ماجرای وحشتناک زندان دیو در ایران

ماجرای وحشتناک زندان دیو در ایران


منبع: دلتا پیام

597

1401/9/4

16:33


زندان دیو یا زندان سلیمان، مکانی است که سلیمان نبی، دیوهای نافرمان را در آن زندانی می‌کرده است؛ دیوهایی که کماکان، صدای فریادهای گوش‌خراش آن‌ها از دهانه کوه به گوش می‌رسد.

ماجرای وحشتناک زندان دیو در ایران

محلی‌ها می‌گویند، زندان دیو یا زندان سلیمان، مکانی است که سلیمان نبی، دیوهای نافرمان را در آن زندانی می‌کرده است؛ دیوهایی که کماکان، صدای فریادهای گوش‌خراش آن‌ها از دهانه کوه به گوش می‌رسد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با زندان سلیمان در آذربایجان غربی آشنا شوید.

suleiman prison

زندان سلیمان در آذربایجان غربی

زندان سلیمان، یک اثر طبیعی و در واقع، کوهی است که در سه کیلومتری غرب تخت سلیمان در آذربایجان غربی واقع شده است. فاصله این کوه تا ارومیه، حدود ۳۰۰ کیلومتر و تا تکاب، ۴۰ کیلومتر است. برای دسترسی به این کوه از ارومیه، حدود پنج ساعت و از تکاب، حدود ۴۰ دقیقه راه دارید. کوه این زندان در ۴۷۵ کیلومتری تهران واقع شده است و برای رسیدن به آن باید، حدود ۶ ساعت رانندگی کنید.

زندان دیو

درباره زندان سلیمان بیشتر بدانید

زندان دیو، تپه‌ای در میان دشتی زیبا، متعلق به دوره سوم زمین‌شناسی است. این کوه که یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان آذربایجان غربی به شمار می‌آید، هر سال، گردشگران زیادی را به این منطقه از ایران می‌کشاند. این کوه میان تهی و مخروطی شکل در نگاه اول، بسیار وهم‌انگیز به نظر می‌رسد. به‌دلیل برخورداری از حفره‌ای عمیق و وجود یک چاه، از گذشته اهمیت ویژه‌ای داشته است. اگر از این کوه بالا بروید، در دهانه آن با حفره‌ای بسیار عمیق و ترسناک روبه‌رو خواهید شد که با نگاه کردن به انتهای آن، سرگیجه خواهید گرفت.

زندان سلیمان

حفره درون کوه در طول هزاران سال از رسوبات کانی‌ها در آب به وجود آمده است. کوه زندان، بین ۸۷ تا ۱۰۸ متر ارتفاع دارد؛ با این حال، حفره عمیق داخل آن با حدود ۸۰ متر ارتفاع و با دهانه تقریبی ۶۵ متر، گسترش پیدا کرده است. اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، پاییز در تهران کجا برویم؟ را بخوانید.

مسیر دسترسی به زندان

برای دسترسی به زندان سلیمان باید به استان آذربایجان غربی بروید. سپس از جاده بیجاب به تکاب، وارد جاده دندی شوید. پس از عبور از تخت سلیمان، سه کیلومتر به‌سمت غرب حرکت کنید تا به کوه اسرارآمیز زندان دیو یا زندان سلیمان برسید.

زندان سلیمان در آذربایجان غربی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند راحت‌ترین مسیر زمینی تهران به کیش.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو