مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو ؛ آنچه تاکنون از این گوشی‌ها می‌دانیم

منبع: تکراتو

15

1401/8/29

16:32


مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو نشان می‌دهد که باید منتظر آپگریدهای جدید و مهم در این گوشی‌ها باشیم. سری آیفون 14 که امسال رونمایی شد، تفاوت زیادی با سری آیفون 13 نداشت؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که اپل، آپگرید‌های متفاوتی را برای سری آیفون 15 در نظر گرفته باشد.

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو ؛ آنچه تاکنون از این گوشی‌ها می‌دانیم

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو نشان می‌دهد که باید منتظر آپگریدهای جدید و مهم در این گوشی‌ها باشیم. سری آیفون 14 که امسال رونمایی شد، تفاوت زیادی با سری آیفون 13 نداشت؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که اپل، آپگرید‌های متفاوتی را برای سری آیفون 15 در نظر گرفته باشد.

سری آیفون 14 هنوز هم گوشی‌‌های جدیدی هستند؛ همان‌طور که می‌دانید، این گوشی‌ها در شهریور ماه رسما رونمایی شدند. با این‌حال، بسیاری از افراد منتظر سری آیفون 15 هستند.

تاکنون اطلاعات مختلفی از گوشی‌های نسل بعدی اپل منتشر شده که هنوز هیچ‌کدام از آنها رسما تایید نشده‌اند. اما با توجه به شایعات و گزارش‌هایی که منتشر شده، می‌توان برخی ویژگی‌‌ها را پیش‌بینی کرد. در ادامه با مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو

از بین آیفون‌هایی که امسال معرفی شدند، آیفون 14 پرو و‌ آیفون 14 پرو مکس، تفاوت بیشتری با سری آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس داشتند. اپل با طراحی جدید، جزیره پویا (Dynamic Island)، تراشه جدید A16 Bionic و دوربین 48 مگاپیکسلی در گوشی‌های نسخه پرو، نشان داد که تمرکز خود را روی فروش این گوشی‌ها قرار داده است.

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو

اینطور که شواهد پیداست، برنامه‌های اپل برای سال آینده کاملا متفاوت خواهد بود. به همین دلیل، در این مقاله به مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو می‌پردازیم و تفاوت‌های این دو گوشی را بررسی می‌کنیم. تابه‌حال چه اطلاعاتی از این گوشی‌ها به بیرون درز کرده است؟ درباره آیفون 15 اولترا چه می‌دانیم؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با تکراتو همراه شوید.

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو از نظر طراحی

یکی از شایعاتی که اخیرا شنیده می‌شود، این است که اپل از بدنه تیتانیومی در آیفون 15 پرو یا حتی آیفون 15 اولترا استفاده خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که اپل در نسخه‌های پرو امسال از بدنه تیتانیومی استفاده می‌کند که اینطور نشد. بدنه تیتانیومی باعث می‌شود آیفون 15 پرو مقاومت بالاتری داشته باشد. مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو نشان می‌دهد که نسخه استاندارد همچنان به بدنه آلومینیومی مجهز خواهد شد.

از دیگر شایعات مهمی که به گوش می‌رسد، استفاده از پورت USB-C به جای لایتنینگ است. این موضوع به‌دلیل قانون جدیدی که در آمریکا تصویب شده، صحت بیشتری دارد ودر حد شایعه نیست. اینطور که از شواهد پیداست، هر دو گوشی آیفون 15 و 15 پرو همانند گوشی‌های اندرویدی به کانکتور استاندارد جهانی مجهز می‌شوند. البته این احتمال وجود دارد که سرعت پورت‌ها در نسخه‌های استاندارد و پرو متفاوت باشد.

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو

از سوی دیگر، مدت‌هاست که شایعاتی مبنی بر حذف پورت شارژر در گوشی‌های آیفون به‌گوش می‌رسد. برخی معتقدند که اپل در نسخه‌های پرو آیفون‌‌های سال آینده، نه تنها از پورت USB-C استفاده نمی‌کند، بلکه پورت لایتنینگ را هم حذف خواهد کرد. اگر چنین چیزی محقق شود، قطعا تحولی بزرگ خواهد بود.

علاوه‌براین، شایعاتی هم درباره حذف دکمه‌های فیزیکی در آیفون 15 پرو شنیده می‌شود که می‌تواند خبر شوکه‌کننده‌ای برای بسیاری از کاربران باشد. حذف پورت و دکمه‌های فیزیکی کمک می‌کند تا دستگاه مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو از نظر نمایشگر

انتظار داریم که اختلاف نمایشگر در آیفون 15 استاندارد با آیفون 15 پرو وجود داشته باشد. اپل به احتمال زیاد، ویژگی‌‌هایی مثل نرخ نوسازی 120 هرتز و تکنولوژی ProMotion را در نسخه‌های پرو آیفون 15 قرار می‌دهد؛ این دقیقا همان کاری است که در سری آیفون 14 نیز انجام داد. با این‌حال، انتظار داریم که اپل، گوشی‌های آیفون 15 و 15 پلاس را حداقل به نمایشگر 90 هرتزی مجهز کند.

بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های سری آیفون 14 و 15 نشان می‌دهد که احتمالا در نسل آینده نیز چهار گوشی عرضه می‌شود که دو تای آنها از نمایشگر 6.1 و دوتای دیگر از نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار می‌شوند.

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر دوربین

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر دوربین

یکی از تفاوت‌های احتمالی که با مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو متوجه می‌شویم، این است که نمایشگر نسخه پرو، روشنایی بیشتری خواهد داشت. اما درباره ناچ نمایشگر و Dynamic Island باید گفت که شایعات جدیدی منتشر شده که باید به آنها اشاره کنیم. گزارش‌های جدید مدعی هستند که اپل قصد دارد ویژگی‌هایی مثل Dynamic Island را در نسخه‌های استاندارد iPhone 15 قرار دهد. اگر این خبر صحت داشته باشد، طراحی آیفون 14 و 15 بسیار متفاوت خواهد بود؛ دقیقا برخلاف چیزی که اکنون در گوشی‌های آیفون 14 و 13 مشاهده می‌کنیم.

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر دوربین

در این بخش به مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر دوربین می‌پردازیم و باید بگوییم که تفاوت‌هایی بین این گوشی‌ها وجود خواهد داشت. مدل‌های پرو آیفون معمولا با دوربین متفاوت، از نسخه‌های استاندارد متمایز می‌شوند. سری آیفون 14 نیز به وضوح این موضوع را نشان می‌دهد.

گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به لنز تله‌فوتو و دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی مجهز هستند؛ چیزی که مدل‌های استاندارد آیفون 14 از آنها بی‌بهره‌اند. عملکرد دوربین 48 مگاپیکسلی مدل‌های پرو واقعا تحسین‌برانگیز است و ازجمله ویژگی‌های عالی آن می‌توان به عکاسی در حالت ProRAW اشاره کرد.

پیش‌بینی می‌شود که آیفون 15 پرو از همان سنسور 48 مگاپیکسلی برخوردار شود و درباره دوربین آیفون 15 باید گفت که اپل احتمالا از همان سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی نسل‌های قبلی استفاده خواهد کرد. برخی شایعات مدعی هستند که iPhone 15 Pro به زوم پریسکوپ مجهز می‌شوند که اگر درست باشد، دوربین این گوشی قابلیت پشتیبانی از زوم 5x یا 6x را خواهد داشت.

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر دوربین

شایعه دیگری نیز درباره دو دوربین سلفی در آیفون 15 پرو منتشر شده که احتمال آن بسیار اندک است. ویژگی‌هایی مثل Photonic Engine و Action mode نیز احتمالا مثل سری آیفون 14، در تمام آیفون‌های 15 مشترک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر تراشه و عملکرد

اپل در گوشی‌های آیفون 14 روندی کاملا متفاوت را در پیش گرفت. در سال‌های گذشته، تمام مدل‌های آیفون، چه استاندارد و چه پرو به تراشه جدید مجهز می‌شدند. اما اپل امسال تصمیم گرفت گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را به تراشه جدید A16 Bionic مجهز کند و در گوشی‌‌های آیفون 14 و 14 پلاس به A15 Bionic بسنده کرد؛ تراشه‌ای که در سری آیفون 13 استفاده شده بود و چیز جدیدی نداشت.

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 نشان می‌دهد که اپل، این روند را در سال آینده نیز تکرار می‌کند. اگر این شایعه درست باشد، باید انتظار داشته باشیم که آیفون 15 به تراشه A16 Biomic مجهز شود و نسخه پرو از A17 Bionic برخوردار خواهد شد.

گزارش بازاری که اخیرا توسط TrendForce منتشر شده، مدعی است که نسخه‌های پرو آیفون 15 همراه با رم 8 گیگابایتی به بازار می‌آیند. بد نیست بدانید که مدل‌های پرو آیفون 14، رم 6 گیگابایتی دارند. پیش‌بینی می‌شود که آیفون 15 استاندارد با رم 6 گیگابایتی عرضه شود.

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو از نظر سرعت USB-C

یکی از معروف‌ترین تحلیلگران اپل، مینگ چی کو مدعی شده که اپل با تفاوت سرعت انتقال داده از طریق USB-C، گوشی‌های آیفون 15 و 15 پرو را از یکدیگر متمایز خواهد کرد. انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو به نرخ انتقال USB 3.2 یا Thunderbolt 3 مجهز شود؛ اما این نرخ سرعت در آیفون 15 بدون تغییر می‌ماند و مانند سال‌های گذشته، USB 2.0 خواهد بود.

مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 از نظر دوربین

آنچه تاکنون از آیفون 15 اولترا می‌دانیم

تا این قسمت از مقاله به مقایسه آیفون 15 و آیفون 15 پرو پرداختیم؛ اما درباره آیفون 15 اولترا چه می‌دانیم؟ تاکنون، اخبار و شایعاتی مختلفی درباره گوشی جدید آیفون 15 اولترا منتشر شده است. اساس این پیش‌بینی، درواقع گجت‌هایی مثل اپل واچ اولترا هستند. بسیاری بر این باورند که اپل در گوشی‌های سال 2023، از یک نسخه اولترا رونمایی خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که این گوشی مثل آیفون 14 پرو مکس، به نمایشگر 6.7 اینچی مجهز شود. علاوه‌براین، پیش‌بینی می‌شود که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به آیفون 15 پرو داشته باشد. از جمله آنها می‌توان به بدنه تیتانیومی و لنز پریسکوپ تله‌فوتو اشاره کرد. اگر اپل تصمیم بگیرد این ویژگی‌ها را در آیفون 15 اولترا قرار دهد،‌ پس آیفون 15 پرو به همان زوم اپتیکال 3x مجهز خواهد شد.

برخی شایعات مدعی هستند که دو لنز دوربین سلفی، درواقع برای نسخه اولترا خواهد بود. در حال حاضر، این تمام اطلاعاتی است که تاکنون درباره آیفون 15 اولترا منتشر شده است.

جمع‌بندی

مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو نشان داد که باید منتظر تفاوت‌های مهمی بین این گوشی‌ها باشیم؛ همان‌طور که در آیفون 14 و 14 پرو نیز شاهد آن بودیم. فرقی نمی‌کند که این تفاوت‌ها در نرخ نوسازی بالاتر و تراشه جدید باشد یا سرعت انتقال داده‌ها؛ چراکه در هر صورت، بدیهی است که اپل می‌خواهد ویژگی‌های کاملا متفاوتی را در مدل‌های پرو عرضه کند.

سوالات متداول

گوشی‌های آیفون 15 و 15 پرو در چه تاریخی رونمایی می‌شوند؟

اگر همه‌چیز طبق روال همیشگی اپل پیش برود، در اواسط شهریور ماه 1402 باید منتظر رونمایی سری آیفون 15 باشیم.

قیمت آیفون 15 چقدر است؟

در حال حاضر،‌ اطلاعاتی درباره قیمت آیفون 15 منتشر نشده است. اپل تاحدودی برمبنای قیمت گوشی‌های رقیب، آیفون‌های خود را قیمت‌گذاری می‌کند و با توجه به اینکه سری گلکسی S23 هنوز رونمایی نشدند، نمی‌توان محدوده قیمتی را مشخص کرد. اما با توجه به قیمت سری آیفون 14 می‌توان گفت که به احتمال زیاد، قیمت آیفون 15 اختلاف زیادی با سری آیفون 14 نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

منبع: tomsguide

نظر شما درباره مقایسه آیفون 15 پرو با آیفون 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو