۱۰ پیشنهاد عالی خرید مبل که خانم ها باید بدانند!

منبع: فوت و فن

30

1401/8/29

09:43


خانم‌ها با عدم شتاب زدگی و دقت کافی در زمان خرید سرویس خواب، تخت، سرویس مبل، مبل راحتی یا هر وسیله دیگری، می‌توانند نقش به‌سزایی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل خود داشته‌باشند.

۱۰ پیشنهاد عالی خرید مبل که خانم ها باید بدانند!

خانم‌ها با عدم شتاب زدگی و دقت کافی در زمان خرید سرویس خواب، تخت، سرویس مبل، مبل راحتی یا هر وسیله دیگری، می‌توانند نقش به‌سزایی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل خود داشته‌باشند. اگر در زمان خرید لوازم مورد نیاز منزل، به نکات مهم چیدمان دکوراسیون داخلی توجه نداشته‌باشید، بعد از مدتی مبل، سرویس خواب، تخت، کمد و غیره جذابیتشان را از دست خواهند داد و مجبورید بار دیگر برای خرید وسایل جدید و جایگزینی آن‌ها با وسایل قدیمی هزینه کنید. با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و افزایش تورم، عاقلانه‌ترین کار، خرید وسایل شیک، زیبا و ماندگار با قیمت مناسب است. وسایلی که تا چند سال از مد نمی‌افتند و از دیدن آن‌ها دلزده نمی‌شوید‌. در این مقاله قصد داریم درباره ده پیشنهاد عالی خرید مبل که خانم‌ها حتما باید از آن‌ها آگاه‌باشند، توضیح دهیم.

معرفی ده نکته مهم که خانم‌ها در زمان خرید مبل باید به آن‌ها توجه داشته‌باشند؟

ده نکته مهم در خرید مبل عبارتند از:

1. متناسب بودن سبک مبل انتخابی با مساحت منزل

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید مبل راحتی باید مورد توجه قرار گیرد، سبک انتخابی است. در انتخاب سبک باید دو نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهید. نکته اول این که برای منازل کوچک، سبک‌های مدرن نسبت به سبک‌های کلاسیک گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود و نکته دوم این که برای منازل بزرگ‌تر هم سبک مدرن و هم سبک کلاسیک کاربرد دارند.

2. در نظر گرفتن فضای قرار گرفتن مبل

قبل از خرید مبلمان، باید به فضای قرار دادن آن توجه داشته‌باشید و مطمئن شوید مبلی را که انتخاب می‌کنید برای آن فضا مناسب است یا نه؟ برای منازلی که سالن پذیرایی بزرگی دارند، گزینه‌های متنوعی وجود دارد و از بین آن‌ها می‌توان سبک مورد نظر را انتخاب کرد. برای منازلی با فضای محدود، نمونه‌های ظریف و کوچکتر انتخاب‌ مناسب‌تری هستند؛ زیرا باید بخشی از فضا برای رفت و آمد و جابه‌جایی راحت در محیط منزل و قرار دادن دیگر وسایل خالی باقی بماند.

3. انتخاب مبل با مناسب‌ترین رنگ

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید مبل راحتی از اهمیت بسیار زیادی دارد، انتخاب رنگ این وسایل است. رنگ تمام وسایل منزل باید با هم تناسب و هم‌خوانی داشته‌باشد. در بین رنگ‌های موجود، رنگ کرمی، شیری و طوسی به عنوان رنگ‌های خنثی جز پرطرفدارترین رنگ‌ها محسوب می‌شوند و به راحتی با رنگ وسایل دیگر موجود در دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شوند و در افزایش زیبایی دکوراسیون تاثیر زیادی دارند. البته به این نکته هم توجه داشته‌باشید که طراحان داخلی در منازل آپارتمانی کوچک برای بزرگتر دیده شدن محیط، استفاده از وسایلی با رنگ‌های روشن را پیشنهاد می‌کنند.‌ در منازل بزرگ‌تر امکان استفاده از تمام رنگ‌ها وجود دارد و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ‌های روشن و تیره با طرح‌های مختلف وجود ندارد. افرادی که دارای حیوان خانگی هستند یا فرزندان آن‌ها خردسالند معمولا از خرید مبلمان خیلی روشن اجتناب می‌کنند؛ زیرا رنگ‌های روشن به سرعت کثیفی‌ها را مشخص می‌کنند و نیاز به تمیزکاری دارند. رویه‌های چرم از نظر پاکسازی و داشتن قابلیت شستشو طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. برای منازل کم جمعیت با رفت و آمد کم هم روکش‌های کتان، پارچه، مخمل و غیره انتخاب مناسبی خواهد بود.

4. انتخاب پارچه‌ای با مناسب‌ترین طرح

برای مبل‌های مدرن بهتر است تعدادی از صندلی‌ها با پارچه‌های طرح‌دار و تعدادی دیگر با پارچه‌های ساده انتخاب شوند. اگر تمایل دارید برای مدل‌های کلاسیک از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید، رنگ پارچه را طوری انتخاب کنید که با رنگ دیگر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی داشته‌باشد تا جذابیت بیشتری در فضای دکوراسیون ایجاد کند.‌

5. توجه به راحت بودن صندلی‌های سرویس مبل

راحت بودن صندلی‌های سرویس، مبل نکته دیگری است که خانم‌ها در خرید این وسیله حتما باید به آن توجه ویژه داشته‌باشند. صندلی‌ها باید طبق استانداردهای لازم تولید شوند. داشتن زاویه مناسب برای بخش کمر، قرار گرفتن گردن در مناسب‌ترین زاویه، متناسب بودن قسمت نشیمن و استفاده از بهترین متریال به عنوان رویه برای جلوگیری از تعریق زیاد در هنگام نشستن روی صندلی، نکاتی هستند که رعایت آن‌ها راحت بودن سرویس مبلمان را تضمین می‌کند.

6. مناسب بودن کیفیت مبل راحتی

در زمان خرید از فروشنده یا مشاوران فروش درباره جنس داخلی، میزان استحکام و مقاومت چهار چوب، تعداد فنرهای به کار رفته در مبلمان و فاصله بین آن‌ها، نوع فوم، نوع الیاف و غیره سوال کنید. باکیفیت بودن این موارد به طور مستقیم روی کیفیت مبلمان، طول عمر و ماندگاری آن تاثیر گذار خواهد بود.

7. انتخاب مبل با توجه به نوع کاربری این وسیله

برای انتخاب مبل راحتی گزینه‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و در تمام منازل می‌توان از این سبک وسایل استفاده کرد. اما انواع نیمه راحتی علاوه بر منازل، در محیط‌های اداری هم قابل استفاده هستند. برای منازل بزرگ می‌توان از مدل‌های L استفاده کرد و برای منازل کوچک از مدل‌های مدرن و ظریف طرفداران زیادی دارند.

8. برخورداری از قابلیت شستشو

خانم‌ها به تمیز بودن محیط منزل خود توجه ویژه‌ای دارند، به همین دلیل در زمان خرید مبل، سرویس خواب و هر وسیله دیگری به برخورداری این وسایل از قابلیت شستشو اهمیت می‌دهند. برخی از روکش‌ها دارای قابلیت شستشو هستند و با قیمت گران‌تر در اختیار مشتری قرار می‌گیرند. برای مبل‌های ارزان از روکش‌های غیر قابل شستشو استفاده می‌شود.

9. خرید مبلمان ارزان برای افراد تنوع طلب

کسانی که تنوع طلب هستند و هر چند وقت یکبار دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر می‌دهند، لازم نیست که به سراغ خرید لوازم خانگی و مبلمان گران‌قیمت بروند؛ زیرا بعد از مدتی باید وسایل گران خود را با افت قیمت بفروشند و وسایل جدید را با قیمت بالاتری خریداری کنند. البته برخی از فروشگاه‌ها برای راحتی مشتریان خود انواع سرویس مبلمان، سرویس خواب، تخت و غیره را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند.

10. انتخاب معتبرترین فروشگاه اینترنتی برای خرید

علاوه بر نکاتی که توضیح دادیم باید در انتخاب فروشگاه نیز دقت کافی داشته‌باشید. فروشگاه معتبر شرایط خرید آنلاین و اقساطی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. مشتریان بدون مراجعه حضوری به فروشگاه از طریق ورود به سایت فروشگاه و مشاهده محصولات و قیمت آن‌ها، می‌توانند مناسب‌ترین محصول را با توجه به بودجه خود انتخاب و خریداری کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله به ده نکته مهم که خانم‌ها در زمان خرید مبل باید به آن توجه داشته‌باشند، اشاره کردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده‌باشید.

ارتباط با ما

هیلدا چوب خرید آنلاین و حضوری: hildachoob.com | ارسال به سراسر ایران با بسته بندی تمیز و مرتب

تلفن هماهنگی و سفارشات: ۰۹۳۵۸۰۶۲۶۲۷

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو