خرید درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟

خرید درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟


منبع: آرگا

18

1401/9/4

16:54


خرید درمانی کردن یکی از روش های کنترل خشم و ناراحتی های خود می باشد. در ادامه شما را با این موضوع و روش های پیشگیری از خرج اضافه آشنا می کنیم و اطلاعاتی در مورد فواید این روش درمانی برایتان خواهیم گفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

خرید درمانی یکی از روش هایی می باشد که می تواند مشکلات فرد را از یادش برده و حال روحی او را تا حدودی بهبود بخشد. تمام زمانی که برای خرید کردن صرف می کنید می تواند شما را از ناراحتی هایی که داشته ید دور کرده و دوباره شما را شاد و سرزنده نماید. این روش برخلاف سایر روش ها می تواند بسیار گران تر باشد با این حال نیاز به یک سری از مکانیزم ها دارد تا بتوانید از این روش برای کاهش استرس و ناراحتی های خود استفاده کنید. در ادامه اطلاعات بسیار خوبی از این موارد به شما خواهیم داد.

خرید درمانی

خرید درمانی و روانشناسی آن

مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده که خرید کردن در یک وضع بد روحی می تواند روحیه فرد را باز گرداند و آن ها را از اوضاع بد روحی رهایی دهد. البته این رفتارها می تواند تا حدودی تکانشی باشد زیرا بسیاری از افرادی که این راه را امتحان می کنند بعد از این که از نظر روحی به حالت استیبل رسیدند از خرید کردن های خود پشیمان می شوند و این کار به این دلیل می باشد که انگیزه ای قبلی برای این کار وجود ندارد.

ناراحتی در افراد می تواند منجر به ایجاد رفتار های تکانشی شود از این رو زمانی که فرد به خرید درمانی می پردازد امکان دارد که هزینه بسیاری بابت آن بپردازد. البته اگر این کار را با هدف بهبود روحیه و بهبود سلامت روان خود انجام دهید به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد و از این کار خود نهایت لذت را می برید.

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و محققان اعتقاد دارند که خرید کردن در حین ناراحتی نه تنها منجر به خوشحالی مدت دار فرد می شود بلکه می تواند ناراحتی ها و اضطراب آن ها را به تاخیر بیندازد و از این رو برای بسیاری از افراد بسیار مناسب می باشد. این روش نوعی تمرین برای استقلال یافتن و تلاش بر کنترل کردن خود و محیط می باشد.

تکنیک های مناسب برای کنترل خرید کردن در حین ناراحتی

زمانی که بخواهید خرید درمانی را انتخاب کنید باید حواستان باشد که پول های خود را الکی خرج نکنید از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و سعی کنید از تکنیک های مناسب برای این کار استفاده کنید تا در حین حال که پولی اضافه خرج نمی کنید بتوانید ناراحتی های خود را نیز کنترل کنید.

بالا رفتن اعتماد به نفس فرد با خرید کردن

خرید وسایل از پیش تعین شده

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید از آن استفاده کنید و بدون این که پولی را از دست بدهید و الکلی آن را خرج کنید ناراحتی خود را رفع نمایید می توانید در زمان ناراحتی یک سری از وسایلی را تهیه کنید که از قبل نیاز به خرید آن ها داشته اید و جزئی از وسایل ضروری محسوب می شود. بنابراین در زمانی که ناراحت هستید خود را محدود کنید به وسایلی که از قبل قصد خرید آن ها را داشته اید در غیر این صورت ممکن است آیتم های اضافی بسیار زیادی را خرید کنید که به هیچ کدام از آن ها نیازی نخواهید داشت.

نگاه کردن و نخریدن

برای این که بتوانید از خرج کردن پول های خود پیشگیری نمایید می توانید به وسایل نگاه کرده و حتی آن ها را لمس نمایید و بعد هیچ کدام از آن ها را نخرید. این کار یکی از تکنیک هایی می باشد که می تواند بر روحیه شما تاثیر خوبی داشته باشد و در عین حال می تواند از خرج شدن پول شما پیشگیری نماید. برای این که بتوانید کنترل کارهای خود را در دست داشته باشید بهتر است کیف پول خود را در خانه بگذارید و سعی کنید مقدار کمی پول با خود داشته باشید تا نتوانید هزینه زیادی بپردازید.

نگهداری و باز گرداندن

بسیاری از مغازه دارها اجازه می دهند تا شما بتواند آیتم ها را برای ۲۴ ساعت نزد خود نگه دارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا بعد از این که از یک بحران روحی خارج شدید تصمیم درستی در این زمینه بگیرید. معمولا بعد از این که ناراحتی شما بعد از چند ساعت فروکش کرد می توانید تصمیم بگیرید که آیتم های انتخابی را می خواهید و بودجه شما به خرید آن ها می رسد و بالاخره در مورد آن ها تصمیم های درستی بگیرید و وسایلی که نمی خواهید را باز گردانید.

درمان مشکلات روحی خود با خرید

خریدهای پر طرفدار

یک سری از خریدها هستند که در مین سایرین بسیار پرطرفدار می باشند و در خرید درمانی بیشتر از این آیتم ها استفاده می شود. این موارد عبارتند از :

  • پاستیل
  • لواشک
  • تنقلات
  • طلا و زیورآلات
  • لباس های براق و شاین دار
  • وسایل دیجیتالی جدید مانند ساعت هوشمند
  • ابزار آلات برقی
  • لوازم آشپز خانه

فواید خرید درمانی

خرید کردن در حین ناراحتی و اضطراب و یا مشکلات شدید می تواند به فرد یک سری احساسات خوبی را انتقال بدهد از این رو بهتر است با فواید این کار آشنا شوید و اگر نیاز بود شما نیز هر از چند گاهی از این روش برای کاهش استرس و اضطراب خود استفاده کنید. در ادامه تمامی فواید خرید درمانی را برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این مورد به شما خواهیم داد.

کاهش دوره انتقال

از مهم ترین فواید خرید کردن در حین ناراحتی کاهش دوره انتقال می باشد. زمانی که فردی با مشکلی رو به رو می شود و بحرانی برایش ایجاد می شود برای این که بتواند راحت تر خود را با محیط وفق بدهد نیاز است تا یک کاری انجام دهد. این کار کار می تواند خرید کردن باشد و باید بدانید که خرید هر وسیله ای مانند مداد، پاک کن، لباس و خوراکی ها می تواند این دوره بحرانی را کوتاه تر کرده و فرد سریع تر با محیط خود تطبیق پیدا می کند و ناراحتی های او کاهش می یابند.

خرید کردن با ناراحتی

افزایش آرامش و لذت

خرید درمانی از ساده ترین روش هایی می باشد که می توانید از آن کمک بگیرید و آرامش و لذت را برای ساعاتی تجربه نمایید. این احساس در حین ناراحتی برای شما بسیار مناسب می باشد و باعث می شود که ناراحتی های خود را برای دقایقی از یاد ببرید.

بالا رفتن اعتماد به نفس

برای بالا بردن اعتماد به نفس روش های بسیاری وجود دارد و یکی از آن ها خرید کردن به تنهایی می باشد زیرا این کار منجر به این می شود که شما احساس بهتری نسبت به خود و استقلالی که دارید داشته باشید و این موضوع منجر به اعتماد به نفس فردی خواهد شد.

بهبود خلاقیت

خرید درمانی در بسیاری از زمان ها می تواند دید شما را نسبت به مسائل و موضوعات و آیتم های انتخابی گسترده تر نماید. این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر بار اول جنسی را می بینید و آن را نمی خرید بار دوم به جزئیات آن بیشتر توجه خواهید کرد و همین مورد به ظاهر ساده می تواند برای شما بسیار مناسب باشد و با خلاقیت بیشتر به خود و ظاهرتان برسید.

شادی آور بودن خرید

خرید کردن یکی از روش هایی می باشد که می تواند شما را برای مدت زمان طولانی تری خوشحال نگه دارد و. این موضوع بر اساس یک سری از تحقیق هایی که در سال ۲۰۱۱ انجام شده ثابت شد.

فواید خرید کردن در حین ناراحتی

فعالیت های دیگر در کنار خرید

در کنار خرید کردن در حین ناراحتی می توانید از روش های دیگری نیز برای آرام ساختن خود استفاده کنید و سعی کنید مدت زمانی که به خرید کردن اختصاص می دهید بسیار کوتاه باشد در غیر این صورت ممکن است موارد بسیاری را خرید نمایید و این کار می تواند منجر به ناراحتی و پریشانی بعد از خرید شود. فعالیت های دیگری نیز هستند که در این زمینه یاری رسان شما خواهند بود و این فعالیت ها عبارتند از :

  • حمام کردن
  • آشپزی کردن
  • وقت گذرانی با دوستان
  • مدیتیشن
  • ورزش
  • پیاده روی
  • فیلم دیدن
  • نقاشی کردن
  • شنا کردن

کنترل کردن ناراحتی ها در بسیاری از موارد از دست آدم خارج می شود و این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد سخت و طاقت فرسا باشد و بسیاری از افراد ممکن است در این زمان ها رفتارهای متفاوتی را از خود بروز دهند. در ادامه می توانید مطالب دیگری که در این زمینه نوشته شده است را مانند مهارت های خویشتن داری و خاطره درمانی را مشاهده کنید و اطلاعات و دانش خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده نمایید.

نظرات


تصویری


ویدئو