god of war ragnarök نقد بازی

داستان این بازی درباره چیست؟

پس از نابودی بالدور، میدگارد به زمستانی طولانی و سنگین قدم گذاشته است. از سوی دیگر فریا نیز پس از کشته شدن فرزندش تبدیل به دشمن شماره یک کریتوس شده و قصد گرفتن انتقام دارد. در عین حال، خدایان افسانه ای یونان یعنی ثور، نورس و اودین هم در پی نزدیک شدن رویداد راگناروک به میدگار آمده اند و...

این بازی بر روی چه کنسول‌هایی عرضه شده؟

این بازی در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شده و قرار است در تاریخ 22 ژانویه سال 2022 بر روی PC نیز عرضه شود.

سبک این بازی چیست؟

سوم شخص اکشن

ناشر این بازی کدام کمپانی است؟     

Sony Interactive Entertainment

این بازی مناسب کدام رده سنی است؟

بازی « God of War Ragnarök» با درجه بندی سنی M به بازار عرضه شده که به معنی مناسب برای افراد بزرگسال است.

god of war ragnarök نقد بازی

حداقل سیستم موردنیاز برای انجام این بازی در کامپیوتر چیست؟

CPU: Intel i5-2500k (4 core 3.3GHz) or AMD Ryzen 3 1200 (4 core 3.1GHz)

GPU: Nvidia GTX 960 (4GB) or AMD R9 290X (4GB)

RAM: 8GB DDR.

Free Hard Disk Space: 70GB

OS: Windows 10 64-bit.

نکات مثبت بازی؟

شخصیت پردازی ها در نسخه جدید بهتر شده و حالت سینمایی به خود گرفته است. این شخصیت ها در مقایسه با نسخه 2018 زنده تر و دارای هویت هستند.

به راحتی می توان گفت که «راگناروک» یکی از سینمایی ترین بازیهایی است که تا به حال تولید شده است. برخی از کات سین های بازی کارگردانی بسیار خوبی دارند و حتی از فیلم های اکشن هم جذابیت بیشتری دارند!

تفاوت ترکیب مبارزات کریتوس و آترئوس باعث شده گیم پلی متنوع تر و جذاب تر باشد. آترئوس برخلاف کریستوس، چالاک است و باید برای مبارزه از طریق او استراتژی های متفاوتی پیش گرفت در عین حال که کریستوس به شدت قدرتمند است و معمولاً ضربات محکم و سهمگینی وارد می کند که بسیار هم لذت بخش است!

تنوع محیط های بازی بسیار است که جذابیت های بصری بازی را بالاتر برده است.

علی رغم خطی بودن مراحل داستانی «راگناروک»، این بازی 30 ساعت گیم پلی مفید دارد. این 30 ساعت گیم پلی به لطف داستان جذابش، حسابی گیمرها را درگیر خواهد کرد.

انیمیشن های حرکتی جدیدی به بازی اضافه شده که مبارزات را روان تر کرده است.

 

god of war ragnarök نقد بازی

نکات منفی بازی؟

در برخی از ماموریت ها گیمر مجبور به بازگشت به محیط های تکراری است که شاید خیلی خوشایند نباشد.

علی رغم این که روایت بازی سینمایی است اما باید این نکته را هم بیان کرد که قصه بازی ارتباطی با ریشه های این عنوان ندارد و این مسئله شاید برخی از گیمرها را ناامید کند.

آیا این بازی را تهیه کنم؟

خدای جنگ راگناروک (God of War Ragnarök) یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر به شمار می رود که روایتی هیجان انگیز و سینمایی را با گیم پلی عالی در اختیار گیمرها قرار می دهد. شاید تنها نقطه ابهام درباره بازی تغییر رویکرد سونی در قبال گیم پلی بازی باشد که باعث شده گیمرها به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شوند. اگر از این دسته بندی ها مبرا هستید، باید بگویم که «راگناروک» یکی از ارزشمندترین بازی هایی است که می توانید تجربه کنید.

منتقد: ایلیا آرمانی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید