انشا در مورد قطره اشک ⚡️ با مقدمه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

7

1401/9/4

16:35


انشا در مورد قطره اشک: قطره ای داغ که بهترین احساسات و زیباترین خاطرات آن را در کوره دل ذوب کرده و راهی چشم می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا در مورد درختی که پا در هواست

انشا در مورد قطره اشک

انشا در مورد قطره اشک

مقدمه: داغ ترین قطره اشک است که محصول چشم و دل و قلب است و اگر دل به درد نیاید، همانا چشم را یارای گریستن نیست . قطره ای پر از حرف که قلم را یارای نوشتن نیست و دفتر را توان شرح این داستان نبوده و نیست. نه شاعری می تواند سوز این قطره شرح دهد و نه نویسنده ای می تواند بنویسد.

بدنه: بگذارید خودم با شما سخن بگویم و خودم را معرفی کنم. من یک قطره اشکم داغ و پاک و پر از حرف، گاهی از سر شوق جاری می شوم و زمانی از روی بغض، زمانی از چشم کودکی سرازیر می شوم که بی تاب مادر است و روزگاری از چشم مادری جاری می شوم که بی تاب فرزند است.

زمانی از جدایی محبوب و معشوق میریزد و گاهی هم در مناسبت هایی چون روضه های امام حسین جاری می شود و مادران عزادار مرا بر روی دستمال خشک می کنند تا شیفیع روز محشرشان باشم. من در هر جا که باشم سوز دل را می رسانم و گرمای من از حضور عشق است.

من ناب و زلالم و در کوره قلب تفتیده شده ام و از چشم فرود می آیم. گرما و تب من از سوز و ناله عشاق سرگردان در کوی عشاق است و من همه وجودم سوز و گرمای حس ناب سوختن است که به بیننده یا طرق مقابل منتقل می کنم.

گاهی ار سر شادی هم مهمان گونه های مردم می شوم. عروس دم بخت و مادرش که در آغوش هم گریه می کنند. یا پدر و مادری که پس از مدتها صاحب فرزندی شده اند. من گاهی در زیارت اماکن متبرکه هم از چشم زائران جاری می شوم و از درگاه خدا طلب بخشش میکنند. من سوز شمع را دوچندان جلوه می دهم.

نتیجه گیری: بعضی از کلمات در زبان فارسی موجب زیباتر شدن نوشته و شعر می گردند. قطره اشک بهترین و زلال ترین آب است که نشان سوز دل و تپش پاک قلب است که پس از سوز دل از چشم جاری می گردد.

انشا جانشین سازی قطره اشک

مقدمه: قطره ای ناب و پاکم، اشک هستم و از دیار دلسوختگان، صافی ام چون آینه و زلالیم چون رود است. من هر جا که باشم دلی سوخته است و خون، نامم اشک، دیارم دل سوحتگی، مرامم مهربانی و کلامم هق هق.

بدنه: گاهی که به قاب عکس عزیز از دست رفته ای خیره می شوم، یک باره چشمم بی اختیار میزبان اشک می شود و قطره قطره گونه ام بارانی می گردد. وقتی گنبد امام حسین یا امام رضا را از دور می بینم اول دلم هوایی می شود و سپس چشمم بارانی، هر بار که طفل مظلوم یمنی را می بینم و یا کودک سوخته از جنگ و غارت را می بینم، بی اختیار به چشمم می آید و مرا آرام می کند.

من زلال ترین قطره جهانم که خدا خلق کرده است. شاید از باران هم پاک تر، گاهی که به یاد مظلومیت سالار شهیدان می افتم و یا فرق شکافته علی را به یاد می آورم و یا خرابه شام را، چشمم می سوزد و اشک فرو می افتد. من ناب و عالی و پر از حکایت های دردناکم. گاهی هم از سر شادی می آیم و جمعی را می سوزانم و سپس می خندانم.

مادری که پس از چند سال فرزند دربندش را می بیند، بی اختیار گریه می کند. یا وقتی مردی و زنی که مدت هاست آرزوی زیارت کربلا دارند و نامشان برای این زیارت برگزیده می شود، من از راه می رسم و کمک می کنم تا این شوق مجسم شود.

یا روزی که مادری خبر قبولی فرزندش را می شنود اشک رضایت می ریزد و خدا را هزار بار شکر می گوید. شادترین لحظات، ناب ترین ثانیه ها، عالی ترین احساسات، بی هواترین در آغوش کشیدن ها همه با تجلی من آشکار می شوند و دیده می شوند.

من قطره ای بهشتی ام که هر آتشی را فرو می نشانم. قطره ای پر از حرف که داستانم از قرنها روی زبان هاست و همه می نویسند و می خوانند و شرحم می دهند. اما حتی یک قطره ام را خوب وصف نکرده اندو نمی توانند مهارش کنند.

نتیجه گیری: جاری شدن اشک نشان از سوختن دل است. کاش کمی با اشک چشم به درگاه خالق اشک دعا کنیم و از خدا بخواهیم ما را عفو کند. اشک زلال که جاری شود، دل شکسته شده و دعای دل شکسته مستجاب می گردد.

انشاء های پیشنهادی :
انشا طنز از زبان کارنامه
و
انشا در مورد خاطرات یک درخت کهنسال
و
انشا در مورد زندگی بدون برق

☑️ به پایان انشا درباره قطره اشک رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو