پوست شما میوه ها را به اندازه لوازم آرایش و پالت شما دوست دارد.ماسک  های صورت میوه ای یکی از متداول ترین روش ها برای حل مشکلات مراقبت از پوست است. در این مطلب سلام دنیا به فواید و خواص و مضرات توت فرنگی برای پوست صورت و همچنین طرز تهیه 7 ماسک توت فرنگی برای جوش صورتف لک صورت و زیبایی و روشن شدن پوست با عسل، لیمو و خامه در خانه پرداختیم. با ما همراه باشید.

توت فرنگی به عنوان یک میوه غنی از مواد مغذی، فواید متعددی برای پوست شما دارد. از دوران روم و مصر به دلیل خواص دارویی بی شمارش به ویژه برای پوست  استفاده می شده است. بنابراین، اجازه دهید در مورد چگونگی ساخت ماسک های صورت توت فرنگی صحبت کنیم.

فواید و خواص توت فرنگی برای پوست

1. امروزه از نظر علمی ثابت شده است که توت فرنگی با خواص آنتی اکسیدانی، قابض و ضد التهابی خود به کند کردن روند پیری، درمان سوختگی ها و ارائه بهترین نوع محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

2. توت فرنگی سرشار از آلفا هیدروکسیلیک اسید است و به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست کمک می کند.

3. آنها دارای محتوای بالایی از اسید سالیسیلیک هستند که آنها را به عواملی ایده آل برای درمان آکنه تبدیل می کند.


حتما بخوانید: درمان جوش با طب سنتی چینی


4.همچنین حاوی محتوای گسترده ویتامین C است که تولید کلاژن را افزایش می دهد و خطوط و چین و چروک های ظریف را به حداقل می رساند. توت فرنگی همچنین ممکن است رنگ پوست را روشن کرده و تیرگی را کاهش دهد.

5.همچنین می توانید از این میوه برای تقویت پوست، بهبود بافت پوست و روشن کردن رنگدانه ها و علائم آکنه استفاده کنید.

خواص توت فرنگی برای پوست

مضرات توت فرنگی برای پوست

توجه: برخی از افراد ممکن است به توت فرنگی حساسیت داشته باشند، که ممکن است باعث شود پوست جوش یا کهیر بزند. بنابراین، قبل از استفاده از هر یک از  ماسک های صورت زیر، یک تست پوستی  انجام دهید. در صورت بروز هرگونه تحریک، لطفاً مصرف ماسک توت فرنگی را متوقف کنید.

طرز تهیه 7 ماسک توت فرنگی برای جوش صورت، لک صورت و زیبایی پوست

1. ماسک توت فرنگی و خامه تازه:

پوره توت فرنگی را با خامه تازه یا ماست  مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. به تمام صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. شما می توانید این ماسک را مانند آنچه من به طور منظم انجام می دهم، فریز کرده و نگهداری کنید. این ماسک به کاهش آکنه کمک می کند.

2. ماسک صورت توت فرنگی و لیمو: 

به روشن شدن پوست شما کمک می کند و علائم رنگدانه روی پوست شما را روشن می کند . توت فرنگی و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کنید. به مدت 15 دقیقه روی تمام صورت بمالید و با آب گرم بشویید.

طرز تهیه ماسک صورت توت فرنگی و لیمو

3. ماسک توت فرنگی و شکلات:

توت فرنگی را به همراه یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و عسل له کنید. به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید و با آب گرم بشویید. این به درخشندگی پوست شما کمک می کند و همچنین آن را نرم می کند.


حتما بخوانید: طرز تهیه بهترین ماسک صورت خانگی با شکلات برای جوش و لک


4. ماسک صورت عسل و توت فرنگی:

چند عدد توت فرنگی را له کنید تا به صورت خمیری یکدست درآید. یک قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی آن قرار دهید و با آب گرم بشویید. عسل یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با ناخالصی های پوست و آکنه کمک می کند.

5.ماسک توت فرنگی برای پوست مستعد لک

یک چهارم فنجان موز رسیده و توت فرنگی را له کرده، یک چهارم فنجان خامه ترش یا ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. به تمام صورت بمالید؛ قبل از اینکه آن را با آب گرم بشویید، اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

6. آرد برنج و توت فرنگی

چند عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید. 15 دقیقه قبل از شستن روی صورت بمالید. 

7. اسکراب صورت با توت فرنگی:

یک توت را برش دهید و آن را به تمام صورت خود بمالید، اسیدهای آلفا هیدروکسیل آن توانایی لایه برداری عالی دارند.بگذارید یک دقیقه روی پوستتان بماند سپس بشویید.

سوالات متداول

آیا توت فرنگی برای روشن شدن پوست مفید است؟

آره. توت فرنگی به روشن شدن پوست و کاهش رنگدانه ها کمک می کند تا پوست را روشن و درخشان نشان دهد.

آیا گذاشتن توت فرنگی به صورت روزانه خوب است؟

آره. برای بهره مندی از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن، می توانید روزانه از تونر یا ماسک توت فرنگی استفاده کنید.

آیا توت فرنگی پوست شما را درخشان می کند؟

آره. توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و AHA است که می تواند به شما کمک کند پوستی روشن و بدون لک داشته باشید.

سخن آخر

 ماسک های صورت توت فرنگی از راه های مختلفی برای پوست مفید هستند. این میوه ها روند پیری را کند می کنند، از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند، به لایه برداری کمک می کنند، آکنه را درمان می کنند،تیرگی را کاهش می دهند و رنگ پوست را روشن می کنند. آنها همچنین بافت پوست شما را بهبود می بخشند و خطوط ریز را به حداقل می رسانند. می توانید توت فرنگی را با خامه تازه، لیموترش، پودر کاکائو، عسل، موز یا آرد برنج مخلوط کنید تا این ماسک های صورت را درست کنید. همچنین، می توانید توت فرنگی را مستقیماً روی پوست خود به عنوان اسکراب استفاده کنید. شما می توانید این ماسک ها را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا از مزایای فوق العاده آنها بهره مند شوید.


مطلب مرتبط:

طرز تهیه 10 ماسک صورت خانگی با لیموترش برای جوش، لک و صافی پوست

طرز تهیه 15 نوع ماسک سیب زمینی برای لکه، چاقی، جوش و سفید شدن صورت