چطور دوقلو باردار شویم {5 روش برای دو قلو داشتن}

منبع: همسرتایم

7

1401/9/4

16:39


چطور دوقلو باردار شویم ؟ چطور دوقلو باردار شویم ؟اگر آرزوی داشتن دوقلو دارید، روش هایی وجود دارد که شانس دوقلوزایی را افزایش می دهد. همه این…

چطور دوقلو باردار شویم {5 روش برای دو قلو داشتن}

5/5 - (1 امتیاز)

چطور دوقلو باردار شویم ؟

چطور دوقلو باردار شویم ؟اگر آرزوی داشتن دوقلو دارید، روش هایی وجود دارد که شانس دوقلوزایی را افزایش می دهد. همه این روش ها کاملا طبیعی هستند و قطعا آسیبی به شما نمی رسانند، در واقع اکثر آنها صرف نظر از اینکه قصد بارداری با دوقلو دارید یا خیر بسیار خوب هستند.

اما اگر در خانواده دوقلو وجود دارد و می‌خواهید از داشتن دوقلو اجتناب کنید، احتمالاً می‌توانید از این نکات کوچک اجتناب کنید.

 

همچنین بخوانید:

عوارض آمپول بتامتازون در بارداری

پوزیشن بارداری سه ماه سوم

دلیل جذابیت زنان کوتاه قد

 

 

1- قبل از بارداری به طور منظم اسید فولیک مصرف کنید

اسید فولیک مکمل بسیار مهمی است که قبل و در طول بارداری مصرف می‌شود تا به تولد نوزادی سالم کمک کند و احتمال ابتلای نوزاد به نقص‌های لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را تا حد زیادی کاهش دهد.

اما آیا می دانستید که اسید فولیک شانس شما برای دوقلو شدن را نیز افزایش می دهد؟

یک مطالعه علمی سوئدی نشان می دهد که شانس طبیعی دوقلوزایی در یک جمعیت حدود 1.5 درصد در نوسان است. با این حال، هنگامی که اسید فولیک به طور منظم به معادله اضافه می شود، این درصد به 2.8٪ افزایش می یابد.

ایده افزایش تعداد دوقلوها این است که اسید فولیک می تواند باعث “تخمک گذاری چندگانه” شود، که به معنای آزاد شدن بیش از یک تخمک در یک زمان است.

 

 

 

2- گوشت قرمز و لبنیات را بیشتر مصرف کنید

بله، زنانی که گوشت و لبنیات می خورند بیشتر احتمال دارد دوقلو باردار شوند.

دانشمندان معتقدند که هورمون های رشد از کبد حیوانات به انسان منتقل می شود و این هورمون به نوبه خود منجر به افزایش تخمک گذاری می شود.

Live Science مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می دهد مصرف گوشت قرمز و محصولات لبنی و در نتیجه هورمون های جذب شده ممکن است به شکل گیری جنین در مراحل اولیه رشد کمک کند.

این مطالعه همچنین می گوید که زنان گیاهخوار کمتر احتمال دارد که دوقلو باردار شوند.

 

3- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین برای هر کسی که می خواهد خوب بخورد عالی است و بسیار خوشمزه است!

علاوه بر مفید بودن، بسیاری از انواع سیب زمینی حاوی اسید فولیک طبیعی هستند که می تواند شانس شما را برای داشتن دوقلو افزایش دهد.

اگر بخواهید این تئوری را آزمایش کنید مطمئناً سیب زمینی اضافی به رژیم غذایی شما آسیبی نمی رساند!

دکتر دیوید ویلیامز تحقیقاتی در مورد یک قبیله نیجریه ای به نام یوروبا انجام داد که مشخصه رژیم غذایی آنها وجود زیاد نوعی سیب زمینی به نام یام است. تحقیقات او نشان داد که سیب زمینی حاوی یک “محرک” است که هورمون هایی را آزاد می کند که فولیکول تخمدان را در زنان تحریک می کند و باعث آزاد شدن بیش از یک تخمک می شود.

سیب زمینی برای قرن ها به عنوان یک روش طبیعی برای درمان مشکلات هورمونی، مشکلات ناباروری یا حتی جلوگیری از سقط جنین استفاده می شود.

 

4- داشتن فرزندان زیاد – چطور دوقلو باردار شویم

به نظر می رسد زمانی که زنی بیش از چهار فرزند داشته باشد، احتمال اینکه در دفعات بعدی به طور طبیعی دوقلو باردار شود، بیشتر است.

اعتقاد بر این است که عدد جادویی چهار است، اما این عدد ممکن است از یک زن به زن دیگر متفاوت باشد، اما هر چه تعداد فرزندان شما بیشتر باشد، شانس دوقلو شدن بیشتر است.

5- بارداری در دوران شیردهی

شیردهی یک شکل طبیعی پیشگیری از بارداری است، اما همه ما می دانیم که قطعا 100٪ موثر نیست.

اما اگر در دوران شیردهی موفق به بارداری شوید، احتمال دوقلو شدن شما بسیار بیشتر است.

مجلات پزشکی بیان کردند که بارورترین زمان در زندگی یک زن سه ماه بعد از زایمان است و احتمال اینکه در این ماه ها دوقلو باردار شود، 9 برابر بیشتر است.

 

البته منطقه زندگی نیز به گونه ای ثابت نشده بر دو قلو زایی تاثیر می گذارد.

جالب است بدانید زنانی که در نیجریه زندگی می کنند در حدود 5درصد تولد دوقلو به دنیا می آورند. حتی شگفت‌انگیزتر این است که اگر زنی که در نیجریه زندگی می‌کند از منطقه تعیین‌شده خارج شود، شانس او ​​برای داشتن دوقلو مانند بقیه می‌شود.

بسیاری از مردم این را به مصرف سیب زمینی شیرین نسبت می دهند، اما این در کل نیجریه یافت می شود، نه فقط آن قبیله خاص.

بنابراین، چه آب و هوا و چه رژیم غذایی، فقط چیزی در نیجریه وجود دارد که زنان را تشویق می کند که دوقلو باردار شوند!

 

راه های دیگر برای افزایش شانس داشتن دوقلو:

  • بالای سی سال. زنان مسن تر نسبت به زنان 20 ساله شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارند.
  • وجود سابقه خانوادگی دوقلو از طرف زن. و اگر دوقلوها در هر دو طرف خانواده هستند، بهتر است برای دو تا از همه چیز آماده باشید!
  • اگر بیش از 165 سانتی متر قد دارید
  • بارداری بلافاصله پس از قطع قرص

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با اینکه چطور دوقلو باردار شویم اختصاص دادید ، بی نهایت سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو