگرافی توماج صالحی

رپ سیاسی

توماج صالحی می گوید:”من رپ سیاسی نمیخونم، فقط دغدغه هایم را مینویسم و میخونم، من ترانه های اجتماعی نوشتم، عاشقانه نوشتم، اما دغدغه هایم به باقی کارهایم می چربد!”

علاقه به ورزش

از کودکی به ورزش های رزمی علاقه مند بوده و حتی موفق شده در رشته بوکس چندین مقام استانی بیاورد اما به مرحله کشوری راه نیافته است.

به گفته خودش زیاد اهل فوتبال نیست اما به دلیل رنگ قرمز و علاقه اش به علی کریمی، طرفدار تیم پرسپولیس است.

بیوگرافی توماج صالحی خواننده و رپر فارسی + مصاحبه

مخالف با سربازی

توماج صالحی در مورد  دوران سربازی اش می گوید:”18 ماه سربازی رفتم و اضافه خدمت هامو چون خودم توی رکن بودم دزدیم و کم کردم مال بقیه بچهارو هم کم کردم، درکل مخالف سربازی هستم و بنظرم نوعی سو استفاده از فرد است!”

بیوگرافی توماج صالحی | بیوگرافی ها دات کام

Rate this post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو