بازار قدیم قشم ☀️ بازاری تاریخی و دیدنی

بازار قدیم قشم ☀️ بازاری تاریخی و دیدنی


منبع: تاپ تراول

16

1401/8/28

09:56


بازار قدیم قشم در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بازار قدیم قشم ، بازاری…

بازار قدیم قشم ☀️ بازاری تاریخی و دیدنی

بازار قدیم قشم

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بازار قدیم قشم ، بازاری تاریخی در قشم آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بازار قدیم قشم با بافتی تاریخی در سال ۱۲۹۰ شروع به کار کرده است. بازار سنتی قشم نه‌ تنها مکانی مناسب برای خرید به‌شمار می‌رود؛ بلکه موقعیت خوبی برای لمس فرهنگ مردم بومی جزیره قشم را دارد. این بازار از دالان‌های متعدد و راهروهای باریکی برخوردار بوده و سقف آن ترکیبی از روباز و سرپوشیده است. بازار قدیم قشم یکی از مراکز خریدای قدیمی قشم به حساب می آید که از نظر تاریخی قدمت زیادی دارد.

بازار قدیم قشم

این بازار حجره‌های زیادی دارد که بعضی از آن‌ها روباز هستند و برخی دیگر مسقف. بیشتر مشتریان و مراجعه کننده‌ها به این بازار، بومیان جزیره قشم هستند و کمتر گردشگری برای خرید به آن می‌رود.

اگر می‌خواهید لباس یا صنایع دستی یا سوغات جزیره قشم را بخرید، بهترین پیشنهاد همین بازار است. در بازار قدیم انواع لباس‌های محلی و صنایع‌دستی ساخته شده توسط بومیان به فروش می‌رسد. بیشتر فروشندگان اهالی جزیره هستند و با خون‌گرمی آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.

بازار قدیم قشم

قشم به خودی خود پر از بازار هایی با بافت قدیمی ایرانی است و حتما در این بازار جذابیت های زیادی را به چشم می بینید. در این بازار می‌توانید طلا و جواهر و سوغاتی‌ها و خوراکی را خریداری کنید .لباس‌های محلی، پارچه، وسایل خیاطی، فرش، طلا، صندل‌های جنوبی، لوازم خانگی، بلورجات، پوشاک، ملحفه و پتو، زیورآلات دریایی، محصولات سنتی، کیف و کفش و اقلام خوراکی برای سوغات تنها برخی از اجناس موجود در این بازار هستند.هر آنچه از هنر زیبای زنان قشم به خاطر داشته باشید در این بازار میتوانید پیدا کنید.

 از ویژگی‌های مثبت این بازار قیمت‌های مناسب و نزدیکی به مرکز شهر و اسکله شهید ذاکری است. اگر به دنبال پیدا کردن ابزاری خاص باشید ، باید سراغ آن ها را از همان مغازه های قدیمی بگیرید. بازار قدیم قشم بیشتر برای خرده‌فروشی استفاده شده است. فضای کلی این بازار حس نوستالژیکی دارد.

بازار قدیم قشم

دسترسی

آدرس : استان هرمزگان ، جزیره قشم ،میدان امام خمینی، خیابان شهید منتظری، جنب بانک کشاورزی
ساعت کار : ۸:۳۰ الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو