روش‌های خانگی درمان امیکرون برای افراد مختلف

روش‌های خانگی درمان امیکرون برای افراد مختلف


منبع: مدیسه

12

1401/9/4

16:36


درمان امیکرون برای بسیاری از مردم تبدیل به یکی از دغدغه‌های روزمره شده است. درمان امیکرون جدید که هر روزه

روش‌های خانگی درمان امیکرون برای افراد مختلف

درمان امیکرون برای بسیاری از مردم تبدیل به یکی از دغدغه‌های روزمره شده است. درمان امیکرون جدید که هر روزه در حال تغییر است نیز به این نگرانی‌ها افزوده‌اند. از آن‌جایی که ابتلا به این بیماری هم جان شما را به خطر می‌اندازد و هم تا مدت‌ها ممکن است که زندگی عادی شما را با مشکلات زیادی مواجه کند.

درمان امیکرون چگونه انجام می‌گیرد؟

درمان این ویروس به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که شیوه‌های خانگی یکی از رایج‌ترین آن‌ها به شمار می‌آيد. از آن‌ جایی که بسیاری از نشانه‌ها و عوارض این بیماری شبیه به سرماخوردگی است. بسیاری از ترکیبات پیشنهادی مشابه ترکیباتی است که برای سرماخوردگی پیشنهاد می‌شود. در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دمنوش زردچوبه ‌زنجبیل

یکی از بهترین و مفیدترین موادی که قرن‌ها است برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، زردچوبه و زنجبیل هستند. دلیل آن نیز وجود مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان در آن‌ها است.

دمنوش زنجبیل

آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضدالتهاب دارند. علاوه بر آن زردچوبه برای پاکسازی کبد، تقویت سیستم ایمنی و همچنین هضم غذا بسیار مفید است. برای درمان امیکرون در خانه مصرف آن‌ها بسیار هوشمندانه است.

درمان امیکرون طب سنتی بسیار رایج است، چون عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از حساسیت خاصی رنج می‌برید، حتما قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

ترکیبات لازم برای دمنوش زردچوبه زنجبیل

برای درست کردن این ترکیب به این مواد نیاز دارید:

  • زردچوبه تازه
  • زنجبیل تازه
  • تکه‌های لیموی تازه
  • عسل (به صورت اختیاری)
  • آب

به این ترکیب بهتر است که فلفل سیاه و روغن اضافه کنید.

چرا فلفل سیاه؟

فلفل سیاه کمک می‌کند که ماده‌ای به نام کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود به راحتی توسط پیپرین موجود در فلفل جذب شود. بدون وجود این ماده کورکومین به شکل حداکثری قادر به جذب شدن در بدن نیست.

چرا روغن؟

وجود روغن در این ترکیب نیز در راستای جذب بهتر در بدن اضافه می‌شود. یک پیمانه فلفل سیاه را با یک‌چهارم قاشق چای‌خوری از یک نوع روغن مانند نارگیل، آووکادو، هسته انگور و غیره ترکیب کنید. برای درست کردن این ترکیب توصیه مهم ما به شما این است که حتما زنجبیل را به شکل تازه تهیه کنید.

دمنوش زردچوبه ‌زنجبیل را چطور درست کنیم؟

برای درمان امیکرون دمنوش‌ها بسیار مفید هستند. برای درست کردن این دمنوش این دستورالعمل را پیش بگیرید. ابتدا مقداری از زردچوبه و زنجبیل را خرد کنید و در یک ظرف بریزید. به آن چند تکه لیمو اضافه کنید. ظرف را پر کنید از آب. زیر آن را روشن کنید تا بجوشد.

بسیاری طعم این ترکیب را دوست ندارند که برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید عسل و مواد خوشمزه دیگر را اضافه کنید.

چای سبز یا چای سیاه کمرنگ

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان است.

انواع چای را ایرانیان سال‌ها است که استفاده می‌کنند، اما تعدادی از آن‌ها هستند که خاصیت دارویی دارند. چای سبز از آن دسته چای‌هایی است که خاصیت دارویی قوی دارد، چراکه آنتی‌اکسیدان زیادی را در خود جای داده است. همین خاصیت گلودرد و عفونت در قسمت‌های مختلف بدن را از بین می‌برد.

خرید دمنوش کیسه ای

آویشن و عسل

آویشن نیز دیگر ماده مفید در میان مواد گیاهی است که برای درمان ویروس امیکرون به درد می‌خورد، چراکه خاصیت ضدمیکروبی دارد. دمنوش آویشن را درست کنید و سپس عسل را در آن بریزید و هم بزنید. عسل نیز خاصیت آنتی‌بیوتیک بسیار قوی دارد که به درمان این بیماری کمک خواهد کرد.

سوپ گرم

با یک سوپ گرم در خانه خود را از شر این بیماری نجات دهید. این نوع غذا برای درمان گلودرد ناشی از این بیماری بسیار مناسب است. سوپ از غذاهایی است که سیستم ایمنی شما را برای مبارزه در برابر این بیماری تقویت می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

خوردن موز

یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان ویروس در خانه بدون شک خوردن موز است. این میوه برای از بین بردن گلودرد موثر عمل می‌کند، چون قند پایینی دارد و سرشار از ویتامین ب ۶ و ویتامین سی است. خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی ویروس این میوه به خاطر فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن است.

مصرف ماست

ماست حاوی پروبیوتیک است و به درمان امیکرون کمک می‌کند.

یکی از راه‌های درمان امیکرون در خانه مصرف ماست است. ماست حاوی پروبیوتیک است که نقش مهمی در تنظیم دستگاه گوارش و تقویت ایمنی گوارشی ایفا می‌کند. این ماده در خود پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های مفید که می‌توانند بدن را برای مبازره با این بیماری تقویت کنند.

مطالب مرتبط :  چگونه اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا را کنترل کنیم؟

مصرف آجیل و سایر مغزها

انواع آجیل‌ها و دیگر خشکبار نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. بادام، گردو و فندق تعدادی از بهترین آن‌ها هستند.

مصرف حبوبات

نقش حبوبات در مصون نگه داشتن بدن در برابر ویروس و مبارزه با آن دست کم گرفته شده است. تعدادی از بهترین حبوبات عبارت هستند از لوبیا قرمز، عدس و نخود.

مصرف انواع ماهی

یکی از بهترین مواد خوراکی برای مبارزه با این ویروس و درمان امیکرون استفاده از انواع ماهی‌ها است. تعدادی از بهترین ماهی‌ها عبارت هستند از ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین و ماهی خال‌خالی.

ماهی ساردین و ماهی‌های دیگر به بهبود شما کمک می‌کنند.

مصرف ویتامین دی

یکی از اساسی‌ترین ویتامین مورد نیاز بدن که به وسیله آن می‌توانید از خود در برابر این ویروس مراقبت کنید، ویتامین دی است. در حقیقت محققان پی برده‌اند که افراد با میزان کمتر این ویتامین در بدن خود بیشتر در معرض این ویروس قرار می‌گیرند تا افرادی که به میزان کافی در بدن خود این ویتامین را دارا هستند.

برای بهبود خود از این بیماری به شما توصیه می‌کنیم که این ویتامین را به طرق متفاوت به بدن خود وارد کنید. می‌توانید انواع مواد حاوی این ویتامین را بخورید یا بنوشید. خود را در برابر نور آفتاب قرار دهید یا حتی آن را به شکل قرص مصرف کنید.

مطالب کاربردی:  تقویت سیستم ایمنی با مواد غذایی سرشار از ویتامین د

آیا کودکان و زنان باردار می‌توانند این مواد را مصرف کنند؟

برای درمان امیکرون در کودکان و بارداری می‌توانید این مواد را مصرف کنید، ولی از آنجایی که درمان کودکان و زنان باردار با حساسیت‌هایی همراه است، توصیه می‌کنیم که حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.

 

منبع : mayoclinic

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو