بهترین تغییرات مرد آهنی در سینما نسبت به کمیک از نگاه سایت فیگار

بهترین تغییرات مرد آهنی در سینما نسبت به کمیک از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

644

1401/8/29

18:55


مرد آهنی در کمیک و سینما تغییرات گسترده‌ای داشته است. همراه ما باشید تا به بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک بپردازیم.

بهترین تغییرات مرد آهنی در سینما نسبت به کمیک از نگاه سایت فیگار

مرد آهنی در کمیک و سینما تغییرات گسترده‌ای داشته است. همراه ما باشید تا به بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک بپردازیم.

مرد آهنی ابرقهرمانی است که دنیای سینمایی مارول را آغاز کرد. در طول مسیر، مرد آهنی به محبوب‌ترین و موفق‌ترین قهرمان کل دنیای جدید مارول تبدیل شد. او کاریزماتیک، برون‌گرا، کمدی و قهرمان بود. مرد آهنی در فیلم‌ها و کمیک‌ها قهرمانان بسیار متفاوتی هستند. در حالی که رابرت داونی جونیور تونی استارک را به صورت فوق العاده‌ای به تصویر کشید.

او این کار را به نحوی انجام داد که تغییرات زیادی در مورد شخصیت کتاب‌های مصور ایجاد کرد و بسیاری از ویژگی‌های نامطلوب او را حذف کرد و آنچه را که همیشه از مرد آهنی به یک قهرمان مشکل ساز در کمیک‌های مارول تبدیل کرده بود، نادیده گرفت. مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول مرده است، اما میراث او همچنان پابرجاست. در سریال هالک مونث، به نظر می‌رسد هالک هنوز در سوگ مرگ دوستش می‌باشد.

طرفداران همچنین با حضور ریری ویلیامز در دنیای سینمایی مارول در نقش قلب آهنی در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه، مقداری اکشن زرهی دریافت خواهند کرد. در حالی که این نوجوان با ذهنی درخشان و مهارت‌های فنی مشابه تونی استارک ممکن است جایگزین نماد محبوب مارول نشود، او حداقل می‌تواند یاد او را گرامی بدارد. در این مقاله قصد داریم تا بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

بهترین تغییرات مرد آهنی در سینما نسبت به کمیک

  • بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول و کمیک

شما می‌توانید فهرست بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

مرد آهنی در کمیک تفاوت بسیاری با نسخه سینمایی‌اش دارد. در واقع ایفای نقش رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک به قدری درخشان بود که طرفداران به هیچ وجه از این تغییرات ناراحت نشدند، حتی بیشتر از کمیک او را دوست داشتند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک بپردازیم.

مرد آهنی در کمیک ها به هوش مصنوعی تبدیل شد

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول و کمیک

راه‌های زیادی وجود دارد که کتاب‌های کمیک (بهترین کمیک های مرد آهنی) می‌توانند قهرمان را به زندگی بازگردانند. در کمیک‌های مرد آهنی، مارول تمام تلاش خود را کرد تا رستاخیز خود را تا حد ممکن منحصر به فرد کند. مرد آهنی هنگام نبرد با کاپیتان مارول در کمیک جنگ داخلی 2 جان خود را از دست داد، رویدادی که در آن کارول دانورز تصمیم گرفت افراد را قبل از اینکه مرتکب جنایتی بر اساس یک غیرانسان شوند، دستگیر کند.

در حالی که این بار مرد آهنی را در سمت راست نبرد قرار داد، اما برای او به همان شکلی تمام شد که برای کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) در داستان کمیک جنگ داخلی اول انجام شد. با این حال، استارک می‌دانست که روزی خواهد مرد، بنابراین هوشیاری خود را به عنوان یک هوش مصنوعی نجات داد و با مرگ او شروع به کار کرد و به او اجازه داد تا پس از مرگش به زندگی ادامه دهد. متأسفانه، به نظر می‌رسد که استارک هرگز این طرح اضطراری را در فیلم‌های مرد آهنی اجرا نکرده است.

مرد آهنی در کمیک برادر دارد

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد اهنی در MCU و کمیک

در دنیای سینمایی مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی)، تونی استارک تک فرزند بود و بنابراین تنها مالک شرکت استارک بود، اگرچه تقریباً بیش از یک بار شرکت را از دست داد. با این حال، در کمیک‌ها، او یک برادر داشت و همه این‌ها به دلیل دستکاری هاوارد استارک با پسر و خانواده‌اش بود. ماریا استارک عوارض بارداری داشت و هاوارد می‌خواست مطمئن شود که صاحب فرزند می‌شود، بنابراین از یک نژاد بیگانه کمک گرفت.

این نوزاد به لطف کمک بیگانه به دنیا آمد، اما سلامتی او رو به زوال گذاشت و استارک‌ها کودک را در آسایشگاه بنیاد ماریا استارک پنهان کردند. آن‌ها یک کودک متفاوت را به فرزندی قبول کردند تا آن را از تونی استارک پنهان کنند. چندین دهه بعد، تونی در مورد برادرش آرنو باخبر شد و آن دو تلاش کردند تا رابطه‌ای (عاشقانه‌ترین روابط مرد عنکبوتی) برقرار کنند که وقتی آرنو تلاش کرد یک ربات انقلابی طراحی کند، برادرش سعی کرد جلوی او را بگیرد.

تونی استارک در کمیک رهبر شیلد است

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینما و کمیک

در دنیای سینمایی مارول (بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول)، تونی استارک در بسیاری از دوران حضور خود در آنجا مقتدر بود. به همین دلیل است که درک این موضوع بسیار سخت بود که چگونه او می‌تواند به این سرعت از دولت ایالات متحده و ثبت نام ابرقهرمان در فیلم‌ها جانبداری کند. او دوباره با کنگره صحبت کرد، اجازه نداد کسی او را کنترل کند و سپس قرارداد محدودیت انتقام جویان را امضا کرد و وقتی به او گفته شد با دوستانش جنگید.

تفاوت بزرگ این است که وقتی مرد آهنی در کمیک‌ها طرف دولت را گرفت، هیچ کس تعجب نکرد. او همیشه در کمیک‌ها (15 ابرقهرمان شکنجه شده در کمیک ها) زیاد خوب نبود و گرفتن طرف دولت در مقابل دوستانش چندان تعجبی نداشت. وقتی جنگ داخلی به پایان رسید، تونی استارک حتی به عنوان مدیر جدید شیلد انتخاب شد، موقعیتی که او تا زمانی که نورمن آزبورن پس از حمله مخفی به قدرت رسید، در قدرت بود.

جیمز رودز قبل از ماشین جنگی در کمیک مرد آهنی بود

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینمایی Marvel و کمیک

یک نقطه در مرد آهنی 2 (بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول) بود که دوست صمیمی او جیمز رودز آمد و از او خواست که زرهش را تحویل دهد، زیرا او بی پروا شده بود. این اتفاق نیفتاد و رودز در نهایت زره ماشین جنگی خود را از ارتش ایالات متحده دریافت کرد و به قهرمان تبدیل شد. در کمیک، رودز نیز ماشین جنگی است، اما او ابتدا اینطور نبود.

در عوض، تونی استارک نقش خود را در نقش مرد آهنی پس از اینکه دچار اعتیاد به الکل شد، کنار گذاشت. در این مرحله، او زره خود را به رودز داد و جیمز تبدیل به مرد آهنی جدید در کمیک‌های مارول (تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول) شد. او این را از همه، از جمله انتقام جویان، پنهان کرد، زمانی که مرد آهنی دوباره به آن تیم پیوست. وقتی تونی بازگشت، نقش را پس گرفت و آن زمان بود که رودز به ماشین جنگ تبدیل شد.

مرد آهنی در کمیک فرزند خوانده ماریا و هوارد استارک بود

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

مرد آهنی فرزند نابغه صنعتگر هاوارد استارک و ماریا استارک بود و با همان هوش و عقل والدینش بزرگ شد. او همچنین مشکلاتی داشت زیرا پدرش همیشه او را برای انجام وظایف مربوط به کار کنار می‌کشید و تونی استارک با عصبانیت بزرگ شد.

شخصیت (بهترین شخصیت های کمیک پلنگ سیاه که در MCU نیستند) کمیک هاوارد استارک به شدت تغییر کرد. تونی پسر بیولوژیک هاوارد و ماریا نبود و در واقع توسط این زوج به فرزندی پذیرفته شد. او با هوش بسیار بالا بزرگ شد، اما رابطه او را با والدینش تغییر داد. تغییرات دیگر شامل نکشتن آن‌ها توسط سرباز زمستان در کمیک و فروختن روح خود به مفیستو برای موفقیت توسط هاوارد بود.

هویت مخفی مرد آهنی

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

در پایان اولین فیلم مرد آهنی، تونی استارک فاش کرد که مرد آهنی است و هویت مخفی او در همانجا به پایان رسید. از ابتدای کار او به عنوان مرد آهنی، عموم مردم می‌دانستند که مرد پشت نقاب کیست. این چیزی نیست که در کمیک مرد آهنی اتفاق افتاد. در واقع این ایده فوق العاده‌ای بود که مارول در دنیای سینمایی خود به تصویر کشید، زیرا به خوبی شخصیت مغرور و خودسر تونی استارک را نشان می‌داد.

تونی سال‌ها هویت خود را مخفی نگه داشت و به مردم گفت که مرد آهنی مسئول امنیت و محافظ شخصی اوست. او حتی به انتقام جویان نگفت که او تونی استارک است و گفت که استارک فقط خیرخواه آنهاست. در سال‌های بعد، او هویت خود را فاش کرد، اما برای مدت طولانی، هیچ‌کس نمی‌دانست تونی مرد آهنی می‌باشد.

جارویس در کمیک یک خدمتکار است

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

ادوین جارویس پیشخدمت هاوارد استارک در سریال (بهترین سریال های دی سی 2022 (DC)) تلویزیونی مامور کارتر بود. او یکی از متحدان اصلی پگی کارتر بود و در دو فصل آن سریال به او در ماموریت‌هایش کمک کرد، او یکی از بهترین شخصیت‌های سریال مامور کارتر به شمار می‌رود. در دنیای سینمایی مارول کنونی، جارویس هوش مصنوعی تونی استارک بود و به عنوان یک خدمتکار برای تونی کار نمی‌کرد.

در کمیک‌ها، ادوین جارویس پیشخدمت تونی استارک بود. او همچنین سال‌ها به عنوان پیشخدمت در عمارت انتقام‌جویان (بهترین کمیک های انتقام جویان) حضور داشت و در طول مدت حضورش در آنجا از تمام اعضای تیم مراقبت می‌کرد. در فیلم انتقام جویان: پایان بازی به طور مجدد هاوارد استارک در کنار خدمتکارش جارویس به تصویر کشیده شد. این یکی از بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول و کمیک بود که برای طرفداران جذابیت زیادی داشت.

مرد آهنی آلترون را خلق نکرد

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران (بهترین رهبران گروه انتقام جویان)، تونی استارک و بروس بنر اولتران را با این امید ساختند که اولین خط دفاعی در برابر تهدیدات زمین باشد. در عوض، اولترون به این نتیجه رسید که بزرگ‌ترین تهدید برای زمین انسان‌ها هستند و برای نابودی آن‌ها اقدام کرد.

داستان در کمیک‌ها (کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2) مشابه بود، اما این مرد آهنی نبود که اولتران را در آنجا خلق کرد. در واقع هنک پیم اولتران را ساخت. پیم یکی از بنیانگذاران انتقام جویان در نقش مرد مورچه‌ای بود و همین افکار را برای اولترون داشت، این یکی از بزرگترین تغییرات مرد اهنی در MCU و کمیک بود.

مرد آهنی در کمیک شوخ نیست

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

در فیلم‌ها، مرد آهنی یک ابرقهرمان (بهترین کمیک های غیر ابرقهرمانی) بسیار شوخ است. در حالی که او لحظاتی دارد که در آن بسیار جدی می‌باشد، مانند زمانی که در حال مبارزه با دوستانش در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بود، مرد آهنی به همان اندازه آماده است تا به کسی توهین کند و در هر لحظه یک طعنه بزند.

مرد آهنی دنیای سینمایی مارول (قوی ترین شرورهای بدون ابرقدرت در دنیای سینمایی مارول) برگرفته از کمیک نیست. در کمیک‌های مارول، مرد آهنی در بیشتر مواقع بسیار جدی است. او در بسیاری از بهترین داستان‌هایش بسیار بداخلاق ظاهر می‌شود و اغلب آخرین کسی است که شوخی می‌کند و این جزو بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینما و کمیک قرار می‌گیرد.

مرد آهنی در جنگ داخلی کمیک تقریباً یک شرور بود

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک

در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، مرد آهنی باید تأثیر نبردهای انتقام‌جویان (بهترین اعضای انتقام جویان) را می‌دید تا بفهمد که آن‌ها باید مسئول اعمالشان شناخته شوند. در حالی که قانون محدودیت انتقام جویان همچنان خطرناک بود. تونی با در این فیلم با دولت موافق بود، زیرا باعث مرگ افراد بی گناهی در طول نبردهای خود شدند و او می‌خواست تا افراد تیم عواقب اشتباهات خود را تجربه کنند.

در کمیک‌های مارول، تونی در طول جنگ داخلی کارهای بد زیادی انجام داد. او یک زندان در منطقه منفی ایجاد کرد و هرکسی را که قرارداد را امضا نمی‌کرد در آنجا زندانی کرد. او از دی ان ای ثور (بهترین کمیک های ثور) برای ساختن کلونی استفاده کرد که جالوت را بکشد. در پایان، مرد آهنی کاپیتان آمریکا را به قتل رساند و از کار خود پشیمان شد. این یکی از بزرگترین تغییرات مرد آهنی در دنیای سینمایی Marvel و کمیک بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بزرگترین تغییرات مرد آهنی در سینما و کمیک بوک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سینما 500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی 500 تا سریال های برتر MCU مرد آهنی در کمیک ها به هوش مصنوعی تبدیل شد مرد آهنی در کمیک برادر دارد تونی استارک در کمیک رهبر شیلد است جیمز رودز قبل از ماشین جنگی در کمیک مرد آهنی بود هویت مخفی مرد آهنی جارویس در کمیک یک خدمتکار است مرد آهنی آلترون را خلق نکرد مرد آهنی در کمیک شوخ نیست مرد آهنی در جنگ داخلی کمیک تقریباً یک شرور بود بهترین کمیک های مرد آهنی بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا بهترین فیلم های مارول و دی سی عاشقانه‌ترین روابط مرد عنکبوتی بهترین پیچش های داستانی در فیلم های فاز 2 مارول 15 ابرقهرمان شکنجه شده در کمیک ها بهترین دیالوگ های مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول بهترین شخصیت های کمیک پلنگ سیاه که در MCU نیستند بهترین سریال های دی سی 2022 DC بهترین کمیک های انتقام جویان بهترین رهبران گروه انتقام جویان کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2 بهترین کمیک های غیر ابرقهرمانی بهترین اعضای انتقام جویان بهترین کمیک های ثور قدرتمندترین شرورهای مارول که ابرقدرت ندارند نقد و بررسی فیلم Black Panther Wakanda Forever قدرتمندترین سلاح های مارول نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما ابرقهرمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو