موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه ای ارزشمند از هنرهای تجسمی

موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه ای ارزشمند از هنرهای تجسمی


منبع: آرگا

11

1401/9/4

16:54


تهران، شهری پر از شگفتی بوده که در میان هیاهوی آن جاذبه های فرهنگی مهمی همچون موزه هنرهای معاصر قرار دارند. این موزه شگفتی های زیادی دارد و مجموعه ای از آثار هنری بسیار ارزشمند است.

موزه هنرهای معاصر که یکی از جاذبه های هنری شگفت انگیز در تهران است، زیبایی های زیادی برای گردشگران دارد. این موزه بازدیدکنندگان زیادی داشته و امروزه نیز یکی از مکان های دیدنی تهران است. در این موزه گنجینه ای ارزشمند از جاذبه های فرهنگی و هنری مشاهده می کنید.

بخش های مختلف موزه هنر معاصر

معرفی موزه هنرهای معاصر تهران

این موزه دارای جامع ترین گنجینه هنر مدرن بعد از جنگ جهانی دوم است. این مجموعه شامل جنبش های هیجانی از پاپ آرت، فوتورئالیسم و مینیمالیسم بوده که می توانید از این آثار انتزاعی بیشتر بازدید کنید. در این گنجینه ۴۰۰۰ اثر ارزشمند وجود داشته که بخشی از آن ها شامل هنرهای تجسمی است. این موزه امروزه از مکان های دیدنی تهران می باشد.

معماری موزه هنر معاصر

آثار موزه:

در این موزه شگفت انگیز می توانید، ۴۰۰۰ اثر از نخبگان هنرهای تجسمی ایرانی و جهان را مشاهده کنید. ۴۰۰ نوع اثر در این مجموعه خارق العاده و استثنایی هستند. ارزش حدودی این آثار به ۲/۵ میلیارد می رسد. بیشتر این آثار در زمان پهلوی خریداری شده اند. آثار شاخص موجود در این موزه بسیار متنوع بوده که در زیر به آن ها اشاره می شود.

موزه هنر معاصر تهران

آثار شاخص این مجموعه شامل گوگن، ارنست، پیکاسو، وارهول، ماگریت، رنوار، لویت، پولاک و … است. مجموعه ای که شامل آثار سهراب سپهری می باشد، بسیار ارزشمند و قدیمی است. در مجموعه این موزه دارای ۹ گالری بوده که سه گالری آن به یاد هنرمندان نگهداری می شوند. ۶ گالری دارای بازدیدکنندگان موقتی هستند. این موزه آثاری ساده و بسیار دلنشین برای بازدیدکنندگان خواهد داشت.

موزه هنرهای معاصر ایران

مجسمه هایی که در محوطه این موزه دیده می شود، نمایی زیبا به آن بخشیده است. پیکره درمانگر که اثری از “رنه ماگریت” بوده یکی از مهم ترین آثار این موزه و یک اثر مشهور بلژیکی می باشد. برای بازدید از این موزه مسیرهای دسترسی فوق العاده مناسبی وجود دارند که امکان استفاده از آن را خواهید داشت.

موزه هنر معاصر کجاست

تاریخچه موزه:

موزه هنرهای معاصر تهران که یک موزه بسیار شگفت انگیز بوده بازدیدکنندگان زیادی دارند. تاریخچه این موزه به دوران پهلوی باز می گردد. فرح پهلوی به پیشنهاد پسرعموی خود طرح ساخت این سازه را داده است. طرح ساخت دو موزه که شامل موزه هنر نوین و موزه فرش بوده برای اولین بار رقم خورد. در موزه فرش نیز می توانید، مجموعه ای از فرش های دستباف را مشاهده کنید.

موزه هنری معاصر

قرارداد ساخت و معماری این موزه نیز از سوی پهلوی به آلوار آلتو که معماری فنلاندی بود، داده شد. کامران دیبا نیز ماموریت این کار را بر عهده داشت. ساخت این موزه در سال ۱۳۵۶ به پایان رسید. این موزه در خارج از ایران نیز بازدیدکنندگان زیادی داشته است. این موزه از دیدنی های تاریخی تهران می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو