نحوه تشخیص تاریخ انقضا عطر و عوارض استفاده از عطر منقضی

نحوه تشخیص تاریخ انقضا عطر و عوارض استفاده از عطر منقضی


منبع: مدیسه

26

1401/9/4

16:36


آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟ در رابطه با تاریخ انقضا عطر چه می‌دانید؟ بسیاری از کسانی که به

نحوه تشخیص تاریخ انقضا عطر و عوارض استفاده از عطر منقضی

آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟ در رابطه با تاریخ انقضا عطر چه می‌دانید؟ بسیاری از کسانی که به عطر و ادکلن علاقه دارند، اغلب به این نکته اهمیت نمی‌دهند که این محصولات مانند هر محصول دیگر دارای تاریخ انقضا هستند و استفاده از آن‌ها در صورت گذشتن تاریخ می‌تواند برای افراد بسیار خطرناک باشد.
اگر می‌خواهید شناخت بهتری از عطرها پیدا کنید و با دانش بیشتری آن‌ها را خریداری کنید، این مقاله را از دست ندهید. در این جا به نکاتی راجع به عطرها اشاره می‌کنیم که شاید در جاهای دیگر به آن‌ها اشاره‌ای نشود.
تاریخ انقضا عطر و ادکلن چقدر است و چطور آن را تشخیص دهیم؟
هر عطری تاریخ انقضا دارد که باید بدانید عطر تاریخ مصرف‌گذشته را تشخیص دهید. در این قسمت به آن‌ها به شکل مفصل اشاره خواهیم کرد.

روش های مختلف تشخیص تاریخ انقضای عطر و ادکلون

تشخیص تاریخ انقضا عطر از طریق بو

تاریخ انقضا عطر چیزی است که کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد.

یکی از بهترین و راحت‌ترین شیوه‌های تشخیص عطر تاریخ مصرف گذشته‌ بو کردن آن است. برای این کار باید بدانید که در عطر شما آیا از روغن گیاهی استفاده شده است یا خیر. روغن گیاهی ارگانیک مستعد این است که پس از مدتی طولانی منقضی شود که در این صورت بوی عطر دیگر مشابه بوی اولیه خود نخواهد بود.
عطرهایی که در ترکیبات آن‌ها از روغن‌های گیاهی معطر استفاده نشده باشد، معمولا تا سال‌ها سالم می‌ماند و لازم نیست که نگران گذشتن تاریخ انقضا عطر باشید.
معمولا یکی از نشانه‌های گذشتن تاریخ مصرف عطر ایجاد بوی سرکه است. یکی دیگر از نشانه‌ها تغییر تراکم عطر است. نکته مهم این است که شما این بو را با رایحه اولیه آن مقایسه کنید.

تشخیص از طریق ظاهر عطر

عطرها معمولا کاملا بی‌رنگ نیستند و توجه به رنگ‌ آن‌ها یکی دیگر از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید منقضی شدن تاریخ آن را تشخیص دهید. معمولا رنگ در چنین حالتی شفافیت روزهای اول خود را از دست می‌دهد.

از طریق ظاهر عطر می‌توانید تشخیص دهید عطر منقضی شده یا خیر

مشاهده قیمت عطر و ادکلن

تشخیص از طریق اطلاعات چاپ شده روی بسته بندی ادکلون

گاهی عطری که خریداری می‌کنید اطلاعاتی از جمله تاریخ انقضا عطر را در خود گنجانده است. برای مثال تاریخ انقضای اسپری رکسونا روی این محصول ذکر شده است.
البته تمام عطرها و اسپر‌ی‌ها این مشخصه را ندارند و حتی در صورت دانستن تاریخ انقضا نیز ممکن است به خاطر نگه‌داری نامناسب از آن عطر زودتر از آن تاریخ فاسد و غیرقابل استفاده شود.
در مواردی نیز می‌بینید که پشت بسته عطر بارکدی حک شده است. با چک کردن بارکد عطر می‌توانید به راحتی دریابید که تاریخ انقضا عطر فرارسیده است یا نه. روی بسته‌بندی چنین عطرهایی تشخیص تاریخ تولید عطر نیز کار راحتی است، چون روی آن ذکر شده است.

عوارض ادکلن تاریخ مصرف گذشته چیست؟

عوارض اسپری تاریخ گذشته یا ادکلن‌هایی که تاریخ آن‌ها به پایان رسیده است، معمولا منجر به مرگ یا اتفاقات ناگوار نمی‌شود، اما عوارضی مانند حساسیت‌های پوستی را ممکن است برای افراد به وجود بیاورد. گاهی استنشاق بوی چنین عطرهایی آزاردهنده نیز خواهد بود. واکنش‌ها به چنین عطرهایی در افراد متفاوت است.

برای افزایش عمر عطر آن را از نور دور کنید.

چگونه عمر عطر خود را افزایش دهیم؟

بیشتر از اینکه باید نگران تاریخ انقضا عطر خود باشید، باید بدانید که چطور به درستی از آن مراقبت کنید که سالم باقی بماند. این قضیه بسیار مهم‌تر است، چون اگر مراقبت درستی از عطر به عمل نیاورید، زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنید، مجبور خواهید بود که عطر خود را دور بیندازید.

از نور دوری کنید

نور یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که سبب می‌شود عطر بسیار زودتر منقضی شود. هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی هر دو منجر به فاسد شدن عطر می‌شوند.

مطالب مرتبط :  10 ادکلون مردانه فوق العاده مخصوص فصل های مختلف

اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید آن‌ها را جلوی چشم و نور بگذارید که جلوه بهتری پیدا کنند، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با این کار در حقیقت دارید عمر عطر خود را کاهش می‌دهید. نور اکسید ‌شدن را تسریع می‌کند. می‌توانید آن‌ها را درکمد یا درون جعبه نگه‌داری کنید.

از گرما دوری کنید

عامل بعدی که فاسد شدن عطر را تسریع می‌کند، گرما است. گرما ترکیبات عطر را تجزیه می‌کند و ساختار آن‌ها را تغییر می‌دهد. آن‌ها را در محیط‌های خنک نگه‌داری کنید. نگه‌داری از عطر در یخچال گزینه خوبی به نظر می‌‌رسد.

عطر را کامل استفاده کنید

عطر را سریعتر استفاده کنید، چراکه در این صورت نصف آن پر از هوا می‌شود و همین اکسیژن سبب می‌شود که عطر باقی‌مانده اکسید شود.

از رطوبت دوری کنید

عمر مفید عطر به چندین عامل بستگی دارد.

رطوبت نیز سبب فاسد شدن عطر می‌شود. به همین دلیل است که از شما خواسته می‌شود که عطر را در محلی خنک نگه‌داری کنید. همینطور هیچ‌وقت سر عطر و ادکلن را باز نگذارید. همینطور از آن‌ها در مکان‌های مرطوب مانند حمام نگه‌داری نکنید.

عطر را تکان ندهید

عده‌ای از سر عادت ترجیح می‌دهند که پیش از استفاده از عطر آن را تکان دهند. این کار تاثیر مثبتی روی عطر نخواهد گذاشت.
به طور مفید عطرها چه مدت عمر می‌کنند؟
بد نیست که در این قسمت با عمر مفید عطرها نیز آشنا شوید. عمر این محصولات به عوامل زیادی بستگی دارد. معمولا عطرهای گران‌قیمت کیفیت بهتر و عمر بیشتری نیز دارند.

مطالب مرتبط :  5 عطر زنانه خنک و پرفروش ترند سال

همینطور نحوه نگه‌داری و نوع عطر نیز روی عمر آن تاثیرگذار است. توصیه‌ای که ما به شما داریم این است که عطرهای ارزان‌قیمت را خریداری نکنید. همینطور از اصل بودن عطری که خریداری می‌کنید باید اطمینان حاصل کنید.
زمانی که در حال خریداری یک عطر هستید، به اطلاعاتی که روی آن نوشته شده است دقت کنید. یکی از این اطلاعات تاریخ انقضا عطر و عمر مفید آن است که معمولا بین ۳ تا ۵ سال است.

 

منبع : fragrancex

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو