مزایای بی‌نظیر نوشیدن چای دارچین

منبع: برترین ها

6

1401/9/4

16:49


چای دارچین، نوشیدنی خوشمزه و جالبی است که می‌تواند مزایای سلامتی فراوانی نیز داشته باشد. دارچین از پوسته داخلی درخت دارچین تهیه می شود.

الو دکتر نوشت: چای دارچین، نوشیدنی خوشمزه و جالبی است که می‌تواند مزایای سلامتی فراوانی نیز داشته باشد. دارچین از پوسته داخلی درخت دارچین تهیه می شود.

دارچین در هنگام خشک شدن به دور خود پیچیده می شود و ظاهر آن به صورت چوب‌های دارچین رول شده قابل تشخیص است. این میله ها را می توان در آب جوش ریخته و یا آنها را پودر کرد. از چوب دارچین یا دارچین پودر شده در تهیه چای دارچین استفاده می شود. چای دارچین سرشار از ترکیبات مفیدی است که می‌تواند مزایای مختلف سلامتی داشته باشد. این مزایا شامل کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کاهش گرفتگی قاعدگی و کاهش التهاب و قند خون هستند. در این مطلب به برخی از مزایای علمی چای دارچین اشاره شده است. در این مقاله از بخش تغذیه الو دکتر به بررسی مزایای چای دارچین می پردازیم.

مزایای بی‌نظیر نوشیدن چای دارچین

موارد استفاده از چای دارچین برای سلامتی

چای دارچین سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد

این چای حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ترکیبات مفیدی هستند که به سلامتی شما کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها با اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به سلول های شما آسیب می رسانند.

رتدیکال های آزاد سبب ایجاد بیماری ها یی مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی می شوند. دارچین به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است. مطالعات نشان می دهند که مصرف چای دارچین می تواند ظرفیت آنتی اکسیدانی کل را افزایش دهد. این یک اندازه گیری از میزان رادیکال های آزاد است که بدن شما قادر به مقابله با آن ها است.

این چای التهاب را کاهش می‌دهد و ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

مطالعات نشان می دهند که ترکیبات موجود در دارچین ممکن است علائم التهاب را کاهش دهند. این ممکن است برای بدن شما بسیار مفید باشد. زیرا تصور می شود که التهاب، ریشه ی بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی است. مطالعات همچنین نشان می دهند دارچین ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

علاوه بر این، مصرف چای دارچین میزان کلسترول تری گلیسیرید و کلسترول بد را نیز کاهش می دهد. همچنین مصرف چای دارچین می‌تواند سطح کلسترول خوب را افزایش دهد. این از طریق از بین بردن کلسترول اضافی از رگ های خونی به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهند که مصرف حداقل ۱۲۰ میلی گرم دارچین در روز، ممکن است این فواید را به بدن شما ارائه دهد. دارچین سنا حاوی مقادیر زیادی کومارین طبیعی است. کومارین گروهی از ترکیباتی هستند که به جلوگیری از تنگ شدن رگ های خونی و محافظت در برابر لخته های خونی کمک می کند.

با این حال لازم است در مصرف دارچین حد اعتدال را رعایت کنید. زیرا مصرف بیش از حد کومارین ممکن است عملکرد کبد را کاهش داده و خطر خونریزی را افزایش دهد.

چای دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک کند

دارچین با کاهش سطح قند خون، می تواند اثرات ضد دیابتی قدرتمندی ایجاد کند. دارچین به روشی مشابه با انسولین، قند را از خون شما به داخل بافت ها منتقل می کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در دارچین، ممکن است با کاهش مقاومت به انسولین، سطح قند خون را کاهش دهد.

در نتیجه اثربخشی انسولین را افزایش می دهد. دارچین همچنین می تواند به کند شدن شکستن کربوهیدرات ها در روده شما کمک کند. این مانع از افزایش پیک های قند خون پس از خوردن غذا می شود.

نوشیدن این چای ممکن است سبب کاهش وزن شود

چای دارچین غالباً برای کمک به کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات متعدد نشان می‌دهند، مصرف دارچین با کاهش چربی یا کاهش دور کمر در ارتباط است. مطالعات نشان می دهند افرادی که به مدت ۱۲ هفته، روزانه ۱۰ گرم پودر دارچین مصرف می کنند، ۷ درصد چربی بدن خود را از دست می دهند.

چای دارچین با بباکتریها و قارچ ها مبارزه می کند

دارچین خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. به عنوان مثال، آزمایشات نشان می‌دهند که سینامالدئید، عنصر اصلی فعال دارچین، از رشد باکتری های مختلف، قارچ ها و کپک ها جلوگیری می کند.

این ها شامل باکتری های رایج استافیلوکوک و سالمونلا است. این باکتری ها می توانند باعث ایجاد بیماری در انسان شوند. علاوه بر این، اثرات ضد باکتریایی دارچین ممکن است به کاهش بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند.

این چای ممکن است گرفتگی قاعدگی و سایر علائم سندروم قبل از قاعدگی را کاهش دهد

چای دارچین ممکن است برخی علائم قاعدگی مانند سندروم قبل از قاعدگی و دیسمنوره کمک کند. مطالعات نشان می دهند افرادی که در ۳ روز اول قاعدگی، روزانه ۳ گرم دارچین مصرف کرده‌اند، میزان درد قاعدگی در آنها کاهش یافته است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دارچین می تواند خونریزی قاعدگی، استفراغ و شدت تهوع را کاهش دهد.

شما می‌توانید چای دارچین را به راحتی به رژیم غذایی خود استفاده کنید

تهیه و ترکیب این چای در رژیم غذایی، بسیار آسان است. شما می توانید آن را به صورت گرم بنوشید و یا آن را خنک کنید تا چای یخ زده خانگی تهیه کنید. ساده ترین روش برای تهیه این نوشیدنی، اضافه کردن یک قاشق چایخوری دارچین به یک فنجان آب جوش است. چای دارچین به طور طبیعی فاقد کافئین است.

بنابراین، می‌توانید در طول روز از مصرف آن لذت ببرید. علاوه بر این، اگر شما به طور خاص به اثرات کاهش قند خون علاقه مند هستید، مصرف آن با وعده های غذایی بسیار موثر است. اگر در حال حاضر داروهای کاهش دهنده قند خون مصرف می کنید، بهتر است قبل از اضافه کردن چای دارچین به رژیم غذایی خود، با پزشک مشورت کنید.

 

نظرات


تصویری


ویدئو