لمینت طلا چیست ؟ ( قیمت لمینت طلا )

منبع: زیبامون

9

1401/9/4

16:55


همانطور که می دانید دندان های ما اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا می توانند بر سلامتی و ظاهر تاثیر مستقیمی داشته باشند. به همین علت درمان های بسیار زیادی برا ترمیم آنها ارائه شده است که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند. یکی از این درمان ها لمینت نام دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا لمینت طلا را مورد بررسی قرار دهیم.

لمینت طلا چیست ؟ ( قیمت لمینت طلا )

لمینت دندان روشی برای بهبود ظاهر دندان های شما می باشد که نسبت به دیگر روش های درمانی مشابه، مزایای بیشتری را دارد.بخشی از مزایای این درمان به شرح زیر می باشد:

  • طول عمر بالا
  • افزایش اعتماد به نفس
  • زیباتر کردن لبخند

لمینت طلا

لمینت دندان در طول سال هایی که ارائه شده است تکامل های زیادی را تجربه کرده است. بخشی از این تکامل ها باعث شده تا انواع لمینت دندان به وجود آید. می توان گفت هر کدام از این انواع دارای متریال های متفاوتی می باشند که یکی از آنها لمینت طلا است.

چرا لمینت طلا؟

می توان گفت لمینت طلا به عنوان یک درمان برای زیبایی دارای محبوبیت بالا است. زیرا در حالت کلی، طلا دارای زیست سازگاری بالایی می باشد یعنی با بدن انسان ها بسیار سازگار است که این مورد یکی از مزیت های این درمان به حساب می آید. برای مثال میزان حساسیت به طلا در بدن انسان ها بسیار کم و نادر می باشد.

طلا دارای استحکام بالایی است و چکش خوار به حساب می آید. به عبارت ساده می توان گفت تبدیل طلا به قطعات کوچک و نازک امری راحت به حساب می آید از طرفی نیز استحکام آن باعث می شود تا لمینت طلا نیز دارای استحکام بالایی باشد. تمام مواردی که گفته دلایلی برای محبوبیت لمینت طلا است.

مراحل انجام لمینت طلا

اگر بخواهیم به صورت ساده این بخش را بررسی کنیم باید گفت تفاوت زیادی در مراحل انجام لمینت طلا با لمینت های معمولی وجود ندارد. تنها تفاوت همانطور که در ابتدا نیز گفته شد متریال سازنده آن است.

همانند لمینت های معمولی ابتدا دندان های شما مقداری تراشیده می شود تا ضخامت آنها کمتر شود. پس از این مرحله روکش هایی که از جنس طلا 18 عیار و از قبل ساخته شده اند بر روی دندان های شما قرار می گیرند.

قیمت لمینت طلا

هیچ گاه نمی توان برای لمینت طلا قیمت واحدی را مشخص کرد. زیرا همانطور که می دانید قیمت طلا در بازار همیشه در حال تغییر می باشد و قیمت لمینت طلا نیز دارای ارتباط مستقیمی با آن است. از طرفی نیز قیمت لمینت دندان به عوامل متفاوتی مانند تعداد واحد های مورد نیاز برای درمان بستگی دارد.

طول عمر لمینت طلا

به صورت معمول می توان گفت طول عمر لمینت دندان 10 سال می باشد و طول عمر لمینت طلا به علت سازگاری بالایی که با بدن دارد، بیشتر نیز می تواند باشد و از طرفی اگر مراقبت های بعد از لمینت را اجرا کنید این طول عمر افزایش پیدا می کند. این مورد یکی از مزایای لمینت دندان به حساب می آید.

مراقبت های بعد از لمینت طلا

هر درمان دارای مراقبت های مخصوصی می باشد که بهتر است آنها را رعایت فرمائید. لمینت دندان نیز از این قاعده خارج نمی باشد و این مراقبت ها در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا در لمینت طلا، دندان ها تراش داده می شوند و در حقیقت درمانی بدون بازگشت می باشد.

از طرفی مراقبت های لمینت دندان می توانند طول عمر این درمان را افزایش دهند و تجربه بهتری را از آن برای شما به ارامغان آورند. در ادامه بخشی از مراقبت های لمینت طلا را به صورت خلاصه بررسی می کنیم.

رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مهم ترین مراقبت هایی که پس از لمینت طلا باید به آن توجه کنید رعایت بهداشت کامل دهان و دندان ها می باشد. شما می توانید برای این کار از مسواک، نخ دندان و دهانشویه    استفاده نمائید. این نکته را در نظر داشته باشید که دندان های لمینت شده ممکن است خراب شوند.

به عبارت ساده می توان گفت لمینت طلا هرگز دچار پوسیدگی نمی شود اما در برخی از شرایط دندان هایی که لمینت طلا بر روی آنها قرار گرفته اند دچار پوسیدگی می شوند. شما می توانید با رعایت مراقبت های لمینت می توانید مانع از این اتفاق شوید.

چکاپ منظم در لمینت طلا

پس از انجام لمینت طلا، شما باید هر 6 ماه یک بار برای چکاپ به پزشک معالج خود مراجعه نمائید. این مراقبت می تواند از عوارض مختلف پیشگیری کند تا شما درمانی با طول عمر و کیفیت بالاتری را تجربه نمائید.

رعایت رژیم غذایی

همانطور که گفته شد طلا دارای استحکام بسیار بالایی می باشد اما بهتر است از مصرف مواد غذایی سفت پرهیز کنید یا این مواد غذایی را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده و توسط دندان های آسیاب که فاقد لمینت دندان هستند مصرف نمائید تا فشاری به لمینت های شما وارد نشود.

از طرفی بهتر است مواد غذایی که دارای رنگ دانه بالایی می باشند را مصرف نکنید. یا پس از مصرف این مواد غذایی دهان خود را شستوشو دهید. در حالت کلی لمینت طلا در برابر رنگ پذیری دارای مقاومت بالایی می باشد اما بهتر است این نکته ها را رعایت فرمائید.

عدم مصرف دخانیات و الکل

مصرف دخانیات و الکل می توانند بر روی سلامتی شما تاثیر مستقیمی داشته باشند از طرفی نیز این دو مورد بر روی لمینت طلا نیز تاثیر گذار هستند و می توانند طول عمر این درمان را کاهش دهند. پس بهتر است بهد از این درمان مصرف آنها را قطع نمائید.

مزایای لمینت طلا

در بخش های بالایی به صورت خلاصه مزایای لمینت طلا گفته شد که این مزایای باعث شده تا این درمان برای پزشکان و بیماران محبوب شود. در این قسمت به صورت خلاصه مزایای لمینت طلا را می گوییم که به شرح زیر می باشد:

  • طول عمر بالا
  • افزایش اعتماد به نفس
  • استحکام بالا
  • شکل پذیری راحتر

معایب لمینت طلا

اما می توان گفت هر درمان دارای معایب مخصوص به خود می باشد که لمینت طلا نیز از این قاعده خارج نمی باشد. شما با دانستن این معایب می تواند انتخاب بهتری را درباره این درمان داشته باشید.

زیبایی لمینت طلا

بحث زیبایی هر درمان به سلیقه هر فرد ارتباط دارد به همین دلیل نیز این بخش را می توان در مزایای و معایب لمینت طلا مطرح کرد. لمینت طلا به علت رنگ خاص خود ممکن است برای برخی افراد دارای جذابیت نباشد.

قیمت لمینت طلا

یکی دیگر از معایب این درمان، قیمت آن می باشد. می توان گفت قیمت لمینت طلا تا حدودی از لمینت ها معمولی به علت استفاده از طلا در آن بیشتر می باشد.

فلز بودن لمینت طلا

همانطور که می دانید فلز ها حرارت را به خوبی از خود انتقال می دهند که طلا نیز از این قاعده خارج نیست. پس می توان گفت لمینت طلا حرارت را به دندان های شما انتقال می دهد. از طرفی نیز برخی افراد دارای حساسیت به فلز می باشند که به همین دلیل نمی توانند از این درمان استفاده کنند. البته باید گفت این حساسیت بسیار نادر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو