لیست انواع غذا خوشمزه با قارچ در کمترین زمان با بهترین طعم

لیست انواع غذا خوشمزه با قارچ در کمترین زمان با بهترین طعم


منبع: ردمگ

22

1401/9/4

16:36


انواع غذا با قارچ طرز تهیه انواع غذا با قارچ به معنی بالا بردن تنوع غذایی برای استفاده از این

انواع غذا با قارچ

انواع غذا با قارچ

طرز تهیه انواع غذا با قارچ به معنی بالا بردن تنوع غذایی برای استفاده از این ماده غذایی پر خاصیته. قارچ با داشتن پروتئین بالا یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های خوراکی واسه افرادیه که گیاه خوار هستن یا به هر دلیل از خوردن گوشت و مرغ پرهیز میکنن.

قارچ یکی از پر مصرف‌ترین گیاهان خوراکیه که در سراسر جهان مصرف بالایی داره و به خاطر طعم و ظاهر خاصی که داره واسه انواع غذا و سس ازش استفاده‌های زیادی میشه و خیلی خوش خوراکه و به شیوه‌های مختلفی میتونید قارچ رو بپزید.

استفاده از یه محصول غذایی مقرون به صرفه باعث میشه که بتونیم در طول هفته غذاهای متنوعی درست کنیم. اگه میخواید بدونید که چه غذاهایی میشه با قارچ درست کرد، در ادامه ما براتون طرز تهیه چند غذای مختلف با قارچ رو اماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.


۱. گراتن قارچ

نحوه درست کردن گراتن قارچ

گراتن غذایی که مشخصه اصلی اون پنیر زیاده و زمانی که این پیش غذا رو با قارچ تهیه کنید سرشار از پروتئین گیاهی میشه و میتونید با سس مخصوص، که با آرد و شیر تهیه میشه مخلوطش کنید و داخل ظرف ریخته و داخل فر بزارید.


۲. خوراک قارچ و بادمجان

خوراک  قارچ و بادمجان یه غذای خیلی خاص و کاملا گیاهیه که برای درست کردنش باید قارچ رو با نمک و ادویه تفت بدید و سپس بادمجان رو با گوجه سرخ کرده و همه مواد رو با هم مخلوط کنید و بزارید که جا بیوفته.


۳. ته چین قارچ

اگه دلتون یه غذای مجلسی میخواد که با برنج درست بشه و گوشت نداشته باشه، بهتره که به سراغ درست کردن ته چین با قارچ برید که مراحل طبخش فرقی با ته چین نداره و فقط به جای گوشت و مرغ، از قارچ تفت داده شده استفاده کنید.


۴. املت قارچ و تخم مرغ

نحوه درست کردن املت قارچ و تخم مرغ خوشمزه مجلسی

این وعده غذایی که به خوبی باهاش آشنایی داریم رو ایندفعه با قارچ درست کنید و ببینید که تبدیل به یکی از بهترین صبحانه ها یا میان وعده‌هایی میشه که تا حالا پختید. املت قارچ با تخم مرغ و گوجه به سرعت آماده میشه و خیلی مقویه.


۵. ماکارونی با قارچ

ماکارونی یکی از محبوب ترین غذاهاییه که از کوچیک تا بزرگ بهش علاقه دارن و بهتره یه وقتایی برای تنوع این غذا رو بدون گوشت و یعنی با قارچ درستش کنید که وقتی با سس گوجه که خودتون درست کردید مخلوط بشه خیل خوشمزه میشه.


۶. سالاد قارچ و ذرت

نحوه درست کردن سالاد قارچ و ذرت مجلسی

این سالاد خیلی خوشمزه و مقوی به راحتی تهیه میشه و خیلی وقتتون رو نمیگیره و برای این که کاملا سالم باشه میتونید قارچ رو با روغن زیتون تفت بدید و با موادی که علاقه دارید ترکیب کنید و از خوردنش لذت ببرید.


۷. پیراشکی قارچ

یکی از خوشمزه ترین میان وعذه‌ها پیراشکیه و چون این بسته‌های خمیری خوشمزه رو معمولا با گوشت و مرغ تهیه میکنن، خیلی جا نیوفتاده که این بسته‌های خراکی با قارچ پر بشن و خب شک نکنید که طعم خاص و متفاوتی داره و خیلی هم سالمه.


۸. قارچ استراگانف

نحوه درست کردن استراگانف با قارچ

قارچ اسنراگانف یکی از بهترین غذاهای روسیه ‌اس که مخصوصا در بین گیاه خواران طرفدار داره و این غذا رو میتونید تو منوی اکثر رستوران های بین المللی پیدا کنید و پختنش تو خونه خیلی راحته و نیاز به مهارت خاصی نداره.


۹. قارچ شکم پر ایتالیایی

برای درست کردن قارچ شکم پر نیاز به قارچ‌های بزرگ دارید و باید اونها روو بخارپز کرده و داخل قارچ‌ها رو با سینه مرغ، سوسیس های ریز شده به همراه پنیر پر کرده داخل فر بزارید تا کاملا برشته بشن.


۱۰. خوراک قارچ و مرغ با سیب زمینی

نحوه درست کردن خوراک قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی

وقتایی که نمیدونید غذا چی درست کنید، اگه تو خونه قارچ داشته باشید میتونید خوراک قارچ و مرغ که به شدت مقویه رو به سرعت طبخ کنید و در کنارش سیب زمینی هم سرخ کرده و نوش جان کنید.


سایر غذاهای خوشمزه با قارچ


اشتباهات رایج در هنگام پختن قارچ

قارچ به عنوان یه سبزی دوس داشتنی و محبوب شناخته میشه که هم برای انواع سوپ، سس، پاستا کاربرد داره و میتونه جایگزینه مناسبی برای گوشت باشه تا باهاش همبرگرهای دلچسب درست کنید.

قضیه اینجاس که اگه طبخ کردن قارچ به درستی و طبق اصول نباشه، میتونه به جای خوش طعم کردن، طعم غذا رو خراب کنه. گزینه هایی که واسه درست کردن اصولی قارچ باید در نظر داشته باشید رو ما برای شما آماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.

افزودن نمک به قارچ

اضافه کردن نمک بلافاصه پس از ریختن قارچ در تابه یا قبل از سرخ کردنش باعث میشه که قارچ به سرعت آب بندازه و بافتش سفت و لاستیکی بشه و خب طعمش هم از بین میره یا کم میشه و بهتره نمک رو در پاخر اضافه  کنید.

کافی نبودن مدت زمان پخت قارچ روی حرارت

بنا به تفکر سنتی در مورد درست کردن قارچ و به دست آوردن طعم خالص و واقعی قارچ، بهتره که قارچ رو با حرارت ملایم بپزید و اجازه بدید که تمام آب درون قارچ خارج بشه و موقعی که یه حالت کاراملی پیدا کنه، مزه کامل خودش رو نشون میده و یادتون باشه که قارچ رو بزارید که با آب درون خودش پخته بشه و سپس بخار بشه.

بهترین خواص قارچ

  • به هیدراته بودن پوست کمک میکنه.
  • به دلیل داشتن ویتامین D به درمان و کاهش آکنه کمک میکنه.
  • قارچ با داشتن کوجیک اسید برای روشن شدن پوست خیلی مناسبه.
  • قارچ به دلیل داشتن آهن به شدت برای مبارزه با کم خونی مناسب و مفیده.
  • به سوزاندن کلسترول اضافی در بدن کمک میکنه.

سخن آخر هم این که ما سعی کردیم تعداد کمی از غذاهایی که با قارچ درست میشن رو براتون آماده کنیم تا در صورتی که به این محصول غذایی علاقه دارید و دوست دارید که غذاهای جدید با طعم های مختلف با قارچ درست کنید، این نقاله براتون مفید باشه. همینطور این نقاله به مرور زمان با تعداد غذاهای بیشتر آپدید میشه. ممنون که ما رو همراهی میکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو