برای درمان غلظت خون بهترین کار درمان خانگی می باشد، ما در این مطلب از سلام دنیا درباره درمان خانگی غلظت خون با بهترین رقیق کننده خون، درمان غلظت خون با بهترین دمنوش های رقیق کننده خون، میوه ها، عرقیات، گیاهان، گلاب و هندوانه به عنوان رقیق کننده خون  صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین رقیق کننده خون کدامند

از بهترین رقیق کننده های خون ، گیاهان و میوه ها می توان نام برد که به صورت دمنوش و یا عرق و همینطور آب میوه ها استفاده کرد، در ادامه با انواع این رقیق کننده ها آشنا خواهید شد.

درمان خانگی غلظت خون با دمنوش های رقیق کننده خون

1. دمنوش رقیق کننده خون: زنجبیل

زنجبیل را هم می توانید به صورت پودر شده در غذا و هم به صورت دمنوش استفاده کنید، زنجبیل تازه برای دمنوش بسیار مناسب خواد بود، و به خاطر وجود سالیسیلات که یک ماده‌ی شیمیایی می باشد غلظت خون را کاهش می دهد و به رقیق کردن خون کمک می کند. از دمنوش زنجبیل می توانید در طول روز دو یا سه فنجان بنوشید.

دمنوش های رقیق کننده خون1

2. دمنوش رقیق کننده خون: دارچین

دارچین نیز از آن دسته گیاهانی است که هم پودر آن در انواع غذاها استفاده می شود و هم با استفاده از تکه های آن می توانید دمنوش تهیه کنید، وجود کوکارین موجود در دارچین که یک ماده‌ی شیمیایی است از انعقاد خون جلوگیری می‌کند و فشارخون را کاهش می دهد به همین دلیل در رقیق کردن خون نیز موثر می باشد. از دمنوش دارچین روزانه دو تا سه فنجان می توانید مصرف نمایید.


حتما بخوانید: خواص و مضرات دمنوش دارچین برای زنان و مردان


3. دمنوش رقیق کننده خون: چای سبز

چای سبز با وجود بالای آنتی اکسیدان بالایی که دارد از غلظت خون جلوگیری کرده و می تواند سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کند. مصرف روزانه 3 فنجان چای سبز انعطاف پذیری دیواره‌ی رگ‌های خونی را افزایش می دهد و غلظت خون  را کاهش می دهد.

دمنوش های رقیق کننده خون2

4. دمنوش رقیق کننده خون: آویشن

دمنوش آویشن طبق سفارش های طب سنتی می تواند به رقیق کردن خون کمک نماید، به این شکل که با پودر یا برگهای آویش خشک را داخل آب جوشیده ریخته و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا دم بگیرد، سپس آنرا از صافی عبور دهید و میل نمایید. با این روش خون شما رقیق خواهد شد. 

میوه های رقیق کننده خون

5. رقیق کردن خون با عناب (عناب و درمان غلظت خون)

یکی از میوه هایی که به شدت به کاهش غلظت خون افراد کمک می کند عناب می باشد، عناب را هم می توان پوست کند و میل کرد و هم دمنوش آن را تهیه کرد، به این صورت که 10 عدد عناب را داخل یک لیوان آب ریخته و روی حرارت بگذارید تا دم بگیرد. از این دمنوش روزی دو فنجان صبح و عصر می توانید مصرف کنید.

میوه های رقیق کننده خون1

6. رقیق کردن خون با: انار

انار از میوه های بسیار موثر در کاهش غلظت خون می باشد، این میوه به دلیل دارا بودن پلی فنول غلظت خون را کاهش داده و به جریان خون را سرعت می بخشد. انار را هم می توان دانه کرده مصرف کنید و هم آب آن را بگیرید.

7. رقیق کردن خون با: آناناس

آناناس از میوه های مفیدی است که به خاطر وجود آنزیمی به نام بروملین در رقیق کردن خون نیز موثر می باشد، این میوه بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون را نیز درمان می کند. از این میوه هم به صورت آب گرفته و هم پوره شده می توانید استفاده کنید.

میوه های رقیق کننده خون2

8. رقیق کردن خون با: انگور یا کشمش

انگور به خاطر وجود سالیسیلاتی دارد می تواند یک آسپرین طبیعی برای رقیق کردن خون باشد،  این ماده هم در انگور تازه و هم خشک شده ( کشمش) وجود دارد که با مصرف آن غلظت خون و فشار آن را کاهش می دهند.


حتما بخوانید: درمان قطعی فشار خون بالا با عرقیات گیاهی و دمنوش


  • از میوه‌های دیگر نیز مانند شاه توت، گیلاس، نارنگی، توت سرخ، آلو بخارا، توت فرنگی، لیموترش، زرشک می توان نام برد که به کاهش غلظت خون و رقیق شدن آن کمک می کنند.

عرقیات رقیق کننده خون

9. عرق رقیق کننده خون: عرق شوید

در طب سنتی از عرق شوید برای کاهش غلظت خون و رقیق کردن آن نام برده شده است، برای مصرف آن بدبن منظور بهتر است با متخصصین گیاهان دارویی مشورت نمایید.

عرقیات رقیق کننده خون1

10. عرق رقیق کننده خون: عرق گزنه

گزنه نیز با سرعت دادن جریان خون در رگها می تواند غلظت خون را کاهش دهد، برای رقیق شدن خون بهتر است به مدت دو هفته و هر روز 3 استکان از عرق شوید میل کنید.

11. عرق رقیق کننده خون: عرق کاسنی

عرق کاسنی را به منظور کاهش غلظت خون می توانید مصرف نمایید، این نوشیدنی گیاهی علاوه بر رقیق کردن خون شما می تواند معده را نیز هم تقویت نماید.

عرقیات رقیق کننده خون2

12. عرق رقیق کننده خون: عرق باباآدم

از گیاه باباآدم به عنوان گیاه دارویی تصفیه کننده خون یاد می شود، افراد با نوشیدن مقداری از آن روزانه به کاهش غلظت خون کمک می کنند. این نوشیدنی گیاهی بر سیستم لنفاتیک بدن، تاثیر مستقیم می گذارد.


حتما بخوانید: خواص و مضرات گیاه بابا آدم برای لاغری و بدن


13. عرق رقیق کننده خون: عرق گیاهی آلوئه‎‌ورا

بله عرق آلوئه ورا نیز می تواند در کاهش غلظت خون مفید عمل کند و همچنین در سم زدایی بدن تاثیر بگذارد، این نوع عرق تصفیه کننده خون نیز می باشد.

عرقیات رقیق کننده خون3

گیاهان رقیق کننده خون

14. رقیق کننده خون گیاهی: فلفل قرمز

از فلفل قرمز به خاطر وجود ترکیبات سالیسیلاتی که دارد می توان در کاهش غلظت خون استفاده کرد، به این شکل که هم فلفل قرمز تازه و هم فلفل خشک کرده به صورت پودر را در غذای خود ریخته و مصرف کنید.

15. رقیق کننده خون گیاهی: سیر

سیر خاصیتی ضدترومبیت دارد و حاوی آنتی اکسیدان می باشد به همین دلیل از سلول‌های بدن محافظت می کند و فشار خون را تنظیم می کند و موجب حرکت خون در رگ ها شده و غلظت خون را پایین می آورد.

گیاهان رقیق کننده خون1

16. رقیق کننده خون گیاهی: زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است همچنین ضد التهاب و رقیق‌کننده خون می باشد، به همین دلیل از داروهای گیاهی برای کاهش غلظت خون می باشد. از زردچوبه می توانید در غذا استفاده کنید.

17. رقیق کننده خون گیاهی: سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو که حاوی ویتامین E هستند از کاهنده های غلظت خون می باشند و فشار خون را تنظیم می کنند.

گیاهان رقیق کننده خون2

18. گلاب رقیق کننده خون است؟

گلاب با طبع گرمی که دارد مقوی مغز و اعصاب می باشد، این مایع خوشبو با تنظیم جریان خون و از بین بردن سموم و مواد مضر می تواند به کاهش علظت خون کمک کند و خون را رقیق کند. گلاب خون را در رگها شفاف و صاف می کند و به انسجام بافت رگ‌ها و کمک می کند.

گلاب رقیق کننده خون است؟

19. هندوانه رقیق کننده خون است

هندوانه با وجود سدیم، پتاسیم و کلسیم داروی مناسبی برای کاهش فشار خون، تقویت کننده کبد و کلیه ها می باشد، املاح موجود در هندوانه به رقیق شدن خون نیز کمک کرده و میوه مناسبی برای افراد با غلظت خون بالا می باشد.

هندوانه رقیق کننده خون

سخن آخر

در این مطلب با درمان و رقیق کننده های خون آشنا شدید، اما باید دقت داشته باشید که در مصرف هیچ کدام از این گیاهان، عرقیات و میوه ها زیاده روی نباید شود زیرا که نتیجه سوء برجای خواهد گذاشت.