فواید شگفت انگیز انار برای سلامتی و زیبایی

فواید شگفت انگیز انار برای سلامتی و زیبایی


منبع: آراس

11

1401/9/4

16:33


فواید شگفت انگیز انار

فواید شگفت انگیز انار

انار میوه‌ ای خوش‌ مزه و خوش‌ رنگ است که در فصل پاییز راهی بازار میوه می شود. از فواید شگفت انگیز انار هر چه بگیم کم گفته ایم این نعمت خدا برای تک تک اعضای بدن مفید می باشد. در ادامه با خواص انار برای سلامتی و زیبایی آشنا خواهید شد.

فواید شگفت انگیز انار

انار دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و همچنین پونیکالاجین است. آنتی‌اکسیدان‌های انار در پوست و دانه‌های قرمزرنگ آن وجود دارد به همین دلیل پوست این میوه نیز خاصیت داروی دارد. پس با مصرف انار به‌راحتی می‌توانید از سلول‌های خود در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنید. میزان آنتی‌ اکسیدان انار بیشتر از چای سبز تخمین زده‌ شده است.

انار برای سلامت قلب
اسیدهای چرب موجود در انار می‌تواند محافظی چندجانبه از قلب داشته باشد. همچنین از دیگر خواص انار بر قلب می‌توان به بازسازی و بهبود شرایط اندامی قلب و عروق اشاره کرد.

فواید شگفت انگیز انار

فواید انار برای پوست

انار تاثیر زیادی در شادابی و جوان ماندن پوست دارد. ویتامین C موجود در انار عامل مؤثر بازسازی و شاداب بودن پوست است.

آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در انار روند پیری و ایجاد چین‌وچروک در پوست را کنترل می‌کند. همچنین مصرف انار می‌ تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد.

انار حاوی ویتامین‌های B6 و B12 است. این ویتامین‌ها نقش مؤثری در داشتن موهایی سالم و زیبا دارند.

فواید شگفت انگیز انار

خواص آب انار

آب انار منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. انار بمب آهن و پتاسیم به‌حساب می‌آید. علاوه‌برآن این ماده خوراکی حاوی ویتامین‌های K، E، B6، B12 و C است. جالب است بدانید آب یک انار متوسط می‌تواند بیش از 40 درصد نیاز روزانه شما را به ویتامین C در روز تأمین کند

فواید شگفت انگیز انار

فواید انار در بارداری

مادران باردار با مشکلاتی از قبیل دیابت حاملگی، مشکلات دستگاه گوارش و گاهی کم‌خونی مواجه می‌شوند. انار خواص بی‌نظیری برای مادران باردار و نوزادشان دارد. ازآنجایی‌که انار سرشار از آهن است می‌ تواند کمبود آهن مادر و جنین را جبران کند. همچنین با کنترل قند خون ریسک ابتلاء به دیابت بارداری را کم می‌کند.

از دیگر خواص انار که در نوع خود بی‌نظیر است تأثیر آنتی‌اکسیدان‌های آن بر عوامل ایجادکننده نقض‌های مادرزادی چه ازلحاظ جسمی و چه ازلحاظ مغزی است. با مصرف انار این عوامل به‌صورت قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. از دیگر فواید انار تصفیه خون مادر و افزایش تولید شیر است.

خواص پوست انار

پوست انار هم قابل استفاده می باشد. پوست انار خشک شده ، همانند خود میوه دارای خواص زیادی است. در طب سنتی از پوست انار به عنوان داروی ضد انگل، ضد اسهال، تقویت کننده قلب استفاده می شود. هم چنین برای درمان زخم های دهان، خون ریزی لثه، بواسیر و زخم معده نیز استفاده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو