ترجمه اختصاصی/اندرمولوژی ، از این درمان زیبایی چه می‌دانید؟

10

1401/8/28

09:11


رژیم‌های غذایی و ورزش راه‌های خوبی برای از بین بردن چربی‌های بدن هستند، اما وقتی اوضاع برایتان کمی سخت می‌شود،خوب است به دنبال راه‌های دیگری باشید.ممکن است فکر کنید که جراحی بهترین گزینه است اما برای همه امکان پذیر نیست.

ترجمه اختصاصی/اندرمولوژی ، از این درمان زیبایی چه می‌دانید؟

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز اندرمولوژی که برای درمان سلولیت به کار می‌رود گزینه های جدیدی را باز می کند.این درمان با وجود استفاده از دستگاه،به اندازه لیپوساکشن شدید و دردناک نیست.برای ماندگاری نتایج ناشی از این درمان،تنظیم برخی عادات سبک زندگی مهم است.

 

اندرمولوژی از چه چیزی تشکیل شده است؟

 

اندرمولوژی یک ماساژ بدن است و با وسیله ای انجام می شود که شدت آن بر اساس میزان تحمل بیمار درجه بندی می شود.در ابتدا لوئیس پل گیتای،تکنیکی را برای کاهش مشکلات دهانه رحم توسعه داد.با گذشت زمان،اندرمولوژی به حوزه زیبایی نیز راه یافت و برای درمان شلی پوست و پوست‌های دارای منافذ باز مورد استفاده قرار گرفت.اغلب به آن «ماساژ مکانیکی» یا «لیپوماساژ» می‌گویند، زیرا همان هدف لیپوساکشن را دنبال می‌کند.این روش شامل فعال کردن تخلیه لنفاوی و گردش خون بهتر، خلاص شدن از شر چربی های انباشته شده و بهبود ظاهر پوست است.ماساژ مکانیکی که یک درمان رایج بدنی است،از دستگاهی با یک سر و یک جفت غلتک برای مالش دادن تشکیل شده است.این دستگاه طوری برنامه ریزی شده است که مانند یک سنبله، در جهت موج دار حرکت کند و سلول های چربی را تحریک کرده و از بین ببرد.

 

مزایای اندرمولوژی

 

در حین کانتور کردن بدن، لیپوماساژ مزایای زیادی دارد که در زیر به آنها توضیح خواهیم داد:

نیازی به استراحت ندارند

نیازی به بیهوشی ندارند

آنها پوست را لایه برداری و جوان می کنند

آنها بافت همبند را بازسازی می کنند

آنها به ناپدید شدن علائم کششی کمک می کنند

آنها احتباس مایعات را به حداقل می رساند.

آنها تولید طبیعی الاستین، کلاژن و اسید هیالورونیک را تحریک می کنند.

 

آماده سازی

کارشناسان می گویند که بهترین درمان برای مقابله با سلولیت پیشگیری است.با این حال، آنها اندرمولوژی را در میان روش‌های پزشکی-زیبایی اصلی برای رسیدگی به این بیماری قرار می‌دهند.میزان ماساژهای مکانیکی به بدن هر بیمار بستگی دارد.زیبایی‌شناسان برای انجام این درمان،جلسات ۴۵ دقیقه‌ای را تعیین می‌کنند.توصیه می شود قبل از قرار ملاقات حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و بعد از قرار ملاقات،برای تقویت عضلات تمرینات قدرتی را انجام دهید.به طور کلی،فعالیت بدنی روزانه به ماندگارتر شدن نتایج پس از اندرمولوژی کمک می کند که به شرح زیر انجام می شود:

مکش را درست روی قسمتی که باید ماساژ دهید باز کنید تا سر بهتر حرکت کند.مکش روی پوست، قالب‌گیری غلتک‌ها برای تحریک سیستم لنفاوی و رسیدن به مناطقی مانند پشت و شکم. به این ترتیب گردش خون در سراسر بدن تقویت می شود.

 

خطرات اندرمولوژی چیست؟

 

لیپوماساژها معمولاً باسن، ران‌ها، شکم و هر قسمتی از بدن را که دارای سلولیت است می‌پوشاند.کاندیدهای این درمان زیبایی کسانی هستند که مایعات را در خود نگه می دارند.در مورد افراد چاق، این روش توصیه نمی‌شود،زیرا این درمان برای کاهش بافت‌های چربی در نقاط کانونی طراحی شده است. متخصصان همچنین توصیه می کنند از ماساژ مکانیکی در دوران قاعدگی برای کاهش ناراحتی و افزایش خونریزی خودداری شود.تضاد نظرات در مورد موارد منع مصرف وجود دارد. برخی اگر از رگ های واریسی رنج می برند ترجیح می دهند از این درمان اجتناب کنند. اما دیگران موافق آن هستند و ادعا می کنند که به بازگشت وریدی کمک می کند. در هر صورت، بهتر است با پزشک مشورت کنید.سایر محدودیت های این تکنیک در موارد زیر است:

فلبیت

بارداری

آنژیوم

فتق اینگوینال

عفونت های پوستی

درمان های سرطان

دارو با داروهای ضد انعقاد

استفاده از پروتز یا ایمپلنت فلزی

در مورد وریدهای واریسی، نظر واحدی وجود ندارد.

 

چگونه اثرات لیپوماساژ را طولانی کنیم؟

 

مقالات منتشر شده بیان می‌کنند که ماساژهای ضد سلولیت تا زمانی که درمانگر این تکنیک را به درستی انجام دهد و بیمار در تمام جلسات شرکت کند،ایمن و مؤثر است.برای کمک به نتایج پایدار، نیم ساعت ورزش بدنی روزانه از ظاهر شدن مجدد چربی ها جلوگیری می کند.علاوه بر این، توصیه می شود این فرآیند با راهنمایی یک متخصص تغذیه همراه باشد که رژیم غذایی را مطابق با نیاز فرد طراحی کند.متخصصان برای جلوگیری از سلولیت به بیماران توصیه می‌کنند که کمتر الکل، چربی‌های اشباع شده و کربوهیدرات‌ها مصرف کنند.در عین حال،خوردن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات، آب و غذاهای کامل برای جلوگیری از تجمع چربی‌ها و ایجاد سلولیت بسیار مفید است.

 

تاریخ : ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲

منبع : step to health

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو