من با حوزه عسل ثروتمند شدم و خودم را به اطرافیان اثبات کردم

منبع: نمکستان

7

1401/9/4

16:56


زمانی که قصد کردم کسب و کار خودم را در زمینه عسل ایجاد کنم با مخالفت اطرافیانم مواجه شدم اما من به صحبت های منفی دیگران توجه ای نکردم و اقدام به راه اندازی این کسب و کار کردم

زمانی که قصد کردم کسب و کار خودم را در زمینه عسل ایجاد کنم با مخالفت اطرافیانم مواجه شدم اما من به صحبت های منفی دیگران توجه ای نکردم و اقدام به راه اندازی این کسب و کار کردم و در زمان کوتاهی شاهد پیامدهای مثبت در این حوزه بودم که مرا به سمت ثروت سوق می داد، من با فعالیت در حوزه عسل توانستم خودم را به اطرافیان اثبات کردم در ادامه می توانید با این حوزه بهتر آشنا شوید.

عسل صادراتی

عسل صادراتی

عسل صادراتی عسل مرغوب و باکیفیتی است که معمولا در ارتفاعات و کوهستان‌های شهرهای مختلف ایران تولید می‌شود و زنبورداری در مناطق کوهستانی بسیار رواج دارد و عسل‌های مختلفی با خواص دارویی تولید می ‌شود. ماندگاری طولانی مدت عسل، موجب کاهش ریسک صادرات عسل شده است. با استفاده از زنبور عسل محصولات متنوعی مانند عسل، موم، ژل رویال و گرده تولید می‌شود. صادرات عسل، نیاز به بسته ‌بندی‌های زیبا و استاندارد دارد. بسته ‌بندی باید دارای برچسب استاندارد باشد و همچنین اطلاعات مربوط به عسل، به زبان انگلیسی روی آن درج شود. برای صادرات عسل باید گواهینامه‌های استاندارد، گواهی بهداشت، گواهی سازمان غذا و دارو و تاییدیه‌های ارزش تغذیه‌ای عسل را دریافت کنید. تحقیق و کسب اطلاعات و داده‌های ارقامی صادرات عسل در سال‌های گذشته به شما کمک می‌کند تا از وضعیت بازار آگاه شوید. قبل از صادر کردن عسل برای مشتری باید پیش فاکتور برای او فرستاده شود و کارهای قانونی و گمرکی انجام گردد.

عسل کتیرا

عسل کتیرا

عسل کتیرا یکی از خواص ترین انواع عسل است، برخی گمان می کنند که عسل کتیرا از صمغ خارج شده از گیاه گون تولید می شود. این اشتباه است. چراکه زنبور نمی تواند صمغ را از درون گون بیرون بیاورد و اصلا برای زنبور این ماده جذابیتی هم ندارد. آنچه که جذابیت دارد، شهد گل های گونی است که از آن کتیرا به دست می آید. به دلیل تنوع بالای گیاه گون، به عسلی که از گیاه گون مولد کتیرا به دست می آید، عسل کتیرا گفته می شود. در واقع زنبور از شهد گل گون می نوشد؛ اما بسیاری از خواص عسل کتیرا، با دیگر عسل های گون متفاوت است. به همین علت باید این عسل را جدای از عسل های گون دسته بندی نمود.

عسل وحشی

عسل وحشی

در مناطق جنگلی زنبورهای وحشی از شهد گل‌ ها و گیاهان وحشی تغذیه می‌کنند و عسلی تولید می‌شود که خواصی منحصربه‌ فرد دارد. خواص عسل وحشی برای درمان بی ‌خوابی، تشنج، رفع آرتروز، رماتیسم مفصلی و بسیاری از بیماری ‌های دیگر مفید است. همچنین این محصول یه ماده ضد عفونی ‌کننده فعال برای درمان سرماخوردگی، برونشیت، گلودرد و غیره به شمار می‌رود. طبع انگبین جنگلی گرم است و زنبورهایی که این محصول وحشی رو تولید می‌کنند، به لحاظ جثه ریزتر هستند و با زنبورهای معمولی تفاوت دارند.

نظرات


تصویری


ویدئو