رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ ؛ آقای رئیس جمهور افتخار بازگشت می‌دهد؟

منبع: تکراتو

10

1401/8/29

15:31


ایلان ماسک بعد از انجام نظرسنجی در مورد بازگشت ترامپ به توییتر امروز رسما خبر از رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ داد. با ما همراه باشید.

رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ ؛ آقای رئیس جمهور افتخار بازگشت می‌دهد؟

ایلان ماسک بعد از انجام نظرسنجی در مورد بازگشت ترامپ به توییتر امروز رسما خبر از رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ داد. با ما همراه باشید.

مالک جدید توییتر روز گذشته پروژه بازگرداندن برخی حساب‌های مسدود شده به توییتر را آغاز کرد. اما برای رئیس جمهور سابق ایالات متحده، یعنی دونالدو ترامپ که تحت شرایط خاصی حساب او تعلیق شده بود، ماسک یک نظرسنجی در اکانت خود برگزار کرد. با توجه به پایان نظرسنجی به نفع دونالد ترامپ، ماسک رسما خبر از بازگشت حساب کاربری دونالد ترامپ در توییتر داده است.

بیشتر بخوانید: تسهیل فرایند ارسال رشته توییت در توییتر با عرضه قابلیتی جدید!

رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ

در پایان این نظرسنجی که 15 میلیون نفر در آن شرکت کردند، ایلان ماسک ضمن انتشار توییتی خبر از فعالسازی مجدد حساب ترامپ داد. حالا هم حساب realDonaldTrump رسماً فعال شده و توییت‌های سابق دونالد ترامپ قابل مشاهده است.

در شرایطی که ایلان ماسک بعد از خرید توییتر اعلام کرده به دنبال تشکیل شورایی برای نظارت بر محتوا تصمیم‌گیری در خصوص بازگرداندن حساب‌های مسدود شده توییتر است، حالا بدون اینکه چنین شورایی وجود داشته باشد، محدودیت حساب توییتر دونالد ترامپ رفع شده است.

ماسک روز گذشته تصمیم به برگزاری نظرسنجی گرفت و از 15 میلیون شرکت‌کننده، 51.8 درصد در پایان موافق بازگرداندن حساب توییتری ترامپ بودند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید اختلاف موافقان و مخالفان بسیار کم است و حتی مشخص نیست چه تعداد از رای دهندگان ربات هستند. در نتیجه بخشی از این نتیجه می‌تواند حاصل فعالیت ربات‌ها باشد. به گفته ایلان ماسک، 134 میلیون نفر این نظرسنجی را دیده‌اند که یعنی تنها 11 درصد بینندگان این نظرسنجی در آن شرکت کرده‌اند.

رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ ؛ آقای رئیس جمهور افتخار بازگشت می‌دهد؟

در حال حاضر مشخص نیست که ایلان ماسک واقعا به خاطر نتیجه نظرسنجی تصمیم به رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ گرفته یا از قبل تصمیم به اینکار داشته است. برای مثال اواخر سال میلادی گذشته، مالک جدید توییتر یک نظرسنجی در حساب خود برای فروش 10 درصد از سهام تسلا برگزار کرد که بعد از مثبت شدن نتیجه نظرسنجی، سهام خود را فروخت. با این وجود وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که مدیرعامل تسلا دوماه پیش از برگزاری نظرسنجی درباره فروش سهام تصمیم‌گیری کرده بود.

در هر حال باید گفت حساب توییتری دونالد ترامپ در 8 ژانویه 2021 و پس از حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا در 6 ژانویه، مسدود شد. از آن زمان تا به امروز کاربران هنگامی که حساب توییتر رئیس‌جمهور سابق آمریکا را باز می‌کردند، با پیام تعلیق‌شدن حساب ترامپ یا «account suspended» روبه‌رو می‌شدند. اما حالا این حساب فعال است.

ترامپ بعد از مسدودیت حساب توییتری خود، اقدام به راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خود به نام Truth Social کرد. اما از زمان خرید توییتر توسط ماسک، شایعات بازگشت ترامپ به توییتر قدرت گرفته است. موضوعی که البته دونالد ترامپ رسما آن را رد کرده و گفته شبکه اجتماعی خود را رها نمی‌کند.

واکنش ترامپ به فعالسازی مجدد حساب توییتری‌اش

رئیس جمهور سابق آمریکا امروز و در واکنش به این سوال که آیا با رفع محدودیت حساب کاربری‌اش، قصد بازگشت به توییتر را دارد یا نه، گفت «هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد.» ترامپ در ادامه افزو که به پلتفرم خود، اپلیکیشنی که توسط استارتاپ Trump Media & Technology Group (TMTG) توسعه پیدا کرده است، پایبند خواهد بود. به گفته او، Truth Social تعامل کاربر بسیار بهتری نسبت به توییتر دارد و عملکرد آن «به‌طور فوق‌العاده‌ای خوب» است.

رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ ؛ آقای رئیس جمهور افتخار بازگشت می‌دهد؟

ترامپ همچنین به تحسین ایلان ماسک پرداخت و گفت که همیشه به او علاقه‌مند بوده است. اما رئیس جمهور سابق آمریکا گفت توییتر از مشکل بزرگ بات‌ها و حساب‌های اسپم رنج می‌برد. ترامپ همچنین به مشکلات بی‌شمار توییتر اشاره کرد و گفت که این شبکه اجتماعی شاید دوام بیاورد و شاید هم شاهد فروپاشی قریب‌الوقوع آن باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رفع محدودیت حساب توییتری دونالد ترامپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو