این پرده شیک را خودتان در خانه بدوزید

این پرده شیک را خودتان در خانه بدوزید


منبع: دلتا پیام

25

1401/8/27

18:31


دوخت و نصب پرده پانچ راحت و ساده بوده و هزینه اولیه کمتری هم برای خرید یا دوخت آن نیاز است

این پرده شیک را خودتان در خانه بدوزید

دوخت و نصب پرده پانچ راحت و ساده بوده و هزینه اولیه کمتری هم برای خرید یا دوخت آن نیاز است. برای دوخت پرده پانج حتما لازم نیست که به خیاطان پرده دوزی سفارش کار دهید و این کار را خودتان هم می توانید با کمی تمرین به انجام برسانید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به آموزش دوخت پرده پانچ می‌پردازیم.

چه پارچه‌ای برای آموزش دوخت پرده پانچ مناسب است؟

اولین قدم برای دوخت یک پرده پانچ انتخاب پارچه مناسب است. می‌توان گفت که از هر پارچه‌ای به‌جز پارچه‌های توری و حریرهای خیلی نازک برای دوخت پرده پانچ می‌توان استفاده کرد. اما توصیه می‌شود که از پارچه‌های ضخیم‌تر استفاده شود.

چه مقدار پارچه برای دوخت پرده پانچ نیاز است؟

پرده های پانچ به خاطر چین های بزرگی که دارند، در مقایسه با پرده های معمولی پارچه کمتری را مصرف می کنند. اینکه چه مقدار پارچه برای دوخت پرده پانچ نیاز است بستگی به این دارد که از این پرده به عنوان پرده اصلی استفاده می کنید یا والان.

آموزش دوخت پرده پانچ

برای دوخت پرده پانچ به چه ابزاری نیاز است؟

مهم ترین وسیله و ابزاری که برای دوخت پرده پانچ نیاز است، نوار پرده پانچ و حلقه های فلزی یا پلاستیکی آن است.

آموزش دوخت پرده پانچ

برای دوخت پرده پانچ به پارچه ای با رنگ و طرح دلخواه، نوار پرده پانچ آماده به علاوه تعدادی حلقه پلاستیکی، نوار زانفیکس برای استحکام بیشتر پارچه و خوش فرم تر ایستادن پرده، قیچی، متر، چرخ خیاطی، اتو، سوزن ته گرد و یک مداد یا خودکار برای علامت زدن پارچه نیاز است. وجود نوار زانفیکس ضروری نیست و در صورت لزوم می تواند حذف شود.

مرحله اول

برای شروع کار دوخت پرده پانچ ابتدا ابعاد دقیق پنجره را اندازه گیری کرده و در جایی یادداشت نمایید. پارچه مورد نظر خود را در روی میز یا روی زمین پهن کرده و با اندازه های نوشته شده برش دهید. دقت کنید که از هر طرف حدود ۱۰ سانتی متر پارچه بیشتر برش بزنید که برای تو گذاشتن و کناره دوزی ها دچار مشکل نشوید و از متراژ پارچه اصلی تان کم نشود. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب هرگز این ۶ وسیله در دکور منزل را دور نریزید سر بزنید.

آموزش دوخت پرده پانچ

مرحله دوم از آموزش دوخت پرده پانچ

برای دوخت زیر پرده پانچ پارچه را دو لا تا زده و در بین آن نوار زانفیکس را قرار دهید و بدوزید. سعی کنید تا جای ممکن دوخت را تمیز انجام دهید تا ظاهر پرده شما خراب نشود. پس از دوختن با چرخ خیاطی، این قسمت را اتو کنید تا نوار زانفیکس به خوبی به پرده بچسبد و آن را خوش فرم کند. برای کناره‌های پرده پانچ لازم است که پارچه به مقدار بیشتری تا زده شود و نوار زانفیکس درون آن قرار گیرد. این کار را نیز مانند زیر پرده و به همان ترتیب انجام دهید. سعی کنید اتو کاری را به خوبی انجام دهید و خط اتوی مناسبی بر روی پارچه بیندازید.

مرحله سوم

مرحله بعد مربوط به دوخت نوار پرده پانچ به پارچه است. برای این کار قسمت بالای پرده را مانند زیر و کنارهای آن دو لا تا کنید و سوزن بزنید. قسمت تا شده باید کمی بیشتر از عرض نوار پرده شما باشد. می‌توانید در حدود دو سانتی متر بیشتر بگیرید تا نوار از بالای پرده دیده نشود و کار تمیزتر انجام گیرد. سپس نوار پرده مخصوصی را که تهیه کرده اید به میزان لازم برش دهید و بر روی قسمت تا شده بگذارید و با سوزن ته‌گرد آن را ثابت کنید.

مرحله آخر

داخل هر سوراخ را با مداد یا خودکار خط بکشید و نوار پرده را جدا کنید و هر سوراخ را به وسیله قیچی جدا کنید. دوباره نوار پرده را در جای خود قرار دهید با چرخ خیاطی بدوزید. پس از اتمام کار و جدا کردن سوزن ته گردها آن را به خوبی اتو کنید، و در نهایت حلقه‌های پلاستیکی را از قسمت روی پارچه بر روی پانچ ها چفت کنید تا پرده ظاهری تمیز پیدا کند. به این ترتیب کار دوخت پرده پانچ به پایان می‌رسد و پرده آماده نصب بر روی پنجره است.

مرحله سوم دوخت پرده پانچ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۹ چیزی که خانه شما را کثیف نشان می‌دهد را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو