گری اولدمن

«گری اولدمن» بازیگر فیلم‌های «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «هری پاتر» (Harry Potter) آماده بازنشستگی است. این بازیگر بریتانیایی در مصاحبه جدیدی با «ساندی تایمز» می‌گوید پس از سریال «اسب‌های تنبل» (Slow Horses) اپل تی‌وی+ مایل است وقتش را خارج از صنعت فیلمسازی صرف کند. این سریال جاسوسی سفارش ساخت فصل سوم را دریافت کرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، بازیگر برنده اسکار «تلخ‌ترین ساعت» (Darkest Hour) می‌گوید: «دوران بازیگری رشک‌برانگیزی داشته‌ام، اما ادوار بازیگری افول می‌کنند، و من خارج از بازیگری به چیزهای دیگری علاقه دارم. وقتی جوان هستید، فکر می‌کنید که می‌توانید با موفقیت همه آن‌ها را انجام دهید – آن کتاب را بخوانید – اما سال‌ها می‌گذرند. سال آینده ۶۵ ساله می‌شوم؛ ۷۰ سالگی نزدیک است. وقتی ۸۰ ساله می‌شوم نمی‌خواهم فعال باشم. خیلی خوشحال خواهم بود و باعث افتخار من است که با نقش «جکسون لمب» [از سریال «اسب‌های تنبل»] خداحافظی کنم – و بازنشسته شوم.»

اولدمن پیش‌تر به «ددلاین» گفته بود: «می‌توانم خودم را تا چند سال آینده در نقش جکسون ببینم. بدون تردید. یعنی، برای آن‌هایی که کتاب‌ها را دوست دارند و از هواداران سینه‌چاک «میک هرون» به شمار می‌آیند، او شخصیتی نمادین است. بنابراین اگر قرار باشد در اوج وداع کنم، منظورم این است که بازنشستگی نزدیک است. بله. می‌توانم ببینمش.»

اولدمن در ادامه تأکید می‌کند علاقه‌اش به این نقش تنها سبب خواهد شد نسبت به پیشنهادات دیگر در اولویت قرارش دهد: «همیشه ممکن است پیشنهادی ارائه شود، و می‌دانید، ذوق‌زده‌ام کند اما افتخار خواهم کرد و خوشحال خواهم بود اگر تا آینده‌ای نزدیک این نقش را بازی کنم. از این گذشته، اغلب می‌بینید بازیگرانی که در یک سریال بازی می‌کنند از عضویت در یک خانواده حرف می‌زنند و همین شرایط در یک فیلم یا نمایش حکمفرماست. بازیگران و عوامل «اسب‌های تنبل» و «شیرهای مرده» شگفت‌انگیز بودند و در صورت بازگشت، واقعاً مانند تجدید دیدار با خانواده خواهد بود.»