تقویت مو برای مردان با 10 روش خانگی ساده

تقویت مو برای مردان با 10 روش خانگی ساده


منبع: مدیسه

50

1401/9/4

16:35


امروزه بیشترین درصد از مردان از کم پشت بودن یا بی‌کیفیت بودن جنس موهای خود رنج می‌برند و به دنبال

تقویت مو برای مردان با 10 روش خانگی ساده

امروزه بیشترین درصد از مردان از کم پشت بودن یا بی‌کیفیت بودن جنس موهای خود رنج می‌برند و به دنبال تقویت موهای خود هستند. بیشتر آنها دچار ریزش و نازک شدن مو هستند که ممکن است با مرور زمان و افزایش سن بیشتر شود.

در ایالات متحده حدود 50 میلیون مرد ریزش مو را به دلیل آلویسی آندروژیک یا طاسی سر با الگوی مردانه تجربه می‌کنند. این مشکلات به مرور موجب عقب رفت خط موی شما و ایجاد لکه طاسی در بالای سر شما خواهند شد. بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر به فکر درمانی موثر برای موهای خود باشید، اما اکثر آقایان به دلیل مشغله‌های کاری که دارند، از مراجعه به یک متخصص پوست و مو و رفع این مشکل صرف نظر می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

روش‌های تقویت موی سر آقایان در خانه

در حالی که برای تغییر بافت فولیکول‌های مو هیچ راهی وجود ندارد، راه‌های زیاد و موثری برای ضخیم‌تر شدن ساقه موها و کاهش شکستگی و ریزش در آنها وجود دارد. افزایش سن، بیماری‌ها، آلرژی‌های شیمیایی و تغذیه نامناسب چند مورد از شایع‌ترین عوامل آسیب مو هستند. اما در برخی افراد نیز عواملی همچون فشار، عوامل ارثی، تلوژن افلوویم، آلویسی آره آتا، کندن موها، هورمون‌ها، داروها، عفونت و پسوریازیس هم تاثیر گذار هستند.

با این حال خبر خوب این است که روش‌های بسیار زیاد با تاثیر بالایی برای تقویت مو سر آقایان در خانه وجود دارد که در ادامه با 10 روش از آنها آشنا می‌شویم.

1- از روغن داغ یا صاف کننده‌های شیمیایی چشم پوشی کنید

روغن‌ها و مواد شیمیایی صاف کننده برای موها مضر هستند.

سفید کننده‌های رنگ، روغن داغ یا صاف کننده‌های شیمیایی می‌توانند به نازک‌تر شدن و شکننده شدن موهای شما کمک کنند. اما اگر احساس می‌کنید که با این روش‌ها موهایتان بهتر حالت می‌گیرد، بهتر است از یک متخصص پوست یا آرایشگر مشاوره بگیرید. آنها می‌توانند روش‌های بهتری برای حالت دادن به موهایتان به شما پیشنهاد دهند.

2- موهای خود را متفاوت مدل دهید

مدل موی آقایان بهتر است پیوسته در حال تغییر باشد.

تغییر مدل مو نیز می‌تواند ظاهر موهای نازک را تغییر دهد و به تقویت موهای نازک کمک کند. هنگام حالت دادن به موهایتان نیز با آنها به آرامی و ملایمت رفتار کنید، اینکار می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. همچنین در حالت دادن به موهایتان به نکات زیر توجه کنید:

  • زمانی که موهایتان خیس است، آنها را نکشید یا شانه نکنید.
  • درجه حرارت سشوار را پایین نگه دارید و از سشوار کشیدن طولانی مدت خودداری کنید.
  • سعی کنید موهایتان را با یک شانه پهن حالت دهید که آنها را نکند.
  • با استفاده از پماد یا اسپری بافت نیز می‌توانید ظاهری ضخیم به موهایتان بدهید.
  • برای افزایش حجم موهایتان به جای شانه کردن اجازه دهید آنها در هوا خشک شوند.

3- موهای خود را با دقت و دفعات کمتر در هفته بشویید

شستشوی موی آقایان باید با دفعات کمتری در هفته صورت گیرد.

اگر به صورت روزانه دوش می‌گیرید، صرفا نیاز نیست که هر روز موهای خود را بشویید و به خاطر داشته باشید که حتما هنگام شستن موهای خود با احتیاط رفتار کنید. برای شستشوی موهایتان از شامپوهایی استفاده کنید که ملایم باشند و پوست سر شما را خشک نکند.

اگر همیشه پس از شستشوی موهایتان آنها را حالت می‌دهید، بهتر است بعد از حمام از ماسک مو و نرم کننده‌های مو استفاده کنید. زیرا آنها یک سد محافظ روی موهای شما ایجاد می‌کنند و موجب جلوگیری از شکستن یا آسیب دیدن موهای شما می‌شوند.

لیست قیمت بهترین محصولات تقویت مو

4- سیگار را کاهش دهید

برای تقویت موهایتان هم که شده، سیگار را برای خود ممنوع کنید.

یکی از موثرترین روش‌ها برای تقویت موی سر مردان ترک سیگار است. سیگار علاوه بر خطرناک بودن برای سلامتی با ریزش مو نیز ارتباط دارد. عوامل بسیاری در ریزش موی افرادی که سیگار می‌کشند، نقش دارد که مهم‌ترین آنها آسیب دیدن فولیکول مو است که منجر به التهاب، اسکار و در نهایت آلویسی آندروژنیک می‌شود. امروزه دلایل بسیاری برای ترک سیگار وجود دارد که ریزش مو یکی از آنها است.

5- از موهای خود در برابر عوامل بیرونی محافظت کنید

آسیب دیدن موی آقایان در برابر آفتاب نیاز به پیشگیری دارد.

همانطور که از پوست خود در برابر آفتاب و میکروب‌های موجود در هوا محافظت می‌کنید، باید موهای خود را هم در برابر این عوامل حفظ کنید که موجب تقویت موهایتان می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید به شنا بروید، حتما با کلاه مخصوص شنا از موهای خود در برابر کلر و آب نمک محافظت کنید. قبل و بعد از استخر حتما موهای خود را آبکشی کرده و از نرم کننده استفاده کنید.

مطالب دیدنی:  راهنمایی ساده برای ایجاد یک روتین مراقبت از مو

6- از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید

رژیم غذایی مناسب یکی از عوامل مهم در تقویت موی افراد است.

رژیم غذایی نیز می‌تواند بر رشد و ساختار موها تاثیرگذار باشد. خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین‌های مختلف باشد، می‌تواند از نازک شدن موهای شما جلوگیری کند.

غذاهای غنی از آهن عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • تخم مرغ
  • سبزیجات

برخی از غذاهای غنی از روی عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • حبوبات
  • دانه‌ها و آجیل
  • لبنیات

غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • ماهی سالمون
  • حبوبات
  • دانه‌ها و آجیل

7- استرس زندگی خود را کاهش دهید

از بین بردن استرس برای تقویت شدن موها در زندگی بسیار مهم است.

یک نظرسنجی گالوپ در سال 2020 نشان داد که 60 درصد از بزرگسالان استرس روزانه را تجربه می‌کنند. استرس می‌تواند اثرات متعددی از جمله ریزش مو در سلامتی شما داشته باشد. استرس می‌تواند منجر به تلوژن افلوویوم شود که باعث ریزش مو موقت خواهد شد.

8- پوره پرتقال

پوره پرتقال تازه یکی از روش‌های موثر در تقویت شدن موی مردان است.

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مو در مردان استفاده از پوره پرتقال است. پکتین و اسید موجود در پرتقال می‌تواند کمک چشمگیری برای ویتامین C مو باشد. همچنین ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند به درخشندگی مو بهبود ببخشد. برای تهیه پوره پرتقال تنها کافیست پرتقال‌های تازه را با هم مخلوط کنید و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 1 ساعت روی موهایتان بماند، سپس آن را بشویید.

9- ژل یا روغن آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا برای تقویت مو بسیار موثر است.

گیاه آلوئه ورا می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی پوست سر و مو داشته باشد. این گیاه می‌تواند به تقویت مو و ضخیم شدن آن در طول زمان کمک کند. برای استفاده از این درمان خانگی باید مقداری ژل آلوئه ورا خالص را به موهای خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

10-  روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن‌های طبیعی در تقویت موها است.

روغن کرچک نیز سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که در سلامت مو بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند. فرد باید روغن را روی پوست سر و موهای خود بمالد تا زمانی که موها پوشانده از روغن شوند و بگذارد حدود 30 دقیقه روی موها باقی بماند، سپس آن را بشوید.

با این روش‌ها، موهایی شاداب داشته باشید

دریافتیم که روزانه عوامل بسیار زیاد و متفاوتی می‌تواند موجب آسیب دیدن موها در مردان شود. اما روش‌های خانگی و بسیار متفاوتی برای تقویت موی مردان وجود دارد که به شما کمک می‌کند از موهایتان در برابر این عوامل محافظت کرده یا آنها را درمان کنید.

سعی کنید به سمت قرص تقویت مو کشیده نشوید و با استفاده از روغن گیاهان موهایی با کیفیت و زندگی شاداب‌تری داشته باشید. البته با هدف تقویت مو بعد از کاشت و همچنین در صورت تجویز پزشک، می‌توانید از داروهای شیمیایی هم استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید تجربه‌های باارزش خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع : pgshop

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو