فرصت هایی که پودرها را برایم به ثروت تبدیل کرد

منبع: نمکستان

6

1401/9/4

16:57


مدتها بود که به دنبال شغل پردرآمدی بودم که روزی یکی از اقوام به من پیشنهاد کار در زمینه ادویه جات را داد و درباره آن به من توضیحاتی داد که من هم این فرصت را غنیمت شمردم و با وارد شدن و گسترش آن به ثروت بالایی رسیدم.

مدتها بود که به دنبال شغل پردرآمدی بودم که روزی یکی از اقوام به من پیشنهاد کار در زمینه ادویه جات را داد و درباره آن به من توضیحاتی داد که من هم این فرصت را غنیمت شمردم و با وارد شدن و گسترش آن به ثروت بالایی رسیدم.

پودر پوست لیمو

پودر پوست لیمو

پودر پوست لیمو از فواید بسیاری برخوردار است و در حال حاضر فروشگاه های بسیاری وجود دارند که قیمت پودر پوست لیمو در آنجا بسیار مقرون به صرفه می باشد.

پودر پوست لیمو ترش حاوی مواد ضد باکتری طبیعی است که ممکن است رشد میکرو ارگانیسم ها را مهار کند، میزان اسید موجود در پوست مرکباتی مانند لیمو ترش می تواند باعث سفید شدن دندان ها و رفع لکه های آن ها شود.

نحوه استفاده : برای سفید شدن دندان ها : قسمت سفید داخل پوست لیمو ترش را برای چند دقیقه روی دندان های خود بمالید و سپس با آب بشویید.

پوست لیمو ترش ممکن است چندین خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی داشته باشد؛

در یک مطالعه آزمایشگاهی پوست لیمو ترش به میزان قابل توجهی رشد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را کاهش داده است.

یک آزمایش دیگر نشان داده که عصاره پوست لیمو ترش با یک قارچ مقاوم در برابر دارو که باعث عفونت های پوستی می شود، مبارزه کرده است.

عصاره پوست لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید ها و ویتامین C موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.

زیره مشهد

زیره مشهد

زیره دانه‌ای است معطر و ضد نفخ که به‌عنوان ادویه استفاده می‌شود که قیمت زیره مشهد بسته به نوع فله و بسته بندی آن متفاوت می باشد.

برگ‌های این گیاه بیست الی سی سانتی‌متر و ارتفاع آن تقریبا پنجاه سانتی‌متر است. میوه این گیاه نیز هلالی شکل و دارای خطوط برجسته به اندازه دو میلی‌متر است. دو نوع زیره در دنیا وجود دارد به نام زیره سبز و زیره سیاه. در این مطلب از غفاری دایت تلاش می‌کنیم اطلاعاتی به شما اعم از فواید زیره، انواع زیره، تفاوت خواص زیره سبز و سیاه، طریقه مصرف زیره سیاه و عوارض زیره بدهیم؛

زیره یکی از ادویه‌های معطر است که به دو صورت زیره سبز و خواص زیره سیاه یا زیره ایرانی در طبیعت یافت می‌شود. فواید زیره بی‌شمار است. هم‌چنین از زیره در آشپزی و پزشکی استفاده می‌شود.

زیره سبز و خواص زیره سیاه دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن سریع افراد کمک می‌کنند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.

پودر کیوی

پودر کیوی

کیوی از میوه های خوش طعم و خوشمزه به مشار می رود که از تاریخچه ی منحصر به فردی برخوردار می باشد و یکی از مشتقات آن پودر کیوی می باشد که قیمت پودر کیوی به صورت عمده برای خرید مناسب تر می باشد واقع محل اصلی برای  رویش این گیاه آسیای دور به ویژه چین بوده و امروزه در بسیاری از مناطق به صورت کشت شده مشاهده می شود ، در اکثر نقاط شمالی کشور ایران هم این محصول برداشت می شود. استان های گیلان، مازندران و گلستان  از محل هایی هستند که بیشتر این محصول کشت می شود. میوه های رسیده در اواخر پاییز جمع می شوند و برای تهیه ی فرآورده های مختلفی مانند مربا، نوعی سس و آبنبات مصرف می گردند.

کیوی خشک شده یکی از بامزه ترین میوه های خشک است و زمانی که  با میوه های دیگر ترکیب شود طعم و جذابیت بیشتری به میوه ها می دهد. کیوی از جمله میوه های فصل سرد سال است این میوه دارای مزه های ترش و شیرین است.

نظرات


تصویری


ویدئو