طرز تهیه سس بشامل فرانسوی با طعمی بی نظیر و متفاوت

منبع: خبرنما

13

1401/9/4

16:40


سس بشامل یکی از انواع سس های خوشمزه است که در تهیه انواع غذاها مثل لازانیا، پاستا و … استفاده می‌شود. این سس طعم بسیار خوبی به غذاها می‌دهد. در این نوشتار طرز تهیه سس بشامل را در اختیار شما قرار داده‌ایم. اگر اهل آشپزی و علاقمند به سس‌های مختلف هستید، سس بشامل گزینه مناسبی […]

طرز تهیه سس بشامل فرانسوی با طعمی بی نظیر و متفاوت

سس بشامل یکی از انواع سس های خوشمزه است که در تهیه انواع غذاها مثل لازانیا، پاستا و … استفاده می‌شود. این سس طعم بسیار خوبی به غذاها می‌دهد. در این نوشتار طرز تهیه سس بشامل را در اختیار شما قرار داده‌ایم. اگر اهل آشپزی و علاقمند به سس‌های مختلف هستید، سس بشامل گزینه مناسبی برای فهرست سس‌های‌تان خواهد بود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سس آلفردو، خوشمزه‌ترین سس ایتالیایی!

طرز تهیه سس بشامل

این سس از مواد خیلی ساده تهیه می‌شود. اکثر مواد آن را در آشپزخانه دارید و تنها کافی است دست به کار شوید.

مواد لازم:

25 گرم کره

2 قاشق غذاخوری آراد

1 لیوان شیر

25 گرم خامه صبحانه

نمک و فلفل به مقدار لازم

جوز هندی به مقدار لازم

لینک مرتبط: طرز تهیه کبه عربی با گوشت و بلغور و طعمی فوق العاده!

نحوه آماده کردن سس بشامل:

برای تهیه سس ابتدا شیر را درون قابلمه بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. دقت کنید که شیر نباید جوش بیاید. همین که شیر گرم شود کافی است.

پس از آن یک تابه بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا نوبت کره است، کره را درون تابه بگذارید تا کامل آب شود. سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی‌آن گرفته شود.

در حالی که می‌خواهید بوی خامی‌آراد گرفته شود اما نباید رنگ آن تغییر کند. پس از 2 تا 3 دقیقه، شیر گرم را به تدریج به آرد اضافه می‌کنیم، سپس تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود. در این مرحله باید سس را به صورت مداوم هم بزنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه ۲ نوع سوپ رژیمی خوشمزه که چربی شکم را کاهش می‌دهد

حالا نمک و فلفل سیاه را به سس بشامل اضافه کنید و هم بزنید تا سس به غلظت مطلوب برسد. جوز هندی را 2 تا 3 بار روی دندانه های رنده می‌کشیم و به سس بشامل اضافه می‌کنیم.

وقتی سس به غلظت دلخواه شما رسید، تابه را از روی حرارت بر دارید. سپس خامه صبحانه را به سس بشامل اضافه می‌کنید و با سرعت مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب و یک دست شوند.

دقت کنید که غلظت این سس پس از خنک شدن کمی ‌بیشتر می‌شود. حالا از این سس به عنوان سس پایه در تهیه پیتزا، لازانیا و سوفله های مختلف استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو