مرور بیوگرافی بازیگران سریال گیلدخت مجموعه پر بازیگر تلویزیون

مرور بیوگرافی بازیگران سریال گیلدخت مجموعه پر بازیگر تلویزیون


منبع: آرگا

21

1401/8/28

11:13


در این مطلب قصد معرفی بازیگران سریال گیلدخت را داریم. این آشنایی با شرح بیوگرافی مختصری به همراه عکس خدمت شما ارائه می گردد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

گیلدخت نام یک سریال تاریخی ایرانی در حال پخش از شبکه ۱ سیما و شبکه آی فیلم می باشد. ساخت این مجموعه ۶۰ قسمتی از نوزدهم آبان ماه سال ۱۴۰۱ نمایش داده شده و تا انتهای بهار ۱۴۰۲ ادامه دارد. تصویربرداری آن از ۱۳۹۸ شروع و تا ماه آبان سال ۱۴۰۰ صورت گرفت. داستان این سریال از این قرار است که اسماعیل و گلنار در دوران پرماجرای قجری به یکدیگر علاقمند می گردند. در این مطلب به معرفی بازیگران سریال گیلدخت می پردازیم.

بازیگران مجموعه تلویزیونی گیلدخت

معرفی بازیگران سریال گیلدخت

تهیه کننده آن محمدرضا شفیعی، کارگردان آن مجید اسماعیلی و فیلمنامه نویس آن مجید آسودگان می باشد. هنرپیشگان مطرح و کمتر مطرح بسیاری در این سریال ایفای نقش می کنند که از جمله ی آن ها می توان به سعید راد، میترا رفیع، محمود پاک نیت، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، نفیسه روشن، فریده دریامج، رویا جاویدنیا، فریبا متخصص، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، صالح میرزایی، سعید چنگیزیان، محمد فیلی، حبیب دهقان نسب، حمید ابراهیمی، فخرالدین صدیق شریف، یاسمن معاوی، سارا والیانی و مجید سعیدی اشاره کرد.

از دیگر بازیگران حاضر در این سریال رضا اکبرپور، بیتا معریان، بهزاد محسنی، محبوبه صادقی، سعیده جمشیدی، یوسف صفری بختیاری، روح الله محرابی، علی عطایی حور، محمد رنجبر، کامران کاظمی، زیبا بتماران، مرتضی نجفی، پویا حاج رضا، سعید بابایی، محمد صادق ملک، مهدی مهاجری، احمد داودی، پویا حاج رضا، حسین میرزایی، صبا گرگین پور، محمد صادق ملک، فرهاد شهریزی، فیروز حیدرزاده، مهدی مخبری، علی گلشنی، برنا اعتمادی، یاسمن خلخالی، هدی خنجری، منصور نوری، رضا نصرت پور، شیرین محسنی، مهدی افشار، حمیدرضا لازمی، حیدر خروجی، ندا اکبرپور، علی حصاری، پریا انوری، رضا شریف، مانی آخشی، زهرا میری، فتح الله طاهری، مجتبی رنجبر، فرزانه وهاب، دنیا عباسی و امین میری می باشند.

معرفی هنرپیشگان سریال گیلدخت

معرفی هنرپیشگان سریال گیلدخت

سعید راد

سعید راد یکی از بازیگران سریال گیلدخت است که در نقش میرزا رضا بازی می کند، در چهارم آبان ماه سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. او مدرک گرفته ی دیپلم پیش از انقلاب می باشد که فعالیت هنری خویش را از سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم سینمایی فاتحین صحرا آغاز نمود. فعالیت خویش را به صورت حرفه ای با بازی در فیلم سینمایی خداحافظ رفیق در سال ۱۳۵۱ ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۶۳ در فیلم سینمایی عقاب ها ایفای نقش نمود و مشهور گردید. او با نوش آفرین ازدواج نمود که البته سپس از یکدیگر جدا گردیدند.

بیوگرافی بازیگران گیلدخت+عکس

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی در نقش مهربان بانو در سریال گیلدخت مقابل دوربین می رود. او در دوم مرداد سال ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد و تحصیلاتش را در رشته نقاشی از دانشگاه آزاد به پایان رساند. وی فعالیت هنری خویش را در سال ۱۳۵۷ با بازی در فیلم سینمایی «لیلا» آغاز نمود که این نخستین تجربه او در سینما محسوب می شود. وی سپس در سال ۱۳۷۸ در مجموعه تلویزیونی داستان یک شهر بازی کرد و تجربه بازیگری خود را در تلویزیون نیز گسترش داد. اما با بازی در فیلم سینمایی «پروانه» به خوبی مشهور گردید. وی دارای یک ازدواج ناموفق است که نتیجه این ازدواج فرزندی پسر می باشد.

معرفی و زندگینامه بازیگرهای سریال گیلدخت

سعید چنگیزیان

آقای چنگیزیان یکی دیگر از بازیگران سریال گیلدخت است که با نقش آصف میرزا جلوی دوربین می رود. او متولد شده ی بیست و دوم آذرماه سال ۱۳۵۶ در سمنان می باشد. فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر بوده که فعالیت بازیگری خود را نیز از تئاتر دانشجویی، با حسن معجونی آغاز نمود. سپس با بازی در نمایشی به نام «عروسی خون» در سال ۱۳۷۷ کارش را به صورت حرفه ای ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۹۴ با بازی در «گاهی به پشت سر نگاه کن» مورد توجه قرار گرفت و شناخته شد. او با الهام کردا ازدواج نموده و متاهل می باشد.

بازیگران سریال گیلدخت و بیوگرافی آنها

پریوش نظریه

پریوش نظریه با نقش طاوس الملوک در گیلدخت حضور می یابد. وی متولد شده سوم بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در گچساران می باشد که مدرک گرفته ی لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر است. در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم سینمایی عروس حلبچه فعالیتش را استارت زد و نخستین تجربه خویش را به دست آورد. در همین سال با حضور در مجموعه تلویزیونی کالی فعالیتش را رنگ و بوی حرفه ای بخشید و با بازی در فیلم سینمایی پدر در سال ۷۴ و مجموعه مدینه در سال ۹۳ مشهور و محبوب شد. وی ازدواج نموده و صاحب یک دختر است.

بیوگرافی بازیگران گیلدخت

رامتین خداپناهی

رامتین خداپناهی بازیگر نقش صفی الدوله در این سریال می باشد. خداپناهی در دهه ۵۰ در گرگان به دنیا آمد. فارغ التحصیل لیسانس نمایش با گرایش کارگردانی است که فعالیتش را در سال ۷۸ با تئاتر آغاز نمود. در سال ۱۳۷۹ در مجموعه تلویزیونی مریم مقدس کارش را ادامه داد و در نهایت با سریالی به اسم فقط به خاطر تو در سال ۸۲ مشهور گردید. وی یک ازدواج ناموفق دارد که پس از جدایی از آن برای بار دوم ازدواج نموده و ثمره آن هم فرزندی دختر است.

بیوگرافی بازیگران سریال گیلدخت+عکس

میترا رفیع

میترا رفیع در نقش گلنار مقابل دوربین می رود. او در دوازدهم آذرماه سال ۷۳ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته بازیگری از دانشگاه هنر تهران است. فعالیت خویش را در سال ۸۷ با رفتن به روی صحنه آغاز نمود و با حضور در فیلم سینمایی کلمبوس در سال ۹۶ به صورت حرفه ای به کار خود ادامه داد. و اما در سال ۹۸ در مجموعه ای تلویزیونی به نام از سرنوشت بازی کرده و به خوبی مشهور شد. میترا رفیع جوان برنده ی جایزه برترین بازیگر زن تئاتر دانشگاهی شد که هنوز مجرد می باشد.

آشنایی با بازیگران سریال گیلدخت

حمید ابراهیمی

حمید ابراهیمی در نقش عباس قلی در سریال گیلدخت جلوی دوربین می رود. وی متولد شده ی ۱۳۴ در رشت است که فارغ التحصیل کارشناسی رشته اطلاع رسانی و کتابداری بوده و ابتدا برای نخستین بار در سال ۱۳۶۵ با رفتن به روی صحنه کار خویش را آغاز نمود. کارش را به طور حرفه ای با بازی در فیلم سینمایی «ای ایرانی» در سال ۱۳۶۹ حرفه ای ادامه داد و در سال ۸۶ با ایفای نقش در فیلم سینمایی فرزند خاک مشهور گردید. وی با مریم نیک روش ازدواج نموده و متاهل می باشد.

بیوگرافی بازیگران گیلدخت

نفیسه روشن

نفیسه روشن در نقش آمنه درسریال گیلدخت مقابل دوربین می رود. او متولد شده ی سیزدهم اردیبهشت سال ۶۱ در تهران می باشد. وی فارغ التحصیل کارشناسی از رشته حقوق اسلامی دانشگاه آزاد است. فعالیت خویش را با بازی در مجموعه روزهای به یاد ماندنی در سال ۸۲ آغاز کرد. در سال ۸۵ با سریال کلانتر کارش را ادامه داد و در نهایت رد سال ۸۶ با مجموعه تلویزیونی اغما مشهور و محبوب شد. وی ازدواج نموده ولی طلاق گرفته است.

بازیگران مجموعه تلویزیونی گیلدخت

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت بازیگر نقش تقی خان در سریال گیلدخت است. وی متولد شده ی دهم دیماه سال ۱۳۳۱ در کازرون فارس می باشد. مدرک تحصیلی وی دیپلم پیش از انقلاب با نشان درجه یک ارشاد است. فعالیت هنری خویش را در سال ۱۳۴۸ با حضور در تئاتر شاهنشاهی آغاز نمود. همچنین در مجموعه تلویزیونی اچی مچی در سال ۵۸ حضور یافت تا در نهایت در سال ۷۳ با سریال پدر سالار مشهور گردید. وی با مهوش صبر کن ازدواج کرده است.

آشننایی با بازیگرهای سریال گیلدخت

صالح میرزا آقایی

این بازیگر در نقش شازده مفخم جلوی دوربین می رود، وی متولد شده یکم مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در تهران می باشد. فارغ التحصیل دیپلم مقطع ریاضی و فیزیک است که فعالیت هنری خویش را با بازی در نمایشی به نام شادی در سال ۷۱ آغاز نمود. وی یکسال بعد در مجموعه تلویزیونی صندوق پست ایفای نقش کرد و در نهایت در سال ۷۴ با بازی در مجموعه تلویزیونی وکلای جوان مشهور گردید. صالح میرزا آقایی با هنگامه طالبیان ازدواج کرده است.

بازیگران سریال گیلدخت و بیوگرافی آنها

فریبا متخصص

فریبا متخصص با نقش احترام سادات در سریال یکم مرداد ماه سال ۱۳۴۰ در بروجرد لرستان به دنیا آمده است. وی فارغ التحصیل کارشناسی رشته جامعه شناسی است که در سال ۵۹ با بازی در نمایش مروارید فعالیتش را آغاز نمود, در فیلم سینمایی شب مکافات در سال ۶۳ کارش را ادامه داد و با بازی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد مشهور شد. وی ازدواج کرده و صاحب فرزندی پسر می باشد.

معرفی هنرپیشگان سریال گیلدخت

حبیب دهقان نسب

حبیب دهقان نسب در نقش زین العابدین مقابل دوربین می رود. وی تولد یافته ی هفدهم تیرماه سال ۱۳۲۸ در شیراز می باشد. فارغ التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی از دانشگاه تهران است. فعالیت خود را با تئاتر در سال ۱۳۴۷ آغاز نمود و سپس در فیلم تلویزیونی سوم اسفند در سال ۶۲ کارش را رنگ و روی حرفه ای بخشید. و اما مشهور شدن خود را مدیون بازی در سریال در پناه تو در سال ۷۴ می باشد. گفتنی است علاوه بر بازیگری، بازنشسته وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و متاهل است.

بیوگرافی بازیگران گیلدخت

رویا جاوید نیا

رویا جاوید نیا با نقش شوکت السلطنه در گیلدخت بازی می کند. وی در دهم مرداد ماه سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمده است. فارغ التحصیل کارشناسی رشته هنرهای تجسمی -سفالگری می باشد. با نقش آفرینی در فیلم سینمایی آهستگی در سال ۸۴ فعالیت خویش را آغاز نمود و با بازی در فیلم سینمایی عصر جمعه در همین سال حرفه ای تر کارش را در پیش گرفت. و اما در سال ۹۶ با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «سایه بان» مشهور گردید.

آشنایی با بازیگران سریال گیلدخت

یاسمن معاوی

این هنرپیشه یکی دیگر از بازیگران سریال گیلدخت است که در آن ایفا کننده نقش فیروزه می باشد. وی در ششم مرداد ماه سال ۷۲ در خوزستان به دنیا آمد که نخستین بار در فیلم سینمایی ماهی سیاه کوچولو در سال ۹۳ مقابل دوربین رفته و به سینما پیوست. در سال ۹۵ بود که در مجموعه تلویزیونی پیکسل در شبکه نمایش خانگی حضور یافت.

بازیگران سریال گیلدخت و بیوگرافی آنها

فخرالدین صدیق شریف

صدیق شریف بازیگر نقش کدخدا در سریال گیلدخت است که در بیست و یکم مرداد ماه سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد. وی مدرک گرفته ی دیپلم پیش از انقلاب است که اولین تجربه بازیگری خود را نیز پیش از انقلاب در سال ۵۰ با حضور در تئاتر دانش موزی به دست آورد. سپس در سال ۶۰ در سریالی به نام پیام تاریخ حضور یافت که این شروع بازیگری او به صورت حرفه ای بود. در سال ۸۵ با بازی در فیلم سینمایی اخراجی ها مشهور گردید. وی ازدواج کرده که نتیجه ی آن دو فرزند پسر است.

معرفی و زندگینامه بازیگرهای سریال گیلدخت

سارا والیانی

سارا والیانی بازیگر نقش آسیه در گیلدخت می باشد که در هفدهم اردیبهشت سال ۶۵ در تهران به دنیا آمده است. کار هنری خویش را ابتدا با روزنامه نگاری آغاز نمود و سپس با حضور در تئاتر وارد عرصه بازیگری گردید. اما مشهور و محبوب شدن خود را مدیون بازی در سریالی به نام افسانه هزارپایان در سال ۹۶ می باشد. خانم بازیگر دو مرتبه ازدواج کرده که از ازدواج ناموفق اولی خود یک پسر دارد.

بازیگران سریال گیلدخت و بیوگرافی آنها

محمد فیلی

محمد فیلی از دیگر بازیگران سریال گیلدخت است که در نقش حکیم مقابل دوربین می رود. وی متولد شده در سال ۱۳۲۹ در شیراز بوده که دوره های تجربی تئاتر را گذرانده است. فعالیتش را در سال ۱۳۴۹ و با خانه فرهنگ شماره ۳ شیراز آغاز نمود. کارش را به صورت حرفه ای با بازی در فیلم سینمایی «گشتی ها» در سال ۶۴ ادامه و در سال ۷۱ با حضور در مجموعه تلویزیونی روزی روزگاری مشهور شد. وی ازدواج نموده که حاصل این ازدواج ۴ فرزند می باشد.

معرفی و زندگینامه بازیگرهای سریال گیلدخت

مجید سعیدی

مجید سعیدی در نقش امیر نظام از بازیگران گیلدخت محسوب می شود که در یکم آذر ماه سال ۵۴ در تهران به دنیا آمد. ابتدا با بازی در نمایش شبی در تهران نخستین تجربه بازیگری خود را به دست آورد. در سال ۷۶ با بازی در مجموعه تلویزیونی کهنه سوار به صورت حرفه ای کار خود را در پیش گرفت و در سال ۹۶ با حضور در سومین فصل سریال شهرزاد مورد توجه قرار گرفت و شناخته شد. وی ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر می باشد.

معرفی هنرپیشگان سریال گیلدخت

در این مطلب شما عزیزان را با بازیگران سریال گیلدخت آشنا کردیم. امیدواریم از مطالعه و آشنایی با این عزیزان نهایت لذت را برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو