تراشه تنسور G2 ; چیپست جدید گوگل با مشخصات کلیدی

تراشه تنسور G2 ; چیپست جدید گوگل با مشخصات کلیدی


منبع: پلازا

169

1401/8/29

08:46


تراشه تنسور G2 ; چیپست جدید گوگل با مشخصات کلیدی

تراشه تنسور G2 فناوری جدید از شرکت گوگل بوده که برای گوشی پیکسل 7 درنظر گرفته شده است که بی شک میتواند مزایای بسیار خوبی را در اختیار کاربرانی که قصد خرید این محصول را دارند قرار دهد.

برای دانستن اطلاعات مربوط به چیپست Tensor G2 پیشنهاد میشود با پلازا همراه باشید که به نکات خوبی در مورد این تراشه اشاره شده است. سرعت و قدرت بالا در کنار مزایای برجسته که در ارتباط با قطعات دیگر نمایان میشوند سبب کارایی بهتر گوشی پیکسل 7 شده است که این مورد میتواند سخت افزار های مرتبط با گوشی را یک تنه ارتقاء دهد که در ادامه بیشتر راجب آن گفتگو صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

تراشه تنسور G2

چیپست Tensor G2 را میتوان Pixel SoC بعدی گوگل دانست که در این زمینه توانسته ویژگی های خوبی را دریافت کند. در حال حاظر سرعت و قدرت اصلی این تراشه مانند یک راز در گوگل باقی مانده که به محض کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص آنرا باشما عزیزان در میان خواهیم گذاشت.

معرفی تراشه تنسور G2

معرفی تراشه تنسور G2

تراشه تنسور جی دو نسخه جدیدی از تراشه های گوگل بوده که در سری گوشی های پیکسل پیاده سازی شد. این تراشه بطور کامل با تمام ویژگی های خود در گوگل پیکسل 7 قرار گرفته که به نسبت مدل های قبلی خود از مزایای بهتری برخوردار بوده است.
بخش گرافیکی تراشه بدلیل دارا بودن ویژگی های ظاهری توانسته گزینه های خوبی را در گوشی به ارمغان بیاورد. استفاده از برنامه نویسی XDA در ساختار تراشه سبب خواهد شد تا با پیوند های خوبی همراه باشید.
تراشه گوگل تنسور جی دو با همان فرمول قدیمی در بخش سی پی یو همراه بوده که در این میان میتوانید شاهد یک ارتقاء دهی عالی در بخش جی پی یو باشید که به نسبت نسخه قبل از مزایای بهتری در زمینه اجرای بازی و برنامه های گرافیکی برخوردار بوده است.
در ساخت این تراشه از اصول جدیدی برای پیاده سازی المان های ضروری استفاده شده است که این مورد با پیشرفت قابل توجهی از امکانات مفید برخوردار بوده است. با این اوصاف باید بدانید یکی از هیجان انگیز ترین پیشرفت های این بخش استفاده از قلب هوشمند تنسور بوده ک به نسبت سال های گذشته با قابلیت های جدیدی همراه بوده است.

بررسی چیپست Tensor G2

بررسی چیپست Tensor G2

گوشی های Google Pixel 7 و 7 Pro محصول رسمی گوگل هستند که در حال حاظر میتوان آنها را هوشمند ترین گوشی از این برند دانست. بدلیل استفاده از سیلیکون های سفارشی شرکت گوگل ، امکان انجام کارهای سنگین نرم افزاری در گوشی با وجود تراشه Google Tensor G2 امکان پذیر شده است. این تراشه نسل دومی در مقایسه با تراشه قبلی خود که در گوگل پیکسل 6 بکاربرده شده بود شامل ارتقاء دهی خوبی بوده که در تمام زمینه های موجود شاهد پیشرفت خواهید بود.

مشخصات چیپست تراشه تنسور جی 2

مشخصات چیپست تراشه تنسور جی 2

شماره مدل :GS201, Tensor G2
هسته ها :2x super-big ARM Cortex-X1, 2x big A78, 4x small Cortex-A55
پردازنده گرافیکی :Mali-G710
گروه تولیدی :سامسونگ و گوگل
مودم :Samsung Exynos 5300 5G

با وجود هسته های قدرتمند در این تراشه شاهد سرعت بالایی خواهید بود که پردازش داده ها در یک محیط کاملا ایزوله شده انجام میگیرند تا در صورت وجود اقدامات بسیار با مشکل مواجه نشوند. این سرعت بالا را میتوان مدیون تعداد هسته های مناسب تراشه دانست که تعدادی برای کارهای سنگین و تعدادی هم برای موارد ضروری درنظر گرفته شده اند.

یکی دیگر نکات حایز اهمیت در جدول فوق استفاده از پردازنده گرافیکی مدل مالی جی 710 بوده که براساس این قطعه میتوانید بسیاری از بازی های گرافیکی و جذاب را بدون کوچک ترین مشکل اجرا کنید. روند اثرگذاری طراحی بازی ها روی صفحه نمایش با روش خوبی که اطلاعات بیشتری از ان عرضه نشده انجام خواهد گرفت که بی شک با کیفیت خوبی سروکار خواهید داشت.

این تراشه قدرت بالای گوگل و سامسونگ را به رخ برندهای جهانی کشید زیرا وجود ویژگی های بسیار سبب شد تا بسیاری از موارد موجود در این حوزه که نیازمند هزینه های بیشتر بوده ، در قالب تراشه ای کوچک و قدرتمند پیاده سازی شود.

بنچمارک تراشه تنسور G2

بنچمارک تراشه تنسور G2

تراشه جی 2 که توسط شرکت سامسونگ برروی گره 4 نانومتری شکل گرفته بود با استفاده از بسته بندی نوینی پیاده سازی شده است. این مورد با یک روش پیچیده شکل گرفته که سبب حذف ضایعات و موارد بیهوده شده است که اگر نگاهی به تصاویر عرضه شده از این تراشه داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد. اما انجام اینکار به نظر شما به چه دلیل بوده است ؟ سوالی که بی شک ذهن کاربران بسیاری را درگیر خواهد کرد. در پاسخ به این سوال باید بدانید که حذف موارد اضافی تاثیر بسزایی روی عملکرد تراشه نخواهد داشت اما هزینه را کاهش میدهد. علاوه برهزینه در ارتباط و همخوانی قطعات تاثیر بهتری خواهد داشت که این مورد بطور بالقوه برای رویارویی با یک تراشه قدرتمند و پایدار مفید خواهد بود.

پیکر بندی تراشه جی 2 به صورت خوشه ای بوده که از 2+2+4 هسته که مجموع Tensor GS101 را تشکیل میدهند برخوردار بوده است. دو هسته قدرتمند و عالی در کنار دو هسته معمولی خوب و چهار هسته ضعیف برای کارهای مختلف تقسیم بندی شده اند که سوئیچ بین آنها در کمترین زمان ممکن صورت میگیرد. فرکانس های کوچک و بزرگ در هسته های خوشه ای سبب خواهند شد تا تراشه امکان تشخیص دادن قدرت و نیاز به سخت افزار برنامه را تشخیص د هید و در نتیجه بتواند بهترین گزینه را برای آن انتخاب کند.

سخن پایانی

در خصوص تراشه تنسور G2 به اطلاعات خوبی اشاره شد که در این میان بسته به مواردی که ذکر شده است میتوانید با این تراشه آشنا شوید. بی شک با ساخت این محصول و ارائه اطلاعات تکمیلی آن میتوان گفت که گوگل در حال کار روی نسل جدیدی از تراشه ها بوده تا از رقیب خود که آیفون بوده عقب نماید. به همین دلیل با شرکت سامسونگ در ساخت تراشه همکاری نموده است. نظر شما در مورد بررسی چیپست Tensor G2 چیست ؟ آیا توانستیم اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ؟ شما میتوانید نظر خود را در مورد این تراشه و توضیحات درج شده بیان کنید و اگر از اطلاعات خوبی برخوردار هستید که به آن اشاره نشده است ، میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید که اینکار سبب رشد سطح کیفی مقاله خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو