چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم {تکنیک های فوق العاده}

منبع: همسرتایم

8

1401/9/4

16:39


چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم ؟ سوال پرتکرار : من یک مشکل بزرگ و شرم آور دارم و هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده…

چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم {تکنیک های فوق العاده}

Rate this post

چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم ؟

سوال پرتکرار : من یک مشکل بزرگ و شرم آور دارم و هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده ام، نمی دانم چرا این اتفاق برای من مکرر می افتد، مشکل من زود انزالی است و خیلی می ترسم که این مشکل پیش نیاید. چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم که بتوانیم رابطه جنسی با کیفیتی داشته باشیم ؟

این یک مشکل شایع است و 30 تا 40 درصد مردان را درگیر می کند و دلایل متعددی پشت بروز زود انزالی وجود دارد و درمان های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند مشکل خود را حل کنید. در این مقاله از همسرتایم علل و درمان های مشکل زود انزالی را به شما نشان خواهیم داد.

  • انزال زودرس چیست؟
  • علل زود انزالی چیست؟
  • چگونه علل زود انزالی را تشخیص دهید؟
  • چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم ؟

 

زود انزالی چیست ؟

زود انزالی در انواع اختلالات عملکرد جنسی قرار می گیرد.این زمانی اتفاق می افتد که مرد به ارگاسم می رسد و منی را زودتر از آنچه می خواهد خود یا شریک زندگی اش انزال می کند.این اتفاق اغلب بعد از دخول یا کمی قبل از دخول در حین مقاربت رخ می دهد.البته زود انزالی می تواند مشکل ساز باشد. این برای شما و شریک جنسی شما ناامید کننده است و لذت زندگی جنسی شما را کاهش می دهد، با این حال، خوبی این است که انزال زودرس قابل رفع است.

 

 

همچنین بخوانید:

عوارض خود ارضایی

برای تقویت اسپرم چه بخوریم

 

 

بین 30 تا 40 درصد از مردان در دوره خاصی از زندگی خود از مشکل زود انزالی رنج می برند و انزال زودرس شایع ترین نوع اختلال عملکرد جنسی در مردان است.

تعاریف انزال زودرس متفاوت است و از جمله تعاریف این است که زود انزالی انزال بدون میل هر دو طرف اتفاق می افتد، جایی که زودتر از حد مطلوب رخ می دهد، به طوری که قبل از دخول یا کمی بعد از آن رخ می دهد.

 

علل زود انزالی چیست ؟

دلایل زیادی برای انزال زودرس وجود دارد ، از جمله عوامل فیزیکی و شیمیایی و همچنین عوامل عاطفی و روانی که همگی بر انزال زودرس شما تأثیر می گذارند.

عوامل فیزیکی و شیمیایی

عوامل فیزیکی و شیمیایی عبارتند از:

  • یک مشکل هورمونی در سطح اکسی توسین که در عملکرد جنسی مردان نقش دارد. سایر سطوح هورمونی که در عملکرد جنسی نقش دارند عبارتند از هورمون لوتئینیزه کننده (LH)، پرولاکتین و هورمون محرک تیروئید (TSH).
  • کاهش سطح سروتونین یا دوپامین، مواد شیمیایی مغز که در میل جنسی و برانگیختگی نقش دارند.
  • حساسیت آلت تناسلی به تحریک

عوامل عاطفی یا روانی

عوامل عاطفی یا روانی عبارتند از:

  • اضطراب عملکرد: انزال زودرس می تواند ناشی از استرس ناشی از بودن با شریک جدید، اضطراب در مورد رابطه جنسی مجدد پس از یک دوره طولانی پرهیز، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه، هیجان و تحریک بیش از حد یا دلایل دیگر باشد.
  • فشار.
  • مشکلات رابطه .
  • تاریکی

چگونه علل زود انزالی را تشخیص دهید ؟ – چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم

اگر زود انزالی مکرر دارید، یا اگر زود انزالی باعث اضطراب یا افسردگی شما می شود و رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد، یک وقت ملاقات با متخصص اورولوژی بگیرید. :

  • از چه زمانی این مشکل شروع شد؟
  • در چه شرایطی این اتفاق افتاد؟
  • انزال زودرس چند بار برای شما اتفاق می افتد؟
  • آیا انزال زودرس هنگام خودارضایی اتفاق می افتد؟
  • آیا حفظ نعوظ برای شما دشوار است؟
  • آیا انزال زودرس در هر بار رابطه جنسی اتفاق می افتد؟

البته این سؤالات بسیار شخصی هستند، اما مهم است که صادقانه با پزشک خود پاسخ دهید، بنابراین او می تواند به وضوح علت مشکل شما را تشخیص دهد. پزشک همچنین در مورد سایر شرایط پزشکی شما و داروهایی که مصرف می کنید، از جمله موارد بیش از حد سؤال می کند. داروها، مکمل ها و فرآورده های بدون نسخه. داروهای گیاهی که مصرف می کنید، همچنین از شما می پرسد که آیا الکل و مواد مخدر مصرف می کنید یا خیر.

 

معمولاً پزشک برای تعیین علت زود انزالی شما نیازی به انجام هیچ گونه آزمایش آزمایشگاهی ندارد، اما در صورتی که اورولوژیست مشکوک به وجود یک مشکل اساسی سلامتی باشد که دلیل این مشکل است، از شما می‌خواهد که انجام دهید.

 

چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم ؟

بسته به علت، گزینه‌های درمانی زیادی برای انزال زودرس وجود دارد. این درمان‌ها شامل رفتار درمانی، مشاوره و دارو هستند. زود انزالی معمولاً ابتدا با رفتار درمانی یا مشاوره برای کمک به نگرانی‌های عاطفی، اضطراب عملکرد یا عوامل استرس‌زا درمان می‌شود. باعث انزال زودرس می شود همچنین تعدادی از روش های درمانی را همزمان امتحان کنید.

 

رفتار درمانی

رفتار درمانی شامل چندین روش برای به تاخیر انداختن انزال می باشد.هدف این درمان این است که به شما یاد دهد چگونه بدن و احساسات خود را کنترل کنید.روش ها عبارتند از:

 

شروع و توقف : این تکنیک بستگی به این دارد که شما یا همسرتان آلت تناسلی تان را تحریک کند تا به نقطه ارگاسم نزدیک شود، سپس تحریک را برای حدود 30 ثانیه متوقف کنید تا کنترل پاسخ خود را دوباره به دست آورید، این دستور را تکرار کنید، شروع کنید و سه یا چهار متوقف کنید. قبل از اینکه به خود اجازه انزال بدهید، به این روش تمرین کنید تا بتوانید به خوبی کنترل کنید.

 

 

 

طب فشاری : این روش بستگی به این دارد که شما یا همسرتان آلت تناسلی خود را تحریک کنید تا به نقطه ارگاسم نزدیک شود و سپس به آرامی سر آلت تناسلی خود را به مدت 30 ثانیه فشار دهید تا شروع به از دست دادن نعوظ کنید. این روش را چندین بار تکرار کنید قبل از اینکه به خود اجازه دهید برای انزال.به تمرین این تکنیک ادامه دهید.بنابراین می توانید ارگاسم را به تاخیر بیندازید.

تفکر حواس پرت : این تکنیک مبتنی بر این ایده است که در حین تحریک جنسی، توجه خود را بر روی چیزهای غیرجنسی متمرکز کنید. شمارش مکرر روش خوبی برای پرت کردن حواس خود است، به عنوان مثال تصور کنید نام تمام شرکت هایی که از آنها عبور می کنید هنگام رفتن به آن. ورزشگاه، یا فکر کردن به نام همه بچه های تیم خود، مورد علاقه و غیره.

اگر علت انزال زودرس مشکلات روانی، عاطفی یا روابط به دلیل اضطراب عملکرد ، استرس، افسردگی، احساس گناه، یا یک رابطه آشفته باشد، از یک روانشناس، زوج درمانگر یا درمانگر جنسی کمک بگیرید.

 

دارو درمانی

پزشک ممکن است به شما توصیه کند که چندین نوع دارو را امتحان کنید، مانند:

  • داروهای ضد افسردگی، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین. حتماً در مورد عوارض جانبی هر دارویی با اورولوژیست خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.
  • استفاده از اسپری‌ها و کرم‌های بی‌حس‌کننده روی سر و ساقه آلت تناسلی یک گزینه درمانی خوب برای به تاخیر انداختن انزال است. کرم و اسپری بی‌حس‌کننده روی آلت تناسلی مالیده می‌شود و در عرض 10 تا 30 دقیقه جذب می‌شود. مهم است که قبل از شستشو آلت تناسلی خود را بشویید. رابطه جنسی برای جلوگیری از بی حسی واژن همسرتان یا از دست دادن نعوظ.
  • داروهای اختلال نعوظ. همچنین برای درمان انزال زودرس، به ویژه در مردان مبتلا به اختلال نعوظ زمینه ای استفاده می شود.

 

در صورت داشتن انزال زودرس چه نتیجه ای می توانم داشته باشم؟

چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند. با کمک شریک زندگی خود و مراجعه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مناسب، به ویژه یک متخصص اورولوژی برای ارزیابی اولیه. همراه با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند روانشناس، روانپزشک و مشاوران حرفه ای، شما می توانید به احتمال زیاد می توانید انزال را کنترل کنید و پس از آن دوباره از زندگی جنسی خود لذت ببرید.

 

استفاده از کاندوم  باعث کاهش انزال زودرس نیز می شود، زیرا حس لامسه اعضا را کاهش می دهد.

انجام برخی تمرینات برای تقویت عضلات لگن شوهر، مانند تمرینات کگل .

طرح درمان زود انزالی توسط یک پزشک متخصص تهیه می شود.اغلب با چند مرحله ساده درمان زود انزالی به راحتی انجام می شود، بنابراین اگر از انزال زودرس رنج می برید، مهم است که به یک متخصص اورولوژی یا پزشک متخصص مراجعه کنید، اگرچه با پزشک خود در مورد این مشکل صحبت کنید. مشکلات رابطه جنسی ممکن است ناراحت کننده باشد، اما بدانید که آنها حرفه ای هستند و از شما می خواهند که زندگی جنسی رضایت بخشی داشته باشید دوست من، به یاد داشته باشید که این یک مشکل رایج است و شما تنها نیستید.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسر تایم در رابطه با اینکه چگونه زود انزالی خود را رفع کنیم اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

منبع :

http://bia2safa.net/goto/web/url/3010118

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو