محسن تنابنده بازداشت شد | فیلم لو رفته از لحظه دستگیری محسن تنابنده

محسن تنابنده بازداشت شد | فیلم لو رفته از لحظه دستگیری محسن تنابنده


40

1401/8/27

08:53


محسن تنابنده بازداشت شد | فیلم لو رفته از لحظه دستگیری محسن تنابنده

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

محسن تنابنده بازیگر سینما و تلوزیون کشور است. محسن تنابنده با ایفای نقش «نقی در سریال پایتخت» بسیار مشهور گردید. محسن تنابنده به غیر از حرفه ی بازیگری، به فیلمنامه نویسی هم می پردازد. محسن تنابنده صاحب یک پسر به نام نامی است. همسر محسن تنابنده روشنک گلپایگانی است.

بیوگرافی محسن تنابنده

محسن تنابنده (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۵۴) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است. محسن تنابنده در یک خانوادهٔ دامغانی در تهران زاده شد. او فرزند دوم خانواده است و به جز خودش، یک برادر و یک خواهر دارد، خانواده تنابنده به اقتضای شغل پدر به پیکان شهر می‌روند. پس از مدتی سکونت در آنجا به اسلامشهر رفته و مقیم این شهر در حاشیه تهران می‌شوند. محسن تنابنده مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در اسلامشهر سپری کرد، او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است. تنابنده به‌طور حرفه‌ای فعالیت بازیگری خود را در عرصهٔ تئاتر یک سال قبل از ورودش به دانشگاه، در سال ۱۳۷۴ با بازی در نمایش بارعام و پس از آن نمایش جریان عصبی که هر دو اثر نوشته و کار حسن وارسته است آغاز کرد. پس از تجربهٔ چند نقش در تئاتر با این کارگردان، با بازی در فیلم دانه‌های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی در سال ۱۳۸۲ وارد سینما شد، البته او در طول دوران حرفه‌ای خود همواره علاوه بر بازیگری به نویسندگی و بازیگردانی نیز مشغول بوده‌ است.

این هنرمند سرشناس کشورمان تحصیلاتش را در زمینه بازیگری در دانشگاه هنر به پایان رساند و از سال 74 به دنیای بازیگری در تئاتر راه یافت.

محسن تنابنده علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و نویسندگی سینما، تلویزیون و تئاتر هم فعالیت میکند و یکی از مهم ترین نقش های دنیای بازیگری او بازیگری و نویسندگی در سریال پایتخت است.

محسن تنابنده

نقطۀ شروع بازیگری محسن تنابنده تا جوایز و افتخارات

او ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت بود و چند سال بعد برای بازی و نوشتن فیلم‌نامهٔ استشهادی برای خدا (۱۳۸۶) برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین فیلم‌نامه از جشنوارهٔ فیلم فجر شد. تنابنده همچنین ۲بار در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۵ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شده است.

تنابنده در سال ۱۳۸۸ برای بازی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پائیز و در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم فراری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرده‌است. او در سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم استشهادی برای خدا برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنوارهٔ فیلم فجر شد. تنابنده همچنین موفق به دریافت جوایز مختلفی از دیگر جشنواره‌های داخلی و خارجی شده‌است.

نقش های متفاوت محسن تنابنده

بازی او در سریال پایتخت در نقش نقی معمولی در ذهن‌ها ماندگار شد. او همچنین در سریال شاهگوش در سه نقش با گریم‌های متفاوت ظاهر شد، از دیگر نقش‌های عجیب او بازی در نقش یک پیرزن در سریال ابله است. تنابنده در فیلم محمد رسول‌الله نقش ساموئل یهودی را بازی کرده که بیشتر دیالوگ‌ها را با زبان عبری بیان می‌کند.

محسن تنابنده

شروع فعالیت کارگردانی محسن تنابنده

محسن تنابنده فعالیت خود در عرصهٔ کارگردانی را با ساخت فیلم گینس در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. وی همچنین در دومین تجربهٔ کارگردانی خود، در سال ۱۳۹۷، فیلم قسم را ساخت.

حواشی محسن تنابنده

- محسن تنابنده و احمد مهران‌فر هنگامی که در میانه فیلمبرداری پایتخت ۶ بودند، در واکنش به اهانتهای مجری برنامه جهان آرا به رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری که از شبکه افق پخش شد، از همکاری با صدا و سیما برای همیشه انصراف دادند. محسن تنابنده در اظهاراتش گفت: «... هم‌اکنون هم چاره‌ای جز ادامه تصویربرداری پایتخت ۶ نداریم وگرنه می‌خواستم همین الان همکاری ام را با تلویزیون به اتمام برسانم.»

- پس از آنکه سیلی زدن نماینده سبزوار در مجلس به یک سرباز وظیفه بازتاب اعتراض‌آمیز گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی پیدا کرد، محسن تنابنده به این موضوع واکنش نشان داد و با انتشار سکانسی از سریال پایتخت نوشت:

«حاج آقا مالکی هم نماینده مجلس بود ولی مطیع قانون حتی اگه مأمور به من می‌گفت بچه خوشگل!»

محسن تنابنده

ازدواج محسن تنابنده

محسن تنابنده 23 بهمن ماه سال 94 با انتشار تصاویری از مراسم عقدش خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام کرد.

نامی اولین فرزند محسن تنابنده است که بهمن ماه سال 96 متولد شد و محسن تنابنده با وجود او اولین بار طعم پدر شدن را چشید.

محسن تنابنده

اولین نمایش محسن تنابنده

نمایش بارعام و بعد از آن جریان عصبی به نویسندگی و کارگردانی حسن وارسته در سال 74 اولین تجربه های بازیگر محسن تنابنده در دنیای نمایش بود که ادامه همکاری با حسن وارسته به سریال پایتخت هم رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو