شگردهای مختلف برای دفع حشرات استخر

منبع: آرگا

8

1401/9/4

16:54


در این مطلب قرار است شما را با روش های دفع حشرات استخر آشنا کینم و اطلاعاتی بسیار خوب و مفید و کاربردی در این زمینه به شما خواهیم داد و بهتر است سعی کنید این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید این موجودات موذی را از استخر خود دور نمایید.

برای این که بتوانید به راحتی شنا کنید نیاز است تا راه های دفع حشرات استخر را بلد باشید در غیر این صورت ین حشرات منجر به آزار و اذیت برای شما خواهند شد. جالب است بدانید که بهترین ماه های سال برای شنا می تواند بهترین زمان برای حضور حشرات نیز باشد از این رو بهتر است روش هایی برای از بین بردن این مشکل بلد باشید.

روش های تمیز کردن استخر از حشرات موذی

دفع حشرات استخر با تکنیک های متفاوت

برای این که بتوانید حشرات را از بین ببرید بهتر است روش هایی را بلد باشید و در مدت زمان یک هفته از پیدا شدن لاروها درون آب شما وقت دارید تا آن ها را از بین ببرید در غیر این صورت ممکن است آن ها تا حدود بسیاری زیاد شده و دیگر نتوانید این مشکل را به راحتی از بین ببرید.

خرید محصولات خاص

معمولا راحت ترین روش برای از بین بردن حشرات استخر خرید محصولات خاص می باشد. به صورت کلی دو محصول وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده نمایید و این حشرات را دور کنید و بتوانید به راحتی به شنا کردن بپردازید. یکی از این محصولات دارای دانه های متوپرن می باشد. این دانه ها می تواند از بالغ شدن لاروها پیشگیری نماید و تا یک ماه بعد مکی تواند این مشکل را به صورت کامل از بین ببرد. دیگر محصولی که در این زمینه می توانید استفاده کنید محصولاتی می باشد که روی آب شناور می مانند و نام آن ها بی تی آی می باشد. این محصولات از مواد آلی می باشند و می تواند منجر به مسمومیت لاروها شده و در نهایت بعد از ۱۲ ساعت آن ها را از بین خواهد برد.

روش های غیر شیمیایی

روش های دیگری برای این کار نیز وجود دارد و غیر شیمیایی می باشد ولی مدت زمان بیشتری برای از بین بردن لاروها و حشرات نیاز دارند. استفاده از سرکه و دارچین در آب استخر می تواند از این روش های غیر شیمیایی باشد و آسیبی به شما وارد نخواهد کرد با این حال می توانند تا حدودی به دفع حشرات کمک کرده و آن ها را از بین خواهد برد.

تمیز کردن استخر از حشرات

داشتن اطلاعاتی در مورد پشه ها

سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه این موجودات افزایش دهید تا بتوانید راحت تر با آن ها مقابله نمایید. پشه ها دارای ۴ مرحله رشدی می باشند و راحت ترین مرحله ای که می توانید ان ها را از بین ببرید زمانی است که در مرحله لارو قرار دارند زیرا بسیار آسیب پذیر می باشند. باید بدانید که هر پشه ماده هر بار ۴۰۰ تخم می گذارد از این رو تعجبی ندارد که آن ها را بسیار زیاد و در هر بخش مشاهده نمایید.

پیشگیری از حضور حشرات

بهترین راهی که برای شما وجود دارد این است که سعی کنید از یک سری از نکاتی استفاده کنید تا بتوانید از حضور حشرات در استخر پیشگیری نمایید. این روش ها بسیار کم هزینه تر از این می باشند که شما بخواهید آن ها را رفع نمایید. برای این کار بهتر است سعی کنید استخر را تمیز نگه دارید و سعی کنید در تابستان ها پمپ استخر را هر چند ساعت یک بار راه بیندازید زیرا حشرات در آب های راکد بیشتر تخم گذاری می کنند.

سعی کنید بعد از این که باران بارید و یا چند روزی آب استخر بدون استفاده ماند آن را سریعا حذف نمایید زیرا این آی می تواند جایی بسیار مناسب برای رشد لارو های حشرات باشد.حشراتی که در این آب ها تخم گذاری کرده اند بعد از ۱۰ روز لارو آن ها بالغ می شود و می تواند شما را آزار دهد.

مرتب کردن باغچه ها نیز می تواند روشی برای پیگیری از حضور پشه ها و سایر حشرات در آب استخر باشد. رشد بیش از حد علف های باغچه می تواند منجر به تجمع بیشتر حشرات شود و استخر را نیز مورد هجوم قرار خواهند داد. می توانید از گیاهانی مانند بادرنجبویه و رزماری در باغچه ها استفاده کنید تا بتوانید حشرات را تا حدودی از استخر دور نمایید.

دفع حشرات استخر

روش های طبیعی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند حشرات را از شما دور کرده و در نهایت آسیبی به شما وارد نخواهد شد. این روش های اصلاحی تا حدودی جوابگو می باشند ولی ممکن است هیچ تاثیری در دفع حشرات استخر نداشته باشند و تنها آن ها را از شما دور نمایند. از بهترین این روش ها می توان به روغن سیترونلا، چراغ قوه و فانوس اشاره کرد. روغن سیترونلا در حین سوختن می تواند حشرات را دچار سردرگمی کرده و در نهایت این حشرات از شما دور خواهند شد. این مورد را باید بدانید که پشه ها حد و مرزی ندارند و حتی با به کار گیری روش های کنترل باز هم ممکن است آن ها را در خانه خود مشاهده نمایید.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در همین زمینه مانند از بین بردن مورچه و علائم وجود سوسک بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو