تحقیق درباره ببر برای کودکان ، ویژگی و نحوه زندگی

منبع: ماگرتا

20

1401/8/29

07:00


تحقیق درباره ببر: ببر بزرگترین جانور پستانداران است که حدود ۳ متر طول دارد و وزن آن به ۳۰۶ کیلوگرم می‌رسد و مهمترین مشخصه آن خط‌های عمودی تیره روی خز قرمز یا نارنجی آن است که در ناحیه زیرین و شکم او روشن‌تر می باشد که از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم درباره ببر مطالبی را ارائه بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره عقاب ها

تحقیق درباره ببر

ببر چیست؟

ببرد بزرگترین جانور از تیره گربه ایان و رده پستانداران است، آن‌ها دارای ۹گونه هستند که سه گونه آن در مازندران منقرض شده اند و ۶زیرگوتع آن در خطر انقراض قرار دارند.

ببربنگال پر شمارترین گونه و ببر سیبری بزرگترین زیر گونه ببر است، قلمرو این حیوانات از رودان و قفقاز تا نواحی شرقی و جنوبی آسیا بود، اما این قلمرو امروز کاهش یافته است.

ویژگی‌های ببر

ببرها دارای اندامی عضلانی هستند و سر آن‌ها بسیار بزرگ است، موهای بدن ببر نارنجی، قهوه‌ای یا رنگ سفید است همچنین خطوط سیاه بر روی بدن او وجود دارد صورت ابر دارای موهای بلند است اما موهای صورت ببر نر بلند‌تر می‌باشد، مردمک دایره‌ای شکل دارند و رنگ عنبیه آن‌ها زرد است گوش‌های کوچک گرد که پشت آن علامت سیاه دارند همچنین چشم ببرها نقش مهمی در ارتباط با دیگر جانوران دارند.

الگوی خط‌های بدن ببر برای هر نفر متفاوت است و از این ویژگی برای شناسایی آن‌ها در محیط آزاد یا باغ وحش استفاده می‌کنند کاربرد این خط‌ها بیشتر برای پنهان شدن در سایه یا چمن‌ها است این خط‌ها بر روی پوست ببر هم وجود دارد حتی اگر موهای بدن ببر نیز تراشیده شود باز این الگوها بر روی پوست آن‌ها دیده می‌شود.

ببرها در میان گربه سانان ابعاد بیشتری برخوردارند یک ببر نر حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم است و ببر ماده حدود ۶۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم است.

رفتار ببرها

ببرها شناگران حرفه‌ای هستند و بیشتر در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها شنا می‌کنند در واقع تنها گربه سانی که علاقه زیادی به شنا دارد ببر است ان‌ها می‌توانند یک رودخانه به طول ۶ تا ۷ کیلومتر را در طول روز شنا کنند آن‌ها در هنگام گرمای شدید روز در آبگیرها خنک می‌شوند و می‌توانند شکار خود را از آب بگیرند.

روابط ببرها کمی پیچیده است آن‌ها از هیچ قانونی مربوط به قلمرو پیروی نمی کنند آن‌ها سعی می‌کنند شکار خود را با جنس مخالف و توله‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

ببرهای ماده دوست ندارند که ببرهای نر به توله‌های ان‌ها نزدیک شود.

ببرهای بزرگسال بیشتر دوست دارند تا به صورت تنها زندگی کنند و تنها در حالتی که شکار فراوان وجود داشته باشد به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند.

قلمرو ببرها

گستردگی قلمرو یک ببر بیشتر فراوانی شکار آن بستگی دارد البته برای ببرهای نر دسترسی به ببرهای ماده نیز از عوامل تعیین کننده گستردگی قلمرو است قلمرو یک ببر ماده حدود بیست کیلومتر مربع است و قلمرو یک ببر نر بسیار گسترده است حدود ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر مربع هم می‌رسد.

ببرهای ماده تلاش می‌کنند تا قلمرو خود را تا جایی گسترش دهند تا به قلمرو مادرشان نزدیک باشند و همپوشانی قلمرو مادر با توله هایش با گذر زمان کاهش می‌یابد اما ببرهای نر تلاش می‌کنند تا قلمرو خود را به دور از ببرهای ماده تعیین کنند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره عقرب
و
تحقیق درباره عروس دریایی
و
تحقیق درباره لانه سازی عقاب

کلام آخر: به پایان تحقیق درباره ببرها رسیدیم امید است از خوانش آن لذت ببرید منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش دیدگاه هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو