تارانتینو مارول

چند روز پس از آنکه «جنیفر انیستون» مدعی شد در هالیوود دیگر ستاره‌ای وجود ندارد، «کوئنتین تارانتینو» در مصاحبه مشابهی با پادکست «۲ خرس، ۱ غار» (2 Bears, 1 Cave) ادعا کرد که «مارولیزاسیون هالیوود» باعث شده هالیوود ستاره نسازد.

تارانتینو می‌گوید: «بخشی از مارولیزاسیون هالیوود این است که... همه این بازیگران را دارید که با بازی در این نقش‌ها معروف شده‌اند. اما ستارگان سینما سینما نیستند. این‌طور نیست؟ کاپیتان آمریکا ستاره است. ثور ستاره است. یعنی من اولین نفری نیستم که این را می‌گویم. فکر می‌کنم هزاران بار این را گفته‌اند... اما می‌دانید این شخصیت‌های چندگانه‌اند که ستاره می‌شوند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «کاپیتان آمریکا» به اعتقاد تارانتینو ستاره است نه بازیگر آن «کریس اوانز». این کارگردان در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «راستش را بخواهید حتی تقلیلشان نمی‌دهم. اما این یکی از – میراث مارولیزاسیون فیلم‌های هالیوود است.»

تارانتینو در این مصاحبه تأکید می‌کند که از فیلم‌های مارول «بیزار» نیست بلکه فقط از خوش ندارد ببیند که هالیوود فقط به تولید چنین فیلم‌هایی علاقه‌مند است: «ببینید، وقتی بچه بودم کامیک‌های مارول را دیوانه‌وار جمع‌آوری می‌کردم. وقتی بیست و چند ساله بودم و چنین فیلم‌هایی بیرون می‌آمدند کاملاً خوشحال بودم و آن‌ها را دوست داشتم. یعنی تنها فیلم‌هایی نبودند که ساخته می‌شدند. بعضی از فیلم‌هایی بودند که ساخته می‌شدند. اما می‌دانید، تقریباً ۶۰ ساله‌ام. نه، به اندازه آن زمان برایشان هیجان‌زده نیستم.»

او ادامه می‌دهد: «تنها انتقادی که از این فیلم‌ها دارم این است که به نظر می‌رسد تنها فیلم‌هایی‌اند که ساخته می‌شوند. و به نظر می‌رسد که تنها فیلم‌هایی‌اند که در بین هواداران و حتی استودیوها یک نوع هیجان ایجاد می‌کنند. برای چنین فیلم‌هایی هیجان‌زده‌اند. بنابراین مسئله این حقیقت است که این فیلم‌ها نماینده این دوران از سینما شده‌اند. جایی برای فیلم‌های دیگر باقی نمانده. مشکل من این است.»

تارانتینو پیش‌تر گفته بود که حاضر نیست فیلمی برای مارول کارگردانی کند: «باید کارگر باشی تا این فیلم‌ها را بسازی. من کارگر نیستم. دنبال کار نمی‌گردم.»

«سیمو لیو» بازیگر فیلم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) به دنبال انتشار این مصاحبه واکنش نشان داد. لیو در توییتر نوشت: «اگر [مارتین] اسکورسیزی و تارانتینو ستارگان سینما را تعیین می‌کردند، من هرگز فرصت بازی در یک فیلم بیش از ۴۰۰ میلیون دلاری را پیدا نمی‌کردم. فیلمسازی آن‌ها من را شگفت‌زده می‌کند. فیلمسازن مؤلف بزرگی‌اند. اما به من یا هر بازیگر دیگر توجه نمی‌کنند.»

«شانگ-چی» اولین فیلم «دنیای سینمایی مارول» با شخصیت اول آسیایی تبار بود که در حین پاندمی ۴۳۲ میلیون دلار فروخت. لیو در توییت دیگری اضافه می‌کند:‌ «هیچ استودیویی کامل نیست و نخواهد بود. اما من افتخار می‌کنم با استودیویی همکاری کرده‌ام که تلاش می‌کند مقابل دوربین با خلق قهرمانانی که الهام‌بخش مردم سراسر دنیا هستند، تنوع نژادی را بیشتر کند. من هم عاشق «عصر طلایی» هالیوود هستم... اما به‌شدت [مملو از بازیگران] سفید بود.»