توییتر در آستانه نابودی ؛ ایلان ماسک بلای جان توییتر شده است!

منبع: تکراتو

14

1401/8/29

17:33


با اتخاذ تصمیمات عجیب ایلان ماسک، به نظر می‌رسد توییتر در آستانه نابودی قرار گرفته است. در ادامه برای تشریح عوامل مؤثر در نابودی توییتر با ما باشید.

توییتر در آستانه نابودی ؛ ایلان ماسک بلای جان توییتر شده است!

با اتخاذ تصمیمات عجیب ایلان ماسک، به نظر می‌رسد توییتر در آستانه نابودی قرار گرفته است. در ادامه برای تشریح عوامل مؤثر در نابودی توییتر با ما باشید.

توییتر در آستانه نابودی قرار گرفت. اما چرا؟ ایلان ماسک از زمان ورودش به دفتر توییتر با اخراج مدیران ارشد توییتر که همه سال‌ها برای بقای آن زحمت کشیده بودند این شبکه اجتماعی را به مرز نابودی سوق داد. در اقدامی دیگر، ثروتمندترین فرد جهان سرویس Blue Twitter را به سرویسی اشتراکی برای دریافت هزینه تیک آبی از افراد منتخب این شبکه اجتماعی تبدیل کرد.

این ایده ایلان ماسک نیز به در بسته خورد. چرا که تنها پس از چند روز از راه‌اندازی سرویس Blue Twitter جدید، این سرویس متوقف شد. ماسک در ادامه رفتاری سختگیرانه با کارکنان توییتر را آغاز کرد و این امر تا به اینجا به ضرر او و کل مجموعه توییتر بوده است.

بیشتر بخوانید: تسهیل فرایند ارسال رشته توییت در توییتر با عرضه قابلیتی جدید!

توییتر در آستانه نابودی قرار دارد؟

متاسفانه به نظر می‌رسد توییتر در آستانه نابودی قرار گرفته است و باید بگوییم که توییتر به صورت موقت تعطیل شده است، اما چرا؟ در ادامه به صورت کامل به این سوال پاسخ می‌دهیم.

داستان ایلان ماسک و خرید توییتر به یک مرحله بحرانی وارد شده است. به نظر می‌رسد که اخراج‌های فله‌ای در دفتر توییتر و سخت گیری‌های ایلان ماسک، او را به چالش بزرگی کشیده است اما آیا مرد مریخی می‌تواند از این مرحله عبور کند؟ اصلا چرا توییتر تعطیل شده است؟ آیا اطلاعات شخصی کاربران در معرض حمله هکرها قرار دارد؟ این تعطیلی تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم.

توییتر در آستانه نابودی

بعد از داستان‌های طولانی، ایلان ماسک رسما با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار رسما مالک توییتر شد؛ اما این آغاز یک بحران یا شاید یک فصل تازه بود! ایلان ماسک در همان ابتدای ورود خود به دفتر توییتر با یک سینک روشویی، به طور واضح اعلام کرد که قصد دارد تا آلودگی‌ها و عیب‌های توییتر را از بین ببرد. او سپس به سراغ مدیران ناکارآمد توییتر مثل پاراگ آگراوال و ویجیا گده رفت تا به همه اعلام کند که بین مدیران فاسد و کارمندان پایین‌تر، هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود. تمام این مسائل در حالی بود که کم کم داستان تیک آبی توییتر هم وارد ماجرا شد!

معمولا کاربران توییتر که تیک آبی دارند، از اعتبار بالاتری هم برخوردار هستند اما اکنون تمام کاربران توییتر می‌توانند با پرداخت ۸ دلار، تیک آبی را به پروفایل خود اضافه کنند. این کار باعث می‌شود تا بخشی از ضررهای توییتر که در طی سال‌های اخیر به انبار تبدیل شده بودند، کمی کاهش یابد و همچنین اعتبار حرف‌های هر کاربر هم به رفتار او وابسته شود و نه یک تیک آبی!

توییتر در آستانه نابودی

این موارد در کنار اخراج بیش از ۳۷۰۰ نفر از کارمندان توییتر و حذف مرخصی دورکاری، باعث شد تا خشم برخی از کارمندان و کاربران این شبکه اجتماعی از ایلان ماسک، حسابی زبانه بکشد. او حتی ناهار رایگان در دفتر توییتر را هم تعطیل کرده است و می‌گوید که هر وعده نهار در دفتر توییتر، بیش از ۴۰۰ دلار آب می‌خورد!

حالا ایلان ماسک با اعلام یک اولتیماتوم عمومی به تمام کارمندان توییتر، از آن‌ها خواسته است تا شرایط جدید و سخت را بپذیرند، بیشتر کار کند و به روزهای درخشان توییتر بپیوندند یا این شرکت را برای همیشه ترک کنند! اکنون مهلت اولتیماتوم ایلان ماسک به پایان رسیده و کارمندانی که قصد ماندن دارند، باید به ایلان ماسک پیام دهند، اما به نظر می‌رسد که اوضاع آن‌ قدرها هم خوب نیست؛ چرا که کمتر از نیمی از کارمندان توییتر (تقریبا ۴ هزار نفر) به ایلان ماسک جواب مثبت داده‌اند!

توییتر در آستانه نابودی

کاربران توییتر، ایلان ماسک را به تانوس و اخراج کارمندان را به «بشکن تانوس» تشبیه کرده‌اند!

استعفای کارمندان توییتر و تعطیلی موقت تا دوشنبه

طبق شایعاتی که در فضای مجازی پخش شده است، تعداد زیادی از مهندسان برجسته و کارمندان ارشد توییتر در گروهای خصوصی توییتر، استعفای رسمی خود را اعلام کرده‌اند و نمی‌توانند با شرایط جدید و سختی که ایلان ماسک در توییتر به وجود آورده، همراهی کنند.

به نظر می‌رسد که این اتفاقات، بخش‌های زیادی از زیرساخت‌های فنی توییتر را از کار خواهند انداخت و مدیران بالارده برای جلوگیری از نفوذ هکرها و به وجود آمدن مشکلات احتمالی، قصد دارند تا تعداد زیادی از دفترهای توییتر را تا دو شنبه این هفته (۲۰ نوامبر یا همان ۲۹ آبان) به صورت موقت تعطیل کنند.

همچنین بد نیست بدانید که ایلان ماسک قصد دارد تا برخی از کارمندانی که به تازگی اخراج شده‌اند یا استعفا داده‌اند را دوباره به سرکار برگرداند! البته یکی از همین کارمندان در توییت جدید خود با لحنی طعنه آمیز، ایلان ماسک را مخاطب قرار داده و گفته است:

توییتر در آستانه نابودی

در حال حاضر بسیاری از کارمندان توییتر با هشتک‌هایی مثل #RIPTwitter و #GoodbyeTwitter رسما اعلام کرده‌اند که در این شبکه اجتماعی، هیچ آینده‌ای را نمی‌بینند. اما ایلان ماسک اصلا به مرگ و تعطیل شدن توییتر (به صورت دائمی) اعتقاد ندارد و در جدیدترین توییت خود از مردم خواسته تا مسیر آینده‌ی توییتر را برای او ترسیم و ارسال کنند.

تمام این موارد در حالی اتفاق افتاده‌اند که ایلان ماسک و توییتر به شدت از سمت کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و نماینده‌های دموکرات آمریکا به شدت تحت فشار است. به نظر شما آینده توییتر و ایلان ماسک به تعطیل شدن و مرگ منجر خواهد شد یا مرد مریخی می‌تواند این پلتفرم مهم را به دوران شکوه خود بازگرداند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اینکه توییتر در آستانه نابودی قرار گرفت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو