معرفی 1000 فیلم سینمایی برتر که باید حتما ببینید

معرفی 1000 فیلم سینمایی برتر که باید حتما ببینید


منبع: فیگار

60

1401/8/27

23:05


در این نوشتار به 15 تا از محبوب‌ترین فیلم های سال 2021 تا به امروز می‌پردازیم. در ادامه با بهترین فیلم های 2021 و سایت فیگار همراه ما باشید.

معرفی 1000 فیلم سینمایی برتر که باید حتما ببینید

در این نوشتار به 15 تا از محبوب‌ترین فیلم های سال 2021 تا به امروز می‌پردازیم. در ادامه با بهترین فیلم های 2021 و سایت فیگار همراه ما باشید.

فیلم های ۲۰۲۱ ، 2022 و تمام دوران

دنیای فیلم در سال 2021 تغییرات چشمگیری را تجربه کرد. سال 2021 میلادی به سرعت در حال سپری شدن می‌باشد و استودیوهای بزرگ فیلمسازی دنیا نیز از مهمترین فیلم‌های خود برای این سال در حال رونمایی کردن هستند.

اما چیزی که قطعاً برای ما در تکراتو تغییر نکرد، علاقه‌ی ما به فیلم‌ها و دنیای پر تنش و هیجان‌انگیز سینما است. وقت خداحافظی با فیلم های 2020 رسیده است؛ فیلم‌های جذاب و دوست‌داشتنی که حالا دیگر به سال گذشته تعلق دارند.

سال ۲۰۲۰، سالی پر فراز و نشیب برای تمام عرصه‌ها به ویژه دنیای سینما بود. انتخاب لیست بهترین فیلم ها و سریال های 2021 به سادگی سال قبل نیست. برخی از فیلم‌هایی که نام‌شان در تقویم سینمایی سال 2020 به چشم می‌خورد، و برچسب این سال را به یدک می‌کشند به شدت مورد انتظار هستند.

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

پر بیننده ترین فیلم ها و سریال ها از نگاه IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های نتفلیکس

بهترین فیلم های 2021

مهم‌ترین‌های جهان در دسته‌بندی ژانرهای مختلف

فهرست فیلم‌هایی که در ادامه درباره‌ی آن‌ها کمی توضیح خواهیم داد به ترتیب امتیاز در سایت معتبر IMDB به شرح زیر می‌باشد:

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

500 تا از بهترین فیلم های مارول جهان 2021 تا 2024

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های 2021

سال 2020 با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا سالی سخت برای عموم مردم بود، همچنین سال سختی نیز برای تمام ژانرهای سینمایی بود. در ضمن شما می‌توانید از طریق لینک بهترین فیلم ها و سریال های 2022 به همه بهترین های 2022 دسترسی پیدا کنید و از انتخاب و در نهایت دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

درحالی که در سال 2021 هستیم، شاهد رونمایی از آثار زیادی هستیم که برای اکران در این سال آماده می‌شوند. حالا باید آماده دیدن بهترین فیلم های 2021 شد: قهرمانان جدید، دنباله‌های جدید فیلم‌های قدیمی که تا الان بخشی از این موارد رونمایی شده‌اند و منتظر باقی ماجرا می‌مانیم و هستیم.

Zack Snyder’s Justice League (8.1)

فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم های سینمایی سال 2021
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • تهیه‌کننده: چارلز روون و دبورا اسنایدر
  • فیلمنامه‌نویس: کریس تریو
  • موسیقی: جانکی ایکس ال

طرح فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر با نسخه ویدون تفاوتی ندارد و بدون تغییر باقی مانده است. اولین جنبه ای که نسخه زک اسنایدر در آن بهبود می‌یابد، ریتم و نحوه سازماندهی اطلاعات، رویدادها و مدیریت شخصیت پردازی این فیلم میباشد.  Flash و Cyborg دو شخصیتی هستند که در این نسخه جدید بیشترین رشد را دارند.

نقش سایبورگ در فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر، بسیار جدی است. درواقع قلب فیلم می‌باشد. هر یک از اعضای لیگ عدالت زاک اسنایدر لحظات درخشان خاص خود را دارند. هر شخصیتی به درستی و به اندازه پرداخت شده اند.

فیلم از لحاظ بصری تغییر زیادی دارد. از تغییر رنگ فیلم بگیرید تا تغییر لحن فیلم. پیشرفت داستان مشابه نسخه قبلی است. اما نحوه روایت آن اصلاً نه. این تغییرات لحظات واقعا جذابی را به همراه خود دارد.

اگر بخواهیم به شکل خلاصه طرح فیلم را بیان کنیم باید گفت، بروس وین / بتمن (بن افلک)، که احساس گناه و نگرانی در مورد مرگ سوپرمن (هنری کاویل) دارد، می‌خواهد تیمی از افراد فوق العاده قدرتمند را برای مقابله با هر دشمنی که ممکن است زمین را تهدید کند، جمع کند.

Birds Of Prey (2020)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی به رهبری زنان

فیلم های برتر ابرقهرمانی به رهبری زنان

مارگو رابی در فیلم پرندگان شکاری در نقش هارلی کویین بازی می‌کند که در آستانه جدایی از جوکر است. او به تعدادی از زنان قدرتمند دیگر از جمله قناری سیاه، شکارچی و رنه مونتویا پیوسته است. تمام زندگی آن‌ها پس از اینکه کاساندرا کاین جوان یک الماس مهم را از رومن سیونیس می‌دزدد، در هم تنیده می‌شود.

اگرچه فیلم “پرندگان شکاری” فیلم کاملی نیست، اما به دلیل صحنه‌های اکشن سریع و شیک، تماشای آن سرگرم‌کننده است. ناگفته نماند که رابی در نقش کوپید جنایت بسیار عالی ظاهر می‌شود. این فیلم با تمام نقاط ضعف و مشکلاتش جزو بهترین فیلم ابرقهرمانی به رهبری زنان قرار خواهد گرفت، زیرا همکاری و تأثیر زنان در این فیلم به خوبی دیده شد.

ماسک (The Mask)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

فیلم های برتر ابرقهرمانی با ژانر کمدی

فیلمی نه از مارول یا دی سی، بلکه بر اساس مجموعه‌ای از کمیک‌های اسب سیاه، کمدی ابرقهرمانی جیم کری به نام ماسک، یکی از محبوب‌ترین اجراهای کمدی دوران حرفه‌ای جیم کری می‌باشد. این فیلم در سال 2021 هم چند ماهی بین فیلم های ۲۰۲۱ سر و صدا کرده بود که بسیار عجیب بود.

بسیاری از خنده‌ها به خاطر بازی معمولی جیم کری در نقش استنلی ایپکیس است که به‌ویژه در کمدی فیزیکی‌اش، زمانی که ماسک مرموز را بر چهره می‌زند، می‌درخشد. این فیلم شاید ایده‌ای معمولی برای یک فیلم ابرقهرمانی نباشد و همچنین طنز آن برای همه نیست، اما لحظات بسیار زیادی دارد که مخاطبان نمی‌توانند از خنده به آن‌ها خودداری کنند. این فیلم جزو برترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی قرار می‌گیرد.

Army of the Dead (2021) 7.6

جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم های مورد انتظار 2021
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • تهیه‌کننده: دبورا اسنایدر، زک اسنایدر و وسلی کالر
  • داستان: زک اسنایدر

فیلم army of the dead یک فیلم عالی و بی نقص  نیست، برخی از جوانب این فیلم خیلی عمیق نیستند و در طول زمان 2.5 ساعت، میتوان گفت 30 دقیقه آن را میتوان کم کرد. با این وجود، به طور کلی، هنوز هم انفجار عظیمی از انرژی مخاطبان جهت سرازیر شدن به دیدن این فیلم وجود دارد و پادزهر تازه کننده ای برای فیلم های ابرقهرمانی جدی و پر سر و صدا است که امیدوارم اسنایدر پشت سر بگذارد.

از آخرین فیلم اسنایدر انتظار یک نگاه انسان شناختی از جوانب مختلف به دنیای آخرالزمان زامبی را نداشته باشید. Army of the Dead یک اتفاق کاملاً منطقی میباشد و در آن جبهه و حزب تعریف و ارائه میشود. این فیلم قطعا یکی از فیلم های سال 2021 است که باید ببینید.

نقد فیلم Army of the Dead 2021

Nobody (2021) 7.5

فیلم های جدید 2021, بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های 2021
  • کارگردان: ایلیا نیشولر 
  • نویسنده: دریک کولستاد 
  • موسیقی: دیوید باکلی 

این فیلم توسط دریک کولستاد نویسنده سری جانویک نوشته شده است. همان طور که از چنین نویسندگانی انتظار میرود ابایی از نوشتن صحنه های فانتزی معروف هالیوودی ندارند. در فیلم هیچ کس باب ادنکیرک در نقش هاچ منسل یک مرد خانه و خانواده است که در شرایط مالی متوسطی زندگی میکنند. او در همان کارهای روزمره گیر کرده و یک زندگی نسبتا پیش پا افتاده را اداره میکند.

فیلمنامه کولستاد برخی از ترفندها را از جان ویک به عاریه گرفته است که به خوبی نمایان است. مولف اثر میخواهد هاچ را به عنوان مردی با گذشته ای خشن ترسیم کند و میخواهد به سراغ ماجراجویی تازهای برود.

نقد فیلم Nobody 2021

Raya and the Last Dragon (7.4)

بهترین فیلم های 2021, بهترین فیلم 2021, فیلم های جدید 2021, جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم 2021
  • کارگردان: پاول بریگز و دین ولینز
  • تهیه‌کننده: اوسنات شورور و پیتر دل وچو
  • فیلمنامه‌نویس: کو نگوین، ادل لیم
  • بازیگران: کسی استیل و آکوافینا
  • موسیقی: جیمز نیوتن هاوارد

انیمیشن رایا و آخرین اژدها (Raya And The Last Dragon) از جدیدترین فیلم‌های اکران شده توسط کمپانی دیزنی است. این انیمیشن از پس زیبایی‌های بصری و طراحی صحنه به خوبی برآمده اما موردی که خیلی زود نظر هر مخاطبی را جلب می‌کند، الهام‌ها و اقتباس‌های فرهنگی از آسیای جنوب شرقی است.

این تاثیرات فرهنگی در سطوح مختلف فیلم قابل مشاهده است. مثلا رایا و ناماری قبل از ورود به تالار گوهر اژدها کفش‌های خود را درمی‌آورند که گویا علاوه بر ایران و خاورمیانه، در مردم خاور دور هم دیده می‌شود.

موضوع دیگری که در مورد رایا و آخرین اژدها توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرده، شباهت‌های این فیلم به سریال کارتونی آواتار:آخرین بادافزار و دنباله آن یعنی افسانه کورا (The Legend Of Korra) است.

The Mauritanian (7.4)

فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم های جدید سینمایی 2021
  • کارگردان: کوین مک‌دانلد
  • موسیقی: تام هودج

موریتانیایی که داستان یک دهه بازداشت بودن بدون محاکمه و اتهام در خلیج گوانتانامو را سینمایی می‌کند؛ راوی داستان محمدو اولد صلاحی است.

فیلم موریتانیایی زمانی برجسته می‌شود که دو روایت غالب در فیلم به شکل موازی جلو می‌روند. یکی روایت دادرسی است. دیگری زیست و تجربیات صلاحی است که فیلم را به مسائل انسانی می‌کشاند. نکته مهمی که می‌شود به آن اشاره کرد پیام فیلم موریتانیایی از روی پوستر آن است. خط‌های پرچم آمریکا برای صلاحی مانند میله‌های خونین عمل می‌کنند. شاید بشود این فیلم را یکی از بهترین فیلم های سال 2021 دانست که دیدنش خال یاز لطف نیست.

Wrath of Man (2021) 7.4

فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم های 2021
  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: گای ریچی، مارن دیویس، ایوان اتکینسون

این فیلم یک بازسازی از فیلمی فرانسوی به نام Le Convoyeur (Cash Truck) به معنی کامیون حمل پول است که در سال 2004 ساخته شده است. تاکنون و با انتشار هفده نقد مثبت، هشت نقد متوسط و سه نقد منفی، متا فیلم به رقم ۵۷/۱۰۰ رسیده است. شرایط در Rotten Tomatos مقداری بهتر بوده و نمره آن رقم ۶۶/۱۰۰ است.

یکی از نکات مهمی که در فیلم در جریان میباشد این است که مخاطب نسبت به هیچ کدام از شخصیت‌های فیلم حس مرحمت طلبیی را نمیگیرد چون همگی آن‌ها جنایتکار هستند. همانطور که از نام فیلم مشخص است میبینیم که علاقه کارگردان و کلیت فیلم به سکانسهای اکشن خشونت آمیز میباشد.

نقد فیلم Wrath Of Man

The Last Duel (2021) 7.4

فیلم های سال 2021, فیلم های سینمایی جدید 2021, فیلم های جدید 2021 خارجی, دانلود فیلم 2021 بدون سانسور

فیلم های جدید 2021 خارجی
  • کارگردان: Ridley Scott
  • بازیگران: Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver, Jodie Comer

درام تاریخی (بهترین فیلم ها و سریال های تاریخی 2022 و 2021) که ریدلی اسکات، کارگردان بزرگ انگلیسی آن را کارگردانی کرده و اقتباسی از کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر است.

داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم اتفاق می‌افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان صمیمی یکدیگر هستند. بعد از اینکه کاروژ متهم به تجاوز به همسر گری می‌شود آن‌ها دستور دارند که تا مرگ یکی از آن‌ها با یکدیگر مبارزه کنند. یکی از فیلم های سینمایی جدید 2021 که باید ببینید و از آن لذت ببرید همین فیلم است.

نقد فیلم آخرین دوئل

Godzilla vs. Kong (2021) 6.5

جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم در سال 2021
  • کارگردان: آدام وینگارد
  • تهیه‌کننده: ماری پارنت و اریک مک لود
  • موسیقی: جانکی ایکس‌ال

اگر موجودات غول‌پیکر دو فیلم متفاوت به یک فیلم وارد شوند، قطعاً در بین مخاطبان شوری بیشتر رخ می‌دهد. اتفاق مشابهی امسال در برادران وارنر رخ داده است. بسیاری از بازیگران درخشان و مشهور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. از جمله: الکساندر اسکارسگارد، میلی بابی براون، ربکا هالب، برایان تیری هنری، شون اوگوری و کایل کندلر.

فیلم Godzilla vs. Kong به خوبی از تصاویر جذاب و رنگ و لعاب خیره‌کننده پر شده است. از همان ابتدا به خوبی نوید این را می‌دهد که این فیلم برای چند ساعت قرار است ما را از دنیای واقعی به درون دنیایی ویژه و پر از هیجان غرق کند.

نقد فیلم Godzilla vs Kong 2021

Oxygen (2021) 6.5

فیلم های جدید 2021, جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم جدید 2021
  • کارگردان: الکساندر آجا
  • فیلمنامه: کریستی لوبلانک
  • بازیگران: ملانی لارنت، متیو آمرلیک، مالک زیدی
  • موسیقی: راب

فیلم اکسیژن، به آجا این فرصت را داده است که توانایی­ های خود در زمینه­ ی داستان پردازی و کارگردانی به چالش کشانده و اثبات کند؛ چرا که با انداختن نگاهی به کارنامه­ ی او می­توان به این مسئله پی برد که فضا و حس و حال کلی فیلم تفاوت قابل توجهی با همه­ ی آثار قبلی او دارد.

پرداخت به مسئله­ ی مرگ از منظر تکنولوژی، در کنار هیجانی که مخاطب را به صندلی میخکوب می­کند و نیز نقش آفرینی استادانه­ ی ملانی لارنت، این اثر را به اوج جذابیت خود رسانده و رنگی متفاوت از سایر آثار نتفلیکس با موضوعات مشابه به آن بخشیده است.

از نکاتی که باعث توجه مخاطبان شده است، می­توان به واقع گرایانه بودن پرداخت فیلم اشاره کرد؛ کارگردان اثر، الکساندر آجا، به خوبی توانسته است از فضای محدودی که در اختیار او و سایر عوامل او قرار داشته است، بهینه استفاده کند. از فیلم های برتر 2021 که ندیدنش ظلم به خودتان است ولاغیر!

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Oxygen

The Little Things (2021) 6.3

فیلم های سینمایی سال 2021

جدیدترین فیلم های سال 2021
  • نویسنده و کارگردان: جان لی هنکاک
  • تهیه کننده: جان لی هنکاک و مارک جانسون
  • موسیقی: توماس نیومن
  • فیلمبردار: جان شوارتزمن

نویسنده و کارگردان جان لی هنکاک در اصل فیلمنامه فیلم سینمایی چیزهای کوچک را ۳۰ سال قبل بعد از تمام کردن فیلمنامه یک دنیای بی نقص نوشته بوده است.

موضوع اصلی فیلم اهمیت به چیزهای کوچک است. چیزهای کوچکی که می‌تواند جلوی اتفاقات بزرگی را بگیرد. اگر منم بخواهم مقصود کارگردان را از ساخت فیلم چیزهای کوچک بگویم، جان لی هنکاک به سطحی ترین شکل ممکن می خواهد به ما نشان دهد که چگونه وقایع گذشته می تواند ما را آشفته کند.

Mortal Kombat (2021) 6.3

بهترین فیلم های 2021, بهترین فیلم 2021, فیلم های جدید 2021, جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم جدید سینمایی 2021
  • کارگردان: سایمون مک‌کوید
  • تهیه‌کننده: جیمز وان و تاد گارنر
  • موسیقی: بنجامین والفیش

در این فیلم نبردهایی که تماشا خواهید کرد شگفت انگیز است. اگر جلوه های اولین فیلمهای مورتال کامبت را تماشا کنید، خواهید خندید. برای چنین فیلمهایی مبتنی بر مسابقات مانند Mortal Kombat، هدف اصلی این است که در وهله اول آنچه را که طرفداران انتظار دارند بیشتر باشد. و هرچه بی رحمی، عظمت و خونریزی فیلم بیشتر باشد محبوبیت فیلم هم بیشتر خواهد شد.

این فیلم پر است از شخصیتهایی که همچون کول در کشف خود و جهان هستند. اما به روش خود. با خشونت. همانطور که هرکسی که یکی از بازیهای ویدیویی را بازی کرده میداند، یکی از اصلیترین موارد بازی Mortal Kombat خشونتی بی پروا است.

Spiral (2021) 6.1

فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم های 2021
  • کارگردان: درن لین بوسمن
  • نویسندگان: جاش استولبرگ، پیت گلدفینگر

در نقد فیلم Spiral باید گفت که این فیلم به زیبایی تمام، یکی از ترسناک‌ترین ویلن‌های ژانر وحشت در دو دهه اخیر را با یکی از ترسناک‌ترین مشکلات اجتماعی حال حاضر پیوند زده است. این فیلم بدون اشاره مستقیم به سیاه پوستان، در زیر پوست خود و در لایه‌های زیرین به این پدیده اشاره دارد و به طور ضمنی به این مسئله می‌پردازد.

Those Who Wish Me Dead (2021) 6.1

فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم های سینمایی 2021
  • کارگردان: تیلور شریدن
  • نویسندگان: مایکل کوریتا، چارلز لویت، تیلور شریدن

نکته جالبی که در فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم 2021 دیده می‌شود این است که فضای فیلم یادآور فیلم‌های اکشن دهه نود با دشمنان کاریزماتیک و قهرمانی است که حرفه‌ای تر از چیزی است که در سکانس‌های اول به نظر می‌رسد.

تمام بازی‌ها در این فیلم، درست و به جا هستند و کار را حرفه‌ای جلوه می‌دهند. فیلم‌های مشابه فیلم Those Who Wish Me Dead به دلیل داستان تکراری و سرراستشان اگر به بازیگران کاربلد تحویل داده نشوند، کاملاً این پتانسیل را دارند که تبدیل به فیلمی آبدوغ‌خیاری شوند که فقط و فقط برای پول چاپ کردن تولید می‌شوند.

The Dig (2021) 7.2

فیلم سینمایی آمریکایی 2021, فیلم سینمایی 2021, فیلم 2021 دوبله فارسی

فیلم سینمایی آمریکایی 2021
  • کارگردان: سایمون استون

فیلم حفاری یکی از بهترین فیلم های 2021 اکران شده در ژانر درام است. این فیلم سینمایی ۲۰۲۱ بر اساس کتابی به همین نام اثر جان پرستون است. ماجراهای این فیلم در سال 1937 اتفاق می‌افتد.

زمانی که زن ثروتمندی به نام ادیت پریتی که ملکی وسیع را به ارث برده و باستان شناسی به نام باسیل براون را استخدام می‌کند تا در زمین‌های اجدادی‌اش حفاری و تحقیق کند. در حین تحقیقات، در این زمین‌ها، تیم تحقیق، بقایای یک کشتی مربوط به دوران سیاه اروپا را در این زمین‌ها پیدا می‌کنند.

Stowaway (2021) 5.6

فیلم های جدید 2021, جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم های جدید
  • کارگردان: جو پیانا
  • تهیه‌کننده: اولریش شوارتز، نیک اسپایسر و آرام ترتزاکیان
  • نویسنده: جو پیانا و رایان موریسون
  • موسیقی: هائوشکا

یک داستان پر از تلاش برای حفظ بقاء، برای زنده ماندن. این فیلم در کمال بیان تصویری و با استفاده از سکوت ـ که عملاً بدون دیالوگ بود ـ برای فیلمساز تمرینی خوب در کشف جزئیات طبیعت انسان، و آن چیز که یک انسان در این مواقع با آن درگیر می‌شود بود.

انتقال مضمون و قراردادهای این ژانر به بستری از شعر زیبا که هیچ ارتباط منطقی با چیزهای اطراف ندارد، اما زیبا می‌باشد، تبدیل می‌شود. مانند فیلم سولاریس به کارگردانی تارکوفسکی.

پنا می‌داند که چگونه از تعلیق استفاده کند و چگونه بیننده را به طرح و شخصیت‌های خودش علاقه مند کند. جو پنا به جای تمرکز روی جلوه های ویژه، همانطور که معمولاً در این نوع فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، در یک موقعیت نامطلوب وقت زیادی را روی شخصیت‌ها و پیچش آنها می‌گذارد.

Voyagers (2021) 5.4

بهترین فیلم های 2021, بهترین فیلم 2021

جدیدترین فیلم های 2021
  • کارگردان: نیل برگر
  • نوشته شده توسط نیل برگر
  • بازیگران: کالین فارل، تای شریدان و لیلی-رز دپ
  • موسیقی توسط: ترور گرکیس

سال 2063 است. کره زمین با مشکلات شدید آب و هوایی و کمبود منابع دست و پنجه نرم می‌کند. جو زمین هر لحظه در حال گرم‌تر شدن است و چیزی نمانده تا به سیاره غیر قابل سکونت تبدیل شود.

پیش از این نیل برگر با کارگردانی فیلم Divergent (واگرا) توانسته بود خوش بدرخشد. این فیلم در بهترین حالت یک فیلم درجه دو سرگرم کننده است چرا که پایه و اساس فیلم به گونه‌ای چیده شده که من و شمای مخاطب به سادگی با خودمان می‌گوییم “نه، این کارها آخر و عاقبت ندارد.”

به نظر می‌رسد هدف کارگردان از ساخت فیلم مسافران، نمایش دادن ماهیت انسان نبوده بلکه بیشتر قصد داشته تصور خودش از ذات ما را در قالب فیلمی نوجوانانه پسند بسازد.

نقطه قوت فیلم فیلمبرداری هنرمندانه آن است. فیلم مسافران از جنبه‌های فنی بسیار موفق عمل کرده و فیلم‌بردار با مهارت توانسته حس خفقان و فشار راهروهای باریک و دیوارهای بلند را به بیننده منتقل کند. در انتها باید گفته شود که به نظر می‌رسد این فیلم پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین فیلم های جهان در سال 2021 را دارد.

نقد فیلم Voyagers 2021

The Unholy (2021) 5.1

فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021
  • کارگردان: اِوان اسپیلیوتوپولوس
  • کارگردان هنری: پاول ریچاردز
  • نویسنده: اِوان اسپیلیوتوپولوس
  • موسیقی: جوزف بیشارا

این فیلم بر اساس رمانی به نام زیارتگاه (Shrine) نوشته جیمز هربرت (James Herbert) انگلیسی ساخته شده است. شتاب پیش‌برد داستان زیاد است چرا که فیلم از یک رمان اقتباس شده و گنجاندن چند صد صفحه در کمتر دو ساعت کار ساده‌ای نیست.

موضوعی که برای شخص من جالب توجه بود کاراکتر خبرنگار، فن است که به صرف رسیدن به شهرت، موفقیت شغلی و استطاعت مالی بیشتر، با دستان خود موجب شد نیروهای اهریمنی در سراسر جهان مخاطب میلیونی داشته باشند و وقتی متوجه اشتباهش شد که کار از کار گذشته بود. می‌توان گفت که با اندکی پرداخت و تغییر در پایان‌بندی، فیلم نامقدس The Unholy 2021 می‌توانست به یک فیلم ترسناک روانشناسانه بسیار برجسته و بهترین فیلم 2021 باشد.

Barbarian

این فیلم، داستان زنی را روایت می‌کند که از یک وبسایت اجاره‌ی اقامتگاه، خانه‌ای را برای مدت کوتاهی کرایه می‌کند و پس از رسیدن به آنجا، می‌بیند که خانه، به صورت تصادفی، توسط مرد دیگری هم رزرو شده است. او طی اتفاقات عجیبی که برایش رخ می‌دهد، کنجاو به گشتن خانه می‌شود و می‌بیند که این خانه، راز مخوفی را درون خودش پنهان کرده است.

نقد و بررسی فیلم Barbarian 2022

Lamb (2021) 6.4

فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم جدید سینمایی 2021

تولدی عجیب در یک مزرعه ایسلندی برای یک زوج عزادار در این فیلم وهم انگیز، نوید فضلاسازی‌های خاصی را می‌دهد. فیلم بره بوی پشم خیس و یونجه خشک، مه غریب و نفس حیوانات را می‌دهد. غرق در نوعی نور نابخشودنی و یخبندان که همه چیز در ساختار روایی… به بازیگر زن فیلم التماس می‌کند، اولین فیلم والدیمار یوهانسون مانند یک فیلم ترسناک دراماتیک می‌شود. در ادامه شما می‌توانید به برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فیلم به صفحه نقد فیلم Lamb مراجعه کنید.

A Hero (2021) 6.7

فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم سینمایی آمریکایی 2021
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • تهیه‌کننده: اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی
  • نویسنده: اصغر فرهادی
  • بازیگران: امیر جدیدی، محسن تنابنده و فرشته صدرعرفایی
  • تدوین‌گر: هایده صفی‌یاری
  • کشور: ایران و فرانسه

فیلم قهرمان چهارمین فیلمی است که فرهادی با آن به مسابقه کن دعوت شده است. قبل‌تر اصغر فرهادی فیلم‌های مختلفی را در فضاهای خاص و دراماتیک منحصر به فرد خودش در کشورهای مختلف امتحان کرده است. اما آخرین فیلم او باز با تاریخ و فرهنگ وطن خودش درآمیخته است. فیلمی که نزدیکتر به فروشنده است و حتی به سینمای دهه 90 ایران نزدیکتر است: داستانی درباره اخلاق و گناه در جامعه. در ادامه شما می‌توانید به برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فیلم به صفحه نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی مراجعه کنید.

Dune (2021) 8.2

فیلم های جدید 2021, جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

فیلم های جدید 2021 خارجی
  • کارگردان: دنی ویلنوو

با این اثر، کارگردان کانادایی به فیلم های ماجراجویی کلاسیک مانند لارنس عربستان نزدیک می‌شود، اما نه تنها داستان های علمی تخیلی، بلکه دانش خود را تصاویر اضافه می‌کند یک کار واقعاً بی عیب و یک فیلم خیره کننده شکل بگیرد.

فیلم دنیس ویلنوو فضا و زیبایی شناسی CGI را به شکلی حیرت انگیز اجرایی و یک محیط آینده نگر را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود صحنه های بیابانی، پوشیده از اپرای فضایی – حماسی بین کهکشانی به نظر برسند.

مقالات مکمل:

Titane (2021) 6.8

بهترین فیلم های 2021, بهترین فیلم 2021, فیلم های جدید 2021, جدیدترین فیلم های سال 2021, فیلم های مورد انتظار 2021, فیلم جدید 2021, فیلم های سینمایی سال 2021

بهترین فیلمهای 2021
  • کارگردان ژولیا دوکورنو
  • تهیه‌کننده جین-کریستف ریموند
  • فیلمنامه‌نویس جولیا دوکورنو
  • موسیقی جیم ویلیامز

از آنجایی که این فیلم‌ اساساً تکان دهنده است، فقط می‌توانیم آن را یک موفقیت هیجان انگیز تلقی کنیم. ساختارهای دراماتیک کارگردانی بنام جولیا دوکورنو به دلیل غیرقابل پیش بینی بودنش هیپنوتیزم کننده است (در مورد Raw هم به همین شکل بود) و به طور مداوم لایه هایی را به ذهن شما اضافه می‌کند که شما را حیرت زده می‌کند. در ادامه شما می‌توانید به برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این فیلم به صفحه نقد فیلم Titane مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های 2021 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول در رابطه با بهترین فیلم‌‌های سال 2021

برترین فیلم سینمایی ۲۰۲۱ از نگاه IMDb کدام فیلم است؟

فیلم تل ماسه در این لیست با امتیاز 8.2 از 10، بهترین فیلم 2021 از نگاه IMDb است.

پرفروش ترین فیلمهای 2021 کدامند؟

فیلم مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست که در این لیست هم آن را نگذاشتیم، فیلم پرفروش سال 2021 بود.

گوناگون بهترین فیلم ها و سریال های 2021 پر بیننده ترین فیلم ها و سریال ها از نگاه IMDB بررسی و معرفی بهترین فیلم های نتفلیکس فیلم های ابر قهرمانی Zack Snyder’s Justice League 2021 8.1 6 2020 Birds Of Prey 6.9 1994 The Mask فیلم‌های علمی تخیلی Dune 2021 8.2 Godzilla vs. Kong 2021 6.5 Oxygen 2021 6.5 Stowaway 2021 5.6 Voyagers 2021 5.4 فیلم‌های اکشن Army of the Dead 2021 7.6 Nobody 2021 7.5 Wrath of Man 2021 7.4 The Last Duel 2021 7.4 Mortal Kombat 2021 6.3 بهترین انیمه‌ها و انیمیشن‌ها Raya and the Last Dragon 2021 7.4 فیلم های جنایی معمایی و درام The Mauritanian 2021 7.4 The Little Things 2021 6.3 Those Who Wish Me Dead 2021 6.1 The Dig 2021 7.2 فیلم‌های ترسناک Spiral 2021 6.1 The Unholy 2021 5.1 7.2 Barbarian 2022 فیلم های روانشناختی Lamb 2021 6.4 A Hero 2021 6.7 Titane 2021 6.8 500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید 500 تا از بهترین فیلم های مارول جهان 2021 تا 2024 ویروس بهترین فیلم‌ها و سریال‌های 2022 هارلی کویین اکشن کمدی ابرقهرمانی نقد فیلم Army of the Dead 2021 نقد فیلم Nobody 2021 کمپانی دیزنی اژدها فرانسوی سکانسهای اکشن نقد فیلم Wrath Of Man بهترین فیلم ها و سریال های تاریخی 2022 و 2021 قرون وسطی نقد فیلم آخرین دوئل نقد فیلم Godzilla vs Kong 2021 تکنولوژی نقد فیلم Oxygen نقد فیلم Spiral ترسناک‌ترین ویلن‌های ژانر وحشت اجتماعی سیاه‌پوستان کسانی که آرزو دارند من بمیرم 2021 فیلم‌های اکشن ژانر درام حفظ بقاء زنده ماندن نقد فیلم Voyagers 2021 نقد و بررسی فیلم Barbarian 2022 نقد فیلم Lamb نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی کلاسیک فیلم Dune بررسی شخصیت پل فیلم Dune 2021 لسان الغیب حقایق فیلم Dune 2021 بررسی فلسفی فیلم Dune 2021 نقد فیلم Dune تل ماسه 2021 هرآنچه که از فیلم تل ماسه 2021 باید بدانید بهترین فیلم های شبیه Dune DUNE 2 ساخته می شود پایان Dune چه شد پاسخ به پرسش‌های احتمالی واژه نامه فیلم Dune و راهنمای اصطلاحات بهترین فیلم های تیموتی شالامی نقد فیلم Titane بهترین انیمیشن های دی سی DC  نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما ابرقهرمانی فیلم ها و سریال های جنایی و معمایی فیلم ها و سریال های علمی تخیلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو