رژیم لاغری کرفس برای کاهش وزن سریع و رسیدن به تناسب اندام

منبع: تاپ ناز

11

1401/8/29

13:47


خیلی از افراد تمایل دارند که کاهش وزن بدهد و به تناسب اندام مورد نظر خود برسند و به همین جهت ما رژیم لاغری کرفس را پیشنهاد می کنیم که بسیار پرطرفدار است. این روزها خیلی ازا فراد دنبال رژیم لاغری مناسب هستند و می خواهند در مدت زمانی کوتاه به وزن ایده آل خود برسند که یکی از بهترین رژیم های لاغری، رژیم لاغری کرفس است که در ادامه این مطلب تاپ ناز توضیحاتی در مورد رژیم لاغری کرفس داده ایم.

اطلاعات در مورد رژیم لاغری کرفس

رژیم لاغری کرفس بسیار سالم و کم هزینه است و در مدت کوتاهی می توانید به هدف خود برسید. در ادامه با فواید این رژیم لاغری آشنا می شوید.

 

نوشیدن آب کرفس در صبح

می توانید هفته ای 3 تا 4 بار از این نوشیدنی سالم استفاده کنید زیرا به هضم آسان غذا کمک می کند و باعث جذب سریع مواد غذایی و بهبود یبوست هم می شود. آب نصف لیمو، یک ساقه کرفس، 5 برگ نعناع تازه و یک لیتر آب را با هم مخلوط کنید و پس از مخلوط شدن آن را میل کنید و در صورت تمایل می توانید از یخ هم استفاده کنید.

 

ترکیب کرفس با مواد دیگر

به منظور رسیدن به وزن مورد نظرتان در ادامه شما را با ترکیب کرفس با مواد دیگر آشنا خواهیم کرد :

  1.  کرفس و هویج
  2. کرفس و سیب
  3. کرفس و کدو تنبل
  4. سوپ با کرفس و پیاز
  5. کرفس پخته شده در فر
  6. کرفس، نخود، کشمش، سالاد سیب سبز
  7. کدو سبز با کرفس و تکه های بوقلمون

 

تاثیر عالی رژیم کرفس

استفاده کردن از رژیم لاغری کرفس باعث می شود که شما به وزن ایده آل خود برسید و فواید زیادی هم برای سلامت بدن دارد که در ادامه با این خواص و فواید آشنا می شوید:

 

رژیم لاغری کرفس

پایین آوردن کلسترول

یکی از فواید رژیم لاغری کرفس این است که کرفس به دلیل داشتن عنصر فتو شیمیایی باعث پایین آوردن چربی خون می شود و همچنین باعث کاهش غلظت تری گلیسرید می شود.

تنظیم فشار خون

کرفس به دلیل داشتن پتاسیم، اسید هگزانیک و متانول باعث کنترل فشار خون می شود پس برای تنظیم فشار خون می توانید کرفس مصرف کنید.

 

بهبود عملکرد کبد

آنزیم های موجود در کرفس و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان باعث بهبود عملکرد کبد می شود و افرادی که کبد چرب دارند می توانند از کرفس برای درمان کبد چرب استفاده کنند.

کاهش وزن در مدت کوتاه

استفاده کردن از کرفس باعث کاهش وزن سریع می شود و همچنین باعث می شود فرد احساس سیری داشته باشد و به سوخت و ساز بدن او کمک می کند. کرفس برای عملکرد بهتر کلیه ها هم مناسب است.

مبارزه با عفونت

کرفس از زمان های قدیم هم به عنوان درمانی خوب برای مبارزه با عفونت به حساب می آمد و افرادی که دچار عفونت ادراری می شدند رژیم لاغری کرفس را برای درمان این عفونت انتخاب می کردند.

بهبود سیستم گوارشی

کرفس به دلیل داشتن فیبر زیاد می تواند از یبوست و خشکی مزاج جلوگیری کند و به سیستم گوارش کمک کند.

پیشگیری از کم آبی

از دیگر فواید رژیم کرفس این است که باعث جلوگیری از کم آبی بدن می شود زیرا دارای 95 درصد آب ات و یکی از بهترین خوراکی های گیاهی پر از آب به حساب می آید.

 

درمان رفلاکس معده

افرادی که سیستم گوارش ضعیف دارند و یا رژیم غذایی ناسالم دارند دچار رفلاکس معده می شوند که برای از بین بردن این مشکل می توانند از کرفس استفاده کنند، زیرا آب کرفس باعث از بین رفتن سوزش معده و متعادل کردن فضای اسیدی معده می شود ولی استفاده از این روش یک درمان موقت است و در صورت درمان مداوم می توانید به پزشک مراجعه کنید.

 

بهبود بینایی

ساقه کرفس به دلیل اینکه دارای میزان زیادی ویتامین A است باعث سلامت چشم می شود، همچنین از ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید هم پیشگیری می کند.

 

درمان روماتیسم

یکی دیگر از فواید کرفس این است که به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای درمان روماتیسم آرتروز گزینه خوبی است.

 

درمان بی خوابی

کرفس میزان زیادی کلسیم و منیزیم دارد و همین باعث کاهش اضطراب و استرس می شود و در نتیجه باعث درمان بی خوابی می شود.

 

مبارزه با سرطان

کرفس یکی از مواد غذایی عالی برای مبارزه با سرطان است و این نکته را باید به خاطر داشته باشید برای پیشگیری و درمان سرطان انتخاب رژیم غذایی سالم و مناسب بهترین گزینه می باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

دانه کرفس به عنوان دارویی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به حساب می آید زیرا دارای ویتامین C است و خواص ضد التهابی دارد که باعث درمان سرماخوردگی می شود.

 

درمان میگرن

کرفس به دلیل آب زیادی که دارد برای افرادی که دچار سردرد های میگرنی می شوند گزینه ای عالی است.

 

عوارض کرفس زیاد

کرفس در بعضی از افراد حساسیت زا است و باعث علائمی مانند خارش پوست، جوش، درد قفسه سینه، تنگی نفس و ورم لب و زبان می شود.

مصرف بیش از حد کرفس به دلیل داشتن میزان زیاد فیبر باعث ایجاد اسهال می شود.

زیاده روی در مصرف کرفس برای خانم های باردار ایجاد انقباض رحم و در نتیجه باعث سقط جنین می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو