چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست ؟ {ویژه متاهلین}

منبع: همسرتایم

73

1401/8/27

12:44


چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست ؟ در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست…

چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست ؟ {ویژه متاهلین}

Rate this post

چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست ؟

در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست می پردازیم.

 

بیشتر بخوانید:

ترشحات قبل از پریودی

وظیفه مردان در دوران قاعدگی

 

 

بسیاری از زوج ها بر این باورند که با داشتن رابطه جنسی در هر زمانی غیر از روزهای سیکل، لقاح و بارداری به راحتی اتفاق می افتد. اما در واقعیت اینطور نیست و با توجه به عمر کوتاه اسپرم و تخمک در بدن، محدوده طلایی باروری هر زنی که در این زمان رابطه جنسی داشته باشد می تواند منجر به بارداری او شود، فقط مصادف با روز تخمک گذاری است.

معمولاً با توجه به اینکه اسپرم می تواند تا 6 روز در بدن زنده بماند، دامنه باروری از حدود 6 روز قبل از تخمک گذاری شروع می شود و با در نظر گرفتن طول عمر تخمک که حداکثر 24 ساعت است تا یک تا دو روز بعد از تخمک گذاری ادامه دارد.

 

ولی بسیاری می پرسند که تخمک گذاری چه زمانی اتفاق می افتد و چگونه می توان روز آن را تعیین کرد؟ یا بهتر است بگوییم چند روز بعد از پایان قاعدگی مصادف با روز تخمک گذاری است؟

 

تعیین روز تخمک گذاری – چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست ؟

باید بدانید که ساعت و روز تخمک گذاری برای هر خانمی متفاوت است و روش های مختلفی برای تعیین آن وجود دارد. برای خانم هایی که سیکل های نامنظم دارند سخت است و بهترین راه برای تعیین روز تخمک گذاری سونوگرافی است. به طور خاص، چرخه نامنظم یک علامت هشدار دهنده از اختلال عملکرد تخمدان و تخمک گذاری است. اما در مورد خانم هایی که پریودهای منظمی دارند این کار راحت تر است و می توانید با استفاده از روش های زیر زمان تقریبی تخمک گذاری را پیش بینی کنید:

 

1. روش تقویمی:

چرخه قاعدگی در زنان به سه دوره فولیکولی (مرحله ای که از روز اول خونریزی شروع می شود و تا روز تخمک گذاری طول می کشد)، تخمک گذاری و فاز لوتئال (پریودی که از روز تخمک گذاری شروع می شود و تا روز اول ادامه می یابد) تقسیم می شود. روز شروع خونریزی طول می کشد قاعدگی بعدی)، جدا شده است. مدت زمان این سیکل قاعدگی برای هر زن متفاوت است (از حداقل 21 تا حداکثر 35 روز) اما این تفاوت مربوط به فاز فولیکولار است و فاز لوتئال در همه زنان ثابت و برابر با 14 روز است. .

بنابراین برای محاسبه روز تخمک گذاری کافی است از روز اول خونریزی قاعدگی 14 روز به عقب برگردیم، این روز برابر با روز رهاسازی تخمک و بهترین زمان برای صمیمیت با هدف بچه دار شدن است. . شما به راحتی می توانید از این روش با ابزارهای ماشین حساب تخمک گذاری استفاده کنید و روز تخمک گذاری خود را در چرخه خود پیدا کنید.

 

2. علائم جسمانی:

با نزدیک شدن به زمان آزادسازی تخمک بالغ از تخمدان، یعنی. در زمان تخمک گذاری به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است برخی علائم در بدن زن ظاهر شود. این علائم عبارتند از:

تغییرات در ترشحات واژن: با نزدیک شدن به تخمک گذاری، سطح هورمون زنانه استروژن افزایش می یابد و بنابراین ترشحات واژن فراوان تر، چسبناک تر و نازک تر می شوند. می توان گفت این ترشحات شباهت زیادی به سفیده تخم مرغ خام دارد.

افزایش میل جنسی: به دلیل نوسانات هورمونی، معمولا میل جنسی زنان در زمان تخمک گذاری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و به همین دلیل علاقه بیشتری به رابطه و صمیمیت نشان می دهند.

3. استفاده از کیت تخمک گذاری:

کیت تخمک گذاری روشی نسبتا ارزان و آسان برای یافتن پاسخ این سوال است که چند روز بعد از سیکل قاعدگی احتمال بارداری وجود دارد.

این کیت در داروخانه ها موجود است و برای حصول نتیجه کافی است بعد از پایان خونریزی قاعدگی هر روز در ساعت و ساعت مشخصی (بهتر است عصر) از آن استفاده کنید. وقتی برای اولین بار هر دو خط کیت کاملاً ضخیم شدند، می توان نتیجه گرفت که تخمک گذاری در راه است که معمولاً حدود 12 تا 36 ساعت بعد اتفاق می افتد (به شماره بسته توجه کنید). البته در استفاده از کیت باید دقت شود تا اشتباهی رخ ندهد.

 

4. سونوگرافی تعیین تخمک گذاری – چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست ؟

همانطور که در بالا ذکر شد، سونوگرافی واژینال یکی دیگر از روش های مناسب و دقیق برای تعیین زمان تقریبی تخمک گذاری است که هم خانم هایی که سیکل های قاعدگی منظم دارند و هم خانم هایی که سیکل های نامنظم دارند می توانند از آن استفاده کنند. حالا که می دانید چند روز از قاعدگی می گذرد احتمال بارداری وجود دارد، اگر می خواهید مادر شوید سعی کنید در این روزها رابطه داشته باشید و اگر قصد گسترش خانواده ندارید در این ایام از آمیزش خودداری کنید.

 

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با اینکه چند روز بعد از پریودی امکان بارداری هست اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

منبع :

kidshealth.org

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو