آشنایی با تعدادی از مشهورترین پلهای نمادین استانبول

آشنایی با تعدادی از مشهورترین پلهای نمادین استانبول


منبع: همگردی

569

1401/8/26

23:32


استانبول شهری است که توسط آب به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده و به همین دلیل، برای اتصال این دو بخش پل های بسیاری وجود دارند. پلهای معروف استانبول در طی سالیان تبدیل به نمادهایی مهم شده و اکنون، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول را تشکیل می دهند. با ما در مقاله دیدنی ترین پلهای استانبول همراه شوید تا شما را با شماری از مشهورترین پلهای نمادین استانبول آشنا کنیم.

پل بسفر

این پل بر روی تنگه بسفر ساخته شده و دو قسمت اروپایی و آسیایی شهر را به هم ارتباط می دهد. در واقع، منطقه اورتاکوی (Ortakoy) در بخش اروپایی را به منطقه بیلربی (Beylerbeyi) در بخش آسیایی متصل می کند. در سال 1970 ساخت این مورد از مشهورترین پلهای نمادین استانبول را شروع کردند و در سال 1973 افتتاح شد. این پل معلق و فولادی 10متر ارتفاع، 1150 متر طول و 39 متر عرض دارد.

پل بسفر

پل بسفر 2

پل سلطان محمد فاتح

این مورد از پلهای معروف استانبول نیز بر روی تنگه بسفر قرار گرفته و به همین دلیل، به پل دوم بسفر معروف است. این پل منطقه کاواچوک (Kavacik) در بخش آسیایی را به منطقه هیساروستو (Hisarustu) در بخش اروپایی متصل می کند. در سال 1988 این پل ساخته شد و در آن زمان، پنجمین پل معلق جهان بود.

پل سلطان محمد فاتح

پل سلطان محمد فاتح 2

پل گالاتا

این پل بسیار مشهور بر روی خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) قرار گرفته است. این پل دو طبقه محدوده تاریخی و قدیمی استانبول را به منطقه گالاتا، بیوگلو و شیشلی متصل می کند. در سال 1845 ساخته شد و تا بحال 5 بار مورد بازسازی قرار گرفته است. آخرین باری که بازسازی آن تکمیل شد، سال 1994 بود. در طبقه پایین این پل، رستوران های پرطرفداری وجود داشته که ساندویچ ماهی را ارائه می دهند. همچنین، افراد بسیاری بر روی این مورد از دیدنی ترین پلهای استانبول برای ماهیگیری به صف می ایستند.

پل گالاتا

پل متروی

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول همین پل است. این پل جدید محدوده فاتح در بخش تاریخی را به محدوده بیوگلو بوسیله خط M2 مترو متصل می کند. در سال 2014 این پل ساخته شد و در ساختش اختلافات و مشکلات بسیاری وجود داشتند. دلیل این مشکلات و اختلافات نیز به هم ریختن نمای تاریخی شهر بواسطه ارتفاع پل بود.

پل متروی

پل یاووز سلطان سلیم

این پل نیز بر روی تنگه بسفر قرار دارد و سومین پل بر روی این تنگه هست. این پل منطقه گاریپچه (Garipce) در محدوده اروپایی را به پویرازکوی (Poyrazkoy) در محدوده آسیایی متصل می کند. در سال 2016، این پل افتتاح شد و جدیدترین پل استانبول هست. این پل در رده دوم مرتفع ترین پلهای جهان با ارتفاع 322 متر قرار دارد.

پل یاووز سلطان سلیم

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری استانبول | شهری که حتما باید دید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو