انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس با مقدمه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

9

1401/9/4

16:35


انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس: اگر تمام حساب های بانکی شما پر از پول باشد و آرامش نداشته باشید، باز هم فقیر هستید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا در مورد قطره اشک

انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس

انشا با تضاد معنایی آرامش و استرس

مقدمه: آرامش امری درونی و فردی است که هر انسان می تواند برای خودش رقم بزند و دل و قلبش آرام باشد. آرامش در درون انسان تعبیه شده و اگر کسی بخواهد آن را متبلور کند، باید از تمام چیزهایی که آرامشش را برهم می زند، دوری کند. بارها در آیات قران و احادیث می خوانیم که یاد خدا موجب آرامش است.

بدنه: اگر تمام ماشین های آخرین سیستم را در پارکینگ منزل داشته باشید، اگر دلارتان از پارو بالا برود، و در بهترین و زیباترین قصرهای مجلل زندگی کنید و یا در برجی چند طبقه ساکن باشید و قصرتان از الماس و طلا باشد، اگر آرامش نداشته باشید، هیچ کدام ارزشی ندارند و برایتان ویرانه ای بیش نیستند.

اگر مالک کشتی کروز باشید و روی دریاها زندگی کنید، اگر شب روی گلبرگ های گل بخوابید، اگر در بهار با همه گل ها هم نشین شوید، اگر تمام باغ های جهان از آن شما باشند و در تابستان در میان میوه ها شب و روز بگذرانید، پاییز هزار رنگ را در سفر باشید و زمستان برفی را در میان قله های زیبا در خانه ای گرم سپری کنید، اگر در بهترین جزایر دنیا در گشت و گذار و تفریح باشید، اگر بهترین و خوشمزه ترین خوراکی ها و غذاهای مورد علاقه را در دسترس داشته باشید و در زندگی شخصی و در درون خود آرام نباشید و هر صبح به علت استرس زیاد زیبایی نور خورشید را حس نکنید، اگر به علت ناآرامی قطره باران را روی گونه ات حس نکنی، اگر صدای پرنده ای را حس نکنی و برایت آزار دهنده باشد، اگر روزهای خوش بهار و تابستان و پاییز را درک نکنی و مرتب در حال چه کنم، چه کنم باشی، دنیا برایت قفسی بیش نخواهد بود. آری اگر آرامش داشته باشی و در زندگی با خدا باشی، همیشه دلت آرام بوده و خدا را درکنار خود حس خواهی کرد.

نتیجه گیری: دنیا گاهی دارای استرس و اضطراب و نگرانی بوده و انسانها همیشه در زندگی خود دچار بحران هایی می شوند، اما انسان قوی کسی است که خودش را نبازد و همیشه در انتخاب راه حل از دیگران کمک بخواهد. گذشت و فداکاری و مهربانی و محبت موجب آرامش می گردد،  شکرگزاری را هم فراموش نکنید که بهترین درمان استرس است.

انشا تضاد مفاهیم ارامش و استرس

مقدمه: آرامش را نه در کوی و بازار و نه در صرافی ها و نه در طلافروشی ها به حراج گذاشته اند، آرامش همیشگی در کنار عشق و نوع دوستی است و دعای فراوان برای دیگران. هرجا خواستید آرامش را مهمان قلبتان کنید، از یکی دستگیری کنید و مراقب باشید دست دیگرتان متوجه نشود.

بدنه: روزهای متمادی را در پی کسب زر و مال و ثروت گذرانده اید و حال به این فکر افتاده اید که هیچ یک آرامش به همراه ندارد و خدای مهربانی ها می تواند آرامتان کند. کافی است به داشته های کم خود قانع شوید و آن را زیاد ببینید، اگر معادن طلا را کلید دار باشید و آرامش و سلامتی نداشته باشید، برایتان دنیا رنگی ندارد و خوشی را تجربه نمی کنید.

اگر در میان تمام ثروتمندان جهان سرآمد باشید و کسی به گرد شما نرسد و در عین حال بیمار باشید و یا استرس سلامتی روح و روان فرزندتان را داشته باشید، جهان در مقابل چشمتان تیره و تار می شود و زندگی را بی ارزش می پندارید. اگر روزی را در میان بهترین جاهای تفریحی سپری کنید و شب در منزل با اعتیاد فرزند یا یکی از بستگان روبه رو شوید، استرس شما را ویران کرده و با گریه و زاری از درگاه خدا طلب یاری می کنید.

پس بهتر است کمی در شیوه زندگی خود تجدید نظر کنید و از مردم در شرایط سخت دلجویی کنید و در روزهای سخت کمک حالشان باشید. نوع دوستی، گذشت، فداکاری، دستگیری، بزرگ منشی را سرلوحه کار خود قرار دهید تا از درون آرام شوید و بتوانید با توکل و تکیه به خداوند آرامش را به خود و خانواده خود هدیه کنید. گاهی آبی را در ظرفی ریخته و در فصل گرم سال در اختیار پرندگان قرار دهید و زمانی هم در فصل سرد سال، حیوانات گرسنه را غذایی دهید و بدانید که خدای مهربانی ها کمکتان می کند و شما را به سمت آرامشی عمیق سوق می دهد. اگر همه دنیا را زیر پروبالتان داشتته باشید ولی شب نگران سر به روی بالش بگذارید، امید خود را از دست خواهید داد.

بهتر است در هر کاری خدا را همراه خود بدانید و  منتظر نتیجه کار خوب خودتان نباشید، بدانید که خدا روزی و درجایی غیرممکن دستتان را خواهد گرفت.

نتیجه گیری: برای دوری از استرس در کار و زندگی دیگران دخالت نکنیم و از خدا برای همه اطرافیان و هم نوعان طلب خیر و فراوانی کنیم و بدانیم که دنیا دار مکافات است، اگر به کسی بدی کردیم و موجب ناراحتی کسی شدیم، روزی برای ما چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد درختی که پا در هواست
و
انشا طنز از زبان کارنامه
و
انشا در مورد خاطرات یک درخت کهنسال

☑️ به پایان انشا درباره تضاد معنایی آرامش و استرس رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو