طرز تهیه پلو گوشت خوشمزه و متفاوت عربی

طرز تهیه پلو گوشت خوشمزه و متفاوت عربی


منبع: آکا

41

1401/8/29

07:19


پلو گوشت عربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود.طرز تهیه پلو گوشت خوشمزه و متفاوت عربی

آکاایران: برای برگزار نمودن یک مهمانی منحصر به فرد و فوق‌العاده، وجود غذاهای لذیذ و خوشمزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد دوست دارند در مهمانی‌های خود، از غذاهای متنوعی و در عین حال جدید استفاده نمایند تا علاوه بر طعم لذیذ غذا، بتوانند مهمانان خود را شگفت‌زده نمایند. با وجود تنوع بسیار زیاد غذاهای مختلف در سراسر دنیا این خواسته، کار خیلی سخت و دور از ذهنی نمی‌باشد. اما با وجود این همه تنوع غذایی، کدام غذاها مناسب برگزاری یک مهمانی ایده‌آل و فوق‌العاده هستند. تهیه پلو عربی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما، برای برگزاری مهمانی‌ها و یک دورهمی دوستانه باشد.

دستور پخت پلو عربی - پلو عربی یا مجبوس گوشت یک غذای عربی

پلو عربی غذای جنوبی و محلی استان هرمزگان است که از ترکیبات متنوعی تشکیل شده است و بسیار طعم دلپذیری دارد. پلوی عربی غذایی خوشمزه و مقوی است که مواد اصلی آن را گوشت بره یا گوسفند (گهگاه مرغ، ماهی)، برنج دانه بلند، گوجه فرنگی، سیب زمینی و ادویه های معطر تشکیل می دهد. این غذا بسیار خوشرنگ و بو است و قطعا جلوه خاصی به سفره مهمانی شما می بخشد. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا, با آموزش کامل پلو عربی همراه ما باشید.

 

تازه‌عروس‌ها با این پلو مادرشوهرتان را شرمنده کنید!

 
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی یا گوساله ۴۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد متوسط
لپه ۱ پیمانه
کشمش پلویی ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
برنج ۴ پیمانه
سیب زمینی به مقدار کافی
چوب دارچین و دانه فلفل سیاه به مقدار کافی
میخک و برگ بو به مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به مقدار کافی
پودر دارچین، ادویه مخلوط و پودر هل به مقدار کافی

تازه‌عروس‌ها با این پلو مادرشوهرتان را شرمنده کنید!

طرز تهیه پلو گوشت عربی

مرحله اول

برای تهیه پلو گوشت عربی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم تا به مدت یک ساعت درون آب بماند و خیس بخورد. حالا گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه گوشت را به همراه آب، سیر و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه درون زودپز ریخته و اجازه می دهیم گوشت کاملا پخته شود. حالا لپه را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته تا لپه پخته شود.

مرحله سوم

پس از پخته شدن گوشت آنرا از زودپز خارج کرده و آب گوشت را از صافی رد می کنیم تا یکدست شود، سپس برای پخت برنج کنار میگ ذاریم. حالا آب گوشت را به همراه چوب دارچین، دانه فلفل، میخک و برگ بو درون قابلمه می ریزیم.

تازه‌عروس‌ها با این پلو مادرشوهرتان را شرمنده کنید!

مرحله چهارم

در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم آب گوشت جوش بیاید، سپس برنج را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم و آنرا به صورت کته دم می کنیم. زمانی که لپه کاملا پخته شد آنرا آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابع مناسب تفت می دهیم تا کمی سرخ شود، سپس گوشت پخته شده را به تابه اضافه کرده و مقداری پودر دارچین، پودر فلفل سیاه، پودر هل و ادویه مخلوط به آن می‌ افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و پس از تفت دادن آب جوش را به آن می افزاییم. حالا اجازه می دهیم گوشت بپزد و ادویه ها به خورد آن بروند.

مرحله هفتم

حالا درون یک تابه جداگانه مقداری روغن ریخته و کشمش را به آن می افزاییم. پس از کمی تفت دادن لپه را به تابه اضافه کرده و مقداری نمک و پودر دارچین به آن اضافه می کنیم و زمانی که لپه سرخ شد تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که برنج دم کشید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس حشو لپه و گوشت را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در نهایت پلو را به همراه سیب زمینی سرخ شده و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو