چگونه خروپف را درمان کنیم؟ (۱۲ روش برای رفع مشکل خروپف در خواب)

چگونه خروپف را درمان کنیم؟ (۱۲ روش برای رفع مشکل خروپف در خواب)


منبع: ردمگ

15

1401/9/4

16:36


خروپف کردن نه تنها باعث آزار اطرافیان شخص خوابیده می‌شود بلکه مشکلات بسیاری برای خود شخص به وجود می‌آورد از

چگونه خروپف را درمان کنیم؟ (۱۲ روش برای رفع مشکل خروپف در خواب)

خروپف کردن نه تنها باعث آزار اطرافیان شخص خوابیده می‌شود بلکه مشکلات بسیاری برای خود شخص به وجود می‌آورد از جلمه آپنه خواب که یکی از عوامل اصلی خروپف مرگبار است. بنابراین درمان خروپف برای بهبود کیفیت زندگی شخص و اطرافیان وی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه درمانهای متنوعی برای خروپف وجود دارد چون این امر به دلایل متعددی هم رخ می‌دهد. بررسی دلایل خروپف و انجام راه حل برطرف کردن آن موجب برطرف کردن این مشکل می‌شود. ما در اینجا ۱۲ روش را برای درمان خروپف ذکر کرده‌ایم با هم این روشها را بررسی می‌کنیم.


۱- تغییر وضعیت خواب برای درمان خروپف

درمان خروپف

اگر به پشت بخوابید، بیشتر احتمال خروپف کردن دارید.

بنیامین اسمار دکتر و کارشناس خواب می‌گوید: وضعیت خواب یک مساله کلیدی است. یکی از ساده‌ترین چیزهایی که شما برای خروپف می‌توانید انجام دهید این است که سعی کنید به پهلو بخوابید تا مطمئن شوید که گردن شما از وضعیت خوبی برخوردار است. خوابیدن به هر دو سمت می‌توانند به شما کمک کنند که گردن شما از خمیده شدن بیش از حد حفظ شود و راه‌های هوایی شما به هنگام خواب آزاد باشند.

هر چه راه‌هایی هوایی بیشتر باز باشد، هوا آزادانه‌تر می‌تواند جریان یابد و هوا کمتر آشفته شده و موجب صدای گوشخراشی می‌شود که آن را خروپف می‌نامیم.


۲- درمان خروپف با توپ تنیس

درمان خروپف

ادوارد آلوارز، دندانپزشک و متخصص خروپف، عوامل ایجاد کننده خروپف را برای جلوگیری از بروز خروپف تشریح کرد. او گفت: واقعیت این است که خروپف یک مشکل بزرگ است. اگر خروپف دارید، پس احتمالا آپنه خواب دارید. اگر آپنه خواب داشته باشید، در نهایت آسیب در اندام شما ایجاد خواهد شد. آپنه خواب می‌تواند منجر به دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و حتی سکته شود.

دکتر آلوارز تاکید می‌کند که یک متخصص خواب برای بررسی مشکل باید شما را ببیند. در عین حال برای جلوگیری از خوابیدن به پشت سعی کنی که یک توپ تنیس را به وسیله دوختن یا چسب زدن به پشت پیراهنتان متصل کنید. توپ تنیس نمی‌گذارد که به کمر بخوابید. و این باعث می‌شود که راه‌های هوایی شما باز شود.


۳- استفاده از محافظ دهان برای درمان خروپف

درمان خروپف

دکتر آلوارز توضیح می‌دهد وسایل جابجایی فک و دندان خوب هستند. دو نوع متفاوت وجود دارد که می‌توانید در فروشگاه‌ها و یا از طریق اینترنت خریداری کنید و نمونه‌هایی که حرفه‌ای توسط دندانپزشک ساخته شده‌اند. من می‌توانم بگویم که از هر ده بیمار نه بیمار را می‌بینم که با یکی از این وسایل بهبود قابل ملاحظه‌ای را در کیفیت خواب و درمان خروپف ملاحظه می‌کنند.

جابجایی چانه به جلو، راه‌ هوایی را باز می‌کند. یک دندانپزشک آموزش دیده در پزشکی خواب می‌تواند یک وسیله مناسب را معرفی کند. نمونه‌های بدون نسخه چندان موثر نیستند. آنها از مواد ضعیف ساخته شده‌اند و دهان شما را در نظر نمی‌گیرد. اگر این وسایل به درستی ساخته نشوند و متناسب با دهان شما نباشند، باعث ایجاد اختلال در خوردن یا درد فک شود.


۴- درمان خروپف با نوارهای صورت و بینی

درمان خروپف

جیم ریجمن، بنیانگذار snorelax می‌گوید: یکی دیگر از گزینه‌ها، نوارهای نگهدارنده فک است. نوارهای حمایت کننده کمک می‌کنند تا همان اثر نگهداشتن فک به سمت جلو و باز کردن راه‌های هوایی را ایجاد کنند: نوارهای چسبی Snorelax فک را از دو طرف صورت برای توقف خروپف قبل از شروع شدن آن، ثابت نگه می‌دارد.

بعضی از مردم سعی می‌کنند از نوارهای بینی استفاده کنند که روی پل بینی استفاده می‌شوند اما دکتر آلوارز احساس می‌کند بعید است که به آنها کمک کنند. این نوارها برای چسبیدن به بیرون حفرات بینی و بالا بردن آنها یا باز کردن آنها به هنگامی که کوچک یا گرفته هستند، طراحی شده‌اند. ایده استفاده از این وسیله این است که آنها اجازه می‌دهند هوای بیشتری از راه‌های هوایی بینی عبور می‌کند و شخصی کمتر خروپف خواهد کرد. من به شما خواهم گفت که آنها نفس کشیدن در شب را بهبود می‌دهند اما برای درمان خروپف واقعا راه حل عالی نیستند.


۵- بالش هوشمند برای درمان خروپف

درمان خروپف

یک بالش که بالش هوشمند نامیده می‌شود خواب شما را کنترل می‌کند و وقتی که خروپف شما را تشخیص می‌دهد به آرامی باد می‌کند. هنگامی که خروپف متوقف می‌شود، باد آن خالی می‌شود. به این صورت که بالا بردن سر باعث تحریک عضلات گلو می‌شود و اجازه می‌دهد تنفس طبیعی دوباره شروع شود. این روش برای کسانی که به کمر یا پهلو می‌خوابند خوب است و با بالش‌های فومی قدیمی کاملا سازگار است.


۶- برای درمان خروپف وزن خود را کاهش دهید

درمان خروپف

در کنار همه فواید کاهش وزن، کاهش خروپف هم هست. مونیکا تاردوس متخصص گوش و حلق و بینی، کسانی را که با مشکل خروپف مزمن مواجه هستند به کاهش وزن تشویق می‌کند. وی توضیح می‌دهد: کاهش وزن به میزان زیادی به بیماران کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که تجمع چربی در گردن و ته زبان می‌تواند خروپف را بدتر کند و خطر ابتلا به آپنه خواب را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: روش خوابیدن سریع

۷- استفاده از دستگاه بخور برای درمان خروپف

درمان خروپف

دستگاه‌های بخور یکی از ابزار شگفت انگیز برای درمان این مشکل آزار دهنده خروپف است.

طبق گفته کالیب بک، کارشناس سلامت و بهبود می‌گوید: خروپف اغلب اوقات در نتیجه خشکی هوا و گرفتگی است که به همین دلیل دستگاه‌های بخور خیلی موثر هستند. این دستگاه‌ها مشکل را از منبع از بین می‌برند در عین حال که فواید سلامتی دیگری را هم به دنبال دارند.

دستگاه‌های بخور علاوه بر تنفس راحت‌تر، به جلوگیری از گسترش میکروبهای هوایی نیز کمک می‌کنند و حتی می‌توانند علائم آلرژی را از بین ببرند.


۸- گاهی جراحی هم نیاز است

درمان خروپف

دکتر تاردوس گفت: وقتی درمان‌های دیگر خروپف با شکست مواجه شود، ممکن است زمان توجه به راه‌حلهای دائمی باشد.

درمان جراحی لوزه‌ها، نرم کام و زبان کوچک می‌تواند به بیماران کمک کند. من ترجیح می‌دهم از روش جابجایی عضله دهانی استفاده کنم که عرض، عمق و ارتفاع راه هوایی را افزایش می‌دهد. این روش آناتومی را به حالت ایده‌آل آن باز می‌کند و به بهبود وضعیت خروپف و آپنه خواب به بیماران کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بهتر بخوابیم؟

۹- درمان خروپف با تغییر رژیم غذایی

درمان خروپف

اگر واقعا به دنبال حل ریشه‌ای مشکل خروپف هستید، باید به روده توجه کنید. یوناس اونیس دین می‌گوید: خروپف و مشکلات خواب مستقیما به افزایش جذب کربوهیدرات ارتباط دارد. التهاب روده را با ترکیبی از رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی کاهش دهید.

بسیاری از مردم یک کاهش یا غیاب علائم خروپف را به هنگام رعایت کردن رژیم کتوژنیک (رژیم کم کربوهیدرات) گزارش می‌دهند. به بدنتان توجه کنید و متوجه باشد و کارآگاهی باشید که خودش را بوسیله جذب مواد غذایی که از دست داده یا دچار کمبود آنهاست برای جلوگیری و درمان خروپف نیاز است، بهبود می‌بخشد.


۱۰- یک ساز بادی را برای آموزش و یادگیری امتحان کنید

درمان خروپف

با توجه به نظر کنت اسمیت موسس خواب دالاس و رئیس آکادمی خواب و تنفس آمریکا، اجرای یک آهنگ یا وسیله موسیقی بادی می‌تواند راه حل مناسبی برای مشکلات خروپف شما باشد. وی به ریدرز دایجست گفت: معمولا خروپف از طریق عضلات جمع شده در پشت گلو ایجاد می‌شود. اگر کسی انگیزه داشته باشد، یادگیری کار کردن با یک وسیله موسیقی بادی می‌تواند این عضلات را تقویت کند. آواز خواندن هم می‌تواند این عضلات را تقویت کند، بنابراین اگر از آواز خواندن لذت می‌برید و هم خانه‌ای می‌تواند آن را تحمل کند زمانی در روز را به این کار اختصاص دهید.


۱۱- آلرژی‌های فصلی را درمان کنید

درمان خروپف

اگر آلرژی‌‌ها به هنگام روز به شما آسیب برسانند می‌توانند باعث ایجاد خروپف شبانه هم بشوند. دکتر اسمار توضیح می‌دهد: اگر علت خروپف التهاب راه‌های هوایی باشد (اغلب بوسیله سیگار کشیدن یا آلرژی‌ها) می توانید آن را با کنترل طبی آلرژی‌ها کاهش دهید.


۱۲- استفاده از یک بالش خوب به درمان خروپف کمک می‌کند

درمان خروپف

میشل فیشبورگ همکار موسس و مدیر شرکت بالش سازی اسلومبر می‌گوید: راز خداحافظی با خروپف در بالشی است که از آن استفاده می‌کنید. وی گفت: به عنوان یک کارشناس بالش، هرگز ادعا نمی‌کنم که یک بالش می‌تواند خروپف را درمان کند و یا اینکه حتما یک بالش خالص برای درمان خروپف نیاز دارید. با این حال افرادی که خروپف می‌کنند باید مطمئن شوند که بالشی که استفاده می‌کنند به خوبی از سر و گردن آنها حمایت می‌کند و به طور غیرعمدی موجب تشدید خروپف نشود.

یک بالش خوب باید سر، گردن و ستون فقرات شما را در یک خط نگه دارد به این معنی که سر شما بیش از حد به عقب یا جلو حرکت نکرده باشد تا مطمئن شوید که راه‌های هوایی خود را در گلو باز نگه دارید. اگر خروپف شما بخاطر وضعیت خواب شماست از یک بالش بلند و ضخیم برای پر کردن فضای میان سر و تشک خود استفاده کنید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو