آیا گوشی اندروید خود را جایی جا گذاشته اید و نمی توانید آن را پیدا کنید؟ یا آن را در دفتر کار، در خانه یا در اتاق هتل جا گذاشته باشید، دانستن اینکه گوشی شما گم شده است ترسناک است. اما در این مقاله از سلام دنیا درباره اینکه چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؛ روش ردیابی و پیدا کردن گوشی هوشمند اندروید و نحوه قفل کردن گوشی دزدیده شده آموزش دادیم تا بتوانید آن را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

اکثر تلفن‌های اندرویدی را می‌توان با Google Find My Device، که Google به عنوان بخشی از مدیریت دستگاه Android ارائه می‌کند، از راه دور مکان‌یابی و قفل کرد. نگران نباشید؛ در اینجا نحوه استفاده از Find My Device را در تلفن یا تبلت Android خود، نحوه یافتن آن در صورت گم شدن و نحوه بازنشانی آن در صورتی که نمی توانید آن را پیدا کنید یا به سرقت رفته است را توضیح خواهیم داد.

چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؟

در این پست، ما شما را از طریق فرآیند کاملی راهنمایی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تلفن اندرویدی را که گم شده است، را قفل  کنید، حتی اگر نتوانید مکان واقعی دستگاه را پیدا کنید، از همه داده‌های شما محافظت می‌کند.

چند فاکتور وجود دارد که باید از قبل از آنها مطمئن شوید تا تضمین کنید همیشه می توانید گوشی هوشمند خود را پیدا کنید. با استفاده از این عوامل می توانید به سرعت گوشی اندرویدی خود را پیدا کنید. علاوه بر این، آنها به شما کمک می کنند تا مکان تلفن گم شده خود را مشخص کنید. گوگل این عوامل را برجسته کرده است:


حتما بخوانید: ردیابی گوشی شیائومی گم شده با mi cloud


  • گوشی هوشمند شما باید روشن باشد.
  • تلفن شما باید دارای  «location» روشن باشد.
  • در حالت ایده آل، گوشی هوشمند شما باید به Wi-Fi یا داده تلفن همراه متصل باشد.
  • عملکرد «Find my device» گوشی هوشمند شما باید فعال باشد.
  • در Google Play، گوشی هوشمند شما باید در دسترس باشد.
  • حساب Google شما باید وارد گوشی شده باشد.

روش ردیابی و پیدا کردن گوشی اندروید گم یا دزدیده شده

توجه: تنها زمانی می توانید آخرین موقعیت شناخته شده گوشی خود را ببینید که به اینترنت دسترسی نداشته باشد.

ابتدا بررسی کنید که آیا قابلیت Find My Device فعال است یا خیر. برای انجام این کار، مراحل را دنبال کنید:

  • اگرچه Find My Device یک ویژگی است که در اکثر تلفن های اندرویدی مدرن گنجانده شده است، برخی از مدل ها از آن پشتیبانی نمی کنند. با این وجود، از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید تا ببینید آیا گوشی هوشمند شما با ویژگی Find My Device سازگار است یا خیر.
  • "Setting" گوشی هوشمند اندرویدی خود را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی گزینه "security" ضربه بزنید.

ردیابی و پیدا کردن گوشی اندروید گم یا دزدیده شده 1

  • اگر گزینه Find My Device را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید.
  • کلید ضامن را بزنید تا روشن شود.

ردیابی و پیدا کردن گوشی اندروید گم یا دزدیده شده 2

برای پیدا کردن گوشی هوشمند اندرویدی گمشده خود، باید با استفاده از همان حساب گوگل وارد رایانه یا گوشی هوشمند اندرویدی دیگری شوید.


حتما بخوانید: چگونه سرعت گوشی سامسونگ را بالا ببریم


  • در رایانه خود، به صفحه وب android.com/find بروید. با استفاده از همان حساب  گوگل مرتبط با تلفن گم شده یا دزدیده شده خود وارد سیستم شوید.
  • از طریق Find My Device در گوشه سمت چپ بالای صفحه می توانید جزئیات مربوط به باتری، نام تلفن و شبکه ای که به آن متصل است را بیابید.
  • اکنون، می توانید مکان گوشی هوشمند اندرویدی خود را در نقشه گوگل ببینید.
  • بسته به جایی که هستید و اتصال اینترنت شما، Find My Device فقط می تواند شما را در نزدیکی تلفن قرار دهد نه در یک موقعیت دقیق.
  • در سمت چپ صفحه کامپیوتر، می توانید سه گزینه را مشاهده کنید:

ردیابی و پیدا کردن گوشی اندروید گم یا دزدیده شده 3

1. پخش صدا: روی آن ضربه بزنید و حتی اگر تلفن هوشمندتان در حالت لرزش یا بی صدا باشد، به مدت 5 دقیقه زنگ خواهد زد. به این ترتیب، با نزدیک‌تر شدن به آن، می‌توانید مکان دقیق گوشی نابجا را بشنوید.

2. SECURE DEVICE: با استفاده از این گزینه می توانید گوشی خود را قفل کرده و از حساب خود خارج شوید. همچنین می‌توانید پیام کوتاهی وارد کنید که اگر کسی آن را روشن کند، روی صفحه نمایش گوشی شما نمایش داده می‌شود. یک شماره می تواند به عنوان راهی برای تماس افراد با شما در صورت یافتن تلفن شما و روشن کردن آن اضافه شود. به این ترتیب، هر کسی می‌تواند پیام شما را ببیند و با شماره‌ای که شما ارائه می‌دهید تماس بگیرد.

3. ERASE DEVICE: دیگر نمی‌توانید پس از کلیک کردن بر روی پاک کردن دستگاه، موقعیت گوشی هوشمند خود را دنبال کنید زیرا همه اطلاعات گوشی را برای همیشه حذف می‌کند، که شامل اطلاعات Find My Device مرتبط با حساب Google شما می‌شود. برای تکمیل این مرحله، باید نام کاربری و رمز عبور گوگل خود را تایید کنید. با این حال، دستگاه شما تا زمانی که اتصال اینترنتی برقرار نکند پاک نمی شود.

آخرین سخن در مورد نحوه ردیابی تلفن اندرویدی گم شده خود

تلفن گم شده شما ممکن است همیشه قابل بازیابی نباشد. شما همیشه این انتخاب را دارید که از پلیس کمک بخواهید، که به طور قابل توجهی شانس شما را برای پیدا کردن تلفن همراه گمشده خود افزایش می دهد. این مقاله را تا جایی که ممکن است با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید تا هر زمان که گوشی هوشمند اندرویدی خود به اطراف می‌رود، آن را پیدا کنند. همچنین، اگر پیشنهاد یا سوالی دارید، مطرح کنید.