طرز تهیه املت لیوانی یک غذای ساده با طعم لذیذ

منبع: آرگا

12

1401/9/4

16:54


املت لیوانی یک صبحانه بسیار خوشمزه است که در زمان نسبتا کمی تهیه می شود این املت شکل زیبایی به خود گرفته و بسیار مناسب برای زمان هایی که صبحانه مهمان دارید است.

املت لیوانی یک صبحانه بسیار خوشمزه و مجلسی است که در زمان هایی که مهمان دارید یا هوس چیز جدیدی کرده اید می توانید املت لیوانی که راحت آماده می شود را در مایکروفر تهیه کنید. در تهیه این صبحانه خوشمزه بهتر است از ماگ نسوز و یا ظرف کوچک نسوز استفاده کنید. پیشنهاد ما ماگ نسوز است. برای مشاهده کامل آموزش طرز تهیه املت لیوانی همراه ما باشید.

املت لیوانی شیک

همانطور که املت یک صبحانه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد، انواع این غذا همچون املت کبابی، املت لقمه ای و املت لیوانی هم به دلیل استفاده از مواد با طعم فوق العاده، طرفدارانی را به خود جذب کرده. است به دلیل محبوبیت این صبحانه، املت لیوانی را در قهوه خانه ها نیز تهیه و سرو می کنند. کافه و یا قهوه خانه هایی که املت لیوانی سرو می نمایند، در تهیه املت از قارچ، فلفل دلمه ای و پیاز استفاده می کنند. دستور تهیه این صبحانه به طور سنتی هم طرفداران خاص خودش را دارد.

مواد لازم

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۱ قاشق غذا خوری
  • پنیر چدار رنده شده ۱ قاشق غذا خوری
  • ساقه پیازچه یا تره ۱ قاشق غذا خوری
  • فلفل دلمه ای خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم

طرز تهیه املت لیوانی

طرز تهیه املت لیوانی عالی

برای تهیه املت لیوانی حتما از یک ماگ بزرگ و از جنس غیر فلزی برای قرار دادن در مایکروفر باشد استفاده نمایید. چند قطره روغن داخل ماگ بریزید و با قلمو ماگ را آغشته به روغن کنید تا املت لیوانی به ماگ نچسبد.

در این مرحله ۲ عدد تخم مرغ را داخل ماگ ریخته و هم زنید تا زرده و سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شود. بعد یک قاشق غذاخوری شیر را با تخم مرغ با چنگال خوب مخلوط کنید.

سبزیجات خرد شده و پنیرچدار رنده شده را اضافه کنید.. سپس به میزان لازم نمک و فلفل بریزید و دوباره با چنگال هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

۳۰ ثانیه درون مایکروفر قرار دهید و بعد از ۳۰ ثانیه بیرون بیاورید مجدد هم بزنید و دورباره ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که املت لیوانی به شکل دلخواه شما در آید.

املت لیوانی با گوجه

املت لیوانی شما آماده است در زمانی که سرو می کنید می توان برای تزیین از گوجه و فلفل دلمه ای استفاده کرد و یا سس ریخته، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو